
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
چرا ساخت یک ویدیوی YouTube خوب سخت است (برای مشاغل)
دلایل زیادی وجود دارد که می خواهید در YouTube حضور داشته باشید، مخاطب ایجاد کنید و در الگوریتم یوتیوب کشف شوید.
یوتیوب دومین وب سایت محبوب جهان است و ویدیوهای یوتیوب می توانند در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند. این امر حضور YouTube را به یک استراتژی ترکیبی رسانه های اجتماعی و سئو تبدیل می کند. کل مشاغل را می توان در YouTube ایجاد کرد.
اما، بیشتر ویدیوهای یوتیوب بد است.
شاید «مکیدن» کلمه ای نامطلوب یا نادرست باشد. شاید دقیق تر باشد که بگوییم اکثر ویدیوهای YouTube مخاطبی پیدا نمی کنند. احتمالاً به این دلیل است که آنها ویدیوهای خوبی نیستند.
در این مقاله، ما قصد داریم در مورد اینکه چه چیزی ویدیوهای YouTube را خوب می کند، چگونه تشخیص دهیم که آیا پتانسیل ایجاد آن ها را دارید، چه کاری باید انجام دهید، و چرا یک استراتژی YouTube ضعیف می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند، صحبت کنیم.
چرا موفقیت در یوتیوب دشوار است؟
وجود دارد 14 میلیارد ویدیوها در یوتیوب و 65.4 میلیون سازندگان یوتیوب فقط 21% از تمام کانال های یوتیوب بیش از 1000 مشترک دارند. 1000 مشترک آستانه درخواست درآمد تبلیغاتی است.
یوتیوب نشان دهنده یک فرصت بزرگ است، اما استفاده از آن آسان نیست. فقط برای شروع کسب درآمد تبلیغاتی باید جزو 21 درصد برتر پلتفرم باشید.
به بیانی دیگر، شما باید از 79 درصد سایر سازندگان به عنوان یک خط پایه بهتر باشید – بهتر از همه علاقمندان، علاقه مندان، فیلمسازان آماتور و حرفه ای، کسب و کارها، مقاله نویسان و مفسران در آن بخش وسیع.
توسعه یا یافتن استعداد خلاق دشوار است
ساختن ویدیوهای خوب یوتیوب سخت است، زیرا همه چیزها را ندارند. اگر می خواهید در یوتیوب موفق شوید، اولین سؤال شما باید این باشد: آیا چیزهای لازم را دارید؟
"موارد" می تواند چیزهای زیادی باشد. انگیزه و اشتیاق، تجربه و دانش، کاریزما، مهارت های فنی، بینش هنری... این یک لیست طولانی است و هر چیزی می تواند در آن وجود داشته باشد تا زمانی که به شما برتری بدهد.
باید چیزی منحصر به فرد در مورد شما یا کسب و کارتان وجود داشته باشد که به خوبی به یک رسانه خلاق و سرگرمی تبدیل شود.
معنای این امر برای مشاغل این است که تولید ویدیوهای خوب YouTube گران است. افرادی که می توانند ویدیوهای خوب یوتیوب بسازند و زمانشان هزینه زیادی دارد.
الگوریتم یوتیوب ویدیوها را برای کاربران می کشد
بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که الگوریتم یوتیوب ویدیوها را به مخاطبان «هل» می کند. همانطور که در مقاله خود در مورد سئوی یوتیوب توضیح دادم، الگوریتم یوتیوب ویدیوها را برای کاربران پیدا می کند، نه کاربران را برای ویدیوها.
این بیش از یک تفاوت معنایی در ترتیب کلمات است. این الگوریتم ویدیوها را برای کاربران می کشد و آنچه را که ممکن است دوست داشته باشند را پیدا می کند. ویدیوی شما را نمی گیرد و سعی کنید مخاطبی را پیدا کنید تا به آن فشار بیاورید. این اولین کاربر است، نه ویدیو اول.
اگر ویدیوی شما واقعاً جالب و جذاب نیست، اگر به سرعت مورد توجه قرار نگیرد و آن را نگه دارید، الگوریتم متوجه می شود که افراد زیاد درگیر نیستند یا ویدیو برای مخاطبانی که سعی می کنید جذابیتی نداشته باشد. برای فشار دادن به آن، و آن را به کاربران مشابه توصیه نمی کند.
کاربران انتظارات بالایی دارند
یوتیوب یک پلتفرم مشتاق است. مردم خلق می کنند چون می خواهند. همانطور که آنها یاد می گیرند و بهتر می شوند، محتوای آنها بهبود می یابد و مخاطبان انتظار استانداردهای خاصی را دارند.
ممکن است استانداردها آنطور که شما فکر می کنید نباشند.
در حالی که بسیاری از کانال های موفق ارزش تولید بالا و ویرایش دقیق دارند، هنوز هم کانال های موفق «vlog» و سازندگان کم هزینه و کم فناوری وجود دارند.
