چگونه به سرعت آنها را پیدا و رفع کنیم

در حالت ایده آل، شما می خواهید در وهله اول از داشتن صفحات یتیم خودداری کنید. این بدان معناست که هر زمان که صفحه جدیدی را در سایت خود منتشر می کنید، حتما از حداقل یک صفحه داخلی دیگر به آن لینک دهید.

از آنجایی که هیچ صفحه دیگری در وب سایت وجود ندارد که به یک صفحه یتیم پیوند دهد، احتمال ایندکس شدن آن توسط موتورهای جستجو بسیار کمتر است. اگر صفحه ایندکس نشده باشد، در نتایج جستجوی کاربران برای پرس و جوهای مرتبط نشان داده نمی شود و در نتیجه ترافیک ارگانیک و سرنخ های احتمالی از دست می رود.

2. آنها می توانند مقدار زیادی از بودجه کرال شما را بخورند

یک صفحه یتیم یک صفحه وب است که هیچ پیوند داخلی برای هدایت کاربران یا موتورهای جستجو به آن وجود ندارد، به این معنی که صفحه «والد» ندارد. مشکل صفحات یتیم این است که کاربران وب سایت نمی توانند آنها را به راحتی پیدا کنند، بنابراین این سوال را ایجاد می کند که چرا اصلاً به این صفحه نیاز دارید. همچنین یافتن صفحات یتیم برای موتورهای جستجو سخت است، بنابراین اغلب ایندکس نمی شوند. این بدان معنی است که صفحه یتیم کمتر در نتایج جستجو نشان داده می شود و ممکن است ترافیک ارگانیک دریافت نکند.

چه چیزی باعث یتیم شدن صفحات می شود؟

آدرس وب سایت خود را وارد کنید و در عرض چند دقیقه لیست کاملی از تمام صفحات یتیم آن را دریافت کنید

اگر تصمیم دارید صفحه یتیم را نگه دارید، چند لینک داخلی به آن اضافه کنید. این پیوندها را می توان در محتوای متنی، منوی پاورقی یا سرصفحه یا نوار کناری قرار داد. هنگام افزودن پیوندها، از متن لنگر توصیفی استفاده کنید و سعی کنید از استفاده از متن لنگر یکسان برای دو URL مختلف خودداری کنید. اگر صفحه مهم است، پیوندهایی را در بالاترین صفحه اضافه کنید، جایی که کاربران بیشتر آنها را ببینند و روی آنها کلیک کنند.

برای تلاش بیشتر، به کنسول جستجوی Google مراجعه کنید. به گزارش نمایه سازی صفحه خود بروید و صفحات را از آن صادر کنید کشف شده گزارش ها. اینها صفحاتی هستند که در حال حاضر ایندکس نشده اند و اغلب صفحات یتیمی را در میان آنها پیدا خواهید کرد.

پیدا کردن صفحات یتیم فقط اولین قدم است. مرحله دوم این است که در مورد آنها اقدام کنید! قبل از ایجاد هر گونه تغییر، نگاهی دقیق تر به هر صفحه یتیم بیندازید و تعیین کنید که چگونه با تصویر بزرگتر مطابقت دارد. چگونه به وب سایت و تلاش های بازاریابی شما کمک می کند؟ چه هدفی را دنبال می کند؟ چه نوع ارزشی ارائه می دهد؟ درک این موارد به شما کمک می کند تا تعیین کنید با آن صفحه چه کاری انجام دهید.

اگر این صفحه مختص کمپین است و پتانسیل سئو ندارد، می توانید آن را به همان شکلی که هست رها کنید اما یک تگ noindex به آن اضافه کنید تا موتورهای جستجو بدانند که آن را در نتایج جستجوی خود قرار ندهند.

