CTR در بالای صفحه چقدر بالاتر است؟

CTR بالای صفحه در مقابل بنر زیر تاشو

خلاصه ای از Above the Fold در مقابل CTR زیر Fold در SERP

CTR هنگام رتبه‌بندی بالاتر از برابر در مقابل زمانی که رتبه‌بندی پایین‌تر است، کاهش می‌یابد

انتظار داشتم از این مطالعه دور شوم و این باور من را تأیید کند که رتبه بندی ATF فوق العاده است مهمتر نسبت به رتبه بندی BTF. و در حالی که داده ها نشان می دهد که این تصور درست است، به روایت دیگری نیز اشاره می کند، روانشناسی کاربر. به نظر من رتبه بندی در بالای SERP و تأثیر آن ترکیبی از دید و ارتباط کاربر است.

واضح است که رتبه بندی بالاتر از حد در افزایش کلیک ها بهتر است. برای واجد شرایط بودن آن، در افزایش CTR خود بین موقعیت های 3-5 حدود 30٪ بهتر است. به بیان دقیق تر… داده ها نشان می دهد که رتبه شماره 5 در بالای فولد به معنای واقعی کلمه همان رتبه بندی شماره 3 پایین تر است (از دیدگاه CTR). بنابراین، شما می توانید استدلال کنید که رتبه‌بندی در پایین‌ترین حد، در هر موقعیتی که هستید، نسبت به رتبه‌بندی بالاتر از حد، کسری دو موقعیتی است.. بدیهی است که این یک روش خیلی علمی برای فرمول‌بندی معادله نیست، اما باعث می‌شود که نقطه به نقطه اصلی برسد.

داده‌ها نشان می‌دهند که رتبه‌بندی بالاتر از حد، CTR به‌طور قابل‌توجهی بالاتری را در سراسر صفحه به همراه دارد

به همان اندازه که این داده ها جالب هستند، اجازه دهید از تفکیک بالا برای تجزیه و تحلیل قدرت رتبه بندی بالای تا در مقابل پایین چین استفاده کنیم، زیرا این تمرکز اصلی این مطالعه است.

مقایسه CTR بالای تاشو با CTR زیر تاشو

این بدان معنی است که سلسله مراتبی از نتایج وجود دارد که در بالای صفحه ظاهر می شوند. حرکت از موقعیت 1 به موقعیت 2 منجر به کاهش 21 درصدی CTR می شود. با این حال، از اینجا همه چیز نسبتاً سراشیبی است. حرکت از موقعیت 1 به موقعیت 3 کاهش شدید 34 درصدی در CTR است. البته این به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد که در مسیر پایین آمدن SERP قرار می‌گیرید.

من معتقدم آنچه در این موقعیت‌ها اتفاق می‌افتد برعکس آن چیزی است که در مورد موقعیت‌های 2 و 3 می‌بینیم. در اینجا نیز کاهش CTR “آهسته” می‌شود. با این حال، به دلیل برجسته بودن موقعیت ها و همچنین CTR نسبتاً بالا، من معتقدم که کاربران به اندازه جاهای دیگر تفاوت زیادی بین موقعیت های 2 و 3 نمی بینند. به این معنی که کاربران هر دو موقعیت 2 و 3 را بسیار مرتبط و معتبر می دانند.

CTR در بالای تاشو – CTR زیر تاشو: همه اینها به چه معناست؟

به غیر از ماهیت بدیهی داده های بالا، نکات جالبی در اینجا وجود دارد. برای شروع، با حرکت به سمت پایین SERP، فاصله بین CTR بالای تا و زیر تاشو کاهش می یابد. به عنوان مثال، CTR موقعیت 3 ATF 32٪ بیشتر از زمانی است که موقعیت BTF نشان داده می شود. با این حال، هنگامی که موقعیت ATF نمایش داده می شود، CTR موقعیت 5 تنها 27 درصد بیشتر است.

