چگونه کارشناس حرفهای دیجیتال مارکتر شویم؟
انتشار: شهریور 02، 1401
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404

چگونه کارشناس حرفهای دیجیتال مارکتر شویم؟

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفهای باید تمام زیر و بم بازاریابی دیجیتال و شاخههاش رو بشناسید؛ اما فقط در یک شاخه متخصص بشید؛ مثلا من الیاس علیپور سئو رو انتخاب کردم و توی این حوزه متخصص شدم؛ اما شما میتونید بسته به علاقه و شناختی که از خودتون دارید هر یک از شاخههای دیجیتال مارکتینگ رو انتخاب کنید و در اون زمینه تخصص بگیرید. هر میزان لینک وبسایت شما در کنار وبسایت های قدرتمند هم صنعت، توسط یک سایت سوم بیاید، قدرت هم استنادی برای سایت شما بیشتر شده و احتمال این که گوگل به وبسایت شما اهمیت بالاتری بدهد، بیشتر است. اگر شما هم قصد استفاده از این ترفند را دارید، پیشنهاد می کنیم در سایت تبلیغات اینستاگرام نمادین با ما همراه ما باشید.

اگر می خواهید وب سایت شما از طریق موتور جستجو فرصت های بیشتری پیدا کنید ، به شیوه ای از SEO نیاز دارید که به شما کمک کند در بین پنج موقعیت برتر و یا در حالت خیلی ایده آل گزینه ی اول قرار بگیرید. میتوان گفت سئو مخفف عبارت search engine optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو میباشد که بر اساس اهداف و معیارهای موتورهای جستجو میبایست صورت پذیرد، اگر نکات مربوط به سئو را به درستی رعایت کنید می توانید افزایش ترافیک سایت را به همراه داشته باشید و در نتایج موتورهای جستجو به خوبی دیده شوید و بازدید از وب سایت خودتان را افزایش دهید.

اگر بخواهیم سئو سایت را در یک جمله توضیح دهیم، باید بگوییم که روش هایی که ما در داخل و خارج از سایت پیاده سازی می کنیم تا باعث بیشتر دیده شدن وب سایت توسط کاربران شویم. برآورد هزینه بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو به متغیرهای زیادی وابسته است و ما نمیتوانیم برای تمام سایتها مبلغ یکسانی را تعیین کنیم. سئو آن پیج یا سئو داخلی، مجموعه اقداماتی است که برای بهینهسازی صفحات وب انجام میشود تا به بالاتر رفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند. که این امر سبب به دست آوردن رتبه بهتر می شود. در رابطه با ارزش و اهمیت لینک سازی داخلی میتوان گفت که این کار سبب میشود کاربر به یکی دیگر از محتواهای سایت شما رجوع داده شود و مدت زمان بیشتری را در صفحهی شما بماند. زمانی که تغییرات مستمر و پیوستهای در یک جریان بزرگ همچون سئو رخ میدهد، طبیعی است در مدت زمان کوتاهی شایعات، اطلاعات اشتباه و تحلیلهای مبتنی بر افسانهای را مشاهده میکنید که شما را در مسیر اشتباهی قرار میدهند.

پنالتی یکی از واژههای کلیدی در دنیای سئو است که نشان میدهد سایت شما به واسطه انجام یکسری کارهای غیر قانونی (سئو سیاه) از سوی گوگل امتیاز منفی دریافت کرده است. گوگل اعلام کرده است که از سازگاری صفحه با موبایل بهعنوان یک فاکتور رتبهبندی استفاده میکند. همچنین این کنسول با توجه به امکانات و ویژگیهایی که دارد، شرایطی را برای کاربران ایجاد کرده که بتوانند تغییرات مد نظر خود را برای بهبودی وضعیت انجام دهند؛ بنابراین اگر از دسته افرادی هستید که سایت دارید و کنترل سایت بر عهدهی شما قرار دارد، بهتر است آموزش سرچ کنسول را به طور کامل ببینید و به این کنسول تسلط کامل پیدا کنید.

اما اگر به دنبال آن هستید تا تمامی صفحات سایت خود را سئو کنید در چنین حالتی به یک کارشناس حرفهای سئو نیاز دارید تا بتواند اینکار را برای شما انجام دهد. که با بیانی دیگر این الگوریتم نحوه ی تعامل شما را با دیگر نتایج در صفحه ی اول اندازه گیری می کند. اگر غیر از این باشد و با رقبای قوی هم سر و کار داشته باشید حتی ممکن است ۱سال و یا بیشتر زمان نیاز باشد تا قدم در صفحه اول گوگل بگذارید.

