
بروزرسانی: 24 تیر 1404
چگونه «مغز دوم» سئوی خود را بسازید (و چرا به آن نیاز دارید)
این یک تغییر دهنده بازی است که به من کمک می کند تا در ابتدا تأثیرگذارترین وظایف را انجام دهم و همچنان مسائل کوچکتر را انجام دهم.
اما چگونه این به من کمک می کند تا پروژه های سئو را بهتر مدیریت کنم؟
ساختن مغز دوم شما ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، اما آن را یک قدم بردارید و به آنجا خواهید رسید. با مراحل و نکات زیر شروع کنید:
- انتخاب ابزار مناسب متناسب با روش کار
- ساختار مغز دوم خود را با سیستم PARA
- کارکردن مغز دوم: با گرفتن ایده شروع کنید
- مروری سریع بر مغز دوم سئوی خودم
پروژه ها: مهمترین و حساس ترین وظایف شما.
- مثال: ساختار پیوند داخلی را برای صفحه فرود اصلی تا پایان هفته بهینه کنید.
با واگذاری وظایف اخیر به یک پایگاه داده خارجی یا یک «مغز دوم»، می توانید اسناد، الگوها و آموخته های کلیدی را بهتر بین وب سایت ها ذخیره و بازیابی کنید.
به این ترتیب، PARA پروژه سئوی شما را روان، منظم و جاری نگه می دارد.
کارکردن مغز دوم: با گرفتن ایده شروع کنید
مانند آشپزخانه ها، ساختارهای فایل استاتیک می تواند منجر به "آلودگی متقاطع" بین اسناد قدیمی و جدید شود و یافتن سریع ترین اطلاعات مرتبط را دشوار می کند.
در مورد آن زمان که هنگام ملاقات با سهامداران، یک بخش کلیدی از اطلاعات یا آمار را فراموش کردید، چطور؟
مغز ما در موارد زیر عالی است:
- تولید ایده های بدیع
- به هم پیوستن ایده ها و چرخش روایت های قانع کننده.
- تقویت همدلی با دیگران.
به طور سنتی، سئوکارها تمایل دارند کار ما را به دسته های ثابت مانند تحقیقات کلمات کلیدی، ممیزی فنی، ساخت لینک و تولید محتوا ساختار دهند. با این حال، این ماهیت پویا پروژه های سئو را منعکس نمی کند.
در اینجا مثالی از نحوه ثبت سریع یک مقاله جالب در دسکتاپ آورده شده است:

من یک بانک اطلاعاتی دارم به نام بانک دانش که به من امکان می دهد همیشه اطلاعات کلیدی را به ارجاع بیاورم.
آرشیو: وظایف و مستندات تکمیل شده
- مثال: برچسب های عنوان در 24 ماه گذشته به روز شده اند.
این درک من را به کشف مفهوم تغییردهنده بازی ساخت «مغز دوم» سوق داد، ایده ای که توسط تیاگو فورته رایج شد.
چارچوب PARA را وارد کنید - یک راه حل پویا که اولویت های در حال تغییر یک پروژه SEO را منعکس می کند:
- نگرانی های فوری ساکن هستند پروژه پوشه
- کار در حال انجام متعلق به حوزه پوشه
- مطالب موضوعی و پژوهشی در منابع پوشه
- وظایف تکمیل شده و داده های قدیمی وارد قسمت می شوند آرشیوها پوشه
نقشه برداری کلمات کلیدی
نکته کلیدی در اینجا این است که مغز دوم سئوی خود را به طور منظم تمرین دهیم تا بتوانیم از آن برای ذخیره، بازیابی و ترکیب اطلاعات بهتر استفاده کنیم.
در اینجا یک عکس فوری از نحوه ظاهر داشبورد مغز دوم سئو من است.

بله، من هم آنجا بوده ام. من این ریزش بی امان را احساس کردم و می دانستم که اگر بخواهم به عنوان یک SEO به رشد خود ادامه دهم، چیزی باید به طرز چشمگیری تغییر کند.
اما در واقعیت، من به ندرت از این داشبورد استفاده می کنم. من از عملکرد جستجوی داخلی ابزار برای یافتن مناطق خاصی از مغز دومم که می خواهم به آن ها پیمایش کنم، استفاده می کنم.
تولید محتوا
اسناد در دست است
به عنوان مثال، اگر من می خواهم یکی از جدول زمانی پروژه خود را پیدا کنم، می توانم آن را جستجو کنم و مستقیماً به آن بروید.
ساخت قالب های قابل استفاده مجدد
یک راه عالی برای تشخیص اینکه از کدام ابزار برای ساختن مغز دوم سئوی خود استفاده کنید این است که سبک سازماندهی اطلاعات خود را بشناسید. در اینجا چند نمونه از فورته ذکر شده است:

- معمار: ترجیح می دهد اطلاعات را به شیوه ای سلسله مراتبی، با تمرکز بر پروژه های بزرگ مقیاس و با استفاده از طرز فکر سیستمی، نظام مند کند. آنها باید مراقب باشند که اطلاعات را به زور وارد سیستم خود نکنند، زمانی که آنها مناسب نیستند. اپلیکیشن هایی مانند Notion و Craft برای این سبک مناسب هستند.
- باغبان: در پرورش بسیاری از ایده ها به طور همزمان رشد می کند، به روابط و ارتباطات علاقه مند می شود. آنها باید مراقب باشند که به راحتی با اطلاعات جدید و نامرتبط پرت شوند. اپلیکیشن هایی مانند Obsidian و Roam برای این سبک مناسب هستند.
- کتابدار: عملی و پروژه محور هستند، آنها دوست دارند اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری کنند و مجموعه ای از دانش را مدیریت کنند. دام آنها ممکن است جمع آوری محتوا بدون استفاده از آن باشد. برنامه هایی مانند Evernote و Microsoft OneNote به خوبی برای این سبک مناسب هستند.
- دانش آموز: معمولاً در مدیریت دانش یا تمرکز بر بخش خاصی از زندگی خود تازه کار هستند. آنها به سهولت استفاده و جلوگیری از پیچیدگی علاقه دارند. برنامه هایی مانند Apple Notes یا Google Keep برای این سبک مناسب هستند.
ساختار مغز دوم خود را با سیستم PARA
کاری که اکنون می توانید انجام دهید این است که ما سئوکاران بهتر می دانیم، آن را بهینه کنید!
برای من، همه چیز در مورد ایده گرفتن است. این عمل ذخیره سریع و بدون زحمت اطلاعاتی است که در طول روز با آنها روبرو شده اید در یک مخزن موقت.
این تنها مهم ترین مکانیسمی است که باید در کارکردن مغز دوم مهارت پیدا کرد.

هر یک از این مناطق جداگانه، مانند جدول زمانی پروژه، سپس به پایگاه داده های جداگانه ای پیوند داده می شود که در آن اطلاعات را به صورت سلسله مراتبی ذخیره و سازماندهی می کنم. درست است. وقتی صحبت از سازماندهی اطلاعات به میان می آید، من یک معمار کلاسیک هستم.
این روش متعارف و ایستا برای سازماندهی اطلاعات مانند دسته بندی آشپزخانه شما بر اساس اجزای جداگانه به جای استفاده و اولویت است (یک قیاس سرگرم کننده به Forte).
سیستم PARA مخفف عبارت زیر است:
- پrojects: وظایف خاص مرتبط با یک هدف یا ضرب الاجل.
- آدلایل: مسئولیت هایی که باید در طول زمان حفظ شوند.
- آرمنابع: یک موضوع یا موضوع مورد علاقه مداوم.
- آآرشیو: موارد غیرفعال از سه دسته دیگر.

