کلمه کلیدی تمرکز چیست و چگونه یکی را انتخاب کنیم


کلمه کلیدی تمرکز چیست؟

کلمه کلیدی فوکوس بهترین نمایش دهنده موضوع صفحه شما است که به شما کمک می کند تمرکز کنید در مورد موضوع و صفحه خود را برای موضوع مذکور بهینه کنید. باید در قسمت های کلیدی صفحه مانند برچسب عنوان، عنوان، متن و غیره قرار گیرد.

قاعده کلی این است: هر صفحه باید یک کلمه کلیدی تمرکز داشته باشد.

بیایید با چند مثال به مفهوم کلمه کلیدی تمرکز به صورت عملی تر نگاه کنیم:

  • برای یک پست وبلاگ در مورد نکات باغبانی خانگی، محتوا را می توان برای کلمه کلیدی تمرکز “باغبانی خانگی” بهینه کرد.
  • یک فروشگاه آنلاین که محصولات سازگار با محیط زیست را می فروشد ممکن است از «محصولات پایدار» به عنوان کلید واژه تمرکز برای صفحه دسته بندی محصول استفاده کند.
  • یک وب سایت مشاوره مالی که در مورد برنامه ریزی بازنشستگی بحث می کند، می تواند از “برنامه ریزی بازنشستگی” به عنوان کلیدواژه تمرکز برای راهنمای این موضوع استفاده کند.

این کلمات کلیدی تمرکز جوهر محتوا را به تصویر می‌کشند و موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان را در درک موضوع اصلی صفحه راهنمایی می‌کنند.

با انتخاب دقیق و قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی متمرکز، می توانید ارتباط صفحات خود را با آن کلمات کلیدی بهبود بخشید و احتمال اینکه آنها در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند، بیشتر می شود.

توجه: یک کلمه کلیدی تمرکز را با یک متا تگ کلمه کلیدی اشتباه نگیرید. در حالی که داشتن کلمه کلیدی تمرکز برای هر صفحه بخش مهمی از استراتژی سئوی شما است، کلمه کلیدی متا یک تگ HTML است که گوگل دیگر آن را در نظر نمی گیرد.

موضوعات در مقابل کلمات کلیدی در مقابل کلمات کلیدی متمرکز

کلمات “موضوع” و “کلید واژه” را می توان به جای یکدیگر استفاده کرد زیرا تفاوت اغلب بسیار کم است.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید مقاله ای به نام بنویسید 10 تمرین پیلاتس که به شما شکم سختی می دهد.

اگر کسی از شما بخواهد که موضوع مقاله را توضیح دهید، احتمالاً چیزی مانند “تمرینات شکم پیلاتس” یا “بهترین تمرینات شکم پیلاتس” را خواهید گفت. بنابراین شما اساسا از “کلمات کلیدی” برای توصیف “موضوع” پست استفاده می کنید.

بخوانید:   چین قویا حمله تروریستی در شیراز را محکوم کرد

کلمه کلیدی تمرکز بهترین نمایش کلمه کلیدی موضوع است. شما این کلیدواژه تمرکز را عمداً بر اساس عوامل مختلفی که باید در هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی در نظر بگیرید انتخاب می‌کنید (در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح می‌دهید).

در مثال ما، بهترین کلمه کلیدی فوکوس احتمالا «تمرینات شکمی پیلاتس» است.

کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که موضوعات رایج موجود در محتوای شما را توصیف می کنند. برای این مورد، ممکن است کلمات کلیدی مانند “تمرینات در خانه”، “تمرینات شکم” و “روتین های تناسب اندام” داشته باشید.


بنر جمعه سیاه

چگونه کلمه کلیدی فوکوس مناسب را پیدا می کنید؟

نوشتن محتوای با کیفیت بالا و بسیار مرتبط برای وب سایت شما مهم است. با این حال، اگر می خواهید هر یک از آن محتوا رتبه بندی شود، باید یک استراتژی پشت آن وجود داشته باشد.

انتخاب کلمات کلیدی فوکوس مناسب برای مهم ترین صفحات و پست های سایت شما گام مهمی در این استراتژی است.

قاعده ساده ای که می توانید هنگام انتخاب کلمه کلیدی تمرکز خود رعایت کنید، به اصطلاح است قانون سه پایه کلمه کلیدی.

قانون سه پایه کلمه کلیدی

به شما می گوید که همیشه سه عامل مهم را در نظر داشته باشید:

  • محبوبیت کلمه کلیدی (چند نفر از کلمه کلیدی در جستجوهای خود استفاده می کنند؟)
  • رتبه بندی کلمه کلیدی ( رتبه بندی برای کلمه کلیدی چقدر سخت است؟)
  • مرتبط بودن کلمه کلیدی (آیا کلمه کلیدی مربوط به محتوای شماست؟)

شما می توانید تمام این 3 جنبه را در ابزار یاب کلمه کلیدی ما اندازه گیری و ارزیابی کنید و تعیین کنید که کدام عبارت جستجو در جایگاه شما باید کلیدواژه اصلی شما باشد.

چگونه از کلمه کلیدی تمرکز استفاده می کنید؟

هنگامی که کلمه کلیدی مناسب برای محتوای خود را پیدا کردید، وقت آن است که آن را به کار بگیرید.

