حتی اگر صاحب کسب و کار جدید یا باتجربه ای باشید، نمی توانید تاثیر رسانه های اجتماعی بر کسب و کار خود را نادیده بگیرید. برای بازاریابی، آگاهی از برند عالی است، و سئو. اما پیگیری حسابهای رسانههای اجتماعی، وبسایت، وبلاگ و محصول (های) خود بسیار مشکل است. برای صرفه جویی در وقت و هزینه شما، به دنبال این خواهیم بود که چه مزایایی برای سئوی شما دارد: استراتژی رسانه های اجتماعی ارگانیک یا استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی؟
اول، استراتژی رسانه های اجتماعی ارگانیک چیست؟ خوب، این برعکس استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی است – چیزی که باید برای آن هزینه کنید. یک استراتژی ارگانیک به این معنی است که شما از روشهای رایگان/بدون پرداخت برای ایجاد و اشتراکگذاری محتوا در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای ایجاد مخاطبی درگیر استفاده میکنید.
به عبارت دیگر، شما به طور منظم محتوای باکیفیت را در حساب های رسانه های اجتماعی خود ارسال می کنید. به علاوه، یکی دیگر از بخشهای مهم یک استراتژی ارگانیک، تعامل با مخاطبان از طریق، برای مثال، نظرات است.
مزایای بلند مدت
داشتن یک استراتژی ارگانیک مزایای طولانی مدت زیادی دارد. اگر برای مدت طولانی به طور مداوم پست می کنید، معمولاً تعامل و ترافیک پایداری از پست های خود دریافت خواهید کرد. که به نوبه خود می تواند منجر به رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو شود.
اصالت و تعهد
مزیت دیگر اعتبار محتوای شما است – که امروزه اهمیت بیشتری پیدا می کند. مردم می خواهند بدانند که آیا می توانند به برند شما اعتماد کنند یا خیر. با ارسال منظم محتوای معتبر و درگیر شدن با مخاطبان خود، می توانید شهرت برند خود را افزایش دهید و به طور غیرمستقیم سئوی خود را تقویت کنید.
بنابراین چگونه تعامل سئوی شما را تقویت می کند؟ خوب، لایکها، اشتراکگذاریها و نظرات میتوانند با نشان دادن مرتبط بودن محتوای شما بر سئوی شما تأثیر بگذارند و محبوب بهعلاوه، اکنون که Google محتوای رسانههای اجتماعی را بیشتر در نتایج جستجوی خود نشان میدهد، داشتن معیارهای تعامل عالی تنها میتواند چیز خوبی باشد.
مضرات رسانه های اجتماعی ارگانیک
کمی زمان می برد
برای مشاهده مزایای استراتژی رسانه های اجتماعی ارگانیک، باید به طور مداوم در یک دوره زمانی طولانی پست ارسال کنید. با این حال، این نیز می تواند یک نقطه ضعف باشد. گاهی اوقات شما می خواهید یک برند یا محصول جدید را راه اندازی کنید و نمی خواهید ماه ها قبل از جلب توجه مردم در مورد آن پست بگذارید.
حتی اگر تو انجام دهید با یک استراتژی ارگانیک نتیجه بگیرید، ممکن است ماه ها طول بکشد تا نتایج قابل توجهی مشاهده شود. پس باید صبور باشید!
سازگاری مهم است
در واقع یک جزء کلیدی است. برای یک استراتژی ارگانیک موثر، باید به طور مداوم و پیوسته تلاش کنید تا دیده شدن برند خود را حفظ کنید. و نامزدی این بدان معنی است که شما باید در بالای فید خود بمانید و به طور مرتب مطالبی را که ممکن است برای مخاطبانتان جالب باشد، طوفان فکری کنید. که نیاز به زمان و تلاش دارد.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟
تبلیغات رسانه های اجتماعی بسیار ساده هستند. آنها تبلیغات پولی هستند که می توانید در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند متا (شامل فیس بوک و اینستاگرام)، X و یوتیوب اجرا کنید. همچنین بد نیست بدانید که انواع مختلفی از تبلیغات مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی، پست های حمایت شده و غیره وجود دارد که بسته به هدف و مخاطب خود، یکی از این موارد را انتخاب می کنید.
همانطور که اشاره کردیم، تبلیغات رسانه های اجتماعی هستند پرداخت شده است تبلیغات با این حال، هزینه ها بسته به مخاطبان، نوع تبلیغ و مدت زمان کمپین شما می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل است که برخی از کمپین ها ممکن است گران تر از دیگران باشند!
مزایای سئو رسانه های اجتماعی پولی
نتایج سریع
برخلاف یک استراتژی ارگانیک، تبلیغات می توانند ترافیک و تعامل فوری را برای سایت شما ایجاد کنند. این می تواند به طور غیر مستقیم سئوی شما را بهبود بخشد زیرا معیارهای تعامل شما افزایش می یابد.
بهعلاوه، اگر محتوای باکیفیت را تبلیغ میکنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مردم آن را به اشتراک بگذارند، آن را دوست داشته باشند و به آن پیوند دهند. که همگی برای سئوی شما بسیار ارزشمند است.
