پیش بینی ترافیک، حجم بالقوه ترافیکی است که کلمات کلیدی می توانند به یک وب سایت جذب کنند. شما می توانید با تجزیه و تحلیل همبستگی بین حجم جستجوی کلمه کلیدی و رتبه بندی فعلی SERP، تقریباً آن را تخمین بزنید. در حالی که هیچ راه حلی در بازار نمی تواند ترافیک وب سایت را با دقت 100 درصد پیش بینی کند، ابزارهای رتبه بندی SE قطعاً نزدیک هستند.
چگونه پیش بینی ترافیک در رتبه بندی SE محاسبه می شود
ما پیشبینی ترافیک را هم در پروژه و هم در ابزارهای مستقل در پلتفرم رتبهبندی SE ارائه میکنیم.
پیش بینی ترافیک ارگانیک برای پروژه شما
برای ابزارهای پروژه مانند Rankings، My Competitors و Insights، از فرمول زیر برای تعریف متریک پیش بینی ترافیک (T) استفاده می کنیم:
T = F*R*I1*I2
کجا
اف حجم جستجوی کلمه کلیدی بر اساس داده های Google Keyword Planner است.
آر رتبه بندی فعلی وب سایت برای کلمه کلیدی هدف است.
I1 شاخص تنظیم موتورهای جستجو است: Google I1=1; Yahoo I1=0.3; Bing I1=0.3 (Google حدود 3 برابر بیشتر از Bing و Yahoo ترافیک دریافت می کند).
I2 شاخصی است که حداکثر ترافیکی را که می توانید با یک موقعیت رتبه بندی SERP وب سایت دریافت کنید را نشان می دهد.
این معیار در اینجا درک کلی از ترافیکی که وب سایت شما می تواند از طریق کلمات کلیدی که برای ردیابی به پروژه اضافه می کنید دریافت کند، ارائه می دهد.
ترافیک ارگانیک برای هر وب سایت و کلمه کلیدی
شما همچنین می توانید در سراسر ترافیک ارگانیک معیارها در ابزارهای مستقل مانند Competitive و Keyword Research، Content Editor و SERP Checker. این مقدار تخمینی از ترافیک ارگانیک (کلیک) است که یک وب سایت یا صفحه وب می تواند از جستجوی ارگانیک در ماه دریافت کند.
این یک نسخه دیگر از پیش بینی ترافیک است، اما این یکی را در نظر می گیرد همه کلمات کلیدی که یک وب سایت یا صفحه وب برای آنها در جستجوی ارگانیک رتبه بندی می کند.
ما از یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی برای محاسبه ترافیک تخمینی ماهانه استفاده می کنیم که رتبه بندی کلمات کلیدی، حجم جستجو و CTR را در نظر می گیرد.
رتبهبندی SE همچنین از تکنیکهای گروهبندی برای استخراج دقیقترین مقادیر حجم جستجو استفاده میکند و مقادیر CTR را با در نظر گرفتن ویژگیهای SERP، کلمات کلیدی برند، هدف جستجو و سایر پارامترها محاسبه میکند. علاوه بر این، ما از تکنیکهای یادگیری ماشینی استفاده میکنیم تا محاسبات خود را در پاسخ به تغییرات پارامتر پویا کنیم.
نحوه مشاهده پیش بینی ترافیک در رتبه بندی SE
پیش بینی ترافیک در ابزار پروژه
برای دریافت پیش بینی ترافیک، ابتدا باید یک پروژه ایجاد کنید، تمام کلمات کلیدی لازم و همچنین موتورهای جستجو را در جایی که می خواهید آنها را ردیابی کنید اضافه کنید. اگر در یافتن کلمات کلیدی مرتبط با مشکل مواجه هستید، قبل از تجزیه و تحلیل ترافیک احتمالی از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. شما پیشنهادات زیادی و طیف وسیعی از داده های مهم دیگر دریافت خواهید کرد.
پس از آن، چهار راه برای مشاهده پیش بینی ترافیک در رتبه بندی SE خواهید داشت.
1. پیش بینی ترافیک برای همه سایت های اضافه شده به حساب شما
در داشبورد اصلی، میتوانید هر وبسایت فعالی را که در زیر حساب خود دارید مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که داده های نمایش داده شده برای هر وب سایت در داشبورد، پیش بینی ترافیک را نشان می دهد همه موتورهای جستجوی ردیابی شده
برای مثال، اگر رتبهبندی وبسایتها را در Google و Bing دنبال میکنید، سیستم پیشبینی ترافیک کلی را در هر دو موتور جستجو بدون ارائه دادههای جداگانه در داشبورد محاسبه میکند.
می توانید برگه Traffic Forecast را پیکربندی کنید تا به طور پیش فرض از طریق تنظیمات داشبورد باز شود.
2. پیش بینی ترافیک بر اساس موتور جستجو، منطقه و کلمه کلیدی در ابزار رتبه بندی
برای دریافت دقیقتر دادههای پیشبینی ترافیک، آنها را برای هر موتور جستجو جداگانه بررسی کنید. برای انجام این کار، یک وب سایت را انتخاب کنید، به رتبه بندی → تفصیلی و “پیش بینی ترافیک” را انتخاب کنید.