برای انجام این کار، به گزارش موضوعو به پایین اسکرول کنید لینک های داخلی بخش. در اینجا، شما را ببینید بدون لینک ورودی گزارش. صفحاتی که هیچ لینک ورودی ندارند – شما حدس زدید – صفحات یتیم هستند! فقط روی عدد کلیک کنید و خود لیست را مشاهده خواهید کرد. در اینجا خواهید دید که این صفحات هیچ صفحه ارجاعی به آنها ندارند.

بخوانید:   بهبودهای طرحواره فعالیت عمدی SEO را نشان می دهد
صفحه بدون لینک ورودی

یک تمایز عمده وجود دارد که باید قبل از حرکت به کار گرفته شود. صفحات یتیم با صفحات بن بست یکی نیستند. در واقع، صفحات بن بست به نوعی برعکس هستند. در حالی که یک صفحه یتیم هیچ پیوندی به آن ندارد، یک صفحه بن بست هیچ پیوندی ندارد بیرون از آن. این بدان معنی است که تجربه کاربر در اینجا متوقف می شود و آنها باید از دکمه بازگشت برای ادامه مسیر در وب سایت استفاده کنند. صفحات بن بست نیز برای تجربه کاربری بد هستند.

تاثیر صفحات یتیم بر سئو

مگان از سال 2011 به طور حرفه ای نویسندگی و ویرایش را آغاز کرده است. نوشتن، دست پایین، کار مورد علاقه اوست. چیهواهوای او، بادام زمینی، اغلب برای کمک به ویرایش ها وارد عمل می شود.


منبع: https://seranking.com/blog/orphan-pages/

تقریباً هر صفحه در وب سایت شما بخشی از یک داستان بزرگتر است که هر کدام از آنها به یکدیگر پیوند می خورند و نوعی تار عنکبوت دیجیتال را تشکیل می دهند. همچنین این امکان وجود دارد که صفحات شما دارای صفحات خارجی باشند که به آنها پیوند می دهند. اما چه اتفاقی می افتد که یک صفحه پشت سر گذاشته شود؟ به این صفحات یتیم می گویند. داشتن آنها به تنهایی – و نه بخشی از آن تار عنکبوتی فراگیر باشید – نه تنها به عملکرد صفحه یتیم بلکه به سلامت سایت شما به عنوان یک کل آسیب می رساند.

اکنون که همه صفحات یتیم خود را پیدا کرده اید، ممکن است از خود بپرسید که با آنها چه کار کنید.

چگونه صفحات یتیم را تعمیر کنیم

در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که صفحات یتیم چیست، چرا ممکن است اتفاق بیفتند، تأثیر آنها چیست، چگونه آنها را پیدا کنید، و چه کاری می توانید در مورد آنها انجام دهید.

صفحات یتیم چیست؟

ما قبلاً به طور خلاصه به این موضوع پرداختیم که چرا صفحات یتیم برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مضر هستند، بنابراین بیایید کمی عمیق تر غواصی کنیم.

1. صفحات یتیم اغلب مشکلات نمایه سازی دارند

اما اگر همچنان با صفحات یتیم در سایت خود مواجه شوید، چه؟

صفحات یتیم ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهند و در صورت عدم توجه به آنها می توانند بر سلامت، عملکرد و رتبه بندی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند. خوشبختانه، مکان یابی و حل این صفحات مستقل نسبتا ساده است و می تواند به بهبود تجربه فنی و کاربری وب سایت شما کمک کند.