مفهوم دقیق بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ عنوان مقاله است که در ادامه آن را میخوانید. اگر شما بهدرستی در استخدام شرکت دیجیتال مارکتینگ نیازسنجی نکنید و همچنین صلاحیت فرد موردنظر را از طریق افراد فعال در این زمینه بررسی نکنید، قطعا خود را از چاله به چاه میاندازید. پیش از استخدام متخصص سئو (سئو کار) ابتدا باید درباره مزایای بالقوه داشتن یک متخصص سئو (سئو کار) و همچنین آسیبهایی که ممکن است به واسطه استخدام یک کارشناس غیر حرفهای سئو متحمل شوید تحقیقات لازم را به عمل آورید. برخی تصور میکنند به محض اقدام برای بهینهسازی و استخدام یک متخصص، باید با اولین جستجو وبسایت خود را در صفحه اول گوگل ببینند. چقدر زمان میبرد تا به کمک سئو به صفحه اول گوگل برسیم؟

دیجیتال مارکتینگ چیست مرتبط میشود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری میکنید مربوط به سئو درون صفحه میشود. محبوبیت پادکستها به طور فزایندهای رو به افزایش است. بازاریابی محتوا از داستان گویی و به اشتراک گذاری اطلاعات برای افزایش آگاهی از برند استفاده می شود. با آگاهی از این سوالات میتوانید محتوای وبسایت خود را طوری برنامهریزی کنید که در جهت رضایت کاربران و البته رضایت الگوریتم پاندا باشد. آگاهی از معیارهای مختلف مانند نرخ باز، نرخ کلیک و نرخ پرش جزو مواردی است که برای موفقیت در این موقعیت ضروری است.

هویت بصری ثابت در حفظ کاربران و نگه داشتن بیشتر آنان در یک صفحه کمک میکند. به همین ترتیب ، با افزایش سرعت بارگذاری صفحه بازدید کنندگان را ترغیب می کنید تا مدت بیشتری در سایت بگذرانند. درآمد کارشناسان دیجیتال مارکتینگ در ایران از ۱۰-۱۲ میلیون تومان تا حتی ۳۰۰-۵۰۰ میلیون و بالاتر است که با ترکیب تخصصهایی که در این دوره کسب میکنید از جمله دیجیتال مارکتینگ و سئوی تخصصی، انتظار میرود این رقم تا ۲-۳ برابر افزایش پیدا کند. فرم مقابل رو تکمیل کن تا کارشناسان دیجیتال مارکتینگ سریعاً باهات تماس بگیرن. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که کمک گرفتن از کارشناسان سئو یا سئو کار به خطمشیها و استراتژیهای کسبوکار شما بستگی دارد. هرچه کسبوکار بزرگتر باشد، این مسئله پیچیدهتر خواهد بود. در ادامه به هرکدام از این شاخههای دیجیتال مارکتینگ میپردازیم و خواهید دید که کدامیک بیشترین پتانسیل را برای رفع نیازهای کسبوکار و مخاطبان شما دارد.

به بهینه سازی صفحات داخل وب سایت، سئو داخلی می گویند که مربوط به ساختار داخلی سایت، کد نویسی ( HTML ,CSS ) می باشد. اگر ساختار این لینکهای ثابت، طولانی باشد، خواندن آنها دشوار میشود و میتواند سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. هدف از سئو (SEO) بررسی محتوای سایت یا ساختار فعلی آن و مطابقت با اصول موتورهای جست و جو است، تا زمانی که کلمه کلیدیای مرتبط با حوزه فعالیت شما توسط کاربری در گوگل سرچ شد، رباتهای خزنده گوگل بر اساس سیگنال بالای شما در آن کلمه بخصوص، صفحه مرتبط سایت شما را در پیشنهادهای اول به کاربر نمایش دهد. شما برای اینکه بتوانید در نتایج جستجوهای گوگل در رتبههای اول قرار بگیرید، نیاز به بهینهسازی وبسایتتان یا همان سئو دارید. در صورتی که نیاز به آموزش کاربران در مورد برند، صنعت یا حوزه تخصصی خود دارید بهتر است به توضیح معنا و مفهوم عبارات تخصصی بپردازید و توضیح شفاف، ساده و قابل فهمی از موضوع ارائه دهید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

بعد از اینکه یک سایت و فروشگاه اینترنتی راهاندازی کردید تنها بازدیدکننده آن خودتان هستید. بازاریابی درونگرا شکلی از بازاریابی است که شما با تولید محتوای مفید و باکیفیت، مخاطب را جذب و درگیر سایت خودتان میکیند. طبق تعریفهای جدید، بازاریابی محتوا یک استراتژی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مداوم برای جذب و دستیابی به مخاطبی است که بهعنوان مشتری هدف قرار گرفته. هدف اصلی از این نوع بازاریابی هم ایجاد آگاهی از برند، جذب مشتری جدید و در نهایت، فروش است. و در این جا هدف اصلی نادیده گرفته میشود که آن، تولید محتوا بر اساس نیاز مشتریان است.

