یعنی با قراردادن محتوای مرتبط با محصولات و خدمات مورد ارائه خودمان کاربرانی را مستعد تبدیل به مشتری شدن را دارند بسوی خود جذب میکنیم. در این روش شرکت ها، سایت ها و حتی اشخصاص آزادکار برای جذب مشتری بیشتر و یا نگه داشتن مشتریان قدیمی سابق اقدام به نشر محتوا می کنند که این محتوا می تواند به شکل های مختلف باشد باشد. در دنیای دیجیتال و از نظر سئو، این کلمه در واقع همان عبارتی است که کاربران با جستجوی آن در گوگل به صفحه ای که درباره آن عبارت است، هدایت می شوند. حتی بعد از اینکه سایت شما با استانداردهای پایه SEO مطابقت پیدا کرد، آنها همچنان راه هایی را برای بهبود و ارتقای استراتژی SEO میابند.
محتواهای صوتی نیز توانسته اند در میان دیگر قالب های محتوا، جایگاه مناسب خود را به دست بیاورند. محتواهای صوتی می توانند جنبه هنری، آموزشی، تبلیغاتی، انگیزشی و یا حتی طنز داشته باشند. فیس بوک، لینکدین، ویرگول، Media، قلم و اومیگو نمونهای از همین پلتفرمها هستند که میتوانید انواع محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی را در آنها منتشر و بک لینک رایگان دریافت کنید. ساخت ریپورتاژ آگهی و انتشار فایلهای PDF حاوی URL در سایتهای اشتراک PDF یکی از راههای دریافت لینک خارجی است. این یک فایل HTML است که حاوی پیوندهایی به صفحات دیگر در وب سایت شما است و به عنوان نقشه سایت XML شناخته می شود. اما چرا این آگهی را نشان تان میدهم؟ این کار افزایش محبوبیت سایت را نیز به دنبال خواهد داشت زیرا شما با ذکر منبع کپی برداری کرده اید. در واقع این نوع کلمات کلیدی حالت میانه دارند و کاربر با این که منظور خود را تا حدی مشخص گفته است، اما تمام هدف خود از جستجو را مشخص نکرده است. با استفاده از این ریچ اسنپت (Rich Snippet)، موتورهای جستجو میتوانند نتایج مرتبطتری را ارائه دهند. در قدم اول کاربر قصد و نیتی برای خرید ندارد اما این موضوع به منزله این نیست که کاربر هیچوقت به خدمات و محصولات ما نیاز پیدا نخواهد کرد.
در واقع کسب اعتباز از گوگل و برندینگ سایت ما با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی است که به محتوای ما در نتایج جست و جو رتبه میدهد. هنگامی که کلمهای را در نوار جستوجوی گوگل تایپ میکنید، گوگل به شما کلمات و عبارات دیگری را پیشنهاد میدهد. کلمه کلیدی در عنوان سئو نیز تاثیرگذار است و این عنوان باید مفهوم کلمه کلیدی را نیز در بر بگیرد. مزایای استفاده از این ابزار تنها به تکنیک های کاربردی سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه خاکستری محدود نمی گردد. به این دلیل که مفهوم وارد شده کامل نیست و کاربر نمی تواند مطمئن باشد که پاسخ سوال خود را دریافت خواهد کرد یا خیر. این نوع کلمات کلیدی یکی از جدیدترین انواع کلمات کلیدی هستند که با پیشرفت الگوریتم های گوگل استفاده از آن ها رواج یافته است. نتایجی که Google QDF از سایت شما بدست میآورد، تاثیر زیادی در SEO سایت دارد. همانطور که در بالا توضیح دادیم، محتوا میتواند غیر متنی، تصویر، ویدئو، اینفوگرافیک و …
سئو فرآیند سادهای نیست که به راحتی پیاده سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد و صبر است . و اگر هر گونه سئوال و یا مشکلی در حین اموزش ها برای شما پیش اومد جای هیچ نگرانی نیست میتوانید سئوالات و مشکلات خود را در انجمن سئو پی سی وب مطرح نمایید . در کروم، گوگل حتی تا آنجا پیش رفته است که در صورت ایمن نبودن سایت به بازدیدکنندگان با نشانگر قرمز هشدار می دهد. برای لینک دادن از متن آگهی ما باید یکی به اسم برند سایتمون باشه که برند سازی برای سایت خودمون انجام بدیم که خیلی تاثیر خوبی روی سئو سایت ما دارد و مورد بعدی هم لینک به کلمه کلیدی که قرار است در رتبه آن را در گوگل ارتقا دهیم .