ممکن است به دلایل مختلفی صفحات یتیم پیدا کنید. در اینجا چند مورد از رایج ترین آنها آورده شده است:

  • مختص کمپین صفحات فرود: اینها می توانند صفحاتی باشند که منحصراً برای کمپین های پولی استفاده می شوند یا صفحات حساس به زمان که در نهایت دیگر اعمال نمی شوند. گاهی اوقات، برندها به سادگی فراموش می‌کنند که آن‌ها را حذف و تغییر مسیر دهند، یا اگر نیازی به ایندکس شدن صفحه نباشد، فقط یک برچسب noindex به صفحه اضافه می‌کنند.
  • صفحات ایجاد شده برای تست تقسیم: برندها صفحات تکراری ایجاد می کنند اما یک عنصر مانند H1 یا CTA را تغییر می دهند. تست تقسیم عالی است و به شما کمک می کند تعیین کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. فقط مطمئن شوید که به صفحات یتیم در سایت شما منتهی نمی شود.
  • صفحاتی که قبلاً از ساختار پیوند داخلی حذف شده اند اما حذف نشده اند: یک بار دیگر، این می تواند منجر به URLی شود که باید هدایت می شد اما در عوض فراموش شده بود. (مطمئن شوید که تغییر مسیرهای وب سایت شما به درستی در قسمت تنظیم شده است فایل htaccess.)
  • صفحاتی که CMS به طور خودکار ایجاد می کند: برخی از سیستم های مدیریت محتوا دارای صفحات از پیش ساخته شده هستند، مانند صفحات تماس با ما یا درباره. اینها می توانند بدون اطلاع برند فعال شوند و در نهایت یتیم شوند.
  • صفحات دسته بندی حذف شده در وب سایت های تجارت الکترونیک/خرید: این بدان معنی است که هر صفحه محصول در آن دسته می تواند به طور بالقوه به یک صفحه یتیم تبدیل شود، اگر به نحوی به دسته ها یا صفحات محصول دیگر متصل نباشد. اگر یک صفحه دسته بندی را حذف می کنید، به یک برنامه اقدام برای همه صفحاتی که در زیر آن وجود دارد نیاز دارید.
  • صفحات از دست رفته در حین انتقال وب سایت: از آنجایی که قطعات متحرک و متغیرهای زیادی در انتقال یک وب سایت دخیل هستند، می توان به راحتی برخی از صفحات را در حین جابجایی یتیم کرد. این همچنین ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک وب سایت دوباره طراحی شود.
  • متفاوت است ساختارهای URL: مطمئن شوید که ساختار URL شما در تمام صفحات وب سایت شما سازگار است، به این معنی که همیشه از http یا استفاده می کنید https، یا آدرس www یا غیر www. همینطور است اسلش های دنباله دار. هر گونه ناهماهنگی می تواند منجر به یتیم شدن صفحات شود.
بخوانید:   هراس آمریکا از آزمایش‌های موشکی کره شمالی و اعمال تحریم‌های جدید 

قبل از اجرای ممیزی وب سایت خود، مطمئن شوید که تنظیمات را با رفتن به محدودیت ها و محدودیت ها بررسی کرده و تأیید کنید که شماره ظاهر شده در حداکثر تعداد صفحات برای اسکن برای وب سایت شما کافی است

بیایید بگوییم که یک موتور جستجو میکند صفحه وب را بخزد و فهرست کند. این می تواند در نتیجه سایر سیگنال های SEO، مانند داشتن بک لینک به آن صفحه، اتفاق بیفتد. با این حال، از نظر فنی یک صفحه یتیم باقی می ماند و احتمالاً مهم نیست که بخشی از بودجه خزیدن خود (که محدود است) را هدر دهید. در همین حال، اگر وب سایت بزرگی دارید، ممکن است صفحات ارزشمندتری در وب سایت شما وجود داشته باشد که به دلیل این موضوع نادیده گرفته می شوند.

3. صفحات یتیم عملکرد خوبی ندارند

این نتایج را با یافته های ممیزی وب سایت خود بررسی کنید تا تمام صفحات یتیم در وب سایت خود را شناسایی کنید.