منظور من از انتظارات بالا این است که کاربران انتظار تلاش بالایی دارند. این تلاش برای سطح مهارت و بلوغ شما با تولید ویدیو هر چه به نظر می رسد. کاربران در صورتی که بتوانند اشتیاق، اصالت و ارزش را در یک ویدیو ببینند، به طرز شگفت انگیزی مایلند که ناخواسته را ببخشند.
این یکی از دلایلی است که برندها برای یافتن مخاطب در یوتیوب با مشکل مواجه می شوند. این در درجه اول یک پلتفرم سرگرمی است – محتوای متمرکز بر برند بدون ارتباط انسانی و اصالت برای عملکرد مناسب تنظیم نشده است.
کاربران نمی خواهند در یوتیوب به آنها فروخته شود
نگاهی به بالا بیندازید 100 کانال بزرگ یوتیوب و سازندگان، برندهای موسیقی، نوازندگان، فیلم ها، نمایش های کودکان و غیره را خواهید دید. چیزی که نمی بینید یک برند متمرکز بر محصول است.
SEJ لیستی از افرادی که بیشترین اشتراک را در یوتیوب دارند نگه می دارد و شرکت های تولید را حذف می کند. بیشتر نوازندگان، سرگرمی هایی مانند MrBeast و سازندگان کودکان مانند Like Nastya هستند.
مردم در YouTube هستند تا سرگرم شوند یا مطلع شوند، نه اینکه به آنها فروخته شوند. در حال حاضر تبلیغات و حمایت های داخلی زیادی وجود دارد که سعی در فروش چیزها دارند.
آیا محتوای شما سرگرم کننده است؟ آیا اطلاعاتی را ارائه می کنید که مردم واقعاً به آن اهمیت می دهند؟
زمان ارزشمند است و همیشه چیز دیگری برای تماشا وجود دارد
کاربران برای انتخاب خراب هستند. اگر ویدیویی را فوراً قانع کننده ندیدند، YouTube توصیه های دیگری دارد که می توانند مستقیماً روی صفحه کلیک کنند.
آنها حتی نیازی به کلیک بر روی دکمه "بازگشت" ندارند. چیزی جدید در آنجا وجود دارد، با یک تصویر کوچک رنگارنگ آماده برای جلب نظر آنها.
این نه تنها توزیع ویدیوها را دشوار می کند، بلکه ساخت ویدیوهای خوب را نیز دشوار می کند.
گاهی اوقات عملکرد یک ویدیو فقط شانس است
ویدیوهایی که مطمئن هستید خوب هستند، از بین نخواهند رفت. ویدیوهایی که مطمئن هستید بد هستند مورد توجه قرار خواهند گرفت. مردم گیج می شوند، مخصوصاً وقتی صحبت از آنچه تماشا می کنند و چرا صحبت می شود. آنها چیزی را تماشا می کنند که از آن متنفرند تا تجربه نفرت از آن را داشته باشند. وقتی چیزی را که دوست دارند از آن به دست بیاورند دیگر تماشا نمی کنند.
بیشتر از بسیاری از پلتفرم های جستجوی دیگر، گاهی اوقات برای موفقیت در یوتیوب فقط باید خوش شانس باشید.
چه چیزی یک ویدیوی YouTube را "خوب" می کند؟
ویدیوهای خوب در یوتیوب باید با شناخت مخاطبان، اشتیاق و آگاهی از موضوع شما و عشق به هنر تولید ویدیو شروع شود.
این ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد، اما این چیزی است که پلتفرم یوتیوب را ساخته و کاربران همچنان به دنبال آن هستند.
ویدیوها باید جذاب و رضایت بخش باشند
مرور ویدیوها دشوارتر از متن است. می توانید با استفاده از فصل ها و مُهرهای زمانی آن را بهبود ببخشید، اما خواننده نمی تواند فقط از چیزی که به آن علاقه ای ندارد بپیماید. بیننده باید منتظر بماند تا آن را بگذراند یا فعالانه از آن بگذرد.
این واقعاً برای شما فایده ای ندارد که مردم از اطراف خود پرش کنند، زیرا به این معنی است که آنها درگیر نیستند و جذاب بودن اولین قانون یک ویدیوی خوب است.
تعامل یعنی زمان تماشا، سیگنال های تعامل و حتی کاری که کاربران پس از تماشای ویدیوی شما انجام می دهند.
این باعث می شود که مقدمه ها و قلاب ها برای موفقیت یک ویدیو بسیار مهم باشد. فوراً، باید کسی را متقاعد کنید که ارزش تماشای آن را دارد.
