SEO یا سئو چیست؟

به عنوان سایت linkoor مثال سئو چیست؟ سئو داخلی یا On-Page SEO چیست؟ را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم. همینطور کلمه کلیدی خود را در نام فایلِ تصویر قید کنید. همینطور اگر کلمات رقابتی را در گوگل جستجو کنید، مشاهده خواهید کرد که اکثر نتایج ابتدایی گوگل دقیقا از کلمه کلیدی در عنوان صفحه استفاده کردهاند. همینطور به گوگل نشان میدهد محتوای ارائه شده باکیفیت است. سعی کنید توصیف مناسبی از آن ارائه دهید. این سوالاتی است که قبل از شروع باید به آنها پاسخ دهید. توجه کنید که به طور طبیعی از کلمه کلیدی در طول محتوا استفاده کنید. اما آن کلمه تنها یکبار در طول محتوا حضور دارد. 7. از کلمات کلیدی خود به صورت طبیعی در محتوا استفاده کنید. محتوای تکراری داخلی در وب سایت شما اتفاق می افتد، به این صورت که محتوای دو صفحه از یک دامنه کاملا یکسان باشد یا حتی درصد بالایی از محتوا مشابه هم باشند. در وب وان به همان اندازه به موفقیت شما اهمیت می دهیم که به موفقیت خودمان اهمیت می دهیم؛ زیرا موفقیت شما از آن ماست.

سئو خارجی یا همان خارج از سایت بسیار ارزشمند است زیرا به موتورهای جستجو میگوید وبسایت شما برای دیگران هم در اینترنت مهم است. لینک های خارجی باعث پرش مخاطب از وبسایت ما به یک وبسایت دیگر می شود اما یکی از نکات سئو محتوا، درج لینک خارجی به وبسایت های معتبر در زمینه مرتبط است. سئو خارجی چیست ؟ کلمات کلیدی LSI چیست؟ تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یکبار از کلمه کلیدی اصلی خود در ۱۵۰-۱۰۰ کلمه ابتدایی محتوا استفاده نمایید. به بیان دقیقتر، هر کجای متن که إحساس میکنید بهکارگیری کلمات کلیدی ضروری است از کلمات کلیدی استفاده کنید. موتورهای نام آشنایی همچون Bing وYahoo در کشورهای دیگر بسیار مورد استفاده قرار میگیرند که البته باید این نکته را نیز مطرح کنم که بیش از ۸۷درصد کل جستوجوها در دنیا از طریق موتور جستوجوگر گوگل اتفاق میافتد. دستور Allow دقیقا برعکس دستور Disallow عمل می کند؛ این دستور به ربات های موتور جستجوی گوگل اجازه ایندکس کردن را می دهد. 4. آگاهی از اصول و قواعد نگارش زبان فارسی نقش بزرگی را در کیفیت محتوا ایفا میکند. درباره نحوه استفاده از علائم نگارشی و قواعد زبان فارسی اطلاعات خود را افزایش دهید. اعتبار، قدمت دامنه، نرخ پرش (درصد افرادی که پس از مدت کوتاهی سایتتان را ترک کردهاند) و هویت (همانطور که گفتیم برندهای بزرگ بیشتر مورد اعتماد هستند).

هنگامی که ایدهای برای تولید محتوا دارید مستقیما شروع به نوشتن نکنید. 1. برای شروع تولید محتوا باید لحن محتوا و نیاز کاربر را مشخص کنید. طبق کلمات پیدا شده شروع به نوشتن محتوا کنید. با اجرای متدهای متنوع نشانه گذاری استاندارد در محتوای صفحات سایت، نحوه نمایش محتوا در نتایج گوگل جذابتر میشود و شانس سایت برای جذب کاربران جدید افزایش پیدا میکند. در مورد یک برنامه دقیق برای افزایش ترافیک سئو در 30 روز چطور می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را بدون پرداخت هزینه به وب سایت خود جذب کنید؟ اون کلمههایی که انتخاب میکنین، تعیین میکنه که قراره کلیک بیشتری داشته باشین یا نه و مهمتر از این حرفا این که با انتخاب کلمات کلیدی درست، میتونین مخاطب های موردنظرتون رو جذب کنین. بسیاری از برندها در زمینه انتخاب کلیدواژه به طور مداوم مشکل دارند. می توانید در وقت و هزینه ها صرفه جویی کرده و با کارشناسان سئو در این زمینه همکاری کنید. این شبکه وبلاگ ها باید کاملا طبیعی به نظر برسند. اینها مواردی هستند که کاملا تحت کنترل شما هستند و میتوانید از آنها به بهترین شکل برای بهبود سئو داخلی سایت خود استفاده کنید. خدمات سئو در تهران بصورت کاملا حرفه ای توسط شرکت مهام.