در حالی که کاهش نسبی CTR بین موقعیت‌های 3 و 4 زمانی که موقعیت‌ها ATF هستند در مقابل زمانی که BTF هستند، تفاوت جزئی‌تری دارد، در داده‌های نشان‌داده‌شده هنگام نگاه کردن به افت بین موقعیت‌های 4، شکاف قابل‌توجه‌تری وجود دارد. و 5. در حالی که CTR زمانی که موقعیت های 4 و 5 بالای تا شد 13% کاهش یافت، زمانی که موقعیت ها BTF با افت 9.5% نشان داده شد، این کاهش محدودتر بود.

بخوانید:   دیدار رو در روی بایدن و شی در اجلاس بالی

CTR در SERP: 2 موقعیت برتر

آخرین نکته در مورد داده ها. در جمع آوری نتایج و CTR آنها، من بسیار می خواستم یک تصویر عادی ارائه کنم. به این ترتیب، در مجموعه داده‌ها، نتایجی هستند که دارای CTR بالاتر از 40٪ و همچنین نتایجی هستند که CTR کمتر از 1٪ برای همان موقعیت رتبه‌بندی در SERP دارند. به عبارت دیگر، داده‌هایی که در اینجا می‌بینید ممکن است CTRهایی را نشان دهند که کمتر از انتظار شما هستند. این به طور عمدی انجام شد تا CTR کلی در هر موقعیتی را که یک سایت معمولی ممکن است برای رتبه بندی کلمات کلیدی خود ببیند، بهتر منعکس کند. به این منظور، تمرکز مطالعه بر روی CTR ها فی نفسه نیست، بلکه بر چگونگی تفاوت آنها در بالا و پایین چین خواهد بود.

CTR 5 موقعیت برتر در SERP

خیلی سوال خوبی بود، کاش خودم به آن فکر می کردم. اما من این کار را نکردم. ناتی الیملک، یک سئوی فنی ماهر و دست کم گرفته شده آن را پرسید. سوالی که می پرسی؟ نرخ کلیک (CTR) در بالای صفحه در مقابل پایین تاشو چگونه است؟ بهت گفتم سوال خیلی خوبی بود

بر این اساس، حتی زمانی که نتیجه پنجم در بالای صفحه ظاهر شود، CTR آن بیش از 50٪ کمتر از نقطه بسیار بالای SERP است. در حقیقت، CTR نتیجه پنجم، زمانی که در بالای چین ظاهر می شود، بیش از 30٪ کمتر از نتیجه سوم است (زمانی که نتیجه سوم نیز در بالای چین ظاهر می شود).

همانطور که اشاره کردم، تجزیه و تحلیل CTR موقعیت‌های 1 و 2 در SERP برای برجسته کردن تأثیر رتبه‌بندی بالاتر از حد اغواکننده است، انجام این کار اگرچه غیرممکن نیست، اما بسیار پیچیده است. دلیل، دوباره، این است که به سادگی چیزی برای مقایسه URL ها وجود ندارد. با آن، آنچه من فکر می کنم بینش ارائه می دهد، موقعیت های رتبه بندی است که می توانند سقوط کنند یا در بالا یا زیر چین به میزان های مختلف (که یکی دیگر از محدودیت های این داده ها است) ما در مورد موقعیت های 3، 4، و 5 صحبت می کنیم.

همچنین جالب این است که چگونه کاهش CTR خود را نشان می دهد وقتی که بخش ATF SERP را نسبت به BTF SERP پایین می آورید.

درباره نویسنده

مردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/above-the-fold-ctr

با این حال، همه موقعیت‌ها از این نظر برابر نیستند، داده‌ها موضوع ثابتی را در تفاوت بین رتبه 4 و 5 در SERP (چه ATF یا BTF) نشان می‌دهند که به اندازه رتبه سوم نسبت به رتبه چهارم واضح نیست. موقعیت همانطور که مشخص است، رتبه 4 و نحوه تعامل کاربران با موقعیت، ارتباط کمتری با ATF یا BTF بودن دارد و بیشتر به نحوه ارتباط کاربران با نتایج بسیار پایین صفحه مربوط می شود. به نظر می رسد یک برش شناختی در نحوه تعامل کاربران با SERP وجود دارد، که موقعیت 4 آن قطع است. به این معنی که کاربران، به نظر می‌رسد، به موقعیت‌های 1-3 از یک جهت و موقعیت 4 و فراتر از آن، صرف نظر از اینکه این نتایج در بالا یا پایین تاشو باشد، ارتباط دارند.

