5 ویژگی هوش مصنوعی Ahrefs برای خودکارسازی جریان کار محتوا و سئو


این پست توسط Ahrefs حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.

داشتن حق ابزارهای سئو هوش مصنوعی در پشته martech شما می تواند به شما کمک کند:

  • تولید محتوای خود را ساده کنید.
  • فرآیندهای پیچیده سئو را خودکار کنید.
  • کارهای «مشغول» کمتر و کارهایی که سوزن را حرکت می دهند، بیشتر انجام دهید.
  • حدس و گمان را از استراتژی های خود حذف کنید.

در Ahrefs، ما به سختی در حال انتشار ویژگی‌های هوش مصنوعی بوده‌ایم که به شما مزیت رقابتی می‌دهد که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید به دست آورید.

نحوه خودکارسازی محتوا و گردش کار SEO خود را با قابلیت های هوش مصنوعی Ahrefs بررسی کنید.

1. پیشنهادات کلیدواژه AI Seed

هنگام انجام دادن تحقیق کلمات کلیدی، این یک روش نسبتاً رایج است که با جستجوی موضوع، محصول یا خدمات اصلی خود شروع کنید.

به عنوان مثال، اگر در زمینه باغبانی هستید، احتمالاً شما و رقبایتان به شدت بر روی کلمات کلیدی حاوی کلمه “باغبانی” رقابت خواهید کرد.

برای یافتن فرصت های استفاده نشده، می توانید پیشنهادات کلمه کلیدی هوش مصنوعی را در Ahrefs امتحان کنید. کاوشگر کلمات کلیدی.

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

می توانید یک پیش تنظیم موجود را انتخاب کنید یا درخواست خود را اضافه کنید:

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

با هر یک از گزینه ها، مزیت این ابزار این است که لیستی از ایده های محتوای منحصر به فرد ایجاد کند که رقبای شما احتمالاً در نظر نگرفته اند.

به عنوان مثال، ایده های کلیدی فنی و تخصصی مربوط به “باغبانی” را بررسی کنید:

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

می توانید با همه این ایده ها اجرا کنید یا بهترین ها را برای سایت خود انتخاب کنید. این کمک می کند که هر کدام را به صورت مجزا جستجو کنید تا احساس بهتری نسبت به رتبه بندی موضوع برای سایت شما داشته باشید.

به عنوان مثال، با نگاه کردن به “xeriscaping” می‌توانیم ببینیم که این موضوع دارای حجم جستجوی مناسبی از 7.5 هزار جستجو در ماه و تنها 8 مشکل است!

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

این یک مثال عالی از یک موضوع خاص با سطح رقابت پایین است.

کشف فرصت‌های بیشتر مانند این مکان عالی برای وبلاگ نویسان خاص و مشاغل کوچک است تا با بودجه کم شروع به ایجاد مخاطب کنند. همچنین برای فریلنسرها و آژانس ها عالی است که زوایای محتوای منحصر به فرد را به مشتریان یا مشتریان احتمالی به سرعت و به آسانی ارائه دهند.

بخوانید:   گوگل به‌روزرسانی الگوریتم اصلی نوامبر 2024 را منتشر می‌کند

نکته حرفه ای: برای موضوعاتی با کلمات کلیدی مرتبط، می توانید از ویژگی خوشه بندی برای گروه بندی کلمات کلیدی در صفحات احتمالی استفاده کنید.

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

  • خوشه بر اساس موضوع والدین: کلمات کلیدی را گروه بندی می کند که دارای صفحات رتبه بندی مشترک در گوگل هستند.
  • خوشه بندی بر اساس شرایط: کلمات کلیدی را بر اساس اینکه حاوی یک کلمه هستند یا نه گروه بندی می کند.

اغلب این احتمال وجود دارد که صفحه ای که ایجاد می کنید بتواند برای اکثر کلمات کلیدی در یک خوشه رتبه بندی کند، بنابراین می توانید برنامه ریزی محتوای خود را از این طریق سریعتر پیگیری کنید.

2. اهداف کلمه کلیدی هوش مصنوعی

هدف کلمه کلیدی که به آن قصد جستجوگر نیز گفته می شود، دلیلی است که کسی برای یک عبارت خاص جستجو می کند. این انگیزه ناخودآگاه است که سفر جستجوی آنها را هدایت می کند و بر محتوایی که انتظار دارند پیدا کنند تأثیر می گذارد.

اهداف رایجی که بازاریابان جستجو کلمات کلیدی را در آنها گروه بندی می کنند عبارتند از:

  • اطلاعاتی: به دنبال اطلاعات، پاسخ یا تحقیق عمیق در مورد یک موضوع خاص.
  • ناوبری: به دنبال بازدید از یک وب سایت خاص بدون دانستن صفحه یا URL دقیق آن هستید.
  • تجاری: به دنبال خرید چیزی هستید اما نیاز به تحقیق برای کشف بهترین مارک دارید.
  • معامله ای: به دنبال تکمیل تراکنش آنلاین برای یک محصول یا خدمات خاص.