تا اینجا حتما متوجه شده اید که چرا سایت ها و شرکت های مختلف به دنبال سئو قوی تر هستند، اما آیا سئو کردن یک سایت به همین سادگیست؟ مشکل اینجاست که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید طراحی وب سایت کار نکرده اید . گوگل طی بیانیهای اعلام کرده است که سایت مپ خزیدن سایت شما را ارتقا خواهد داد؛ مخصوصاً اگر سایت بزرگ، حجیم، جدید، سرشار از محتوای رسانهای و مملو از اطلاعات دارید. موتورهای جستجو تعداد محدودی از صفحات پویا را ایندکس می کنند. سايت هاي اسپم، معمولا يا تعداد بسيار زيادي لينک خروجي دارند يا تعداد بسيار کمي. این زمان معمولا باید زیر 5 ثانیه باشد که موتور جستجو اثر منفی روی رتبه بندی وبسایت مذکور اعمال کند. تگ عنوان مهمترین فاکتور سئو داخلی به شمار میرود زیرا یک دید سطحِ بالا به موتور جستجو میدهد که صفحه در رابطه با چه موضوعی است.

استفاده از alt در تصاویر علاوه بر اینکه میتواند باعث بهبود رتبه شما در گوگل شود، به درک بهتر موتور جستجو از محتوای شما کمک میکند. استفاده از این کلمات علاوه بر اینکه باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) میشود، میتواند به کسب رتبه در کلمات طولانیتر (Long-tail Keywords) نیز کمک کند. یک شرکت سئو، که گاهی به عنوان آژانس سئو یا مشاور سئو شناخته می شود، کسب و کاری است که در افزایش ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو تخصص دارد. در URL این صفحه از عبارت buy-backlinks استفاده شده است که علاوه بر کوتاه بودن لینکِ صفحه، کلمه کلیدی را نیز در خود جای داده است. گوگل ممکن است موثر بودن استفاده چندباره از کلمه کلیدی را رد کند اما طبق تجربه متخصصین سئو، اینکار حتما تاثیرگذار است. برای سازماندهیِ بهتر ذهن هنگام نوشتن سعی کنید این موارد را یادداشت کنید و طبق آن پیش بروید. طبق تصویر زبان را بر روی فارسی قرار دهید و در جعبه سمت چپ کلمه کلیدی خود را وارد کرده و بر روی آیکون جستجو کلیک کنید. براساس گزارش آمار سال گذشته اینترنت، روزانه 2.7 میلیون پست وبلاگ منتشر میشود و با وجود این که تقریبا در هر زمینه ای اطلاعات اشباع شده است، برای خواننده اهمیت دارد که محتوای منحصر به فرد و ارزشمند را پیدا کرده و وقت ارزشمندش را صرف مطالعه آن کند.

