امتیاز کلیدی
- بهینهسازی داراییهای تحت مالکیت (OAO) نسبت به استراتژیهای بازاریابی سنتی کانال محور، تقاضا را با هزینه کمتری ایجاد میکند.
- OAO دارایی های تحت مالکیت و کنترل شده یک برند را به یک کانال رشد جدید و مقیاس پذیر تبدیل می کند.
- OAO تمام تلاش های دیجیتالی را بهینه می کند و ارزش ویژه برند و بازگشت سرمایه را بهبود می بخشد.
برندها با بحران ارتباط با مشتری مواجه هستند. مصرف کنندگان توانمند شده اند و به گزینه های بیشتری نسبت به قبل دسترسی دارند. آنها می توانند برندهایی را که به آنها اعتماد دارند و با آنها تجارت می کنند انتخاب و انتخاب کنند.
در همین حال، چشم انداز بازاریابی سنتی عمدتاً با راهبردهای بازاریابی وقفه و مجوز مشخص می شود که دیگر با این پایگاه مصرف کننده طنین انداز نمی شود.
برای به حداکثر رساندن بازده و محافظت در برابر ریسک، برندها باید روشهای بازاریابی دریافتی جدید و جایگزین مانند بهینهسازی دارایی مالکانه (OAO) را در نظر بگیرند که فراتر از آگاهی و تبدیلهای اجباری است و بر اتصال معتبر تمرکز میکند.
چه استراتژی های بازاریابی دیجیتال سنتی اشتباه می کنند
تاکتیک های بازاریابی سنتی کانال محور هستند و اکثر آنها تبلیغات پولی را در اولویت قرار می دهند – و موفقیت آمیز بوده اند. اما تبلیغات ذاتاً گذرا هستند – وقتی هزینهها تمام میشود، نتایج نیز به همین ترتیب است.
تبلیغات نمایشی و جستجوی پولی نوید انتساب واضح را میداد، اما نتایج در واقع مبهم، مملو از تقلب و مبتنی بر دادههای نادرست هستند.
برای رفع این کاستی ها، برندها به شرکت های وابسته و ناشران شخص ثالث تکیه می کنند. اما این رقبای غیر سنتی در نهایت درآمد و سهم بازار آنلاین را می دزدند و تأثیر برندهایی را که با آنها کار می کنند کم می کنند.
اتکای بیش از حد به کانالهای دلار به دلار، یک اکوسیستم شکننده ایجاد کرده است که در آن برندها بدون اینکه متوجه شوند، تبدیلها را از دست میدهند.
بهینه سازی دارایی های متعلق به تاکتیک های بازاریابی دیجیتال
بهینهسازی داراییهای متعلق به سایر رویکردهای بازاریابی متفاوت است زیرا تمرکز استراتژیک را بر داراییهای متعلق به یک برند – و نحوه بهینهسازی آن داراییها با توجه به رفتار مصرفکننده – به جای ایجاد محتوایی که برای یک کانال خاص ارائه میشود، بازمیگرداند.
OAO با استفاده از آنچه به عنوان سلسله مراتب کنترل دارایی های بازاریابی 6 سطحی (Mach-6) شناخته می شود، از بازاریابان می خواهد که داده های قصد مصرف کننده را ارزیابی کنند تا مشکلات و خواسته های مخاطب را به گونه ای درک کنند که کمپین های کانال اول نمی توانند.
OAO سرمایه گذاری در دارایی هایی را که یک برند مالک و کنترل می کند، اولویت می دهد، سپس روی تاکتیک های بازاریابی سنتی تر، مانند تبلیغات پولی و کمپین های وابسته، برای تقویت بیشتر دسترسی و بیرون راندن رقبا از بازار آنلاین، لایه لایه می کند.
این «چرخه فضیلتآمیز» بهینهسازی داراییهای تحت مالکیت، سهم بازار را مستقیماً برای برند به دست میآورد، و پایهای را برای داراییهای کمتر کنترلپذیر برای توسعه ایجاد میکند – بهبود عملکرد همه کانالهای بازاریابی.
با OAO، ما شاهد کاهش 70 تا 90 درصدی هزینه های جذب مشتری شرکایمان بوده ایم، در حالی که حضور آنلاین آنها را تقویت و رشد می دهیم.
سفالین
بیایید نگاهی دقیقتر به تفاوت استراتژیهای OAO با تاکتیکهای بازاریابی سنتی زیر بیندازیم.
