Yoast SEO ردپای کربن سایت شما را با بهینه سازی خزیدن کاهش می دهد • Yoast
هر تعامل در وب سایت شما منجر به استفاده از برق می شود. به عنوان مثال، وقتی شخصی از وب سایت شما بازدید می کند، مرورگر او باید یک درخواست HTTP به سرور شما ارسال کند و آن سرور باید اطلاعات لازم را برگرداند. از طرف دیگر، مرورگر نیز به قدرت پردازش داده ها و ارائه صفحه به بازدید کننده نیاز دارد. انرژی مورد نیاز برای تکمیل این درخواستها ممکن است اندک باشد، اما زمانی که تمام تعاملات وبسایت خود را در نظر میگیرید، افزایش مییابد. مشابه زمانی که یک بازدیدکننده در سایت شما قرار می گیرد، خزنده ها یا ربات ها نیز این درخواست ها را به سرور شما ارسال می کنند که هزینه انرژی دارد. با توجه به میزان ترافیک ربات (30 درصد از ترافیک وب)، کاهش تعداد صفحات نامربوط و سایر منابع خزیده شده توسط موتورهای جستجو ارزش آن را دارد.
کنترل آنچه در حال خزیدن است را در دست بگیرید
این خوب است، اما آیا میدانستید که خزندهها مقدار باورنکردنی خزیدن غیرضروری انجام میدهند؟
بیایید خزیدن غیر ضروری را کاهش دهیم
امروز، ما بسیار هیجان زده هستیم که Yoast SEO 20.4 را منتشر می کنیم. با این نسخه، ما ویژگی بهینه سازی خزیدن خود را به Yoast SEO Free اضافه می کنیم. با این ویژگی می توانید سئوی خود را بهبود بخشید و تنها با چند کلیک میزان کربن خود را کاهش دهید. این پست وبلاگ به شما در مورد این ویژگی و اینکه چرا آن را به SEO Yoast آورده ایم، می گوید.
ویژگی بهینه سازی خزیدن در Yoast SEO به شما امکان می دهد خزیدن را برای انواع خاصی از URL ها، اسکریپت ها و ابرداده هایی که وردپرس به صورت خودکار اضافه می کند، غیرفعال کنید. این باعث می شود که سئوی خود را بهبود بخشید و ردپای کربن خود را تنها با چند کلیک کاهش دهید.
شاید از خود بپرسید که چرا ما می خواهیم به شما کمک کنیم مصرف انرژی وب سایت خود را کاهش دهید. آیا آنقدر تفاوت ایجاد می کند؟ پاسخ بله است! صرف نظر از اندازه وب سایت شما، واقعیت این است که وب سایت شما دارای ردپای کربن است. استفاده از اینترنت و فناوری دیجیتال دو بازیگر بزرگ در آلودگی و مصرف انرژی هستند.
چگونه با بهینه سازی خزیدن برای وب سایت خود شروع کنید؟ فقط به Yoast SEO > Settings > Advanced > Crawl Optimization بروید. در اینجا یک نمای کلی از انواع ابرداده ها، فرمت های محتوا و غیره خواهید دید که می توانید به موتورهای جستجو بگویید خزیدن نکنند. برای فعال کردن بهینه سازی خزیدن می توانید از کلیدهای سمت راست استفاده کنید.
اسکرین شات قسمت Crawl Optimization در تنظیمات Yoast SEO
ویژگی بهینه سازی خزیدن قبلاً بخشی از Yoast SEO Premium بود، اما امروز آن را به نسخه رایگان افزونه خود نیز می آوریم. ما این کار را انجام می دهیم تا بیشترین تأثیر را داشته باشیم. بیش از 13 میلیون کاربر Yoast SEO وجود دارد، بنابراین اگر خزیدن وب سایت همه بهینه شود، می توانیم تأثیر زیادی داشته باشیم!
نحوه استفاده از ویژگی بهینه سازی خزیدن
Camille مدیر محتوا در Yoast است. او پست های وبلاگ را می نویسد و بهینه می کند و از ایجاد محتوایی که به افراد در تسلط بر سئو کمک می کند لذت می برد.