دیجیتال مارکتینگ

در ادامه با دو بخش اصلی فرایند سئو آشنا خواهیم شد. این بخش نقطه مقابل on page SEO است و مربوط به فعالیتها و اقداماتی است که شما در خارج از وبسایت خود انجام میدهید. در on page SEO نیز هدف شما این است که رنکینگ وبسایت خود در Google را افزایش دهید. امروزه اثربخشی بکارگیری این روش با رشد شبکههای اجتماعی به صورت نمایی رو به افزایش است. در شرکت یوست اعتقاد بر این است که سئوی جامع بهترین راه کسب رتبه برتر برای وبسایتتان است؛ زیرا با این روش میتوانید همه جنبههای سایت را فوقالعاده کنید. به عنوان مثال ، وقتی شما برای سایت خود اقداماتی را انجام می دهید ، این امکان را برای همه بازدید کنندگان و همچنین افرادی که از لپ تاپ یا دسک تاپ برای بازدید استفاده می کنند فراهم خواهید کرد تا به بهترین شکل و راحت از وبسایتتان دیدن کنند. همه افراد متن جالب را بیشتر دوست دارند، گوگل هم به متون جذاب رتبه بالاتری میدهد.

بازاریابها نیز مجبور هستند خود را با این تغییرات وفق دهند و هماهنگ سازند. مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که موتورهای جستوجوگر و شرکتهایی که در این زمینه به فعالیت اشتغال دارند، اطلاعات تقریباً مختصری در ارتباط با این تغییرات در اختیار شما قرار میدهند. یک متخصص سئو یا سئو کار فردی است که آموزش دیده است تا سایتها را برای موتورهای جستوجوگر بهینهسازی (سئو) کند.شما نیز میتوانید از طریق دستورالعملهایی که از سوی شرکتهایی همچون گوگل ارائه شده بخشی از کارهای سئو (seo) خود را انجام دهید و سایت خود را بهینهسازی یا به بیان صحیحتر سئو کنید. برای تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوایی موفق، باید متناسب با مراحل مختلف قیف بازاریابی محتوایی محتوای مفید تولید و در کانالهای بازاریابی خود منتشر کنید. PNG: تصاویر با کیفیت بهتری تولید می کند، اما با اندازه فایل بزرگتر دیجیتال مارکتینگ شانار ارائه می شود.

زمان مورد نیاز برای سئو سایت چه مقدار است ؟ این یعنی لازم است که شما بعد از اتمام نتایج کار خود را بررسی کنید و ببینید که چه پیشرفتی داشتهاید. ممکن است در مواردی، کارفرما تنها برای بخشی از سایت خود بخواهد عمل بهینه سازی را انجام دهد. در یک کلام: اگر میخواهید مشتریان بالقوه، از گوگل شما را پیدا کنند تنها داشتن یک سایت کافی نیست بلکه باید به وسیله سئو (SEO) در رتبه های بالای گوگل بیایید تا مردم وارد سایت شما شوند! به این معنا که ازیک طرف، کاربران از سایت و مطالب شما لذت می برند و ساعاتی بیشتر در صفحه شما می مانند و از طرف دیگر نیز نرخ بازدید وب سایت شما هم افزایش می یابد و گوگل هم رتبه وب سایت را ارتقا می دهد. به عبارت دیگر سئو محلی فرایند بهینه سازی سایت به منظور افزایش ترافیک، لید و آگاهی از برند، از جستجوهای محلی است.

یک روش دیگر از بازاریابی اینترنتی ایمیل مارکتینگ است.

از سوی دیگر در شهرهای بزرگ، خانوادهها نمیتوانند مانند گذشته این کار را انجام دهند. کمپین دیجیتال مارکتینگ ( Digital marketing campaign) گوشه ای از آموزش هایی هست که شما در دوره جامع دیجیتال مارکتینگ آغازینو می آموزید. یک روش دیگر از بازاریابی اینترنتی ایمیل مارکتینگ است. استفاده از سرویسهای که توسط موتورهای جستجوگر برای local SEO ارائه میشود نیز روش دیگری برای بهبود سایت است. مفهوم Authority یا اقتدار در سئو نسبتاً جدید است ، اما برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا کرده . اصطلاح گوگل پنالتی یا منوال اکشن به فرایندی گفته می شود که با تشخیص گوگل، وبسایتی که یک یا چند خط قرمز گوگل را رد کرده است جریمه می شود.

بازاریابی محتوا
برای انجام دادن یک سئو اثر بخش باید محتوای با کیفیت و مرتبط با موضوع کسب و کار خود خلق کنید، لینک های داخلی و لینک های خارجی ایجاد کنید. یعنی در اولین بخش از بررسی سئو سایت طی جلسهای نیاز شما برای دیده شدن در فضای وب بررسی میشود و با شناسایی قشر هدف شما شروع به بهینه سازی (سئو) سایت برای ورود مخاطبانتان از طریق گوگل و موتورهای جست و جو به سایت شما میشود. در سالهای اخیر با رشد و موفقیت چشمگیر فروشگاههای اینترنتی اکثر کسب و کارهایی که به شیوه سنتی کار میکردند کمکم به فکر وارد شدن به دنیای وب و کسب درآمد از این فضا افتادند ولی در بسیاری از موارد نتیجه نگرفته و سایت خود را ول کردند!