این به گوگل امکان میدهد تا مجموعه دادهها را برای آموزش LLM در مقیاس بزرگ بهروزرسانی کند. حقایق از نمودار دانش را می توان برای بررسی واقعیت استفاده کرد.
شهرت می تواند به طور مشابه برای اعتماد مورد استفاده قرار گیرد، که تمرکز EEAT است.
وبسایتها باید بهعنوان نمایش دیجیتالی موجودیتهای منبع درک شوند، بنابراین ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.
زمان آن فرا رسیده است که در ساختار شرکت خود تجدید نظر کنید، سیلوها را تجزیه کنید و به سمت یک سازمان کاربر محور کار کنید.
ایجاد نام تجاری و شهرت در اصل وظیفه مدیریت برند، بازاریابی و روابط عمومی است – اساساً فراتر از SEO کلاسیک.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
به گفته گوگل، EEAT برای پخش در Google News و Discover استفاده می شود یکی از سه عامل مهم.
سیستم محتوای مفید
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
یک مدیر اقتدار دیجیتال تلاشهایی را برای تولید سیگنالهای قابل اندازهگیری الگوریتمی از رهبری موضوع و موقعیتیابی برند برنامهریزی و ترویج میکند. علاوه بر این، این نقش مسئول سازگاری سیگنال ها و احساسات دیجیتال در اطراف شرکت است.
LLM ها مانند GPT، BARD یا PalM با استفاده از داده های آموزشی از منابع انتخاب شده یاد می گیرند. این فرآیند به عنوان بخشی از درک زبان طبیعی صورت می گیرد.
اعتبار یک وب سایت باید بر اساس اطلاعات منتشر شده در آن و بالاتر از همه، با تحقیق در منابع مستقل مانند:
بررسی ها
منابع.
توصیه های کارشناسان مستقل
بحث های انجمن
ویکیپدیا.
این تحول اخیر در سئو نیازمند وظایف، مهارت ها و نقش های جدید است.
در اینجا، ما باید بین نهاد منبع (ناشر یا نویسنده) و وب سایت (دامنه) تمایز قائل شویم.
در اینجا چند رویکرد برای وظایف یک مدیر مرجع دیجیتال آورده شده است:
تعیین موقعیت نویسندگان یا شرکت ها به عنوان متخصص.
ایجاد یک تور با موضوع دیجیتال قابل تشخیص.
اطمینان از سازگاری توضیحات نویسنده و شرکت در رسانه های آنلاین.
کسب و کنترل لینک ها از رسانه های معتبر.
طراحی کمپین های بازاریابی و روابط عمومی که بر جستجوی برند تاثیر می گذارد/
شناسایی منابع مورد استفاده (توسط گوگل) برای آموزش LLM.
کنترل سیگنال های مربوط به احساسات مانند رتبه بندی.
کنترل نمونه های آنلاین مرتبط با برند.
مدیریت روابط تأثیرگذار و بازاریابی تأثیرگذار.
بستن مبادلات با رسانه های اجتماعی، سئو، لینک سازی، ایجاد محتوا، روابط عمومی، بازاریابی و مدیریت برند.
شرکتهای کاربر محور ساختار خود را بر اساس کانالها انجام نمیدهند، بلکه بر اساس نیازهای کاربر هستند. آنها همچنین با پیشرفت های تکنولوژیکی هماهنگ هستند.
در چگونه Google ممکن است نویسندگان را از طریق EEAT شناسایی و ارزیابی کند، من با جزئیات بیشتری توضیح می دهم که چگونه Google می تواند موجودیت های منبع را در این سطح متا ارزیابی کند.
نقش احتمالی EEAT در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مولد مانند Bard
مدیریت اقتدار دیجیتال شامل سئو و برندسازی است و مسئول ایجاد برند دیجیتال برای بهبود دید در موتورهای جستجو و برنامههای خروجی کنترلشده با هوش مصنوعی است.
در زیر خلاصه ای از حوزه های احتمالی نفوذ EEAT در جستجوی گوگل آورده شده است:
رتبه بندی در نتایج جستجوی کلاسیک گوگل
بسته به سطح، پاداش رتبه بندی می تواند متفاوت باشد.
