Google Core Web Vitals چیست (و نحوه بهینه سازی برای آن)

اکنون، قبل از اینکه به شما نشان دهم چگونه تجربه صفحه خود را بهبود ببخشید، مکان دومی وجود دارد که می توانید معیارهای Core Web Vitals خود را ببینید.

تغییر چیدمان تجمعی ثبات بصری را اندازه گیری می کند. این اندازه گیری می کند که کاربران هر چند وقت یکبار تغییر طرح را تجربه می کنند.

متریک Largest Contentful Paint زمان رندر بزرگترین تصویر یا بلوک نوشتاری قابل مشاهده در نمای درگاه را از زمانی که صفحه برای اولین بار بارگذاری می شود اندازه گیری می کند.

این بدان معناست که LCP نقطه ای را که بزرگترین محتوای صفحه بارگذاری شده است اندازه می گیرد. این به طور خاص بر روی سرعت صفحه شما تمرکز دارد که می تواند پیکسل ها را روی صفحه نمایش دهد.

معیارهای تجربه صفحه یک عامل رتبه بندی رسمی خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر گوگل فکر می کند که کاربران هنگام بازدید از سایت شما تجربه کاربری بدی خواهند داشت، ممکن است گوگل صفحات شما را در جستجو کاهش دهد.

این کار را به دو صورت انجام می دهد. در ابتدا، به این می پردازد که چگونه صفحه شما برای رتبه بندی برای کلمه کلیدی هدف شما بهینه شده است. در مرحله دوم، به نحوه بهینه سازی صفحه شما برای معیارهای عمومی تر کاربر می پردازد.

با این حال، اگر صفحه شما تجربه کاربری ضعیفی دارد، اکنون باید بدانید که چگونه می توانید روی کدام صفحات تمرکز کنید و چه جنبه هایی را اصلاح کنید.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به عنوان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/what-are-core-web-vitals

چیزی که گوگل را به یک موتور جستجوی عالی تبدیل می کند این است که گوگل هرگز از پیشرفت خود دست نمی کشد. بهبودهایی که برای شما، کاربر خوب است.

به عبارت دیگر، ابزار شما را تجزیه و تحلیل خواهد کرد:

  • آدرس صفحه
  • برچسب عنوان
  • توضیحات متا
  • هدر H1
  • ساختار صفحه
  • کلید واژه ها

… و خیلی بیشتر

ما اخیراً Core Web Vitals را به ابزار بهینه‌سازی On-Page خود اضافه کرده‌ایم.

برای انجام این کار، ابزار مورد علاقه من Google PageSpeed ​​Insights است.

Google PageSpeed ​​Insights

برای مشاهده اینکه چه URL هایی تحت تأثیر قرار می گیرند، روی هر یک از فیلدهای موجود در بخش جزئیات کلیک کنید.

Core Web Vitals مجموعه ای از سیگنال ها هستند که یکی از اجزای الگوریتم Page Experience خواهند بود.

همانطور که در اسکرین شات بالا می بینید، ابزار در حال ارائه است:

  • اولین رنگ محتوایی (FCP)
  • تاخیر ورودی اول (FID)
  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS)

علاوه بر این، همچنین به شما می گوید که چه چیزی نیاز به بهبود دارد و چگونه آن را انجام دهید. برای مشاهده آن، به قسمت فرصت ها بروید.

ابزار Rank Ranger Keyword Optimization

با دیدن Core Web Vitals خود در این ابزار، می‌توانید ببینید که کجا با تصویر بزرگ‌تر بهینه‌سازی سئوی درون صفحه شما مطابقت دارند.

برای ارائه یک تجربه صفحه خوب، یک صفحه باید دارای امتیاز CLS 0.1 یا کمتر باشد.

این گزارش‌های متعددی را برای شما به ارمغان می‌آورد که تمام جنبه‌های URL را که در حال تجزیه و تحلیل هستید نشان می‌دهد.

همچنین می‌توانید به قسمت «جزئیات» بروید تا مشکلات خاص و تعداد URL‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند را ببینید.

