
بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1404
چگونه از Google Keyword Planner برای سئو استفاده کنیم

اما، و این بسیار بزرگ است، اما، همه بازاریابان ترجیح نمی دهند از Google Keyword Planner به عنوان ابزار پیشرو برای برنامه ریزی استراتژی کلمات کلیدی خود استفاده کنند. شما باید این ابزار را "یاد بگیرید"، اما اگر به دنبال داده های حجم جستجوی دقیق هستید و کمپین تبلیغاتی گوگل فعالی ندارید، این داده ها برای شما قفل خواهند ماند. شما فقط محدوده های حجم جستجو را خواهید دید که به دلایل بدیهی ممکن است به اندازه معامله واقعی موثر نباشد.
هک یک وب سایت رقابتی
من شخصاً توصیه می کنم در خبرنامه Google ثبت نام کنید تا مطمئن شوید هیچ ارتقای ویژگی را به این ابزار یا هیچ یک از ابزارهای Google از دست نمی دهید: Google Analytics، Google Keyword Planner، Google Optimizer و موارد دیگر.
پس از رسیدن به ابزار، دو گزینه زیر را مشاهده خواهید کرد:

به عبارت دیگر، Keyword Planner تنها باید یکی از ابزارهای مورد استفاده شما باشد تحقیق کلمات کلیدی. تا آنجا که ممکن است، ابزارهای دیگر را کشف کنید تا بهتر بتوانید تلاش و سرمایه گذاری خود را به حداکثر برسانید.
سردرگم؟ نباش. این دو انتخاب به چه معناست:
- کشف کلمات کلیدی جدید: اینجاست که می توانید ایده های کلیدواژه ای را به دست آورید که می تواند به شما کمک کند به افرادی که به محصولات و/یا خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند دسترسی پیدا کنید. اگر به دنبال کشف ایده های بیشتر، یافتن الهام از موضوع مبهم که در مورد آن می نویسید، یا کاوش در حوزه های خاص، این گزینه عالی است.

- دریافت حجم جستجو و پیش بینی ها: اینجاست که می توانید نگاهی به حجم جستجو و سایر معیارهای مهم (و همچنین تاریخی) که به طور خاص برای کلمات کلیدی شما اعمال می شود داشته باشید. حتی بیشتر از این، به پیش بینی هایی دسترسی خواهید داشت که می توانند به شما در پیش بینی عملکرد کلمات کلیدی خود در آینده نزدیک کمک کنند. این اطلاعات برای برنامه ریزی استراتژی محتوا یا تقویم محتوای شما عالی است. برای مثال، اگر در تعطیلات فصلی برای یک کلمه کلیدی، حجم جستجوی خوبی را مشاهده کردید، ممکن است زمان مناسبی برای انتشار انواع خاصی از محتوا باشد.
در اینجا ما می رویم!
محدوده حجم جستجو در واقع می تواند به شما این حس را بدهد که یک کلمه کلیدی چقدر رقابتی است و چگونه می توانید از طریق محتوا با آن مقابله کنید.

جستجوی کلمات کلیدی متعدد
یک چیز مهم قبل از رفتن به اینجا…. هنگام تنظیم حساب Google Ads خود باید این را در نظر داشته باشید گوگل می تواند آنقدر "پر انرژی" باشد که به نظر می رسد شما هیچ راهی برای دسترسی به ابزار بدون باز کردن کیف پول خود ندارید. به این معنی، ممکن است احساس کنید که برای دسترسی به آن باید مقداری پول نقد خرج کنید.
حالا شما با چاره ای جز وارد کردن برخی اطلاعات روبرو نیستید. نگران نباشید، هزینه ای از شما دریافت نمی شود!
این ابزارها به شما این امکان را می دهند که کلمات کلیدی را کمی «خلاقانه تر» بررسی کنید. به عنوان مثال، من دوست دارم هزاران سوال، سوالات طولانی و خیلی چیزهای دیگر را خارج از محدوده Google Keyword Planner کاوش کنم. این کار با برخی از ابزارهای دیگر موجود در بازار بسیار آسان تر است. همچنین کارایی کلی وجود دارد که باید در نظر گرفت. من شخصاً از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دیگر استفاده می کنم تا بتوانم تمام تلاش های سئو خود را در یک داشبورد مدیریت کنم.
Keyword Planner بخشی از پلتفرم تبلیغاتی معروف به Google Ads است. این به شما توانایی نه تنها تحقیق، بلکه تجزیه و تحلیل انواع لیست کلمات کلیدی را می دهد. ایده این است که هنگام اجرای کمپین های پرداخت به ازای کلیک، می توانید از این لیست کلمات کلیدی بهره ببرید.
همانطور که قبلا اشاره کردم، Google Keyword Planner یک ابزار بسیار قدرتمند و موثر است، اما این واقعیت را فراموش نکنید که یک عنصر جدایی ناپذیر در پلت فرم تبلیغاتی و به شدت به سمت آن گرایش دارد جستجوی پولی.
حالا، هر چقدر هم که این موضوع عجیب به نظر برسد، می خواهید به Google بگویید که یک متخصص تبلیغات هستید. روی نماد تنظیمات کلیک کنید و انتخاب کنید به حالت Expert Mode بروید:

خوشبختانه برای شما، "جاده تحقیق کلمات کلیدی" بیش از حد پیچیده نیست (حداقل لازم نیست که باشد). در حالی که پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می تواند شبیه پرپیچ و خم کردن در یک هزارتو باشد، لازم نیست. راهی برای یافتن آسان کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود وجود دارد. این به این دلیل است که خود گوگل یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی را ارائه می دهد… Keyword Planner.
Google Keyword Planner به طور خلاصه
این شما را به صفحه ای می رساند که از شما می خواهد یک هدف را انتخاب کنید (گوگل کمی پایدار است). باز هم چیزی را انتخاب نکنید. در عوض، زیر کادر را نگاه کنید و روی "کلیک کنید"بدون کمپین یک حساب کاربری ایجاد کنید”:
گفت، سر به سمت صفحه اصلی Google Ads و یک حساب کاربری راه اندازی کنید. اولین موردی که می بینید صفحه ای است که از شما می خواهد هدف اصلی تبلیغاتی خود را مشخص کنید. نکن! برای شروع با Keyword Planner، نیازی به نشان دادن "هدف اصلی تبلیغات" خود ندارید.
فقط به یاد داشته باشید که این دو گزینه نشان دهنده دو ابزار مستقل جداگانه هستند!
نکات و هک های برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل
استفاده از Google Keyword Planner 100٪ رایگان است - نیازی به خرج کردن یک پنی ندارد. همین موضوع را می توان در مورد دسترسی به Google Ads نیز گفت... کاری که برای شروع باید انجام دهید.
تحقیق کلمات کلیدی اساس هر سئوی قوی است. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات شما متمرکز و هدفمند است تا برنامه ریزی محتوای شما موفق باشد!
منبع: https://www.rankranger.com/blog/full-guide-to-google-keyword-planner
بدانید که می توانید همیشه بدون نیاز به اجرای تبلیغات گوگل و متعاقباً خرج کردن به ابزار دسترسی داشته باشید. البته، برای انجام این کار، موانعی وجود دارد که باید آنها را فتح و شکست دهید.
شیطان در جزئیات است و با Keyword Planner جزئیات زیادی وجود دارد. قبل از اینکه از تمام نکات فنی دلسرد شوید، اینطور نباشید. چرا؟ برای شروع، اساساً، Keyword Planner برای استفاده بسیار آسان است.
اطلاعات خود را ارسال کنید و حیف... شما آماده هستید:
فقط به صفحه اصلی جستجو برگردید. در اینجا، شما می توانید یک وب سایت رقابتی ارائه دهید. گوگل صفحه را اجرا می کند و ایده های کلمه کلیدی را بر اساس محتوای صفحه پس می گیرد. فقط باید مراقب باشید که کدام سایت ها را برای اجرا انتخاب می کنید. به عنوان مثال فرض کنید که شما به محتوای سلامت علاقه مند هستید و به دنبال کلمات کلیدی از درون این جایگاه هستید. در این صورت، به سراغ وب سایت هایی بروید که به این نوع محتوا معروف هستند و معتبر هستند تا کلمات کلیدی که از Keyword Planner دریافت می کنید، شما را در مسیر اشتباه قرار ندهند.
شما آماده هستید مانند یک حرفه ای تحقیق کنید
عالی است، شما حساب خود را راه اندازی کرده اید و به دروازه های Keyword Planner رسیده اید! حالا بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چگونه می توانید واقعاً از این ابزار استفاده کنید.
برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل اساسی است و یکی از ابزارهای اساسی که هر سئو باید با آن آشنا باشد. توجه داشته باشید که این ابزار دائما در حال تغییر و تحول است، بنابراین حتماً هر چند وقت یک بار آن را بررسی کنید تا به روز و به روز بمانید.
باور کنید یا نه، می توانید حجم جستجوی ماهانه دقیق یک کلمه کلیدی خاص را پیدا کنید. شما می توانید این آمار را دریافت کنید، اما شما باید یک کمپین تبلیغاتی گوگل را اجرا کنید. این برای شما هزینه دارد. بسیاری از بازاریابان ترجیح می دهند تبلیغات CPC کم حجم را اجرا کنند تا برای این داده ها "پرداخت" کنند.