بروزرسانی: 22 آذر 1404
چگونه RankBrain را برای وب سایت های تجارت الکترونیک مهار کنیم
ناوبری سایت فرآیند کلیک کردن و مشاهده صفحات یک وب سایت است. این مجموعه ای از اجزای رابط کاربری است و به مشتریان کمک می کند تا به راحتی از یک صفحه یک وب سایت به صفحه دیگر منتقل شوند.
فعال کردن قطعه های ویژه ممکن است کمک کند، زیرا فهرست هایی که حاوی قطعه های ویژه هستند گزارش شده است که دارای 2 برابر بالاتر CTR نسبت به مواردی که قطعه های ویژه ندارند.
طرح بندی کاربرپسند را می توان با افزودن گرافیک های مرتبط، CTA در سراسر سایت و استفاده از هدرهای واضح به دست آورد.
ساختار وب سایت
از سوی دیگر، تلاش برای کسب رتبه بالاتر به معنای درک و همسویی با الگوریتم جستجوی RankBrain محور گوگل است.
بنابراین، یک کلیدواژه اصلی را شناسایی کنید و سایر ایده های کلیدواژه مشابه را در اطراف آن طوفان فکری کنید.
گوگل اکنون از RankBrain در تمام جستارهای جستجوی خود استفاده می کند. بنابراین، برای هر فروشگاه تجارت الکترونیکی که به دنبال دید جستجو برای بهینه سازی RankBrain است، بسیار مهم است.
اگر از کلمات خاص استفاده می کنید، وب سایت شما در رتبه بالاتری قرار می گیرد.
RankBrain در تطبیق عبارت های جستجو با نتایج بسیار دقیق است. در واقع از نظر کارشناسان گوگل بهتر عمل کرد 10 درصد در انجام آن
برای ارتباط بین جستجوها و نتایج، گوگل از RankBrain برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. هر فروشنده ای که می خواهد رتبه بالایی کسب کند و در معرض دید قرار بگیرد باید فروشگاه تجارت الکترونیک خود را برای RankBrain بهینه کند. اما چگونه می توانید از RankBrain برای تجارت الکترونیک استفاده کنید؟
RankBrain چیست؟
بنابراین، یک ساختار پیوند داخلی محکم بسازید و مطمئن شوید که فقط صفحات مرتبط را با یکدیگر پیوند می دهید.
تصاویر محصول با کیفیت بالا و شامل جزئیات محصول
مشتریان وب سایت های بارگذاری سریع را ترجیح می دهند. به همین دلیل است که بهبود سرعت بارگذاری وب سایت شما باعث افزایش تجربه کاربری شما می شود.
از مثال زیر، "ادیسون" را در گوگل جستجو کردیم. حالا می توانست شهر ادیسون در نیوجرسی باشد. اما گوگل باید می دانسته است که اکثر افرادی که «ادیسون» را جستجو می کنند به دنبال اطلاعاتی در مورد توماس ادیسون هستند و از این رو نتایجی را بر این اساس تولید می کنند.
با توجه به اینکه گوگل روزانه میلیاردها عبارت جستجو را پردازش می کند، 8 درصد تعداد قابل توجهی از سوالات را تشکیل می دهد.
منبع: https://www.searchenginewatch.com/2023/01/03/how-to-harness-rankbrain-for-ecommerce-websites/
اگر هنوز در حال بهینه سازی فروشگاه تجارت الکترونیک خود با یک کلمه کلیدی اصلی هستید، لطفاً متوقف شوید. دنیای موتورهای جستجو بسیار فراتر از آن تکامل یافته است.
RankBrain یک الگوریتم یادگیری ماشینی (AI) است که گوگل از آن برای مرتب سازی نتایج جستجو استفاده می کند. همچنین به گوگل کمک می کند تا درخواست های جستجو را پردازش و درک کند. RankBrain هدف کاربر را درک می کند و نتایج جستجوی مرتبط را ارائه می دهد.
پیوندهای داخلی به کاربران کمک می کند تا از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر حرکت کنند، آنها را برای مدت طولانی تری در سایت نگه می دارد و زمان ماندن را طولانی تر می کند.
هنگام اجرای یک فروشگاه تجارت الکترونیک، می توانید از ریچ اسنیپت ها برای نمایش نظرات محصول یا کاتالوگ و قیمت خود استفاده کنید.
بنابراین، با استفاده از این کلمات کلیدی تراکنشی به سمت مشتریان مناسب هدایت می شوید.