اگر خودتان برنامه نویس هستید از راهنماییهای گوگل در این زمینه در Google Developers استفاده کنید. همچنین ممکن است خزنده ها سایتی که از تگ “هرگز” استفاده کرده است را هر از چندگاهی مورد پیمایش قرار دهند تا متوجه تغییرات غیر منتظره ی آن شوند. آیا من HTTPS را فعال کرده ام؟ من میگویم سئو هر چیزی است که سایت شما را برای موتورهای جستجو و کاربران بهتر میکند. در سئو فاکس ما معتقدیم که تغییر تنها چیز ثابت در دنیای دیجیتال است – و این ما را هیجان زده می کند. گوگل ممکن است متاتگ توضیحات (Meta Description Tag) وارد شده توسط کاربر را با جملات منتخب خود از داخل محتوا تغییر دهد اما توصیه میکند که متاتگ توضیحات را خالی نگذارید و آن را با جملات منحصربهفرد (Unique) و شامل کلمه کلیدی تکمیل کنید. امروزه سئو نسبت به گذشته تغییر زیادی نکرده است. در نتیجه، گوگل می بیند که سایت دارای «محتوای نازک» زیادی است و رتبه سایت را در سراسر صفحه پایین می آورد. یک بار دیگر از بالا تا پایین همین محتوا را نگاه کنید. اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود. اما اگر کلمه کلیدی تعداد بارِ بیشتری در محتوا ظاهر شود، گوگل با اعتماد بیشتری میتواند در رابطه با موضوع محتوا تصمیمگیری کند.

ابزار Keyword Tool کلمات کلیدی مشابه را به کاربران خود نمایش میدهد اما تعداد جستجوی هر کلمه را نمیتوانید در نسخه رایگان آن مشاهده کنید. همانطور که مشاهده نمودید، این مقادیر، جلوی دسترسی به سایت را برای موتورهای جستجو میگیرد. برای استفاده از این کلمات در محتوای خود کافی است کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و به انتهای صفحه بروید (برای اینکار ویپیان خود را خاموش کنید تا کلمات کلیدی LSI مناسب را مشاهده نمایید). روش های مختلفی برای ایجاد نقشه سایت وجود دارد، برخی پلتفرم ها اینکار را به صورت خودکار انجام می دهند، در برخی دیگر باید پلاگین مربوطه را نصب کنید.

باید هوای کاربران بیحوصله را داشته باشید. سادهترین راهی که گوگل محتوای شما را جامع تشخیص دهد چیست؟ واکنش شما چیست؟ احتمالا از سایت خارج شده و به دنبال صفحه ای بهتر میروید که برای کاربران موبایل بهینه شده باشد. مزیت بالای آگاهی از کلمه کلیدی اغراق آمیز نیست، با این کلمات میتوانید تغییرات را در تقاضای مشتریان لمس کنید، به تغییرات بازار واکنش مناسب دهید، و از همه مهمتر محتوایای که جستجو گران مد نظر دارند ایجاد کنید. انکرتکستی بنویسید که حداقل یک ایده اولیه از موضوع صفحه لینک داده شده را ارائه دهد. هنگامی که در حال لینک سازی داخلی هستید، از کلمه کلیدی اصلی خود برای لینک دادن به صفحات دیگر استفاده کنید. توجه کنید که استفاده از عبارات فارسی باتوجه به نیاز به اینکُد(Encode) شدن URL، باعث طولانی شدن آدرس میشود. گوگل متوجه شده بود که به کمک ربات ها در خیلی مواقع توانایی مقابله با فریب کاری سئوکارها را ندارد اما در مقابل، انسان ها به خوبی میتوانند تعیین کنند که کدام سایت محتوای نامناسب را به جای محتوای با کیفیت ارائه میکند. کدهای اسکیما یا structured data، اطلاعات را برای گوگل نشانهگذاری میکنند. این نرم افزار تمامی اطلاعات سایت را به خصوص عوامل موثر بر سئو تکنیکال و سئو داخلی و لینک سازی شما را نمایش میدهد.