و از آنجایی که بهینه‌سازی‌های زیادی در صفحه وجود دارد، دیدن همه آنها در یک مکان به شما کمک می‌کند تا روی بهینه‌سازی‌هایی متمرکز بمانید که سوزن را سریع‌تر حرکت می‌دهند.

به عنوان مثال، اگر گوگل نداند صفحه شما در مورد چیست، صفحه شما شانس کمی برای رتبه بندی در SERP هدف شما دارد.

هنگامی که این کار را انجام می دهید، PageSpeed ​​Insights یک نمای کلی از نحوه عملکرد URL به شما ارائه می دهد.

چقدر بر رتبه شما تاثیر خواهد گذاشت؟

به عبارت دیگر، اگر کاربر در حال تعامل با یک صفحه باشد و چیدمان آن تغییر کند، این یک صفحه‌آرایی ناپایدار در نظر گرفته می‌شود.

بر 28 می، گوگل اعلام کرد در وبلاگ خود که Core Web Vitals در سیگنال های تجربه صفحه Google موجود گنجانده می شود.

آیا Core Web Vitals مهم است؟

گزارش فرصت Insights PageSpeed

اینها معیارهای کاربر محور در زمان واقعی هستند که امتیازات خاصی را در جنبه‌های تجربه کاربری یک صفحه می‌دهند. آنها زمان بارگذاری، تعامل و ثبات محتوا را اندازه گیری می کنند.

تبلیغات زیادی در مورد این موضوع وجود دارد، زیرا گوگل زودتر از موعد راه اندازی خود را اعلام کرد، به نظر می رسد که دنیای سئو در یک جنون است.

در این پست، من توضیح خواهم داد که Google Core Web Vitals چیست، چگونه می توانید سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، و چگونه می توانید به راحتی برای آن بهینه سازی کنید.

Core Web Vitals چیست؟

همچنین، این ابزار به شما نشان می دهد که چگونه هر مشکل را حل کنید. برای مشاهده آن، روی فلش رو به پایین در کنار مشکلی که می‌خواهید روی آن کار کنید کلیک کنید و PageSpeed ​​Insights داده‌های دقیق‌تری را به شما ارائه می‌دهد که نحوه حل مشکل را توضیح می‌دهد.

Core Web Vitals.

مزیت داشتن Core Web Vitals در ابزاری مانند این این است که می‌توانید ببینید که Core Web Vitals با تصویر بزرگ‌تر بهینه‌سازی سئوی درون صفحه‌تان کجا قرار می‌گیرد.

اگرچه می توان انتظار داشت که این سیگنال ها در طول زمان تکامل یابند، معیارهای فعلی عبارتند از:

  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)
  • تاخیر ورودی اول (FID)
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS)

بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)

چگونه متوجه می شوید که سایت شما برای Core Web Vitals آماده است؟

امیدواریم این پست موضوع Core Web Vitals را برای شما ابهام کند.

FID معیاری است از زمانی که کاربر برای اولین بار روی پیوند کلیک می کند (یا ضربه می زند) تا زمانی که می تواند با صفحه تعامل داشته باشد.

گزارش Google PageSpeed ​​Insights Diagnostics

Core Web Vitals – The Big Picture

گزارش جزئیات Core Web Vitals کنسول جستجوی Google

اکنون درک این نکته مهم است که این یک روش کاملاً جدید برای نگاه کردن به سفر کاربر است. تا کنون تمرکز اصلی بر کیفیت محتوا و نحوه یافتن کاربر بوده است.

تب Core Web Vitals کنسول جستجوی گوگل

اقدامات تجربه صفحه:

  • سرعت بارگذاری، پاسخگویی و پایداری
  • سازگاری با موبایل
  • HTTPS
  • وجود تبلیغات سرزده
  • اگر هنگام بارگذاری صفحه، محتوا به اطراف می پرد

این برنامه بازی گوگل است که تجربه صفحه را در نحوه رتبه بندی محتوا در SERP ها لحاظ کند. به عبارت دیگر، اگر محتوای شما یک تجربه کاربری افتضاح داشته باشد، این می تواند بر رتبه بندی محتوای شما تأثیر بگذارد.

اکنون که متوجه شدید معیارهای Core Web Vitals چیست و چرا اهمیت دارند، بیایید دریابیم که آیا صفحه شما با Core Web Vitals مطابقت دارد یا خیر و در صورت عدم سازگاری با آن چه باید کرد.

