چگونه به راحتی پیوندهای محلی را با روابط عمومی دیجیتال ایجاد کنیم
انتشار: آبان 22، 1403
بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1404

چگونه به راحتی پیوندهای محلی را با روابط عمومی دیجیتال ایجاد کنیم


روزنامه های محلی به هر چیزی لینک خواهند داد. جدی

آیا اعداد و ارقام را اجرا کردید و متوجه شدید که مردم ایالت آنها بیش از هر کس دیگری مالیات مادام العمر پرداخت می کنند؟

آنها آن را پوشش خواهند داد:

نیویورک پست مطالعه ای در مورد مالیات ایالتی را پوشش می دهد

آیا متوجه شدید که شهر آنها بدترین تاخیر قطار را در کل کشور دارد؟

بله، آنها آن را پوشش می دهند:

Lancashire Live (روزنامه بریتانیا) در مورد بدترین شهرها برای قطارهای تاخیری پوشش می دهدLancashire Live (روزنامه بریتانیا) در مورد بدترین شهرها برای قطارهای تاخیری پوشش می دهد

حتی اگر نقطه داده های شما کاملاً چشمگیر نباشد، مانند اینکه شهر آنها در رتبه 37 بهترین برای هزاره ها قرار دارد (این حتی به چه معناست؟)، به نظر می رسد که آنها همچنان آن را پوشش می دهند:

اخبار روزانه مجارستان در مورد اینکه چگونه بوداپست در رتبه 37 بهترین ها برای هزاره ها قرار گرفته است، یک داستان کاملا غیر الهام بخش را پوشش می دهد. اخبار روزانه مجارستان در مورد اینکه چگونه بوداپست در رتبه 37 بهترین ها برای هزاره ها قرار گرفته است، یک داستان کاملا غیر الهام بخش را پوشش می دهد.

در واقع، با قضاوت بر اساس بک لینک های بسیاری از این کمپین ها، روزنامه نگاران تبلوید محلی دوست دارند در مورد هر چیزی که به میان می آید، وضعیت منطقه شان را با هم مقایسه کنند.

حتی این قطعه در مورد شهرهایی که طولانی ترین زمان انتظار آزمون رانندگی در بریتانیا را دارند، پیوندهایی از 58 دامنه ارجاع دهنده جمع آوری شده است - که بیشتر آنها از روزنامه های محلی می آیند:

نمونه ای از تعداد بک لینک هایی که این کمپین ها کسب می کنندنمونه ای از تعداد بک لینک هایی که این کمپین ها کسب می کنند

چگونه می توانید از این واقعیت برای کسب لینک استفاده کنید؟ با استفاده از چیزی که دوست دارم تماس بگیرم تکنیک تبلوید.

ایجاد پیوند با تکنیک تبلوید یک فرآیند سه مرحله ای است:

  1. یک موضوع خبرساز پیدا کنید
  2. بکشید محلی داده های مربوط به آن
  3. آن را برای خبرنگاران محلی ارسال کنید

بیایید واقعی باشیم: این سخت ترین قسمت است. اگر ایده هایی که در میان روزنامه نگاران محلی طنین انداز می شوند بسیار آسان بود، همه ما پس از کمپین روابط عمومی موفق، کمپین روابط عمومی را راه اندازی می کردیم…

با این حال، به نظر می رسد موضوعات موفق ترین ایده هایی که من دیده ام در یکی از دو سطل قرار می گیرند:

  • موضوعات همیشه سبز مالیات ها، چاله ها - چیزهایی که مردم محلی هستند همیشه توجه به این موضوع نیز این پتانسیل را دارد که آنها را کمی عصبانی کند.
  • موضوعات پرطرفدار. انتخابات محلی، رویدادهای فصلی - چیزهایی که مردم در حال حاضر به آنها علاقه مند هستند و روزنامه نگاران محلی ناامید از پوشش آن هستند.

در اینجا چند ایده دیگر برای موضوعات همیشه سبز، با حسن نیت از ChatGPT وجود دارد:

چند ایده محلی همیشه سبز از ChatGPTچند ایده محلی همیشه سبز از ChatGPT

همچنین می توانید استفاده کنید Content Explorer را برای یافتن کمپین هایی با عملکرد خوب در مورد موضوعات همیشه سبز و الهام گرفتن از آنها انجام دهید.

برای مثال، اگر صفحاتی را درباره «مالیات» جستجو کنید و آنهایی را که دارای پیوندهایی از بیش از 100 دامنه ارجاع هستند، فیلتر کنید، این فهرست از کشورهایی که باید در آن ها مالیات گردشگری بپردازید ظاهر می شود:

استفاده از Content Explorer برای یافتن ایده هایی برای کمپین های محلی قابل پیونداستفاده از Content Explorer برای یافتن ایده هایی برای کمپین های محلی قابل پیوند

حدس من این است که اگر کشورهایی را که کمترین و گران ترین «مالیات گردشگری» را دارند ترسیم کنید و با روزنامه نگاران در هر کشور تماس بگیرید، پوشش خوبی خواهید داشت.