یکی از اصلیترین و تاثیر گذارترین مواردی که در سئو اهمیت بسیاری دارد و می تواند شما را از رقبا در جایگاه بهتری در صفحات جستجو قرار دهد تولید محتوای با کیفیت و جذاب است. بخش از عملیاتی که در جهت افزایش رتبه سایت در گوگل انجام میدهیم بایستی بر روی خود سایت انجام پذیرد. انجام اینکار باعث میشود وبسایت شما نسبت به رقبا برتری داشته باشد و باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) خواهد شد. انجام اینکار علاوه تاثیری که در سئو محتوا دارد، باعث بخشبندی محتوا و سازماندهی بهتر آن میشود. اینکار ارتباطی با روش کلاه سیاهِ استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی «keyword stuffing» ندارد. احتمالاً به همین دلیل بود که بیل گیتس بیش از 20 سال قبل محتوا را تاجگذاری کرد و آن را پادشاه نامید! بدانید که هر جستجویی با یک نیاز آغاز می شود و اگر محتوای شما بتواند به این نیاز پاسخ مناسب دهد، برنده جنگ هستید، در غیر اینصورت صرفا بازنده ای هستید که بیش از حد دست و پا می زند. پایهترین سیگنالی که به گوگل میفهماند محتوای یک صفحه با کوئری جستجو شده توسط کاربر مرتبط است، حضور همان عبارت در محتوا است.

در نظر داشته باشید محتوایی که قرار است تولید شود در وهله اول باید مورد پسند کاربر باشد اما بدین معنا نیست که موتورهای جستجو را فراموش کنید. در ادامه یاد میگیریم که چطور نقشه سایت بسازیم و آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنیم. یکی از روشهای قدیمی سئو داخلی به شمار میرود که هنوز هم تاثیرگذار است. محتوایی که برای کاربر ارزش افزوده ایجاد کند و خیلی سریع از سایت شما خارج نشود. گوگل تا چه حدی میتواند مطمئن باشد که صفحه درباره آن کلمه کلیدی خاص است؟ رعایت این موضوع یکی از کارهای کوچکی است که به گوگل کمک میکند بفهمد موضوع صفحه در چه مورد است.

کسب و کارهای بزرگ هر روزه با تبلیغات سنگین در بیلبوردهای تبلیغاتی یا آگهیهای تلوزیونی و مواردی از این قبیل، هزینههای زیادی را متحمل میشوند. استفاده از اسکریپت ها و افزونه ها را به حداقل برسانید. بنابراین با استفاده از این اصول، به کسب و کار خود کمک کنید، تا به افزایش ترافیک و کسب درآمد بیشتر دست یابید. گوگل کلمهای که با عبارت وارد شدهی کاربر یکسان باشد را پررنگتر (Bold) میکند و این میتواند در افزایش نرخ کلیک به مقدار اندک تاثیرگذار باشد. بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو باعث برتری یافتن سایت شما در مقایسه با سایتهای بهینه نشده گشته و شانس شما را برای داشتن رتبه بالاتر افزایش میدهد. سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی “بهینه سازی موتورهای جستجو” است و به مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده و دقیقی گفته می شود که رنکینگ سایت شما را در رتبه بندی موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

وظیفه XML Sitemap این است که روند پیدا کردن صفحات برای گوگل را راحت تر کرده و به آن سرعت ببخشد. اولین و مهمترین مرحله تولید محتوا پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط است. فهرست شبیه به کتابخانهای غولآساست که در آن، کتابدار میتواند کتاب یا صفحهی وب را برای کمک به شما پیدا کند که دقیقا همان چیزی است که در آن لحظه به آن نیاز دارید. اگر صفحه محصولی بهصورت اصولی و صحیح طراحی شود، هم میتواند نقش محتوای اصلی را بازی کند و هم صفحه فرود مشتری. اگر فکر میکنید متونی طولانیتر میتواند کمک بیشتری به مخاطبان برساند، از هر میزان کلمه که لازم است برای پرداخت عمیق به سوژه استفاده کنید. همچنین بهینه سازی صفحات 404 که سبب عدم خروج کاربران از سایتی با این خطا می شود نیز از موارد مهم در این مرحله از بهینه سازی سایت است. در صورت امکان یکی از تصاویر بهینه شده را در اطراف کلمه کلیدیِ مورد هدف خود قرار دهید. در طول نوشتن محتوا میتوانید یکسری از اصول اولیه را رعایت کنید تا در هنگام انجام سئو محتوا کار شما راحتتر باشد. 6. استانداردهای نگارشی را هنگام تولید محتوا رعایت کنید. بخشبندی کردن محتوا در هنگام نوشتن کمک شایانی به شما خواهد کرد.