حتی اگر موتورهای جستجو یک صفحه یتیم را بخزند و ایندکس کنند، به این معنی نیست که عملکرد خوبی خواهد داشت. پیوندهای داخلی برای انتقال آب پیوند و ارائه زمینه اضافی در مورد صفحات پیوند داده شده برای موتورهای جستجو مهم هستند. همچنین، صفحه یتیم برای بازدیدکنندگان سایت شما قابل مشاهده نخواهد بود، به این معنی که برای مواردی مانند ارائه پیام برند شما یا برای تولید سرنخ مفید نخواهد بود. شما می خواهید هر صفحه را برای موفقیت در موقعیت قرار دهید، و این به معنای تسلط بر معماری پیوندهای خود است.

بخوانید:   SearchGPT به عنوان ویژگی جستجوی بلادرنگ ChatGPT راه اندازی می شود

4. آنها می توانند به تجربه کاربر آسیب بزنند

ایجاد یک تجربه کاربری مثبت به این معنی است که تمام صفحات وب سایت شما دارای هدف هستند و کاربران شما می توانند به راحتی به آنها پیمایش کنند. اگر کاربران نتوانند به برخی از صفحات شما پیمایش کنند، ممکن است احساس سردرگمی کنند و برخی از اطلاعات یا فرصت هایی را که وب سایت شما ارائه می دهد از دست بدهند. بنابراین، مطمئن شوید که صفحات مهم را به عنوان URL های یتیم فهرست نکرده اید و همچنین عمق کلیک را فراموش نکنید.

چگونه صفحات یتیم را پیدا کنیم

صفحات یتیم خود را پیدا کنید

اینجوری بهش نگاه کن؛ اولین، از خود بپرسید که آیا صفحه یتیم به سادگی نادیده گرفته شده است در طول مهاجرت یا طراحی مجدد سایت اگر اینطور بود – و با فرض اینکه به سایت شما ارزش می بخشد – به آن لینک دهید! اگر ارزش اضافه نمی کند، می توانید صفحه را اصلاح کنید تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهید یا صفحه را حذف کنید و تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید.

به زودی، کارهایی را که می توانید در صورت بروز هر یک از این مشکلات برای وب سایت خود انجام دهید، بررسی خواهیم کرد.

صفحات یتیم در مقابل بن بست

اگر به نظر می رسد صفحه یتیم تکراری از یک صفحه داخلی دیگر است، حذف یا ادغام دو صفحه را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که یک تغییر مسیر 301 را به هر صفحه ای که حذف می کنید تنظیم کنید. صفحاتی که محتوای مشابهی دارند یا کلمات کلیدی مشابهی را هدف قرار می دهند، می توانند در SERP رقابت کنند، چیزی که می خواهید از آن اجتناب کنید.

خوشبختانه، لازم نیست به صورت دستی صفحات یتیم را در وب سایت خود جستجو کنید. در عوض می‌توانید از ممیزی سایت رتبه‌بندی SE برای فیلتر کردن سریع صفحات بدون لینک ورودی استفاده کنید.

اگر وب سایت کوچکتری دارید، می توانید به صورت دستی وارد CMS خود شوید و به هر صفحه منتشر شده نگاه کنید تا مطمئن شوید که یتیم نیست. با این حال، این رویکرد کارآمدترین استفاده از زمان شما نیست، به خصوص اگر وب سایتی با صدها یا هزاران صفحه دارید.

به عنوان یک بررسی اضافی، به Google Analytics خود بروید و در آن پیمایش کنید صفحات و صفحه نمایش گزارش تحت نامزدی برگه ستون اول جدول را به مسیر صفحه و کلاس صفحه، لیست را صادر کنید و آن را با لیست صفحات خزیده شده از حسابرسی وب سایت رتبه بندی SE مطابقت دهید.

راه دیگر برای یافتن صفحات یتیم با رتبه بندی SE، رفتن به گزارش صفحات خزیده شده است. به سادگی فیلتر را برای URL هایی با صفحات ارجاع دهنده برابر با 0 تنظیم کنید و لیست حاصل را برای اقدامات بعدی صادر کنید.

صفحات یتیم از طریق گزارش خزیدن کامل توسط رتبه بندی SE