خلاصه ای از Above the Fold در مقابل CTR زیر Fold در SERP
CTR هنگام رتبهبندی بالاتر از برابر در مقابل زمانی که رتبهبندی پایینتر است، کاهش مییابد
انتظار داشتم از این مطالعه دور شوم و این باور من را تأیید کند که رتبه بندی ATF فوق العاده است مهمتر نسبت به رتبه بندی BTF. و در حالی که داده ها نشان می دهد که این تصور درست است، به روایت دیگری نیز اشاره می کند، روانشناسی کاربر. به نظر من رتبه بندی در بالای SERP و تأثیر آن ترکیبی از دید و ارتباط کاربر است.
واضح است که رتبه بندی بالاتر از حد در افزایش کلیک ها بهتر است. برای واجد شرایط بودن آن، در افزایش CTR خود بین موقعیت های 3-5 حدود 30٪ بهتر است. به بیان دقیق تر… داده ها نشان می دهد که رتبه شماره 5 در بالای فولد به معنای واقعی کلمه همان رتبه بندی شماره 3 پایین تر است (از دیدگاه CTR). بنابراین، شما می توانید استدلال کنید که رتبهبندی در پایینترین حد، در هر موقعیتی که هستید، نسبت به رتبهبندی بالاتر از حد، کسری دو موقعیتی است.. بدیهی است که این یک روش خیلی علمی برای فرمولبندی معادله نیست، اما باعث میشود که نقطه به نقطه اصلی برسد.
دادهها نشان میدهند که رتبهبندی بالاتر از حد، CTR بهطور قابلتوجهی بالاتری را در سراسر صفحه به همراه دارد
به همان اندازه که این داده ها جالب هستند، اجازه دهید از تفکیک بالا برای تجزیه و تحلیل قدرت رتبه بندی بالای تا در مقابل پایین چین استفاده کنیم، زیرا این تمرکز اصلی این مطالعه است.
مقایسه CTR بالای تاشو با CTR زیر تاشو
این بدان معنی است که سلسله مراتبی از نتایج وجود دارد که در بالای صفحه ظاهر می شوند. حرکت از موقعیت 1 به موقعیت 2 منجر به کاهش 21 درصدی CTR می شود. با این حال، از اینجا همه چیز نسبتاً سراشیبی است. حرکت از موقعیت 1 به موقعیت 3 کاهش شدید 34 درصدی در CTR است. البته این به صورت تصاعدی افزایش مییابد که در مسیر پایین آمدن SERP قرار میگیرید.
من معتقدم آنچه در این موقعیتها اتفاق میافتد برعکس آن چیزی است که در مورد موقعیتهای 2 و 3 میبینیم. در اینجا نیز کاهش CTR “آهسته” میشود. با این حال، به دلیل برجسته بودن موقعیت ها و همچنین CTR نسبتاً بالا، من معتقدم که کاربران به اندازه جاهای دیگر تفاوت زیادی بین موقعیت های 2 و 3 نمی بینند. به این معنی که کاربران هر دو موقعیت 2 و 3 را بسیار مرتبط و معتبر می دانند.
CTR در بالای تاشو – CTR زیر تاشو: همه اینها به چه معناست؟
به غیر از ماهیت بدیهی داده های بالا، نکات جالبی در اینجا وجود دارد. برای شروع، با حرکت به سمت پایین SERP، فاصله بین CTR بالای تا و زیر تاشو کاهش می یابد. به عنوان مثال، CTR موقعیت 3 ATF 32٪ بیشتر از زمانی است که موقعیت BTF نشان داده می شود. با این حال، هنگامی که موقعیت ATF نمایش داده می شود، CTR موقعیت 5 تنها 27 درصد بیشتر است.
در حالی که کاهش نسبی CTR بین موقعیتهای 3 و 4 زمانی که موقعیتها ATF هستند در مقابل زمانی که BTF هستند، تفاوت جزئیتری دارد، در دادههای نشاندادهشده هنگام نگاه کردن به افت بین موقعیتهای 4، شکاف قابلتوجهتری وجود دارد. و 5. در حالی که CTR زمانی که موقعیت های 4 و 5 بالای تا شد 13% کاهش یافت، زمانی که موقعیت ها BTF با افت 9.5% نشان داده شد، این کاهش محدودتر بود.
آخرین نکته در مورد داده ها. در جمع آوری نتایج و CTR آنها، من بسیار می خواستم یک تصویر عادی ارائه کنم. به این ترتیب، در مجموعه دادهها، نتایجی هستند که دارای CTR بالاتر از 40٪ و همچنین نتایجی هستند که CTR کمتر از 1٪ برای همان موقعیت رتبهبندی در SERP دارند. به عبارت دیگر، دادههایی که در اینجا میبینید ممکن است CTRهایی را نشان دهند که کمتر از انتظار شما هستند. این به طور عمدی انجام شد تا CTR کلی در هر موقعیتی را که یک سایت معمولی ممکن است برای رتبه بندی کلمات کلیدی خود ببیند، بهتر منعکس کند. به این منظور، تمرکز مطالعه بر روی CTR ها فی نفسه نیست، بلکه بر چگونگی تفاوت آنها در بالا و پایین چین خواهد بود.
خیلی سوال خوبی بود، کاش خودم به آن فکر می کردم. اما من این کار را نکردم. ناتی الیملک، یک سئوی فنی ماهر و دست کم گرفته شده آن را پرسید. سوالی که می پرسی؟ نرخ کلیک (CTR) در بالای صفحه در مقابل پایین تاشو چگونه است؟ بهت گفتم سوال خیلی خوبی بود
بر این اساس، حتی زمانی که نتیجه پنجم در بالای صفحه ظاهر شود، CTR آن بیش از 50٪ کمتر از نقطه بسیار بالای SERP است. در حقیقت، CTR نتیجه پنجم، زمانی که در بالای چین ظاهر می شود، بیش از 30٪ کمتر از نتیجه سوم است (زمانی که نتیجه سوم نیز در بالای چین ظاهر می شود).
همانطور که اشاره کردم، تجزیه و تحلیل CTR موقعیتهای 1 و 2 در SERP برای برجسته کردن تأثیر رتبهبندی بالاتر از حد اغواکننده است، انجام این کار اگرچه غیرممکن نیست، اما بسیار پیچیده است. دلیل، دوباره، این است که به سادگی چیزی برای مقایسه URL ها وجود ندارد. با آن، آنچه من فکر می کنم بینش ارائه می دهد، موقعیت های رتبه بندی است که می توانند سقوط کنند یا در بالا یا زیر چین به میزان های مختلف (که یکی دیگر از محدودیت های این داده ها است) ما در مورد موقعیت های 3، 4، و 5 صحبت می کنیم.
همچنین جالب این است که چگونه کاهش CTR خود را نشان می دهد وقتی که بخش ATF SERP را نسبت به BTF SERP پایین می آورید.
درباره نویسنده