5. زمان ماندن را افزایش دهید. نرخ پرش را کاهش دهید.
قبل از حرکت به جلو، ذکر این نکته ضروری است که RankBrain یک الگوریتم گوگل نیست. این جزء الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است.
می توانید ببینید که پرس و جوی جستجو و کلمات کلیدی در نتایج جستجوی برتر چگونه متفاوت است:
RankBrain با گذشت زمان تنها محبوبیت خود را افزایش می دهد و برای بهینه سازی فروشگاه تجارت الکترونیک حیاتی تر می شود. تلاش برای آشنایی با RankBrain امروز به شما کمک می کند تا فروشگاه تجارت الکترونیک خود را با موفقیت در آینده راه اندازی کنید. بنابراین، از همین حالا شروع کنید تا موفقیت بلندمدت خود را تقویت کنید.
تصور کنید که در جستجوی «کفش های دویدن» هستید و با دو فهرست مواجه می شوید، یکی از نایک و دیگری مربوط به یک فروشنده ناشناس. روی کدام یک کلیک می کنید؟ نایک، به احتمال زیاد به این دلیل که یک برند قابل اعتماد و شناخته شده است.
4. بر هدف کاربر و هدف جستجو تمرکز کنید
همچنین، هنگام ایجاد این محتوا، خوانندگان خود را در نظر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که سبک و زبان با ترجیحات آنها مطابقت دارد.
عدم مشاهده موتورهای جستجو یکی از دلایل اصلی شکست تجارت الکترونیک است. و قابل درک است که چرا.
بهینه سازی برای RankBrain مستلزم هیچ علم موشکی نیست. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
1. در تحقیق کلمه کلیدی خود تجدید نظر کنید
لحن خود را مکالمه نگه دارید. مانند صحبت خود بنویسید تا خوانندگان بتوانند ارتباط انسان با انسان را احساس کنند و مدت طولانی تری در صفحه بمانند و رضایت خود را نشان دهند - چیزی که RankBrain پاداش می دهد.
3. روی افزایش CTR خود کار کنید
بنابراین، برای ایجاد اعتبار برند خود سرمایه گذاری کنید. هنگامی که مشتریان بالقوه برند شما را بشناسند و به آن اعتماد کنند، ایجاد کلیک بسیار آسان تر خواهد شد.
از آنجایی که در حال بهینه سازی یک سایت تجارت الکترونیک هستید، از عکس های واضح محصول استفاده کنید و تا جایی که می توانید جزئیات بیشتری را در مورد محصولات خود درج کنید تا مشتریان برای مدت طولانی تری در وب سایت خود باقی بمانند.
نتیجه
اما بر اساس آنچه می دانیم، RankBrain یک سیستم قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که به گوگل کمک می کند پرس و جوهای جستجو را بهتر درک کند و نتایج دقیق تری تولید کند.
بنابراین، ابتدا مبارزات مخاطب هدف خود را شناسایی کنید و سؤالات مطرح نشده و مشکلات حل نشده آنها را مشخص کنید. و سپس محتوای دقیق پیرامون آن ایجاد کنید.
سرعت بارگذاری وب سایت زمانی است که طول می کشد تا وب سایت شما بارگذاری شود و همچنین زمانی است که موتورهای جستجو برای خزیدن وب سایت شما طول می کشد.
برای مثال، متوجه شده اید که مشتریان بالقوه شما مشتاق یادگیری لپ تاپ هستند. شما یک موضوع در دست دارید. اکنون، می توانید یک وبلاگ طولانی یا یک کتاب الکترونیکی ایجاد کنید که در آن انواع لپ تاپ ها، خوب و بد بودن آنها و اینکه چگونه می توانند لپ تاپ مناسب را انتخاب کنند، توضیح می دهد.
اکنون از آنجایی که راه حلی ندارد، بیایید ادامه دهیم و در مورد اینکه چگونه می توانید فروشگاه تجارت الکترونیک خود را برای RankBrain بهینه کنید صحبت کنیم.
نحوه بهینه سازی و استفاده حداکثری از RankBrain برای فروشگاه های تجارت الکترونیک
برخلاف آن، اگر کاربری از وب سایت شما بازدید کند و برای مدت طولانی در آنجا بماند، به RankBrain می گوید که چگونه کاربران از آنچه در وب سایت شما دارید راضی هستند. در نتیجه، ممکن است پاداش دریافت کنید.