چگونه منابع حیاتی وب اصلی خود را بررسی کنیم

بخش فرصت‌ها فهرستی از مشکلاتی را به شما نشان می‌دهد که می‌تواند مستقیماً بر عملکرد صفحه شما تأثیر بگذارد. هر پیشنهاد همچنین تخمینی از سرعت بارگذاری صفحه در صورت انجام بهبود ارائه می دهد.

درک Core Web Vitals

تجزیه و تحلیل سایت Google PageSpeed ​​Insights

در این مرحله، زمان آن رسیده است که داده های خاص تری را از Google PageSpeed ​​Insights دریافت کنید.

با اندازه گیری این، گوگل به این نگاه می کند که کاربر برای اولین بار چه زمانی مقدار قابل توجهی از محتوای صفحه را می بیند.

CLS تمام تغییرات طرح‌بندی غیرمنتظره‌ای را که در طول عمر صفحه اتفاق می‌افتد، اندازه‌گیری می‌کند.

به عنوان مثال، اگر روی گزارش Core Web Vitals کلیک کنید، یک گزارش کلی خواهید دید که تعداد URL ها را به شما نشان می دهد:

  • خوب
  • نیاز به بهبود دارد
  • فقیر

زمان مشخص خواهد کرد.

از طرف دیگر، اگر گوگل محتوای شما را درک می کند اما معیارهای کاربری آن ضعیف است، شاید وقت آن رسیده که روی سرعت صفحه خود کار کنید.

گزارش سرعت پاسخ صفحه

من می‌دانم که مثال بالا بیش از حد ساده‌سازی شده است و درست کردن آن به ایجاد تعادل در بسیاری از عوامل مربوط می‌شود. منظور من این است که زمان کوتاه است و به عنوان یک سئو باید روی کسب بیشترین سود در کوتاه ترین زمان ممکن تمرکز کنید.

برای ارائه یک تجربه کاربری خوب، صفحه شما باید دارای تاخیر ورودی اول 100 میلی ثانیه باشد.

تغییر چیدمان تجمعی (CLS)

تغییرات چیدمان اغلب زمانی اتفاق می افتد که عناصر به صورت پویا به صفحه ای بالاتر از محتوای موجود اضافه می شوند.

سایر معیارهای سرعت صفحه ممکن است سرعت بارگیری صفحه را به دقت اندازه گیری کنند، اما عناصری که اندازه گیری می کنند معمولاً به تجربه کاربر مربوط نمی شوند.

چند مکان وجود دارد که می توانید امتیازات Core Web Vitals خود را پیدا کنید که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

کنسول جستجوی گوگل

Google Page Experience به این موضوع می‌پردازد که دسترسی به محتوا و تعامل با آن آسان است.

به روز رسانی تجربه صفحه

گزارش Core Web Vitals کنسول جستجوی گوگل

اولین جایی که باید شروع کرد این است کنسول جستجوی گوگل. دلیل اینکه اولین جایی برای شروع است این است که داده های Core Web Vitals را برای کل سایت شما به شما نشان می دهد.

به عبارت دیگر کاربر با چه سرعتی می تواند با صفحه ارتباط برقرار کند. این معیاری برای اولین برداشت کاربر از تعامل صفحه است.

مانند بخش فرصت‌ها، هر عنصر عیب‌یابی همچنین به شما نشان می‌دهد که با ارائه داده‌های دقیق‌تر، چه چیزی را باید برطرف کنید. برای دیدن داده ها، روی فلش رو به پایین کلیک کنید.

هنگامی که بهبودهای خود را انجام دادید، به بخش Diagnostics بروید. بخش Diagnostics به شما نشان می دهد که چگونه صفحه شما به بهترین شیوه های توسعه وب پایبند است.

سوال این است که آیا باید نگران آن باشید؟

گفتنی است، از طریق مطالعات داخلی و تحقیقات صنعتی، گوگل دریافته است که تجربه صفحه نیز مهم است.

اکنون، در این مرحله، باید بتوانید بفهمید که روی چه مسائلی باید کار کرد. گام بعدی پیدا کردن چگونگی رفع آن است.

