اگر گزارشهای شما به اندازه کافی قوی نیستند یا تدوین گزارشها فرآیندی زمانبر است، ابزارها را در یک راهحل متمرکز سازمانی ادغام کنید.
این بینش های سئو باید در مقایسه با روز یا هفته قبل تجزیه و تحلیل شوند. علاوه بر این، مقایسه های سال به سال الگوهای جستجوی فصلی قدرتمندی را نشان می دهد. هنگامی که تیم شما منابع را در اختیار داشته باشد، داده ها را می توان در سطوح مختلف بررسی کرد تا پیشرفت به سمت دستیابی به هدف ROI آشکار شود. لایه های داده عبارتند از:
- داده های سئو: رتبه بندی، دید و رقبا.
- داده های کاربر: CTR ها و نرخ پرش.
- داده های کسب و کار: نرخ تبدیل و ارزش سبد خرید.
فن آوری های ضروری SEO
از آنجایی که سئو برای موفقیت کسب و کار آنلاین ضروری است، همه رهبران بازاریابی باید این معیارها را به طور منظم دریافت کنند. بخش فروش آنلاین تولید شده معمولاً تعداد دفعات بررسی معیارها را تعیین می کند. اگر فقط بخش کوچکی از فروش آنلاین انجام شود، گزارش های ماهانه کافی است. با این حال، اگر بیشتر یا تمام فروش ها از طریق سایت شما انجام می شود، باید افزایش و کاهش ترافیک را از نزدیک بررسی کنید تا تعیین کنید که این نوسانات چگونه بر درآمد تأثیر می گذارد.
برای ایجاد تصویری جامع از اثربخشی استراتژی سئوی تیم شما، چندین منبع داده ضروری است.
- کنسول جستجوی گوگل: داده های کاربر در مورد معیارهایی مانند CTR، نرخ پرش و زمان در صفحه.
- گوگل تگ منیجر: داده های تجاری در مورد نرخ تبدیل و سبد خرید.
- نرم افزار سئوی سازمانی: داده های SEO در مورد رتبه بندی، مشاهده سئو، تجزیه و تحلیل رقابتی و بهینه سازی فنی.
Searchmetrics یک راه حل کامل برای فرآیند سئو ارائه می دهد که موفقیت را بر اساس داده ها قابل برنامه ریزی می کند و بازاریابان را قادر می سازد به اهداف خود دست یابند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما مشورت کنید.
سئو شامل تمام فعالیت های وب سایت است که منجر به ترافیک، سرنخ و تبدیل بیشتر می شود. برخی از حقایق اساسی وجود دارد که همه رهبران بازاریابی (معاونین، سطوح C، رؤسا و مدیران نیز!) باید بدانند:
- سئو زمان می برد. بهینه سازی موتور جستجو یک کار مداوم است. به گفته گوگل، بین 4 تا 12 ماه می گذرد تا اولین نتایج اقدامات سئو قابل مشاهده باشد. همچنین مهم است که بهینه سازی تبدیل، تست های A/B و به روز رسانی محتوا را در نظر بگیرید. این را در نظر داشته باشید: KPIهای SEO که به طور منظم تجزیه و تحلیل می کنید دارای تاخیر هستند. آنها بر اساس کار انجام شده 4 تا 12 ماه پیش هستند.
- سئو پایه و اساس موفقیت آنلاین پایدار است. سئو نباید به عنوان یک کانال کوتاه مدت بازاریابی و فروش، بلکه به عنوان پایه ای اساسی برای موفقیت بلندمدت در تجارت مبتنی بر وب تلقی شود. مطابق با گزارش ها، 65 درصد از ترافیک وب سایت و 67 درصد از درآمد وب سایت از جستجوی پولی و ارگانیک ناشی می شود.
- سئو دارای بازگشت سرمایه قابل اثبات است. رتبه بندی و ترافیک مکانیسمی برای ایجاد منبع پایدار سرنخ ها و تبدیل ها در بین مصرف کنندگان علاقه مند است. مهمتر از همه، گزارش سئو مستمر امکان بررسی دقیق تر تاکتیک های برنده و بازه های زمانی بازگشت سرمایه را فراهم می کند.
KPIهای گزارش SEO
منبع: https://blog.searchmetrics.com/us/seo-reporting-how-to-tell-if-your-seo-strategy-is-working/
یک گزارش SEO مناسب نه تنها تصویری فوری از رتبه بندی و روند ترافیک ارائه می دهد، بلکه شامل داده های درآمد و بازگشت سرمایه نیز می شود. در اینجا نمونه ای از آنچه در یک گزارش سئو موثر گنجانده شده است آورده شده است:
- رتبه بندی: در حال حاضر یک وب سایت برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شود؟ صفحات در کدام موقعیت نتایج جستجوی گوگل فهرست شده اند؟
- دیده شدن سئو: وب سایت در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجوی گوگل چقدر قابل مشاهده است؟ آیا سایت برای بسیاری از کلمات کلیدی در اولین صفحه نتایج رتبه بندی می شود؟ یا اینکه سایت فقط برای چند کلمه کلیدی که حجم جستجوی بالایی دارند رتبه می گیرد؟
- رقبا: پیشرفت رقبا چگونه بوده است؟ رقبا برای کدام کلمات کلیدی و رتبهبندی سود کسب کردند؟
- ترافیک: وب سایت چند بازدید کننده دارد و چند نفر از آنها از طریق موتورهای جستجو به سایت می آیند؟
- CTR: چند کاربر گوگل در نتایج جستجو بر روی صفحه وب کلیک می کنند؟
- زمان صرف شده و نرخ پرش: بازدیدکنندگان چه مدت در وب سایت می مانند؟ چند بازدیدکننده فقط یک صفحه را فراخوانی می کنند و دوباره وب سایت را ترک می کنند؟
- نرخ تبدیل: نسبت به تعداد بازدیدکنندگان وب سایت چند تبدیل وجود دارد؟ ارزش سبد خرید کاربران چقدر است؟
به عنوان یک رهبر بازاریابی، میزان نظارت و تحلیل دقیق KPI های خود مستقیماً با موفقیت تیم شما مرتبط است. گزارش سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهترین رهبران از نزدیک با تیم SEO خود کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که KPI ها از برند پشتیبانی می کنند و رشد درآمد ثابتی را ایجاد می کنند.
حقایق اولیه گزارش سئو