محبوب ترین نوع ساختار وب سایت، ساختار سلسله مراتبی است. این نوع ساختار برای وب سایت هایی که حجم زیادی از داده ها دارند مفید است. از آنجایی که وب سایت های تجارت الکترونیک دارای حجم زیادی از داده ها هستند، ساختار سلسله مراتبی آن را برای موتورهای جستجو آسان می کند تا وب سایت شما را بخزند. بنابراین ایندکس شدن وب سایت شما آسان تر می شود.
88 درصد از مشتریان می گویند اصالت زمانی که تصمیم می گیرند از چه برندهایی حمایت کنند بسیار مهم است.
طراحی و قالب بندی محتوا موثر، تعامل کاربران را در وب سایت افزایش می دهد و تأثیر مثبتی بر تجربه می گذارد. طبق یک نظرسنجی، 66 درصد کاربران ترجیح می دهند با محتوای «زیبا طراحی شده» تعامل داشته باشند.
چیدمان کاربر پسند
بله، کلمات کلیدی همچنان مرتبط هستند. اما گوگل دیگر از کلمات کلیدی تطبیق دقیق برای یافتن ارتباط استفاده نمی کند.
RankBrain به گوگل کمک می کند تا الگوی رفتار جستجو و مرور کاربر را درک کند. با این درک، گوگل هدف پشت جستجو را آشکار می کند و نتایجی تولید می کند که از نظر مفهومی و زمینه ای با جستجو مرتبط هستند.
در نهایت، به یاد داشته باشید که دیگر خبری از چگالی کلمات کلیدی نیست. بهینه سازی همه چیز در مورد تجربه کاربر است. بنابراین، کلمات کلیدی را به گونه ای بگنجانید که در جریان محتوا اختلال ایجاد نکند.
2. محتوای عمیق و با کیفیت ایجاد کنید
RankBrain اطلاعات مربوط به رضایت کاربر را جمع آوری می کند و بر اساس آن رتبه بندی می کند.
ناوبری ساده سایت به کاربر این امکان را می دهد که کار را در زمان کمتری انجام دهد. این باعث افزایش تجربه کاربر می شود زیرا کاربر با سردرگمی های کمتری در رابطه با وب سایت مواجه می شود.
گوگل در مورد نحوه عملکرد الگوریتم هایش بسیار محرمانه است، بنابراین ما اطلاعات کمی در مورد اینکه RankBrain چیست داریم.
خلاصه 30 ثانیه ای:
- بیایید این را روشن کنیم، RankBrain یک الگوریتم گوگل نیست، بلکه جزء الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است.
- RankBrain یک سیستم قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که به گوگل کمک می کند تا پرس و جوهای جستجو را بهتر درک کند و نتایج دقیق تری تولید کند.
- اگر می خواهید از شلوغی بیش از 12 میلیون وب سایت تجارت الکترونیک عبور کنید، بازاریابان باید الگوریتم جستجوی مبتنی بر RankBrain گوگل را درک کرده و با آن هماهنگ شوند.
- این راهنمای گام به گام به شما کمک می کند تا RankBrain را به نفع دید جستجوی وب سایت تجارت الکترونیک خود انجام دهید.
به عنوان مثال، هنگام بهینه سازی فروشگاه تجارت الکترونیک ظروف خود، کلمه کلیدی اصلی شما ممکن است ظروف چینی وارداتی باشد، اما گوگل ممکن است کلماتی مانند "بشقاب های وارداتی" و "کاسه های شیرین چینی" را با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط کند.
هدف کاربر به عنوان هدف یا قصد کاربر در پس وارد کردن یک عبارت جستجو در موتور جستجو تعریف می شود.
همچنین کلمات کلیدی مبتنی بر سوال را فراموش نکنید. طبق تحقیقات، تقریباً 8 درصد از تمام پرس و جوهای جستجو را سؤالات تشکیل می دهند.
بنابراین، بهینه سازی سرعت بارگذاری وب سایت شما هنگام افزایش فروشگاه تجارت الکترونیک بسیار مهم است.
تصور کنید ترافیک را به فروشگاه تجارت الکترونیک خود هدایت کرده اید. چگونه مطمئن هستید که ترافیک اینجا برای خرید است و نه صرفاً مرور؟
این توسط RankBrain انجام شده است.
با ظهور یادگیری ماشینی و تکنیک های پیشرفته SEO، اجتناب از فناوری های جدید بازاریابی می تواند به شدت به تجارت الکترونیک شما آسیب برساند.