با این حال، بسیار آسان است که بیش از حد پیش برویم و «نوعی کلیک» ایجاد کنیم که بیش از حد وعده داده و کمتر ارائه می کند. حتی اگر زمان تماشای شما را افزایش دهد، الگوریتم YouTube برای رضایت و همچنین تعامل خام فیلتر می کند.
می تواند تفاوت بین تعامل خوب و تعامل نه چندان خوب را تشخیص دهد. اگر کسی یک ویدیوی کامل را تماشا کند و انتظار چیزی خاص را داشته باشد و آن را دریافت نکند، این تعامل بالا اما تجربه بدی است.
سیگنال های کاربر در YouTube بسیار پیچیده تر از CTR خام و اعداد زمان تماشا هستند. با این حال، زمان تماشا هنوز یکی از نشانه های اصلی موفقیت است.
خودارزیابی دشوار است: پس این کار را بیشتر انجام دهید
خود ارزیابی محتوای خلاق دشوار است. آسان نیست که به چیزی که ساخته اید نگاه کنید و از خود بپرسید: آیا این واقعاً خوب است؟ آیا کسی آن را تماشا می کند؟ آیا ارزش وقت گذاشتن شخص دیگری را دارد؟
اما شما باید خود انتقادی را تمرین کنید و از دیگران انتقاد کنید. شما باید از نقطه نظر شخصی که تماشا می کند به ویدیوها نزدیک شوید و نقطه بین آنچه شما نیاز به برقراری ارتباط دارید و آنچه که آنها مایل به تماشای هستند را بیابید.
فروش باید به صورت اتفاقی برای محتوا باشد
مگر اینکه شما یک برند بزرگ با انتشار هیجان انگیزی باشید که مردم واقعاً منتظر آن هستند، بعید است که کاربران به کسب و کار شما یا آنچه می خواهید بفروشید در حالی که در YouTube هستند اهمیت دهند.
یوتیوب واقعاً بستری برای ویدیوهای تبلیغاتی، ویدیوهای مربوط به ما، ویدیوهای محصول و غیره نیست، حداقل اگر انتظار موفقیت الگوریتمی را دارید.
این بدان معنا نیست که نمی توانید با ویدیوهای نوع قیف متوسط \u200b\u200bتا کم موفق باشید، اما آنها باید بخشی از یک استراتژی گسترده تر باشند - نه اینکه کل رویکرد شما به پلتفرم باشد.
اولین وظیفه شما با یک ویدیوی YouTube ارائه ارزش واقعی به بیننده است. "ارزش" می تواند یادگیری، اخبار یا خندیدن به میم ها باشد. اگر ابتدا روی اهداف تبدیل کسب وکارتان تمرکز کنید، مخاطبان خود را زود از دست خواهید داد و به معیارهای خود آسیب می رسانید و ویدیوهایتان را مدفون می کنید.
اگر سئو را می شناسید، این را قبلاً می دانید. ویدیوهای YouTube زمانی بیشترین موفقیت را دارند که استراتژی «قیف برتر» باشند. چیزی با ارزش بدهید و در ازای آن فقط منتظر زمان باشید.
زمانی که کاربر از طریق ویدیوهای شما با شما آشنا می شود و شما را دوست می دارد، به ارزش پیشنهادی شما به عنوان یک کسب و کار یا ارائه دهنده خدمات بیشتر علاقه مند می شود.
ویدیوهای خوب یوتیوب برای عشق به آن ساخته شده اند
انجام کارها به این دلیل که آنها را دوست دارید، فقط مختص سازندگان فردی نیست. به عنوان یک تیم، به عنوان یک حرفه ای، به عنوان یک تجارت، می توانید این کار را نیز انجام دهید. این فقط به معنای اهمیت دادن به آنچه منتشر می کنید و برای چه کسی آن را منتشر می کنید.
اگر تیم خلاق درخشانی دارید، آنها را در یک کانال YouTube تنظیم کنید! اگر مشتاق کمک به مردم، حل مشکلات، ارائه اطلاعات خوب، یا فقط اجازه دادن به تیم خود برای دوربین عکاسی هستید، ایده خوبی برای شروع نوعی تولید است.
این می تواند شبیه یک پادکست، یک آموزش یا یک مجموعه نمایشی باشد. یا حتی چیزی غیرمرتبط با کسب و کار شما اما علاقه خاصی به یکی از اعضای تیم شما دارد و می توانید از آن برای آزمایش استفاده کنید.
این ممکن است به نظر هیچ توصیه ای نباشد، اما باور کنید، کاربران می توانند بگویند چه زمانی ویدیوها با عشق ساخته می شوند و چه زمانی که ساخته نمی شوند. هیچ راهی برای تکرار یا جعلی وجود ندارد. شما فقط باید آن را انجام دهید. یا برای افرادی که این کار را از طریق تبلیغات انجام می دهند، سرمایه گذاری کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: دگرگونی ها/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/why-making-a-good-youtube-video-is-hard-for-businesses/533181/