خبر خوب این است که بسیاری از ما در حال حاضر مغز دوم سئو را در دست داریم، چه بدانیم چه ندانیم. اگر یک درایو مشترک برای ذخیره اطلاعات یا گهگاه یادداشت برداری از تلفن خود دارید، مغز دوم سئوی شما در حال حاضر در راه است.
فرض کنید شما یک مغز دوم سئو برای خودتان ساخته اید. چگونه می توانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید؟
در اینجا چند نمونه از وظایف سئو برای هر دسته آورده شده است.
به این دلیل که من را قادر می سازد تا به سرعت و به طور غیر فعال اطلاعات جدید را در فضای موقتی از مغز دوم خود ذخیره کنم تا بتوانم بعداً دوباره آن را مشاهده کرده و به بخش های مربوطه از مغز منتقل کنم.
شما می توانید از سیستم ها و پلتفرم های زیادی برای ساختن مغز دوم استفاده کنید. همه چیز به ترجیح شما بستگی دارد و اینکه با کدام پلتفرم راحت تر هستید.
من از Notion برای ساختن مغز دوم سئوی خود استفاده می کنم (و اکثر پروژه های سئوی خود را اجرا می کنم)، بنابراین از نمونه هایی از Notion در سراسر این مقاله استفاده خواهم کرد.
منابع: اعتبار مشترک و اطلاعات پس زمینه.
- مثال: ورود به سیستم مدیریت محتوا و پرسوناهای هدف.
چه یک متخصص سئو داخلی یا یک متخصص آژانس دیجیتال باشید، به احتمال زیاد یک یا چند مورد از این مشکلات کاملاً آشنا را تجربه کرده اید:
- احساس غرق شدن در اقیانوسی از روندهای صنعت همیشه در حال تحول.
- صرف برای همیشه در مرحله راه اندازی، ساخت ردیاب های قابل تحویل، برگه های حسابرسی، الگوهای نقشه کلمات کلیدی، خلاصه های محتوا، و نظافت معوقه می تواند احساس کند که در یک تردمیل بی پایان هستید.
من برخی از نسخه های چارچوب PARA را برای مدیریت کمپین های SEO برای بیش از 35 وب سایت اتخاذ کرده ام.
من یک صفحه خالی در مغز دومم ساخته ام به نام the ایستگاه گرفتن ایده، به معنای انجام این کار است، و همیشه در دسکتاپ و موبایل در دسترس من باشد.
اما وحشتناک در:
- نگهداری اطلاعات برای مدت طولانی
- بخش بندی و دسته بندی داده های ذخیره شده
- بازیابی و اعمال اطلاعات ذخیره شده
تنها با چند کلیک، می توانم یک جدول زمانی نقشه راه سئو کامل را پر کنم، که هر کدام به تیکت هایی با قالب های مشخص تقسیم می شوند تا به اعضای تیم واگذار شوند و با مشتریان به اشتراک گذاشته شوند. در اینجا چند نمونه هستند:
مناطق: تلاش های بهینه سازی مداوم و وظایف معمول شما.
- مثال: گزارش عملکرد ماهانه ایجاد کنید.
و در اینجا این است که چگونه می توانم به سرعت یک ایده جدید را در تلفن همراه ثبت کنم:

مروری سریع بر مغز دوم سئوی خودم
قبل از ساختن مغز دوم، بیایید بررسی کنیم که یک مغز ارگانیک در چه چیزی برتری دارد و در کجا کوتاه می آید. در اینجا یک عکس فوری است:
مهمتر از همه، دیگر هرگز اطلاعات مهم را در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید فراموش نخواهید کرد.
چگونه شروع به ساختن مغز دوم سئوی خود کنیم
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/seo-second-brain-428290
من از آن زمان این مفهوم را در شیوه های سئو خودم به کار برده ام. در زیر، نحوه ساخت مغز دوم سئوی خود را توضیح خواهم داد.
چرا باید به فکر ساختن مغز دوم سئو باشید؟
مغز دوم من کاملاً کامل نیست و احتمالاً همیشه خواهد بود (خیلی شبیه مغزهای ارگانیک ما!).
در این صورت، من می توانم به سرعت مقاله مربوط به مغز دومم را جستجو کنم و تقریباً فوراً به مقاله مراجعه کنم.
چگونه از مغز دوم خود نهایت استفاده را ببریم؟ ورزش کن!
آیا عجیب نیست که آشپزخانه خود را با هویج، سیب زمینی و میوه به جای وسایل اجاق گاز، اجناس انباری و محتویات یخچال مرتب کنید؟
یکی از مفیدترین «قدرت های» این مغز دوم، توانایی آن در ایجاد قالب های قابل استفاده مجدد است که هر بار که مشتری جدیدی را در آژانس خود نصب می کنیم، تقریباً فوری به من راه اندازی می کند.

هنگامی که آشنا شدید، مغز دوم خود را به سایر حوزه های زندگی گسترش دهید!
فرض کنید سعی می کنم برخی از ذینفعان را متقاعد کنم که دنبال کردن کلمات کلیدی با «حجم جستجوی صفر» می تواند ارزشمند باشد.
این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:
- به روز رسانی های مهم الگوریتم یا صنعت.
- مقالات جالب در مورد تاکتیک های جدید که می توانم در وب سایت های خودم اعمال کنم.
- یادداشت ها و ضبط های جلسه را در طول روز اضافه کنید.
- گفتگوهای روشنگری که با همکارانم داشته ام.
در میانه مکالمه، به طور مبهم به یاد می آورم که مقاله ای از استیو تاف در مورد کشف کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر خوانده بودم که شواهد قوی از پتانسیل بازگشت سرمایه آنها را نشان می داد.
مغز دوم ما بسیار فراتر از SEO در Criclabs است، آژانس دیجیتالی که من اداره می کنم. ما از آن برای ردیابی استخدام های جدید، مستندسازی فرآیندهای شرکت، اجرای پورتال های کارکنان و موارد دیگر استفاده می کنیم.