همانطور که می توانید تصور کنید، خزنده های موتورهای جستجو فقط از وب سایت شما بازدید نمی کنند، بلکه هر کدام را که می توانند پیدا کنند. تعداد باورنکردنی وبسایتهای موجود، آنها را کاملاً مشغول نگه میدارد. در واقع، ربات ها مسئول حدود 30 درصد از کل ترافیک وب هستند. این کار برق زیادی مصرف میکند، و خزیدن زیاد آن اصلاً ضروری نیست. این جایی است که ویژگی بهینهسازی خزیدن ما وارد میشود. تنها با چند تغییر ساده، میتوانید به موتورهای جستجو مانند Google بگویید از کدام صفحات یا عناصر وبسایت رد شوند – بازدید از صفحات مناسب در وبسایت شما را آسانتر میکند و در عین حال انرژی تلف شده را کاهش میدهد. ترافیک غیر ضروری ربات
این انیمیشن سرگرم کننده را بررسی کنید تا ایده ای در مورد آنچه که این ویژگی می تواند برای وب سایت شما انجام دهد به دست آورید:
فعلا همین. مطمئن شوید که به Yoast SEO 20.4 به روز شده و خزیدن وب سایت خود را فوراً بهینه کنید! این نه تنها برای وب سایت شما، بازدیدکنندگان سایت و موتورهای جستجو بهتر است. همچنین تأثیر مثبتی بر محیط زیست ما دارد. به خصوص وقتی متوجه شدید که ما چند نفر هستیم، اگر همه 13 میلیون نفر از ما خزیدن در وب سایت خود را بهینه کنیم، می توانیم میزان مصرف انرژی را به میزان مسخره ای کاهش دهیم. پس بیایید همین الان شروع کنیم!
کامیل کانینگهام
تنظیمات بهینه سازی خزیدن در Yoast SEO 20.4 به شما امکان می دهد:
ابرداده های ناخواسته را حذف کنید: وردپرس لینک ها و مطالب زیادی را به سرفصل های سایت و HTTP شما اضافه می کند. برای اکثر وب سایت ها، می توانید با خیال راحت این موارد را غیرفعال کنید و سایت خود را سریعتر و کارآمدتر کنید.
فرمت های محتوای ناخواسته را غیرفعال کنید: برای هر پست، صفحه و دسته بندی در سایت شما، وردپرس انواع مختلفی را ایجاد می کند تغذیه می کند; قالب های محتوایی طراحی شده برای مصرف توسط خزنده ها و ماشین ها. اما اکثر این موارد قدیمی هستند و بسیاری از وب سایت ها نیازی به پشتیبانی از آنها نخواهند داشت. برای بهبود کارایی سایت خود، فرمت هایی را که فعالانه استفاده نمی کنید غیرفعال کنید.
منابع بلااستفاده را حذف کنید: وردپرس منابع بی شماری را بارگیری می کند که ممکن است سایت شما به برخی از آنها نیاز نداشته باشد. حذف این موارد می تواند سرعت سایت شما را افزایش دهد و در صورت عدم استفاده از آنها در مصرف انرژی صرفه جویی کند.
پاکسازی جستجوی داخلی سایت: جستجوی داخلی سایت شما می تواند URL های گیج کننده زیادی را برای موتورهای جستجو ایجاد کند و حتی می تواند توسط اسپمرهای SEO برای حمله به سایت شما استفاده شود. این ویژگی برخی از الگوهای رایج هرزنامه را شناسایی می کند و آنها را در مسیر خود متوقف می کند. اکثر سایتها از آزمایش این بهینهسازیها سود خواهند برد، حتی اگر موضوع شما دارای ویژگی جستجو نباشد.
پیشرفته: پاکسازی URL: کاربران و موتورهای جستجو اغلب ممکن است URL های شما را با استفاده از پارامترهای پرس و جو درخواست کنند ?color=red. اینها میتوانند به ردیابی، فیلتر کردن و تقویت عملکردهای پیشرفته کمک کنند – اما عملکرد و «هزینه سئو» دارند. سایت هایی که به پارامترهای URL متکی نیستند ممکن است از این گزینه ها بهره مند شوند. یادداشت مهم: اینها ویژگی های تخصصی هستند، بنابراین قبل از حذف پارامترها مطمئن شوید که چه کاری انجام می دهید.
آیا می خواهید در مورد استفاده از این ویژگی و کلیدهای جداگانه بیشتر بدانید؟ اسناد راهنمای تنظیمات بهینه سازی خزیدن سئو Yoast را بررسی کنید.
اکنون به Yoast SEO 20.4 به روز رسانی کنید
قبل از اینکه این ویژگی Yoast SEO را توضیح دهیم، خوب است که با یک یادآوری سریع از چیستی خزیدن شروع کنیم. موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ از خزنده هایی که به ربات ها نیز معروف هستند، برای یافتن وب سایت شما، خواندن آن و ذخیره محتوای آن در فهرست خود استفاده می کنند. آنها 24 ساعته در سراسر اینترنت می گردند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای ذخیره شده در فهرست آن تا حد امکان به روز است. بسته به تعداد تغییراتی که در وبسایت خود ایجاد میکنید و اینکه موتورهای جستجو چقدر سایت شما را مهم میدانند، خزنده بیشتر یا کمتر به سراغ شما میآید.