ساختار وب سایت چیدمان محتوای سایت شما، طراحی آن و نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر را مشخص می کند. یک ساختار وب سایت خوب دارای عناصر مختلفی از جمله طبقه بندی، پیوندهای داخلی، خرده نان، ناوبری و طرح واره است.
ناوبری ساده سایت همچنین به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا وب سایت شما را راحت تر و مؤثرتر بخزند.
محتوا
برخی از روش ها برای کاهش سرعت بارگذاری وب سایت بهبود زمان پاسخ سرور، کاهش تغییر مسیرها، و فعال کردن فشرده سازی برای فایل های CSS، HTML و جاوا اسکریپت.
لینک های داخلی
این کلمات کلیدی قصد تراکنش اغلب شامل کلمات تخفیف، خرید، معامله، کدهای تبلیغاتی، کوپن، ارزانترین و خرید هستند.

طراحی چیدمان و اندازه متن در یک وب سایت می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد یا مختل کند. چیدمان کاربر پسند با استفاده از تصاویر و ویدئوها، سازماندهی و قالب بندی محتوا به صورت تعاملی و افزودن لینک به سایر مطالب مرتبط می توان به یک وب سایت دست یافت.
برای به دست آوردن سرنخ های بیشتر و ایجاد درآمد بیشتر، باید بیشتر روی هدف تجاری و معاملاتی کاربر تمرکز کنید.
Atul Jindal متخصص طراحی وب سایت و بازاریابی است. او روی بهینه سازی وب سایت/برنامه برای سئو با تمرکز اصلی بر بهینه سازی تبدیل کار کرده است. او تجربیات وب ایجاد می کند که مکالمات را به همراه می آورد و ترافیک وب را به مشتریان پولی یا سرنخ تبدیل می کند.

وقتی کاربر وارد وب سایت شما می شود و به سرعت از آن خارج می شود، RankBrain فکر می کند وب سایت شما به اندازه کافی برای کاربر رضایت بخش نیست. و از این رو، وب سایت شما ممکن است در رتبه بندی آسیب ببیند.
علاوه بر این، کلمات کلیدی دم متوسط \u200b\u200bرا در نظر بگیرید. به گفته استاد دیجیتال مارکتینگ شین بارکر، کلمات کلیدی دم متوسط \u200b\u200bبهترین انتخاب در هنگام بهینه سازی برای RankBrain هستند.
مهمتر از آن، سرعت بارگذاری وب سایت یک عامل رتبه بندی موتور جستجو است. گوگل از آن برای قضاوت در مورد UX وب سایت در حین تعیین رتبه آن استفاده می کند.

سرعت بارگذاری وب سایت
برای اطلاعاتی در مورد SEO، چشم انداز جستجو، بازاریابی جستجو، بازاریابی دیجیتال، رهبری، پادکست ها و موارد دیگر در خبرنامه Watch Engine Watch مشترک شوید.
نام تجاری ممکن است به افزایش CTR نیز کمک کند.
داده ها این را نشان می دهد 38 درصد ترافیک یک فروشگاه تجارت الکترونیک از طریق منابع ارگانیک می آید. هنگامی که یک وب سایت تجارت الکترونیک نتواند در نتایج جستجو افزایش یابد، ارتباط خود را با بخش عظیمی از مشتریان احتمالی خود از دست می دهد. و با اطراف 12 تا 24 میلیون وب سایت های تجارت الکترونیک، ناپدید شدن در نتایج جستجو و شکست در تعامل با مخاطبان به معنای شکست در رقابت باطل است.
به همین دلیل است که باید روی افزایش زمان ماندگاری وب سایت خود و کاهش نرخ پرش کار کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید:
روی ناوبری سایت کار کنید
CTR یکی دیگر از شاخص های رضایت کاربر است. گوگل از الگوریتم امتیاز کیفیت استفاده می کند. و CTR بخشی جدایی ناپذیر از امتیاز کیفیت است.
اینجاست که هدف کاربر یا جستجو مطرح می شود.
RankBrain در تجربه کاربری بسیار مهم است. به همین دلیل است که به محتوای خوب نوشته شده که ارزشی را به کاربران ارائه می دهد وزن بیشتری می بخشد.
بنابراین، کلمات کلیدی مبتنی بر سوال را جستجو کرده و در آن بگنجانید.