این فرآیند شاخه ای از بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) است که به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) معروف است. یکی از موثرترین روشها در جذب و گرفتن اعتماد کاربر استفاده از ابزار بازاریابی محتوا است. عوامل بسیاری در جذب مشتری دخالت دارند. بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که به فرایند جذب مشتری بیشتر با استفاده از نشر محتوا می پردازد. به نشر محتوا برای رسیدن به جامعه مورد هدف که در مسیر اهداف بازاریابی سایت یا برندی قرار دارند بازاریابی محتوا گفته می شود. این تگ به روبات ها اجازه نمی دهد که هر یک از تصاویر را بر روی یک صفحه فهرست بندی کنند، از هر لینک پیروی کنند یا قطعه ای از صفحه را در هنگام SERP نمایش دهند. البته این تعریف ما از این نوع روش بازاریابی است! بازاریابی محتوا می تواند از هر زبانی که ان را تجربه کرده است تعریف متفاوتی داشته باشد اما ما سعی کردیم تا آشکار ترین آن را بگوییم. البته علاوه بر این قابلیت، به دلیل ارتباط زنده با کاربر و دریافت بازخورد از آنها ترافیک زیادی را به دست خواهید آورد. در واقع میتوان با استفاده از این فرآیند کاربران بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرد.
گوگل ابزاری به نام Google Mobile-Friendly دارد که اطلاعات خوبی در ارتباط با واکنشگرا بودن یا نبودن سایت در اختیار قرار میدهد و در صورت وجود مشکل این موارد را به شما گوشزد میکند. با این وجود، شما ممکن است پیوندهای ارزشمندی با آن صفحه داشته باشید. پس با وجود این که ممکن است کاربر یک صفحه را به عنوان پاسخ انتخاب کند، اما احتمال این که به سرعت خارج شود نیز بسیار بالاست که تاثیر منفی زیادی در رتبه سایت از نظر گوگل خواهد داشت. علت این پاسخ هم کاملاً شفاف است. هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایدهای نخواهد داشت. به علاوه محتواهایی که از این نوع کلمه کلیدی بهره می گیرند، رقابت کمتری در جذب کاربر و کسب بازدید خواهند داشت. نکته ای که حائز اهمیت است بردباری و انجام صحیح این راهکار است. محتواهای متنی باید با اصول صحیح نگارشی نوشته شده باشند و پیام مناسب و مفهوم با ارزشی را به کاربر انتقال دهند.
امروزه محتواهای تصویری محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده اند و استفاده از آن ها در سئو سایت نیز تاثیر بسیار مثبتی دارد. مزایای استفاده از نقشه سایت XML چیست؟ بیش از حد لینک سازی داخلی انجام ندهید! «تو هر مقاله از چند لینک استفاده کنیم؟ این نوع کلمات کلیدی به شکل کلی تری مفهوم محتوا را معرفی می کنند و نسبت به نوع قبلی، از شفافیت کمتری برخوردار هستند. در این سبک از مقالات seoedu ما با یک رشته محتوا رو به رو هستیم. این رسم نیست که در سئو و بهینه سازی به توضیح در مورد روش های بازاریابی غیر مرتبط با آن بپردازیم اما محتوا بخشی جدانشدنی از سئو است. تاثیر بازاریابی محتوا در فروش به حدی مهم و حیاتی است که حتی شرکت ها و سایت های بسیار بزرگ نیز به این راهکار روی آورده اند و از این طریق قصد در تبدیل منبع بزرگ کاربران به مشتری دارند. با این ابزار براحتی قادر هستید محتوای سایت شخصی خود را بررسی نموده و از تکرار و سرقت نشدن محتوای آن توسط دیگران مطلع گردید.این ابزار برای اهداف دیگری غیر از بررسی سئو سایت نیز کاربرد دارد و یکی از موارد استفاده آن، بهره گیری دانش آموزان در تکمیل تکالیف و انجام مقاله و تحقیق و در مقابل استفاده دبیران برای چک نمودن اصل و منحصربفرد بودن تحقیقات انجام شده توسط دانش آموزان است.
در پاسخ به این سوال که محتوا چیست، می توان گفت که محتوا در واقع اطلاعاتی است که در قالب خاصی ارائه می شود تا هدفی را برآورده سازد. میتوان این سوالات را همچنان ادامه داد و جواب یک متخصص سئو هنوز «بستگی دارد» است. برخی از سوالاتی است که امروزه ذهن بسیاری را درگیر کرده است، اگر شما نیز به دنبال پیدا کردن جواب این سوالات هستید در ادامه همراه ما باشید! در ادامه با آموزش سئو در خدمت شما هستیم. زیرا محتواهای دیجیتال با الگوریتم های سخت گیرانه و پیچیده گوگل مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورتی که عنوان و محتوا از نظر گوگل بیهوده به نظر برسد، آن را در نتیجه جستجوهای خود نمایش نخواهد داد. در غیر این صورت، از طرف گوگل بیهوده شناخته شده و ارزش سئویی بالایی نخواهد داشت.