بخوانید:   چگونه «مغز دوم» سئوی خود را بسازید (و چرا به آن نیاز دارید)

لایه های ذهن

کاهش افت CTR از موقعیت 4 به موقعیت 5 نشان دهنده کاهش ارتباط آنها از دیدگاه کاربر است. داده‌ها به‌جای اینکه نوعی عادی‌سازی باشند، بهتر به از دست دادن مطلق ارتباط موقعیت 4 (و پایین‌تر) برای کاربران نسبت به 3 اسلات برتر در SERP اشاره می‌کنند.

روانشناسی کاربر را تخفیف ندهید

قابل توجه ترین افت 20 درصدی CTR از جایگاه 1 به 2 است. در حالی که می‌توانید زنگ خطر را در اینجا به صدا درآورید، من جرأت می‌کنم بگویم که یک CTR 4.6 درصدی باعث می‌شود که خیلی‌ها کمی هول کنند. یعنی، من این روایت را قبول ندارم که رتبه‌بندی در بالای SERP ضروری است، و همچنین فکر نمی‌کنم که داده‌های اینجا از این مفهوم پشتیبانی می‌کنند.

بنابراین، CTR برای نتایجی که در بالای صفحه Google SERP ظاهر می‌شوند چقدر بالاتر بود؟ به زبان ساده، CTR برای آن دسته از نتایجی که در بالای چین (ATF) در مقابل نتایجی که در زیر تا (BTF) ظاهر می شوند، حدود 30٪ بیشتر بود.


گفته می شود، این کمی پیچیده تر از این است. من CTR را برای مجموع 3500 URL (یعنی موقعیت رتبه بندی و CTR) تجزیه و تحلیل کردم (البته به دستور آقای Elimelechs فوق الذکر). مشکل این است که تعداد کل URL ها در اینجا کمی گمراه کننده است. مطمئناً 3500 URL نتایج زیادی را در SERP منعکس می کند. با این حال، در آن مجموعه URL هایی وجود دارند که رتبه 1 را در SERP دارند. چگونه داده های ATF و BTF را در سایتی که رتبه 1 را در SERP دارد مقایسه می کنید؟ برای سایتی که رتبه 10 را در SERP دارد همینطور. چیزی برای مقایسه با آن وجود ندارد

روانشناسی کاربر و قدرت مرتبط با هر موقعیت رتبه بندی ارزش تجزیه و تحلیل بر اساس عمودی را دارد و به نظر من باید داده های مربوط به CTR در بالا در مقابل قسمت پایین را که در اینجا ارائه شده است همراهی کند.

کاهش CTR بر اساس رتبه رتبه

به کنار پیچیدگی‌ها، در حال حاضر، بیایید بررسی کنیم که CTR در بالا و پایین صفحه برای سایت‌های صفحه یک SERP گوگل چیست!

بزرگترین برداشت از داده ها، همانطور که من می بینم، نقش قابل مشاهده بودن و روانشناسی کاربر در CTR است. به نظر می رسد که کاهش CTR در SERP تا قرار گرفتن در بالا یا پایین چین، ساده سازی بیش از حد فاحش باشد. هم دسترسی به موقعیت و هم روانشناسی کاربر نقش مهمی در CTR مشاهده شده در هر موقعیت رتبه بندی دارند.

برای این مطالعه، در حالی که من گاهی از مجموعه داده‌های کامل استفاده می‌کنم، می‌خواهم 1500 مورد از 3500 URL را که به آنها نگاه کردم بررسی کنم. یعنی آن نتایج خاص در SERP که بین موقعیت‌های 3-5 رتبه‌بندی می‌شوند، یعنی موقعیت‌هایی که بسته به کلمه کلیدی می‌توانند هم در بالا و هم پایین تا شوند.

CTR بالای تا در مقابل زیر تاشو

بنابراین شما می توانید 5 میلیون URL را تجزیه و تحلیل کنید و هنوز هم لزوما چیز زیادی نمی دانید. آنچه باید اتفاق بیفتد، مقایسه بین موقعیت‌های رتبه‌بندی است که در زمان‌های بالا و پایین‌تر ظاهر می‌شوند. این موقعیت 3-5 خواهد بود. حتی این نیز پیچیدگی ها و محدودیت های خاص خود را دارد.