اگر به دنبال موضوعات پرطرفدار هستید، Google Trends و Google News منابع خوبی هستند.

دیوار آماندادیوار آماندا

همچنین می توانید از معیار رشد در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs برای یافتن موضوعات پرطرفدار استفاده کنید.

به عنوان مثال، بیایید یک موضوع خسته کننده مانند "غذا" را در بریتانیا جستجو کنیم، دوره رشد را روی سه ماه گذشته تنظیم کنیم و از بالاترین به پایین ترین مرتبه کنیم. بلافاصله، یک موضوع پرطرفدار برجسته می شود: جستجوهای مربوط به غذاهای کریسمس در سوپرمارکت های مختلف بریتانیا:

مثالی از یک موضوع پرطرفدار فعلی در بریتانیا (نوامبر 2024)مثالی از یک موضوع پرطرفدار فعلی در بریتانیا (نوامبر 2024)

شروع به ایجاد کمپین های محلی بالقوه در اینجا نیازی به یک نابغه نیست:

و قبل از اینکه فکر کنید "اما جاش... من آنقدر خلاق نیستم!"... حقیقت این است که ChatGPT همه این ایده ها را ارائه کرد:

ChatGPT یک شریک عالی برای ارائه ایده استChatGPT یک شریک عالی برای ارائه ایده است

توصیه من در اینجا این است که تا جایی که ممکن است ایده های بیشتری را جمع آوری کنید و کل تیم را درگیر کنید. حتی اگر ایده ای وحشتناک به نظر می رسد، آن را یادداشت کنید. هرچه ایده های بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه یک یا دو مورد در آن بازدید کنید، بیشتر می شود!

داشتن یک ایده عالی است، اما چه داده های منحصر به فردی می توانید در مورد آن بدست آورید؟ و از کجا؟

مت دیگیتی اخیراً منابع خوبی را با من به اشتراک گذاشته است:

مت دیگیتیمت دیگیتی

بگیر این کمپین از مردمی بیش از در Digitaloftبه عنوان مثال آن ها داده هایی را از آژانس صدور گواهینامه رانندگی و خودرو بریتانیا (DVLA) جمع آوری کردند تا دریابند کدام مناطق بریتانیا کوتاه ترین زمان انتظار برای آزمون های رانندگی را دارند و کدام مناطق بالاترین میزان قبولی را دارند:

کمپین شاخص آزمون رانندگیکمپین شاخص آزمون رانندگی

این کمپین از 59 وب سایت بک لینک کسب کرد…

کمپین چند لینک به دست آورده استکمپین چند لینک به دست آورده است

... از جمله بسیاری از روزنامه های محلی:

ویژگی مثال برای کمپینویژگی مثال برای کمپین

حتی می توانید داده ها را از چندین منبع ادغام کنید…

این دقیقاً همان کاری است که دارن کینگمن برای خلق آن انجام داد این کمپین نقشه برداری مالیات مادام العمر پرداخت شده در هر ایالت ایالات متحده (بخش روش شناسی را برای منابع خود بررسی کنید):

کمپینی که مالیات مادام العمر را بر اساس ایالت نشان می دهدکمپینی که مالیات مادام العمر را بر اساس ایالت نشان می دهد

این کمپین از 188 وب سایت لینک به دست آورد:

کمپین مالیات مادام العمر از 188 وب سایت لینک به دست آورده استکمپین مالیات مادام العمر از 188 وب سایت لینک به دست آورده است

اما تکیه بر داده های موجود همیشه امکان پذیر نیست. گاهی اوقات باید بیرون بروید و داده های خود را تهیه کنید.

ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما لازم نیست…

به عنوان مثال، آماندا والز، رئیس سئو و روابط عمومی دیجیتال سداروود دیجیتال، از درخواست های ساده آزادی اطلاعات برای جمع آوری داده ها برای این قطعه استفاده کرد نقاط غیرقانونی وایپ در بریتانیا:

کمپین Vape hotspotsکمپین Vape hotspots

این کمپین از 72 دامنه ارجاع دهنده لینک به دست آورد و در بسیاری از روزنامه های آنلاین برجسته شد:

ویژگی مثال برای کمپین vape hotspotsویژگی مثال برای کمپین vape hotspots

و اگر مطمئن نیستید که از کجا (یا چگونه) داده های کمپین خود را تهیه کنید، از ChatGPT بپرسید:

ChatGPT، بار دیگر، شریکی عالی برای ارائه ایده استChatGPT، بار دیگر، شریکی عالی برای ارائه ایده است

فقط مطمئن شوید که هر چیزی را که در یک صفحه مناسب روزنامه نگار پیدا می کنید با تمام داده ها، منابع، روش شناسی و در حالت ایده آل برخی از دارایی های بصری که می توانند استفاده کنند منتشر کنید.