مرحله 1: یک کلمه کلیدی متمرکز منحصر به فرد برای صفحه خود انتخاب کنید

هر صفحه باید یک کلمه کلیدی تمرکز داشته باشد.

بخوانید:   چک لیستی برای وظایف اساسی در طول سال

بنابراین اگر با چند موردی که می‌خواهید بهینه‌سازی کنید به این نقطه رسیده‌اید، همه آنها را کنار بگذارید، به جز یکی. اگر بقیه مرتبط باشند، طبیعتاً در هر صورت در صفحه ظاهر می شوند.

علاوه بر این، هر صفحه باید یک کلمه کلیدی متمرکز منحصر به فرد داشته باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید یک وب سایت برای کسب و کار نظافت سگ خود ساخته اید. شما یک صفحه نظافت سگ تحت خدمات خود دارید و آن را بهینه کرده اید “نظافت سگ”. شما همچنین یک پست وبلاگ دارید که مزایای نظافت حرفه ای سگ را به نمایش می گذارد و آن را برای آن بهینه کرده اید “نظافت سگ”، بیش از حد

رتبه بندی با دو صفحه مختلف در SERP 1 بسیار نادر است. اگر در حال حاضر در رتبه دهی برتر برای کلمه کلیدی تمرکز خود قرار نگرفته اید، با ایجاد رقابت بیشتر برای خود کار را سخت تر نکنید. به عنوان مثال، می توانید کلمات کلیدی تمرکز خود را خاص تر کنید و صفحه نظافت سگ را در اطراف بهینه کنید ” خدمات نظافت سگ ” و پست وبلاگ در اطراف “فواید نظافت سگ”.

مرحله 2: محتوا را بنویسید

به عنوان بهترین روش، کلمه کلیدی تمرکز باید قبل از نوشتن محتوا انتخاب شود. این به شما این امکان را می‌دهد که یک محتوای جامع و رقابتی برای کلمه کلیدی تمرکز بنویسید، نه اینکه سعی کنید بعد از این واقعیت یک کلمه کلیدی قابل اجرا را از صفحه انتخاب کنید.

در حالی که مراحل باقی مانده بر بهینه سازی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی متمرکز است، مهم است که در اینجا وقت خود را صرف کنید.

کیفیت محتوا مهمترین چیز برای گوگل است. اگر محتوای بسیار مرتبط و خوانا را به طور خاص برای مخاطبان خود ایجاد نمی کنید، مهم نیست که چقدر کلمه کلیدی متمرکز را انتخاب کنید، رتبه بندی نمی کند.

بخوانید:   نمودار بینش: معیارهای سئوی فرم آزاد

مرحله 3: محتوای خود را حول کلمه کلیدی تمرکز بهینه کنید

هیچ راه رسمی برای تگ کردن کلمه کلیدی تمرکز خود و گفتن به Google وجود ندارد: “لطفاً این صفحه را برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنید.”

کاری که می توانید به جای آن انجام دهید این است که کلمه کلیدی تمرکز را در قسمت های کلیدی صفحه که گوگل قرار است آن را جستجو کند قرار دهید.

تمرکز بهینه سازی کلمات کلیدی

مهم‌ترین مکان‌ها برای قرار دادن کلیدواژه تمرکز عبارتند از:

  • برچسب عنوان
  • عنوان صفحه (و عناوین فرعی، در صورت لزوم)
  • بدنه صفحه (به طور ایده آل در یکی از اولین پاراگراف های متن)
  • لنگر متن پیوندهای داخلی که به صفحه اشاره می کنند

توجه: به خاطر داشته باشید که بهینه سازی کلمات کلیدی متمرکز، یک چک لیست فنی نیست که باید انجام شود. اگر کلمه کلیدی را نمی توان به طور طبیعی به قسمت های کمتر مهم اضافه کرد – مانند متن جایگزین تصویر یا عنوان فرعی – نیازی به اجبار آن نیست.

مرحله 4: تعادل مناسب را پیدا کنید

پر کردن کلمات کلیدی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو یک مشکل بزرگ است. گوگل از آن متنفر است و بخشی از دلیل آن این است که تجربه وحشتناکی را برای بازدیدکنندگان شما ایجاد می کند.

در حالی که کلمه کلیدی تمرکز شما باید در محتوای شما حضور مناسبی داشته باشد، هرگز نباید پیام را کاملاً تا حدی تحت تأثیر قرار دهد که غیرطبیعی به نظر برسد.

از سوی دیگر، اگر در تلاش هستید که آن را در محتوای خود بگنجانید، این نیز یک مشکل است. در این چت با جان مولر گوگل، شخصی مشکلی را توضیح داد که با کلمه کلیدی فوکوس خود تا انتهای صفحه 20000 کلمه ای خود ظاهر نمی شد.

اساساً جان مولر این را می گوید باید برای بازدیدکنندگان و گوگل کاملاً واضح باشد که صفحه درباره چه چیزی است. اگر برای معرفی مبحث اصلی 19000 کلمه از 20000 کلمه مورد نیاز است، پس مشکل دارید.


منبع: https://mangools.com/blog/focus-keyword/