بخوانید:   3 معیار تبدیل سئو نادیده گرفته شده که باید در نظر گرفته شود

نقش روانشناسی کاربر در مقابل ادراک موقعیت رتبه‌بندی در کاهش CTR کوچک‌تر که در جایگاه چهارم هم ATF و هم BTF مشاهده می‌شود، مشهود است. مشاهده کاهش تندتر CTR از موقعیت 3 به موقعیت 4 فقط برای مشاهده نرمال شدن این افت در هنگام نگاه کردن به موقعیت 5 نسبت به موقعیت 4، نشان می دهد که تضاد شدیدی بین رتبه #3 و رتبه #4 در SERP وجود دارد. . از آنجایی که این الگو هم زمانی که موقعیت‌ها در بالا و پایین چین نمایش داده می‌شوند، مشهود است، یک عامل بیرونی لازم است. اگر دید و دسترسی نباشد، این عامل با استفاده از تیغ Occum، درک کاربر از نظر موقعیت های رتبه بندی خود است.

با نگاهی به 5 موقعیت برتر در SERP و آنچه می‌بینیم این است که با پایین آمدن صفحه نتایج حتی زمانی که URL‌ها در بالای صفحه نمایش داده می‌شوند، CTR به نسبت پایین می‌آید:

هنگامی که به این موقعیت های رتبه بندی در SERP نگاه می کنید، همانطور که انتظار دارید، زمانی که موقعیت ها ATF در مقابل BTF نشان داده می شوند، تفاوت قابل توجهی در CTR وجود دارد.

*CTR ارائه شده در اینجا شامل مجموعه ای متعادل از URL ها است که قبلاً ذکر شد. این بدان معناست که URL هایی با CTR بیش از 40٪ و URL هایی با CTR بسیار پایین در آن گنجانده شده است. یعنی این یک مجموعه داده بسیار نرمال شده است. همین امر در مورد نمودارهای بعدی نیز صدق می کند.

بیایید با نگاهی به اینکه CTR در بالای SERP چگونه به نظر می رسد شروع کنیم. باز هم، این واقعاً تأثیر رتبه‌بندی بالاتر از طبقه را نسبت به رتبه‌بندی پایین‌تر به ما نشان نمی‌دهد. در عوض، این به ما می گوید که از نظر CTR بالاتر از سایر نتایج ارگانیک به چه معناست. در زیر CTR برای موقعیت 1 و 2 در Google SERP آمده است:

به این معنا که تعداد کلمات کلیدی که نتایج رتبه‌بندی بالایی را تولید می‌کنند که در زیر صفحه ظاهر می‌شوند، با توجه به همه موارد، بسیار نادر است. بنابراین اینطور نیست که بتوانم CTR سایتی را که رتبه #1 ATF را دارد با سایتی که رتبه #1 BTF را دارد مقایسه کنم! در مورد یک کلمه کلیدی که در رتبه 10 در SERP قرار می گیرد، همینطور است. آیا CTR برای صفحه ای که رتبه 10 را در SERP دارد با آخرین نتیجه ای که ATF را رتبه بندی می کند قابل مقایسه است؟ البته که نه!

این سوال، به همان اندازه که خوب است، پاسخ دادن به آن را آسان نمی کند. در واقع، این بیشتر از کمی پیچیده است. پس از همه، شما باید اولین نتیجه ارگانیک را که در بالای صفحه قرار دارد تا حدی کاهش دهید، با توجه به اینکه این اولین نتیجه ای است که مردم بدون توجه به وضعیت “تا” آن می بینند.

==> یک معیار ردیابی رتبه بالاتر پیکسل جدید را کشف کنید

بررسی میدان: CTR در بالای SERP

گفته می‌شود، داده‌های اینجا به بررسی تفاوت در رتبه‌بندی در موقعیت‌های مختلف و اختلافات ترافیکی بین آنها کمک می‌کند. به عنوان مثال، 21 درصد تفاوت در CTR بین رتبه های 3 و 4 وجود دارد اما تنها 13 درصد اختلاف بین رتبه های 4 و 5 وجود دارد (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).