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

اکنون که داده های خود را جمع آوری کرده اید و چیز جالبی برای اشتراک گذاری دارید، زمان انجام آن فرا رسیده است.

بهترین افراد برای ارتباط با آنها به ماهیت کمپین و داده های شما بستگی دارد. به عنوان مثال، کمپین «شاخص آزمون رانندگی» که قبلاً ذکر کردم متوجه شد که اینها بهترین مناطق برای قبولی در آزمون رانندگی هستند:

بهترین مناطق برای قبولی در کمپین آزمون رانندگیبهترین مناطق برای قبولی در کمپین آزمون رانندگی

واضح است که خبرنگارانی که این مناطق را نمایندگی می کنند کسانی هستند که باید برای این کمپین با آنها تماس بگیرید…

نگاه کردن به بک لینک ها گزارش این کمپین در Ahrefs، واضح است که این دقیقاً همان کاری است که افراد پشت این کمپین انجام دادند، زیرا یکی از اولین پیوندهایی که می بینم این یکی از روزنامه Northumberland Gazette است:

ویژگی مثال برای کمپین، که از یک روزنامه محلی استویژگی مثال برای کمپین، که از یک روزنامه محلی است

(فقط برای هر کسی که با جغرافیای بریتانیا آشنا نیست، Blyth - یکی از بهترین مکان ها برای قبولی در آزمون رانندگی، طبق داده ها - در نورثامبرلند است.)

چگونه این نشریات و روزنامه نگاران را پیدا می کنید؟ به آسانی جستجو است [place name] newspaper

چگونه روزنامه های محلی را پیدا کنیم (فوق العاده ساده!)چگونه روزنامه های محلی را پیدا کنیم (فوق العاده ساده!)

… سپس به دنبال نام خبرنگاران برای تماس باشید:

واقعا به همین راحتیهواقعا به همین راحتیه
ربطی نداره اتفاقا!

اگر روی نمایه آنها کلیک کنید، آدرس ایمیل آنها (یا حداقل نمایه های رسانه های اجتماعی) لیست می شود—بنابراین معمولاً ارتباط با آنها بسیار آسان است:

این گزارشگر آدرس ایمیل خود را فهرست کرده استاین گزارشگر آدرس ایمیل خود را فهرست کرده است

اگر کار نکرد، سعی کنید نام و وب سایت آنها را در یک فهرست قرار دهید ابزار جستجوی ایمیل مانند Hunter. (همیشه کار نمی کند، اما ارزش یک ضربه را دارد!)

لطفا به من اسپم نکنید!لطفا به من اسپم نکنید!

همچنین می توانید هر وب سایت روزنامه ای را به Content Explorer متصل کنید تا ببینید کدام روزنامه نگار در حال حاضر فعال تر هستند. فقط برگه "نویسندگان" را بر اساس تعداد صفحات منتشر شده توسط نویسنده در 30 روز گذشته مرتب کنید.

یافتن نویسندگان در Content Explorerیافتن نویسندگان در Content Explorer

این می تواند کشف را تسریع کند و مطمئن شود که وقت خود را برای تماس با روزنامه نگارانی که دیگر برای یک نشریه کار نمی کنند یا به ندرت برای آنها می نویسند تلف نمی کنید.

در اینجا نمونه ای از نوع ایمیلی است که باید با حسن نیت ارسال کنید دارن کینگمن (Root Digital):

مثالی از ایمیل اطلاع رسانی از دارن کینگمنمثالی از ایمیل اطلاع رسانی از دارن کینگمن

و یکی دیگر از دیوار آماندا (سداروود دیجیتال):

نمونه ایمیل ارتباطی از آماندا والزنمونه ایمیل ارتباطی از آماندا والز

برای شما کار کرد؟

به من خبر بده من دوست دارم نمونه های بیشتری از این تکنیک را در عمل به اشتراک بگذارم.

اگر برای شما کار نکرد، به من هم اطلاع دهید! هیچ تکنیکی هر بار کار نمی کند (حتماً کمی شانس می خواهد)، بنابراین من نیز به اشتراک گذاری فلاپ ها علاقه مند هستم.

سوالاتی دارید؟ به من پینگ کن X یا لینکدین.



منبع: https://ahrefs.com/blog/tabloid-technique/