توجه داشته باشید که موتورهای جستجو گوگل برای افزایش رتبهی یک سایت، به دنبال صفحات جدید هستند و اگر شما از لینک سازی داخلی در محتوای خود استفاده کنید، به موتورهای جستجو میفهمانید که صفحهی جدیدی در سایت شما به وجود آمده و موتورهای جستجو نیز پس از چنین موضوعی، امتیاز مثبتی را برای سایت شما در نظر میگیرند. یکی از راههایی که میتوان با کمک آن به دیده شدن محتواها کمک کرد، بهینه کردن آن برای موتورهای جستجو است. با توجه به این تعریف، محتواها تنها شامل متن نمی شود و می تواند هر نوع متن، صدا و تصویری باشد که پیامی را به مخاطب انسانی انتقال می دهد. طی سالهای اخیر بازاریابی محتوا به عنوان یک عامل کاملا تاثیر گذار در افزایش فروش مطرح شده است، این موضوع به اندازه ای اهمیت دارد که ما یک مقاله در خصوص سئو محتوا منتشر کرده ایم که توصیه می کنیم حتما آن را بخوانید. محتوا متنی یکی از متداول ترین و نخستین روش های بازاریابی محتوا است، نشر محتوا سایت در این روش ساده تر و در عین حال پیچیده تر از روش های دیگر است. در این کتاب به 12 سوال پرتکرار و مهم درباره سئو و محتوا پاسخ میدهیم.
در این دوره شما با اصول ابتدایی سئو آشنا میشوید و شاخص های موفقیت در پروژه های سئو سایت linkoor را بررسی میکنید. وی در این مقاله دقیقا همان چیزی را توصیف میکند که درحالحاضر سعی میکنم به شما بگویم، و بر این اساس به نمونههای مختلفی اشاره میکند که در آنها “محتوای خوب” بدون هیچ نتیجهای با شکست مواجه شده است. در مسیر تولید محتوای ارزشمند با سوالاتی مواجه میشویم که هیچ پاسخ شفافی برای آنها وجود ندارد؛ هرچقدر بیشتر میگردیم، کمتر مییابیم. 6. اصول سئو را در تولید رعایت کنید. توجه به نیاز، راضی نگهداشتن و جلب اعتماد کاربر سه اصل اجتناب ناپذیر در بازاریابی محتوا هستند. محتوا ویدئویی یکی از بهترین و مدرن ترین روش های بازاریابی است که به آن ویدئو مارکتینگ نیز گفته می شود اما معمولا هزینه بسیار سنگینی دارد.
با وجود پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از اینترنت در بیشتر زمینه های زندگی بشر، محتوا نیز راه خود را در عرصه دیجیتال پیدا کرد و امروزه به یکی از مهمترین موارد در بیشتر ابزارهای دیجیتال به خصوص در زمینه طراحی و استفاده از سایت تبدیل شده است. همچنین ما در تلاش هستیم تا تمامی موارد مهم در دنیای سئو را در همین سایت و شبکه های مجازی منتصب به محموعه پوشش دهیم، پس حتما ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید تا از اخبار روز سئو غافل نباشید. مهمترین ابزار برای این کار، استفاده از خدمات سئو است. تعریف محتوا ویدئویی این طور بیان می شود که هر محتوایی که به طور فیلم، سریال، کلیپ و یک تصویر چند دقیقه ای باشد محتوا ویدئویی نام دارد.
از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به آموزش نقشه سایت (sitemap) بپردازیم. XML Sitemap یک فایل XML است که تمام صفحات یا پست های موجود در وب سایت را لیست می کند. به این معنی که شما می توانید برای هر یک از قسمت های سایت یک سایت مپ Sitemap XML بسازید، سپس تمامی این سایت مپ ها (که هر یک 50,000 آدرس دارند) را در یک سایت مپ مادر گردآوری کرده و منتشر کنید. شما در این محتوا بحث آموزش سئو محتوا را از A تا Z یاد خواهید گرفت. بررسی ها نشان میدهد مشتری های حاصل از کانتنت مارکتینگ با توجه به اینکه برند را به خاطر دارند تعلق خاطر بیشتری نسبت به آن دارند.