تأیید هدف کلمات کلیدی هدف قبل از شروع نوشتن محتوا همیشه ایده خوبی است تا بتوانید محتوایی را که ایجاد می کنید با آنچه جستجوگران می خواهند مطابقت دهید.

در Ahrefs، می‌توانید به راحتی فهرست کلمات کلیدی خود را با اهداف بالا و سایر سناریوهای رایج مانند نام‌های تجاری یا محلی فیلتر کنید:

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

با این حال، این طبقه بندی ها ممکن است به تنهایی برای نشان دادن نوع محتوایی که باید ایجاد کنید کافی نباشد.

به عنوان مثال، هدف از کلمه کلیدی “بررسی کننده بک لینک” به خوبی در یکی از طبقه بندی های بالا قرار نمی گیرد.

در عوض با استفاده از ویژگی AI Identify Intents، می توانید نشانه دقیق تری از نوع محتوایی که برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی می شود، دریافت کنید.

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

در این مورد، کاملاً واضح است که مردم از ابزاری برای استفاده می خواهند. بنابراین، بهترین صفحه برای بهینه سازی باید شامل یک ابزار جستجوگر بک لینک روی آن باشد.

اما با نگاه کردن به کلمه کلیدی مانند «برش لیزری»، مشخص نیست که هدف اصلی چیست یا چه نوع محتوایی عملکرد خوبی دارد.

همین ویژگی می‌تواند به شما یک درصد تفکیک بدهد تا حدس و گمان را از نوع محتوایی که احتمالاً رتبه‌بندی می‌شود کاملاً حذف کنید:

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

به عنوان مثال، در اینجا تفکیک هدف کلمه کلیدی بر اساس محتوایی که در صفحه اول نتایج گوگل قرار می گیرد، آمده است:

  • 45 درصد مایل به مقایسه برش های لیزری هستند
  • 28 درصد مایل به خرید دستگاه برش لیزری هستند
  • 18 درصد می خواهند در مورد برش لیزری بیاموزند
  • 8٪ مایل به تماشای نظرات یا آموزش هستند
  • 2٪ مایل به مشاهده تصاویر برش لیزری هستند
بخوانید:   کارشناسان چینی: سفر بایدن به ریاض محبوبیت او را بیش از پیش کاهش می‌دهد

اگر حدس می زنید و اشتباه می کنید، باید بودجه محدود سئوی خود را به جای کار بر روی کارهای جدید، برای رفع اشتباه (یعنی بازنویسی محتوای خود) اختصاص دهید.

بهتر است قبل از انتشار محتوایی با ناهماهنگی عمدی، داده‌هایی در اختیار داشته باشید که هدف هر کلمه کلیدی را تأیید می‌کند.

3. AI Content Helper

اکنون که موضوعاتی برای ایجاد محتوا دارید و تأیید کرده اید که با هدف جستجویی که می توانید انجام دهید مطابقت دارند، زمان ایجاد محتوای خود فرا رسیده است.

ابزارهای هوش مصنوعی زیادی در بازار وجود دارد که می تواند به تولید محتوا کمک کند. در اینجا نحوه متمایز شدن AI Content Helper Ahrefs در میان جمعیت است.

  1. این به شما امکان می دهد یک هدف خاص را برای بهینه سازی انتخاب کنید
  2. این به شما کمک می کند شکاف های موضوع را بدون پر کردن کلمات کلیدی ببندید
  3. در حین نوشتن به پوشش موضوعی شما امتیاز می دهد

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید محتوایی برای هدف قرار دادن کلمه کلیدی «xeriscaping» ایجاد کنید. شما می توانید یک هدف خاص را برای بهینه سازی انتخاب کنید:

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

یا می‌توانید رقبای خاصی را انتخاب کنید که می‌خواهید از آنها بالاتر باشید:

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

سپس، همانطور که شروع به نوشتن می کنید، می توانید پیشرفت خود را در برابر همه موضوعات مرتبط و رقبا که با هدف شما مطابقت دارند بررسی کنید:

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

4. AI Content Grader

اگر محتوای موجودی دارید که می‌خواهید آن را بهبود ببخشید، می‌توانید به جای آن، AI Content Grader را بررسی کنید.

کلمه کلیدی هدف و URL موجود خود را اضافه کنید:

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

پس از ایجاد گزارش، یک نمای مقایسه ای از مقاله خود با رقبای برتر خود خواهید داشت.

