به طور کلی، 77٪ از پاسخ دهندگان گفتند که به طور خاص به دنبال وب سایت هایی با بررسی هستند – و این تعداد برای Gen Z (87٪) و نسل هزاره (81٪) حتی بیشتر بود.
- 56 درصد از پاسخدهندگان نظرسنجی، رتبهبندیهای بدون بررسیهای همراه را غیرقابل اعتماد میدانند.
ولی. برای نسل Z، گوگل از آمازون (به ترتیب 38 درصد در مقابل 36 درصد) برتری داشت. Gen Z همچنین محتمل ترین گروهی بود که سفر خرید خود را در رسانه های اجتماعی آغاز کرد (5٪).
خط پایین. آمازون همچنان موتور جستجوی محصول برای مشتریان است. و رتبه بندی ها و بررسی ها پادشاه هستند.
چرا ما اهمیت می دهیم. تقریباً همه مصرفکنندگان درباره خریدهای آنلاین تحقیق میکنند و به شدت به رتبهبندیها و بررسیها متکی هستند. بنابراین بسیار مهم است که در لحظههایی که خریداران در حال تحقیق و خرید محصولات هستند، روی هر پلتفرم مرتبط قابل مشاهده باشد.
جایی که مردم نظرات و رتبهبندیها را میخوانند:
- آمازون: 94%
- وب سایت های خرده فروشی (به عنوان مثال، Target، Walmart): 91%
- موتورهای جستجو: 70%
- وب سایت های برند (مارکی که محصول را تولید می کند: 68%
- سایت های بررسی مستقل: 40%
عکسها و ویدیوهای تولید شده توسط کاربر ارزش بیشتری پیدا میکنند. شصت درصد از مصرف کنندگان هنگام یادگیری محصولات جدید به تصاویر یا ویدیوهای تولید شده توسط کاربر نگاه می کردند.
- 77 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به عکس ها و ویدیوهای مشتری اعتماد دارند.
- 53 درصد گفتند که عکسها و ویدیوهای تولید شده توسط کاربران از مشتریان قبلی بر تصمیم آنها برای خرید محصول تأثیر گذاشته است.
بررسی ها و رتبه بندی ها. بررسیها و رتبهبندیها میتوانند بیش از هر عامل دیگری، از جمله قیمت محصول، ارسال رایگان، بازگشت رایگان و مبادله، و موارد دیگر، فروش را با شکست مواجه کنند.
طبق یک نظرسنجی جدید، آمازون همچنان محبوب ترین نقطه شروع برای خریداران آنلاین است، با یک استثنا – Gen Z.
گوگل (و جستجو). 56 درصد از مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری برای خرید، نتایج جستجو (در گوگل و سایر موتورهای جستجو) را در نظر می گیرند. همچنین:
- 63 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از نتایج موتورهای جستجو برای اطلاع از محصولاتی که قبلاً خریداری نکرده اند استفاده می کنند.
- 50٪ گفتند که هنگام تصمیم گیری برای خرید به نتایج موتورهای جستجو اعتماد دارند.
با اعداد در اینجا پاسخ دهندگان گفتند که هنگام خرید آنلاین شروع به جستجو می کنند:
- آمازون: 50%
- گوگل: 31.5٪
- وب سایت های خرده فروشی یا برندها: 14%
- بررسی وب سایت ها: 2%
- رسانه های اجتماعی: 2%
در مورد نظرسنجی PowerReviews از 8153 مصرفکننده آمریکایی در مارس 2023 نظرسنجی کرد. بهشدت به سمت هزارهها که 53 درصد از پاسخدهندگان را تشکیل میدادند، متمایل شد و پس از آن Gen X (29 درصد) قرار گرفت. Baby Boomers (10%) و Gen Z (8%). می توانید در نتایج کامل از PowerReviews بیشتر بیاموزید: Survey: The Ever-Growing Power of Reviews (نسخه 2023).
منبع: https://searchengineland.com/50-of-product-searches-start-on-amazon-424451