این تنها راه برای ایجاد همزمانی های ضروری محصول یا شرکت به اضافه موضوع/گروه محصول است.
از آنجایی که موقعیت پیوندها بسیار قابل مشاهده است، گوگل باید به منابع قابل اعتمادی توجه کند. در اینجا نیز EEAT می تواند نقش مهمی ایفا کند.
دیگر نمی توان تأثیر عظیم EEAT در جستجوی امروزی گوگل را نادیده گرفت.
وقتی صحبت از EEAT می شود، اغلب می خوانم که باید در سطح سند بهینه سازی کرد، اما به سرعت فراموش می شود که علاوه بر محتوای اصلی (MC)، در درجه اول در مورد ارزیابی نویسنده یا خالق محتوا است. من آنها را “موجودات منبع” می نامم.
این همچنین شما را به یک برند معتبر با شهرت کامل برای الگوریتم ها تبدیل می کند.
نقش مدیریت اقتدار دیجیتال
همانطور که می بینیم، ایجاد شهرت، اقتدار و اعتبار قابل سنجش توسط گوگل نقش فزاینده ای در رتبه بندی گوگل ایفا می کند.
این مقاله به بررسی یک رشته بازاریابی بالقوه جدید به نام “مدیریت قدرت دیجیتال” و نقش EEAT در یک محیط جستجوی جدید مانند تجربه مولد جستجوی Google (SGE) میپردازد.
تأیید کیفیت برای جستجوی Google: تأثیر و نقش EEA-T
به گفته گوگل، تجربه و تخصص نویسنده، تحویل در فید پرسپکتیو جدید باید نقش مهمی ایفا کند، که اشاره به E مضاعف در EEAT را پیشنهاد می کند.
عناصر Rich snippet برای هر نتیجه ای نمایش داده نمی شوند، حتی اگر داده های ساخت یافته لازم را پیاده سازی کرده باشند.
اهمیت ساخت برندهای دیجیتال در عصر هوش مصنوعی مولد در حال افزایش است. ساخت برند دیجیتال شامل تولید سیگنال هایی است که برای افراد کار می کند و الگوریتم های دروازه بان دیجیتال مانند موتورهای جستجو.
با این حال، کسانی که مسئولیت برندها را بر عهده دارند، به ندرت به تأثیر تلاشهایشان در تولید سیگنالهای قابل اندازهگیری الگوریتمی اهمیت میدهند.
قدرت و اعتبار کلی نویسنده در زمانی که محتوای تولید انبوه و یکسان هوش مصنوعی و اطلاعات نادرست بیداد می کند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
از نظر من، باید یک عامل در سراسر سایت وجود داشته باشد که ممکن است این موارد را بسته به موضوع نشان دهد یا ندهد. EEAT یک استاندارد مناسب برای انتخاب نتایجی است که قطعههای غنی را دریافت میکنند.
نمایه سازی
در بسیاری از شرکت ها، سئو و مدیریت برند بسیار از هم فاصله دارند و اغلب با یکدیگر صحبت نمی کنند. بنابراین شکافی وجود دارد که مدیران برند و سئوکاران در اکثر شرکت ها هنوز آن را برطرف نکرده اند. من معتقدم که مدیریت اقتدار دیجیتالی راه حل است.
با استفاده از منابع مرتبط که به عنوان داده های آموزشی برای LLM انتخاب شده اند، سعی کنید محصولات و راه حل های شما در پاسخ های مرتبط با هوش مصنوعی ایجاد شود.
حداقل از زمان مستندسازی بهروزرسانیهای هستهای گوگل، اهمیت EEAT بهعنوان یک نفوذ رتبهبندی از سال 2018 تأیید شده است.
نمایش در Google Discover و Google News
بنابراین، شناسایی منابع قابل اعتماد و معتبر و حذف همه منابع دیگر برای موتورهای جستجو و دستگاه های پاسخگویی به طور فزاینده ای اهمیت دارد.
در مقالهام «۱۴ روشی که Google ممکن است EAT را ارزیابی کند»، بیش از ۱۴ سیگنال قابل اندازهگیری را شناسایی کردهام که ممکن است در EEAT نقش داشته باشند.
دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو به وضوح بیان می کند که تمرکز اصلی باید بر شهرت وب سایت و تولید کننده محتوا در رتبه بندی کیفیت صفحه باشد.
به گفته گوگل، جعبه های پیوند در جعبه عکس فوری به نتایج مربوط به پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی اشاره دارد.
EEAT را میتوان بهعنوان یک طبقهبندی کیفیت درک کرد که محتوا را با امتیاز رتبهبندی پس از امتیازدهی سند ارائه میکند. این جایزه رتبه بندی برای موضوعات YMYL نسبت به سایر موضوعات و جستجوها بالاتر است.
فرآیند رتبه بندی احتمالی از جمله EEAT در Google
ما خروجی های مبتنی بر LLM را از طریق ChatGPT دیده ایم و در آینده از طریق جعبه عکس فوری هوش مصنوعی و حالت مکالمه در Google SGE شاهد موارد بیشتری خواهیم بود.
با ظهور مدلهای زبان بزرگ (LLM)، محتوای تولید انبوه هوش مصنوعی رایجتر میشود و خطر انتشار اطلاعات نادرست نیز افزایش مییابد.
گوگل همچنین می تواند از مفهوم EEAT برای انتخاب این منابع استفاده کند و فقط به منابعی دسترسی داشته باشد که متعلق به یک کلاس کیفیت خاص هستند.
منابع خارج از صفحه اطلاعاتی در مورد موجودیت منبع در صفحات درباره ما و نظراتی در مورد محتوای اصلی ارائه می دهند.
برای اینکه داده های آموزشی تا حد امکان معتبر باشند، ارائه دهندگان برنامه های کاربردی هوش مصنوعی باید اطمینان حاصل کنند که مجموعه داده های زیربنایی از منابع قابل اعتماد تهیه شده است.
EEAT راهی برای حذف کل مناطق وب سایت از نمایه سازی به روشی مقیاس پذیر بدون نیاز به خزیدن در هر URL است.
گوگل چندین بار به صراحت اعلام کرده است که EEAT یک عامل رتبهبندی مستقیم نیست و امتیاز EEAT یکسانی وجود ندارد. در عوض، EEAT ترکیبی از عواملی است که تصویری کلی از تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن در محتوا و نهاد منبع ارائه میدهد.
سیستمهای خودکار گوگل برای استفاده از عوامل مختلف برای رتبهبندی محتوای عالی طراحی شدهاند. پس از شناسایی محتوای مرتبط، هدف سیستمهای ما اولویتبندی مواردی است که مفیدتر به نظر میرسند. برای انجام این کار، آنها ترکیبی از عوامل را شناسایی میکنند که میتواند به تعیین اینکه کدام محتوا جنبههای تجربه، تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد بودن را نشان میدهد یا آنچه ما EEAT مینامیم را شناسایی میکنند.
نمایش عناصر قطعه نشاندهنده مانند نظرات ستاره، قطعات پرسشهای متداول، پیوندهای سایت
این در مورد ارزیابی یک تصویر کلی منسجم و کیفی از موجودیت منبع یا خالق محتوا است.
رشتههای واسط مانند مدیریت اقتدار دیجیتال برای ایجاد پلهایی بین بخشها و نفوذپذیر کردن سیلوها حیاتیتر میشوند.
اخیراً گری ایلیس گوگل در مورد نمایه سازی نظر داد در پادکست Search Off the Record. وی خاطرنشان کرد: به نسبت محتوای کمتری در آینده ایندکس می شود و صاحبان وب سایت ها باید به کیفیت محتوای خود توجه بیشتری داشته باشند تا ایندکس شود.
ارزیابی EEAT در درجه اول در سطح متا برای وب سایت، نهاد منبع یا خالق محتوا انجام می شود.
جستجوهای آینده محصول یا راه حل می تواند به شکل زیر باشد:
یکی از چالش های بزرگ گوگل، خزیدن و فهرست بندی مقرون به صرفه URL ها و محتوا است. در زمان تولید محتوای انبوه با هوش مصنوعی، این چالش به طور تصاعدی افزایش می یابد.