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

شما می توانید نمره هر موضوع و نحوه مقایسه خود را با هر رقیب ببینید. همچنین چند پیشنهاد عملی هوش مصنوعی برای بهبود بیشتر پوشش موضوعی خود دریافت خواهید کرد.

این یک راه عالی برای نویسندگان شما است که بدانند چه بخش‌هایی را می‌توانند به محتوای موجود اضافه کنند، و به آن‌ها اجازه می‌دهد با اطمینان شکاف‌های موضوعی را بدون نیاز به بازنویسی هر پست از ابتدا ببندند.

بخوانید:   ارزش مشارکت اجتماعی را در نمودار بینش تحلیل کنید

5. مترجم کلمات کلیدی هوش مصنوعی

اگر با استراتژی SEO خود مخاطبان بین المللی یا چند زبانه را هدف قرار می دهید، مترجم کلمات کلیدی هوش مصنوعی Ahrefs یک ابزار ضروری در پشته فناوری شما است.

ساده کردن چنین کاری با استفاده از Ahrefs به شما امکان می دهد:

  • تقاضا را در بازارهای جهانی جدید به سرعت و به راحتی آزمایش کنید
  • بودجه محدود سئو را در میان وظایف بیشتری که سوزن را حرکت می دهند گسترش دهید
  • 10 برابر نتایج استراتژیک خود در کسری از زمان

این به شما امکان می دهد با حفظ تفاوت های ظریف گویش و زبان محلی، فهرست کاملی از کلمات کلیدی را به صورت خودکار ترجمه کنید.

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

برای مثال، بیش از ده‌ها راه برای گفتن «پاپ کورن» در همه کشورها و گویش‌های اسپانیایی زبان وجود دارد.

مترجم هوش مصنوعی قادر به تشخیص محبوب ترین تنوع در هر کشور است.

اسکرین شات از Ahrefs، نوامبر 2024

در حال حاضر ترجمه های خودکار برای بیش از 40 زبان و گویش در 180+ کشور ارائه می دهد که به زودی موارد بیشتری ارائه می شود.

وصله های (پاداش): رفع مشکلات آزاردهنده فنی با هوش مصنوعی

یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های آینده ما که هوش مصنوعی را ادغام می‌کند، Patch است.

وصله ها به شما این امکان را می دهند تا با یک کلیک و بدون دخالت توسعه دهنده، مسائل فنی ساده را در وب سایت خود برطرف کنید. از طریق کارگران Cloudflare یا قطعه های جاوا اسکریپت کار می کند.

به زودی در Ahrefs: Patches

این ویژگی به شما این امکان را می دهد که از هوش مصنوعی برای پیاده سازی اصلاحات سریع و آسان برای حفظ سلامت فنی محتوای خود در طول زمان استفاده کنید.

ویرایش هایی که انجام می دهید می توانند در سطح صفحه باشند و توسط اعضای غیر فنی تیم اجرا شوند.

به عنوان مثال، فرض کنید فهرستی از صفحات با عناوین گم شده، خیلی کوتاه یا خیلی طولانی پرچم گذاری شده است. تیم محتوای شما می‌تواند از هوش مصنوعی برای اصلاح این مشکلات استفاده کند و آنها را مستقیماً از داشبورد Ahrefs در وب‌سایت شما مستقر کند.

تیم‌های سئو یا توسعه‌دهنده شما همچنین می‌توانند به روش‌های مشابه اصلاحات فنی در سراسر سایت را ارائه دهند.

امروز این ویژگی های هوش مصنوعی Ahrefs را امتحان کنید

سئو و بازاریابی محتوا را نمی توان به طور کامل خودکار کرد. هیچ ابزار هوش مصنوعی نمی تواند این وعده را بدهد.

اما موارد زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد که کارهایی را که قبلا انجام می‌دهید سرعت بخشیده و بهبود می‌بخشد. هوش مصنوعی می‌تواند با صرفه‌جویی در وقت در کارهای پرمشغله و حذف حدس‌ها از استراتژی سئو، دلار بازاریابی شما را بیشتر کند.

اگر با Ahrefs تازه کار هستید، می توانید پلتفرم ما را به صورت رایگان با آن امتحان کنید ابزارهای وب مستر Ahrefs.

ما همچنین ارائه می دهیم طرح شروع کم هزینه برای هر کسی که علاقه مند به فراتر رفتن از نسخه رایگان است و کلمه کلیدی و تحقیقات رقابتی خود را بیشتر می کند.


اعتبار تصویر

تصویر ویژه: تصویر توسط Ahrefs. با اجازه استفاده شده

تصویر در پست: تصاویر توسط Ahrefs. با اجازه استفاده شده


منبع: https://www.searchenginejournal.com/ai-seo-features-content-ahrefs-spa/530893/