Google Noindex را برای محتوای اخبار همبسته توصیه می کند


آیا نگران برتری محتوای سندیکایی از محتوای خبری خود هستید، نه اختلال نمایه سازی فعلی که بر ترافیک ناشر از Google News تأثیر می گذارد؟

گوگل توصیه دیرینه خود را مبنی بر اینکه ناشران از شرکای سندیکایی برای noindex کردن محتوای خبری سندیکایی نیاز دارند، تقویت کرد.

بحث توییتر با داده های جمع آوری شده توسط جان شهاتا، مدیر عامل Newzdash آغاز شد.

یافته اصلی: یاهو نیوز به طور پیوسته نسبت به سایت های ناشر اصلی نسبت ترافیک بالایی را برای محتوای خبری سندیکایی دریافت می کند.

هنگامی که یاهو محتوای ناشران را به صورت سندیکایی منتشر می‌کند، آن نسخه سندیکایی اغلب از محتوای اصلی در نتایج جستجو و اخبار گوگل برتری می‌یابد یا رتبه‌ای مشابه دارد.

از این رو، یاهو نیوز احتمالاً بخش قابل توجهی از ترافیک را دریافت می کند که می توانست به سایت های ناشر اصلی رفته باشد.

این اولین بار نیست که به این موضوع اشاره می شود.

Google تأیید می کند: محتوای همبسته Noindex

Google SearchLiasion وارد بحث شد و چندین پاسخ را همراه با اسلایدهایی از یک رویداد اخیر که در مورد به‌روزرسانی‌ها با توصیه‌هایی در مورد syndication، canonical و noindex بحث می‌کرد، وارد این بحث شد.

در اینجا، می توانید توصیه دقیق برای شرکای سندیکای استفاده از آن را مشاهده کنید noindex برچسب، که می تواند به سیستم های خودکار گوگل کمک کند مقاله اصلی را بهتر تشخیص دهند.

گوگل معتقد است که فقط noindex را توصیه می کند، نه canonicals.

در نهایت، گوگل شرکای سندیکای دستورالعمل‌های خود را به دلیل برتری محتوای ناشر اصلی سرزنش نمی‌کند.

این توصیه به این معنا نیست که Google نمی تواند تشخیص دهد که چه محتوایی اصلی و چه چیزی تکراری است.

برچسب‌های Canonical کار نمی‌کنند زیرا محتوای وب‌سایت ناشر سندیکا به لطف قالب‌های وب‌سایت منحصربه‌فرد و محتوای مرتبط اطراف می‌تواند با محتوای اصلی متفاوت باشد.

برخی از کاربران توییتر این توصیه را اشتباه تفسیر کردند که منجر به توضیح زیر شد:

گوگل همچنین سه گزینه را برای ناشرانی که از شرکای محتوای سندیکایی استفاده می‌کنند ارائه کرده است.

با ورود به روز چهارم، گوگل تایید کرد که قانون noindex برای ناشران اخبار تغییر نکرده است.

شرکای Syndication که از canonical استفاده می کنند نباید مشکلی در تغییر به noindex نداشته باشند.

و در نتیجه، سئو جادو نیست.

برای ناشران خبری که به مشاوره فراتر از noindex نیاز دارند، در اینجا چند توصیه اضافی وجود دارد که باید کمک کند.

ناشران باید تصمیم بگیرند

موضوع پیچیده محتوای سندیکایی که به طور بالقوه از محتوای اصلی برتری دارد، توجه مجددی را به خود جلب کرده است.

بخوانید:   عناوین روزنامه‌های جهان؛ ناتو: اوکراین تسلیحات سنگین غربی را دریافت خواهد کرد

علیرغم برخی سردرگمی‌ها و تفسیرهای نادرست، گوگل همچنان در توصیه‌های دیرینه خود ثابت قدم است و تاکید می‌کند که ناشران باید از شرکای سندیکایی خود بخواهند از برچسب noindex استفاده کنند.

در نهایت، گوگل این را به ناشران اخبار و شرکای سندیکایی واگذار می کند که به درستی نحوه مدیریت محتوا را تعیین کنند تا اطمینان حاصل شود که هر دو به اهداف انتشار خود دست می یابند.


تصویر ویژه: dennizn/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/noindex-syndicated-content/491213/