OAO در مقابل پرداخت به ازای کلیک (PPC)
OAO جایگزین تبلیغات پولی نمی شود، در عوض بودجه بازاریابی شما را برای بهبود نتایج کمپین و اندازه مناسب سرمایه گذاری شما اولویت بندی می کند.
برندها اغلب در دام تلاش برای افزایش دسترسی با «خرید کلیکها» میافتند، بدون اینکه ابتدا بفهمند مخاطبانشان چه میخواهند، و بدون ایجاد محتوای مهمی که برای اتصال به آن نیاز دارند.
در OAO، برندها سرمایه گذاری در دارایی هایی را که مالک و کنترل می کنند، اولویت می دهند و در شبکه ای از دارایی ها ارزش ایجاد می کنند که در واقع به مصرف کنندگان می رسد و ارزشی برای آنها فراهم می کند.
لایهبندی استراتژیک تبلیغات پولی هدفمند بر روی این پایه به افزایش دسترسی بیشتر کمک میکند – ارتباط (و اغلب، ارتباط مجدد) با مصرفکنندگانی که اکنون برند شما را میشناسند و به آن اعتماد دارند، و آمادگی بیشتری برای اقدام دارند.
به طور سنتی، هنگامی که هزینه تبلیغات پرداخت شده تمام می شود یا بودجه تغییر می کند، برند ترافیک، توجه و تراکنش ها را از دست می دهد. با OAO، زمان، پول و تلاشی که برای بهینهسازی داراییهای متعلق به خود سرمایهگذاری کردهاید، همچنان ارزشی فراتر از هزینههای اولیه شما ارائه میکند.
OAO در مقابل سئوی سازمانی
OAO از جستجو استفاده می کند و محتوا را به روشی بهینه می کند که فراتر از استراتژی های سنتی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.
یک برند با یک استراتژی OAO به خوبی اجرا شده و موثر می تواند از موتورهای جستجو برای کشف داده های هدف جستجوی صادقانه و حیاتی مصرف کننده استفاده کند. این دادهها برای توسعه محتوایی استفاده میشود که با هدف ارائه ارزش واقعی به مصرفکنندگان با پاسخ دادن به سؤالاتی که آنها میپرسند ساخته شده است.
سئو تنها یک جنبه در “بهینه سازی” دارایی های تحت مالکیت است. دارایی های بهینه شده نه تنها بیشتر در جستجو ظاهر می شوند، بلکه ROI بازاریابی کلی برند را افزایش می دهند و کارایی و نرخ تبدیل تبلیغات پولی و رسانه های اجتماعی را بهینه می کنند.
OAO در مقابل مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)
مدیریت شهرت آنلاین شما برای برندهای بزرگ و مدیرانی که آنها را رهبری می کنند بسیار مهم است. ماهیت کلنگر OAO تلاشهای بازاریابی رشد یک برند را با استراتژی حفاظت از شهرت برند آنها ترکیب میکند.
ایجاد پایه ای از دارایی های بهینه سازی شده، کنترل برند را بر حضور آنلاین آنها تقویت می کند. این تضمین میکند که یک نام تجاری دارای سطح دانش، کنترل و تأثیر بیشتری بر داراییهایی است که در نتایج جستجو نشان داده میشوند.
با کنترل بیشتر برندها بر روایت آنلاین که نتایج جستجو و وب سایت های شخص ثالث بیان می کنند، OAO به طور فعال برندها را از چرخه های اخبار منفی محافظت می کند. سپس برندها آزادند تا داستان خود را بر اساس شرایط خود بازگو کنند.
OAO vs Omnichannel
استراتژیهای OAO استراتژیهای همهکانالی هستند زیرا بر ارتباط با مصرفکنندگان در سراسر کانالها تمرکز دارند. اما همه استراتژیهای omnichannel استراتژیهای OAO نیستند، زیرا داراییهای یک برند را در اولویت قرار نمیدهند.
پایه داراییهای متعلق به بهینهسازی شده با استفاده از دادههای رفتار مصرفکننده به برندها کمک میکند تا حضور همهکانالی ثابتی داشته باشند. هر دارایی متعلق به یک نقطه تماس بالقوه مصرف کننده است که در آن مصرف کننده می تواند چالش های خود را حل کند و یک تعامل منحصر به فرد و مثبت با نام تجاری داشته باشد.
