
بروزرسانی: 24 تیر 1404
8 دلیل (و نحوه شروع)
تنظیم نمایه کسب و کار Google ساده است:
- خود را ادعا کنید پروفایل تجاری
- ساعات کاری و جزئیات خود را اضافه کنید
- نمایه خود را مدیریت کنید، هرگونه به روز رسانی کسب و کار را به اشتراک بگذارید و به نظرات مشتریان پاسخ دهید
ایمیل های آنها را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید.
بیشتر بدانید
هنگامی که خزیدن انجام شد، تمام مشکلات اصلی سایت خود را خواهید دید. روی عدد موجود در قسمت کلیک کنید خزیده است ستون برای دیدن URL های تحت تاثیر قرار گرفته است.

گزارش را بررسی کنید و کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود را انتخاب کنید.
3. محتوایی ایجاد کنید که رتبه بندی کند
به عنوان مثال، می گوییم «صفحه کلید مکانیکی» را جستجو می کنیم و فیلترهای زیر را اعمال می کنیم:
- رتبه بندی دامنه: 30–90
- ترافیک وب سایت: 500+
- کلمات: 500+
- زبان: انگلیسی
- زنده و شکسته: فقط زندگی کن
- فیلتر کردن نتایج صریح: بر
- یک صفحه در هر دامنه: بررسی شد
- حذف صفحات اصلی: بررسی شد
- زیر دامنه ها را حذف کنید: بررسی شد
بیایید به چند دلیل برای اهمیت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نگاه کنیم.
منظور من از بهینه سازی این نیست که «کلمات کلیدی را تا حد امکان چند بار ذکر کنید». پر کردن کلمات کلیدی دیگر کار نمی کند. امروزه گوگل می تواند مترادف ها و کلمات مرتبط معنایی را درک کند.
مشتریان بالقوه شما تقریباً در صورت بروز مشکل به Google مراجعه می کنند. بسته به جایی که آنها در سفر خریدار هستند، نحوه جستجو و پرس و جوهایی که استفاده می کنند متفاوت خواهد بود.

اما پیوندها نمی توانند از هیچ جا ظاهر شوند. حتی اگر محتوای شما ارزشمند باشد، مردم قبل از اینکه بتوانند به آن لینک دهند باید بدانند که وجود دارد. به همین دلیل است که باید محتوای خود را تبلیغ کنید و آگاهی ایجاد کنید.
بعداً، همین جستجوگر ممکن است درباره اتوماسیون فروش بیاموزد و متوجه شود که محصولاتی وجود دارند که به آنها کمک می کند ایمیل های قابل تحویل ارسال کنند و نرخ های باز را بررسی کنند.
وبلاگ Ahrefs تقریباً 380000 بازدید ماهانه جستجو می کند:

اما ما برای تلاش های بازاریابی محتوایمان به این مبلغ پرداخت نمی کنیم، بنابراین منطقی است که بگوییم سئو در دراز مدت مقرون به صرفه تر است.
چگونه با سئو شروع کنیم
سئو لیلی ری قورباغه نظرسنجی از 1100 پاسخ دهنده و دریافتند که اکثریت آنها به اطلاعاتی که در گوگل پیدا می کنند اعتماد دارند - هم از نظر خود نتایج و هم از نظر محتوایی که در ویژگی های SERP پیدا می کنند (به عنوان مثال، قطعه های برجسته).
زمانی که زمان خرید فرا می رسد، در ذهن خود خواهید بود.
منبع: https://ahrefs.com/blog/why-seo-is-important/
اگر موتورهای جستجو نتوانند وب سایت شما را بیابند، بخزند یا فهرست کنند، نمی توانید وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مهم رتبه بندی کنید. بنابراین اولین و مهمترین قدم این است که مطمئن شوید هیچ مشکل فنی سئوی شما را از رتبه بندی باز نمی دارد.
این احتمالاً به این دلیل است که این صفحات:
- بدون بک لینک
- موضوعاتی با پتانسیل ترافیک جستجو را هدف قرار نمی دهند.
- با هدف جستجو مطابقت ندارند.
- توسط گوگل ایندکس نشده اند.
به این آمار سئو نگاه کنید:
- 53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است.
- 92.96 درصد از ترافیک جهانی از جستجوی Google، Google Images و Google Maps است.
- SEO بیش از 1000٪ ترافیک بیشتری نسبت به رسانه های اجتماعی ارگانیک ایجاد می کند.
هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید تهیه کردید، باید صفحاتی را ایجاد کنید که برای آنها بهینه شده است.
اونوقت باید چیکار کنی؟ در اینجا بهترین شیوه ها آمده است:
- محتوای خود را با هدف جستجو - این دلیلی است که کسی در حال جستجو است. شما باید به SERP ها برای کلمه کلیدی مورد نظر خود نگاه کنید و ببینید چه نوع صفحاتی رتبه بندی می شوند. به عنوان مثال، آیا آنها بیشتر صفحات دسته بندی، صفحات محصول، صفحات فرود یا پست های وبلاگ هستند؟ اگر آنها پست های وبلاگ هستند، چه نوع پست های وبلاگ هستند؟
- موضوعات فرعی مهم را پوشش دهید - اگر صفحات با رتبه برتر بیشتر در مورد موارد مشابه صحبت می کنند، ممکن است به این معنی باشد که جستجوگران به دنبال آنها هستند. بنابراین شما می خواهید این موضوعات فرعی را در محتوای خود بگنجانید. به عناوین فرعی صفحات با رتبه برتر نگاه کنید یا تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را اجرا کنید.
- محتوای خود را منحصر به فرد کنید – در نهایت، محتوای شما باید برجسته باشد تا مردم از طریق SERP ها کلیک کنند. (منحصر به فرد بودن همچنین به کسب لینک کمک می کند.) زاویه ای را پیدا کنید یا نکات اصلی را که صفحات با رتبه برتر ندارند را درج کنید. اینها می تواند از تجربه شخصی، تخصص، داده ها، مصاحبه ها و موارد دیگر باشد.
- اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای خواندن ساده است - مردم مشغول هستند. آنها نمی خواهند بیش از آنچه لازم است بخوانند. کلمات خود را ساده نگه دارید، از قالب بندی مانند گلوله ها استفاده کنید و تعداد زیادی عکس، ویدیو، GIF و موارد دیگر را درج کنید.
- روی سئوی صفحه خود بپاشید – این «خوش خوش» روی کیک است که به گوگل و جستجوگران واضح می کند که صفحه شما مرتبط است. بهترین شیوه ها را در راهنمای سئو داخلی ما دنبال کنید.
4. محتوای خود را تبلیغ کنید
برای انجام این کار، باید یک نمایه کسب و کار Google ایجاد کنید - که بخشی از انجام سئوی محلی است.
دلیل 5. اگر شما آن را انجام نمی دهید، رقبای شما این کار را انجام می دهند
در هر مرحله، فرصتی برای ایجاد و رتبه بندی محتوایی وجود دارد که به طیف گسترده ای از سوالات و نگرانی ها پاسخ می دهد:

متقاعد شده اید که باید سئو را شروع کنید؟ در اینجا نحوه شروع شما آمده است.
1. یک ممیزی فنی وب سایت خود را اجرا کنید
در اینجا چند نکته برای تبلیغ محتوای شما وجود دارد:
- آن را با مخاطبان خود در ایمیل و رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید – اگر هنوز مخاطب ندارید، وقت آن است که ساختن را شروع کنید!
- به افرادی که در محتوای خود نام برده اید ایمیل بزنید - اگر به کسی یا کارش در پست خود لینک داده اید یا نام برده اید، به او اطلاع دهید.
- محتوای خود را در جوامع توزیع کنید – اگر عضوی از یک انجمن آنلاین هستید، مثلاً Slack، Discord، یا Reddit، محتوای خود را در آنجا به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که ارزش ارائه می کنید و هرزنامه نکنید.
- لینک های داخلی اضافه کنید – پیوندهای داخلی نحوه یافتن صفحات جدید توسط گوگل و بازدیدکنندگان است. فراموش نکنید که هر زمان که مطلب جدیدی منتشر می کنید آنها را اضافه کنید. اگر از Ahrefs Webmaster Tools استفاده می کنید، می توانید آن را بررسی کنید گزارش فرصت های پیوند داخلی در حسابرسی سایت برای پیدا کردن مکان هایی که می توانید صفحات را به صورت داخلی به یکدیگر پیوند دهید.
- ساخت لینک - به دنبال افراد بالقوه ای بگردید که می توانید از طریق اکسپلورر محتوای Ahrefs با آنها ارتباط برقرار کنید، ایمیل های آنها را پیدا کنید، سپس با آنها تماس بگیرید.