این به احتمال زیاد به این دلیل است که احتمالاً پرطرفدارترین به روز رسانی الگوریتم گوگل تاکنون بوده است.

اگرچه سئوکاران همیشه از تغییرات راضی نیستند، اما شکی نیست که گوگل به طور تصاعدی پیشرفت کرده است. دیگر آن سایت های هرزنامه را در بالای نتایج جستجو نمی بینیم.

از آنجایی که موضوع تجربه کاربر همه جانبه است و از آنجایی که ابزارهای فراوانی وجود دارد که بهینه سازی تجربه کاربر را به چالشی تبدیل می کند، Core Web Vitals قصد دارد با تمرکز بر مهمترین معیارها، تجربه کاربر را ساده کند.

فراموش نکنید که Core Web Vitals یکی از اجزای بسیاری از فاکتورهای رتبه بندی است.

==> نکات بهینه سازی سرعت سایت را کشف کنید

فقط صدای آن ترس را در دل سئوکاران ایجاد می کند.

اما درک این نکته مهم است که این بخش کوچکی از بسیاری از فاکتورهای رتبه بندی است که در حال حاضر وجود دارد.

Rank Ranger On-Page Keyword Optimization Tool.

ابزار بهینه سازی کلمات کلیدی در صفحه Ranger Ranger

Google PageSpeed ​​Insights

این ابزار به گونه‌ای طراحی شده است که داده‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به شما در بهینه‌سازی تمام جنبه‌های سئوی درون صفحه‌تان کمک کند.

قبل از توضیح اینکه Core Web Vitals چیست و چگونه بر SEO شما تأثیر می گذارد، ابتدا باید توضیح دهم که الگوریتم Google Page Experience چیست.

درک تجربه صفحه گوگل

دیگر مقالات بی معنی پر از کلمات کلیدی را نمی بینیم که برای برآوردن الگوریتم های گوگل طراحی شده اند. به عبارت دیگر، گوگل به دنبال شما، کاربر است و همیشه در تلاش برای بهبود است.

این بدان معنی است که بهبود Core Web Vitals برای آن صفحه به رتبه بالاتر آن کمک نمی کند. در عوض، ممکن است ایده بهتری باشد که مطمئن شوید کلمه کلیدی در برچسب عنوان و در متن اصلی ظاهر می شود.

به‌روزرسانی تجربه صفحه شامل تعدادی معیار کاربر است.

اما، قبل از اینکه بتوانم دلیل آن را توضیح دهم، ابتدا باید خود ابزار را توضیح دهم.

نه تنها کیفیت محتوا در حال بهبود است، بلکه نحوه یافتن محتوا نیز در حال بهبود است.

میزان قابل توجهی از محتوای قابل مشاهده، نقطه مربوط به ارتباط کاربر با صفحه است.

تاخیر ورودی اول (FID)

هنگامی که صفحه شما به معنای واقعی کلمه پیکسل‌ها را روی صفحه نمایش می‌دهد (همانطور که با LCP اندازه‌گیری می‌شود)، تأخیر ورودی اول میزان پاسخگویی آن پیکسل‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

برای شروع کار با این ابزار، یک URL را در نوار جستجو رها کنید، یک کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کنید و جستجو را بزنید.

اگر به سمت پایین به بخش سرعت پاسخگویی صفحه بروید، می توانید معیارهای Core Web Vitals برای صفحه را ببینید.

برای شروع، کافی است یکی از URL های با کارایی پایین خود را در نوار جستجو وارد کنید.

با درک آن، اکنون می‌توانیم Core Web Vitals چیست.

برای شروع، یک بار در حساب کنسول جستجوی خود، روی تب Page Experience کلیک کنید.

این یک نمای کلی از معیارهای تجربه صفحه به شما نشان می دهد.
این شامل:

  • Core Web Vitals
  • قابلیت استفاده از موبایل
  • مسائل امنیتی
  • HTTPS

پس از آن می توانید به گزارش های جداگانه کلیک کنید.

این بدان معنی است که شما می توانید درک کاملی از نحوه عملکرد سایت خود داشته باشید و ببینید چه مشکلاتی در کل سایت شما ظاهر می شود.