استراتژیهای بازاریابی همهکانالی نیز معمولاً بر تضمین مسیری برای تراکنش تمرکز میکنند، مهم نیست که مصرفکنندگان در چه کانالی زمان میگذرانند. به عنوان مثال، اجازه دادن به مصرف کنندگان برای “افزودن به سبد خرید” به طور مستقیم از اینستاگرام.
استراتژیهای OAO فراتر از تمرکز معامله میروند تا داراییهایی ایجاد کنند که به کل سفر مشتری میپردازد – بدون توجه به کانال، پیامرسانی، تجربه مصرفکننده و ارتباط را همسو میکند.
ارزش OAO در بازار امروز
برخلاف بازاریابی سنتی، OAO به برندها کمک می کند تا به طور همزمان دامنه خود را گسترش دهند و کنترل بر چشم انداز دیجیتال به کارگیری استراتژی “اول دارایی متعلق به” به برندها کمک می کند تا به طور مداوم با مصرف کنندگان با انگیزه ای که آماده اقدام هستند ارتباط برقرار کنند.
هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری در ساخت یک استراتژی OAO، مهم است که ارزش کسب و کار را درک کنید.
رقابت بکر را کشف کنید
OAO به برندها فرصتی منحصربفرد برای کشف و گسترش آن چیزی که “منطقه خاکستری رقابتی” نامیده می شود، می دهد. این منطقه ای از بازار است که در آن مارک هایی که به طور سنتی رقیب نیستند برای جلب توجه آنلاین رقابت می کنند.
به عنوان مثال، ممکن است به طور معمول یک مجله آنلاین مانند خلاصه معماری یک رقیب مستقیم محصول برای یک وام دهنده پیشرو وام مسکن. با این حال ناشران دوست دارند آگهی اغلب بخش بزرگی از سهم و توجه صنعت را به دلیل توانایی آنها در دستیابی به مشتریان در طول مجموعه ای از نقاط سفر کنترل می کنند.
توجه را به ارتباط تبدیل کنید
مصرف کنندگانی که به دنبال پاسخ های آنلاین هستند، طبق تعریف، انگیزه دارند. آنها گوگل را بیرون کشیدند و به دنبال اطلاعاتی برای کمک به حل یک مشکل هستند.
OAO به طور طبیعی این مشتریان با انگیزه را با ارائه پاسخ هایی که به دنبال آن هستند، بدون تلاش برای اجبار کردن تراکنش ها، هدف قرار می دهد.
این برندها را بهعنوان فونتهای دانش قرار میدهد، راهحلها و ارزش اولیه را برای مصرفکنندگان در تلاش برای ایجاد روابط و ارزشهای طولانیمدت و سودمند متقابل ارائه میکند.
ROI موجود را افزایش دهید
با استراتژی OAO، داراییهایی که یک برند ایجاد میکند تا سالها پس از ایجاد اولیه، به افزایش درآمد و بازگشت سرمایه ادامه میدهد و اساساً آنها را به یک کانال عملکرد کنترلشده تبدیل میکند.
“
با یک استراتژی OAO، دارایی های یک برند به یک کانال عملکرد کنترل شده تبدیل می شود.
میله های فولادی
تا زمانی که دارایی ها همچنان برای مصرف کنندگان ارزش ایجاد کنند، نتایج قابل اندازه گیری برای برند ارائه خواهند کرد.
آیا باید در OAO سرمایه گذاری کنید؟
سرمایه گذاری OAO به برندهای بزرگ کمک می کند تا کل حضور دیجیتالی خود را برای ارتباط مصرف کننده بهینه کنند و ده ها هزار نقطه تماس و تعامل ایجاد کنند که مخاطبان خود را پشتیبانی و راهنمایی می کند.
OAO تقاضا را به روشی متفاوت و کمهزینه نسبت به مدلهای بازاریابی سنتی ایجاد میکند و یک کانال رشد جدید و مجاور ایجاد میکند که میتواند پیشبینی و مقیاسپذیر باشد.
وقتی OAO به خوبی انجام شود، یک موتور عملکرد قابل پیش بینی را باز می کند که مارک ها می توانند برای هدایت ترافیک و درآمد از ویژگی های دیجیتال خود فعال کنند.
منبع: https://terakeet.com/blog/oao-vs-digital-marketing/