به مخاطبان هدف خود برسید
تبلیغات همچنین دسترسی به مخاطبان هدف را نسبتاً آسان می کند. هنگامی که تبلیغی را تنظیم می کنید، می توانید اطلاعات دقیقی را پر کنید که به شما امکان می دهد از یک جمعیت خاص، با علایق و رفتارهای خاص، به افراد دسترسی پیدا کنید.
اگر آن افراد محتوایی را که شما تقویت کرده اید دوست داشته باشند، حتی ممکن است حساب شما را دنبال کنند. این وضعیت ایده آل خواهد بود، زیرا آنها اکنون پست های ارگانیک شما را نیز خواهند دید.
معایب رسانه های اجتماعی پولی
هزینه ها
از آنجایی که در نام آن وجود دارد، این موضوع بیمعنی است، اما هنوز هم قابل ذکر است. پرداخت برای تبلیغات می تواند بسیار گران باشد. به خصوص اگر این استراتژی رسانه های اجتماعی شما باشد و استراتژی ارگانیک نداشته باشید.
اگر اینطور است، باید به طور مداوم روی تبلیغات رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید تا دیده شدن برند خود را حفظ کنید.
تاثیر کوتاه مدت
تبلیغات فقط برای مدت محدودی اجرا می شوند. اگر کمپین شما به پایان برسد و تبلیغ شما دیگر تبلیغ نشود، ترافیک و تعامل شما از آن تبلیغ کاهش می یابد. به عبارت دیگر، هیچ مزیت پایدار سئو از تبلیغات پولی وجود ندارد.
خستگی تبلیغات
بله، این یک چیز است! دیدن یک تبلیغ به صورت مکرر می تواند حساسیت افراد را کاهش دهد. به عبارت دیگر: مردم از دیدن یک تبلیغ خسته می شوند و دیگر توجه نمی کنند. این بدان معناست که تبلیغ شما اثربخشی کمتری خواهد داشت. آیا تا به حال یک تبلیغ تلویزیونی را آنقدر دیده اید که از آن خسته شوید؟ همین موضوع است. خستگی تبلیغات
تاثیر کلی بر سئو: ارگانیک در مقابل پولی
ما در مورد مزایای سئو برای هر دو استراتژی صحبت کردیم، اما اجازه دهید به طور خلاصه خلاصه کنیم.
- داشتن یک استراتژی رسانه های اجتماعی ارگانیک به این معنی است که شما به طور منظم محتوای با کیفیت بالا ارسال می کنید، که می تواند منجر به بک لینک های بیشتر و بهبود دیده شدن برند شود. حتی ممکن است معیارهای تعامل شما را بهبود بخشد!
- با استفاده از تبلیغات پولی تاثیر مستقیمی روی رتبه سئوی شما نخواهد داشت. با این حال، تبلیغات می تواند ترافیک قابل توجهی را به سایت شما برساند، که به نوبه خود می تواند معیارهایی مانند صفحات در هر جلسه را بهبود بخشد.
کدام استراتژی بهتر است؟
مثل همیشه، پاسخ کاملا به این بستگی دارد شما اهداف و میزان سرمایهگذاری شما در استراتژی رسانههای اجتماعی، چه زمان و چه پول یا هر دو. با این حال، برای به حداکثر رساندن تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئوی خود، استفاده از هر دو استراتژی را توصیه می کنیم.
چرا؟ زیرا می توانید از تبلیغات برای تقویت محتوای جدید یا با ارزش برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید. هنگامی که هجوم اولیه یک تبلیغ خاموش شد، می توانید مردم را به پست های ارگانیک خود علاقه مند کنید.
نکته: از تجزیه و تحلیل استفاده کنید
اکثر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی بینشی از عملکرد پستهای ارگانیک و پولی خود را به شما ارائه میدهند. از این برای بررسی اینکه کدام پست ها با مخاطبان شما طنین انداز هستند و کدام نه. اگر این داده ها را با تجزیه و تحلیل وب سایت خود ترکیب کنید، می توانید به راحتی استراتژی خود را تنظیم کنید، بنابراین می توانید روی آنچه که بهترین کار را انجام می دهد تمرکز کنید.
نتیجه گیری
هر دو استراتژی ارگانیک و پولی مزایای خود را دارند. یک استراتژی رسانه اجتماعی ارگانیک منجر به رشد آهسته و پیوسته با مزایای پایدار برای کسب و کار شما خواهد شد. با این حال، قبل از اینکه نتیجه ای را مشاهده کنید، زمان زیادی طول می کشد. از طرف دیگر، استفاده از تبلیغات پولی به شما نتایج سریعی میدهد و به شما امکان میدهد دقیقاً مخاطبی را که میخواهید به آن برسید، هدف قرار دهید. اما تبلیغات پولی ممکن است گران شوند، بنابراین ممکن است برای افزایش فوری ترافیک یا اعلام یک محصول یا خدمات جدید به مخاطبان مفیدتر باشند.
به همین دلیل است که ممکن است ترکیب هر دو به نفع شما باشد، بنابراین از مزایای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود و در عین حال افزایش رشد خود با تبلیغات پولی برخوردار خواهید بود.
بیشتر بخوانید: آیا پلتفرم های رسانه های اجتماعی به موتورهای جستجوی جدید تبدیل می شوند؟ »
منبع: https://yoast.com/social-media-ads-vs-organic-strategy/