علاوه بر این، میتوانید تمام موتورهای جستجوی اضافه شده به یک پروژه را در یک نمودار مشاهده کنید رتبه بندی → به طور کلی.
برای مشاهده پیش بینی ترافیک برای هر کلمه کلیدی به طور جداگانه، به رتبه بندی → جزئیات بروید و ستون مربوطه را بررسی کنید.
اگر ستون «پیشبینی ترافیک» را در داشبورد خود نمیبینید، آن را با کلیک کردن روی فیلتر ستون بالای جدول اضافه کنید.
3. پیش بینی ترافیک برای رقبای خود در My Competitors Tool
شما می توانید با انتخاب پروژه و رفتن به پیش بینی ترافیک رقبای مستقیم خود را مشاهده کنید رقبای من گزارش دهید. هنگام ارزیابی پیشبینی ترافیک سایت خود، میتوانید آن را با رقبای خود مقایسه کنید تا درک عمیقتری از پویایی کلی ترافیک به دست آورید.
اگر نیاز دارید که نگاه عمیق تری به رقبای خود بیندازید یا می خواهید آنها را شناسایی کنید، از Competitive Research استفاده کنید. با این ابزار تمام اسرار رقبای خود را در جستجو یاد خواهید گرفت.
4. بینش پیش بینی ترافیک در مورد رقبا، کلمات کلیدی و صفحات آنها
یکی دیگر از ابزارهای پروژه که می توانید متریک پیش بینی ترافیک را ببینید، ابزار Insights است. در میان نقاط داده متفاوتی که این راه حل ارائه می دهد، می توانید ببینید:
- رقبایانی که یا از پایین وارد 10 رتبه برتر شده اند یا بیش از سه موقعیت در آن به همراه ترافیک بالقوه ای که می توانند کسب کنند جابجا شده اند. برای اطلاعات بیشتر، روی دکمه View All کلیک کنید، و جدول دقیقی در مورد هر رقیب مشاهده خواهید کرد.
- کلمات کلیدی رقابتی که در ماه گذشته شروع به رتبه بندی در 30 مورد برتر جستجوی ارگانیک کردند. اینها فقط کلمات کلیدی رتبهبندی جدید هستند، با پیشبینی ترافیک و موقعیت فعلیشان. داده های دقیق موجود پس از گسترش گزارش، داده های پیش بینی ترافیک را با حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی، URL و غیره تکمیل می کند.
- صفحات رقابتی که در طول ماه گذشته به همراه کلمات کلیدی و ترافیک تخمینی که می توانند به ارمغان بیاورند در 30 صفحه برتر قرار گرفتند.
پیش بینی ترافیک در ابزارهای مستقل
1. تخمین ترافیک ارگانیک در ابزار تحقیقات رقابتی
برای مشاهده پیش بینی ترافیک برای هر دامنه کافی است آن را در ابزار Competitive Research وارد کنید. در عرض چند ثانیه، همه دادهها را در داشبورد نمای کلی مشاهده خواهید کرد، از جمله ترافیک ارگانیک تخمینی، توزیع ترافیک ارگانیک بر اساس کشور، و موارد دیگر.
اگر به برگه تحقیقات ترافیک ارگانیک بروید، تعداد کلیک های تخمینی را بر اساس کلمات کلیدی، رقبا، کشورها، صفحات و زیر دامنه ها مشاهده خواهید کرد.
2. ترافیک ارگانیک تخمینی در ابزار تحقیق کلمات کلیدی
این ابزار کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل می کند و تمام معیارهای کلیدی مهم، از جمله ترافیک ارگانیک تخمینی را جمع آوری می کند. می توانید آن را در:
- برگه نمای کلی SERP: این صفحه صفحاتی را جمع آوری می کند که به صورت ارگانیک برای کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل شده رتبه بندی می شوند.
- تاریخچه SERP ارگانیک: در اینجا می توانید نتایج جستجوی کلمه کلیدی تحلیل شده برای دوره قبل را مشاهده کنید و ترافیک و سایر معیارها را با هم مقایسه کنید.
3. تخمین ترافیک ارگانیک در SERP Analyzer
ابزار SERP Analyzer صفحات با رتبه برتر را برای یک جستجوی خاص و همچنین ترافیک بالقوه آنها و سایر معیارهای SEO مرتبط را جمع آوری می کند. می توانید آنها را ارزیابی کنید تا فرصت هایی برای رتبه های بالاتر برای صفحات خود پیدا کنید.
4. ترافیک ارگانیک تخمینی در ویرایشگر محتوا
ویرایشگر محتوا برای سادهسازی فرآیند تولید محتوا از طریق ساخت مختصر آسان، توصیههای بهینهسازی مؤثر و نوشتن محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد شده است. همچنین دادههای پیشبینی ترافیک را در مورد رقبای که برای کلمه کلیدی هدفی که میخواهید برای آن محتوا ایجاد کنید رتبهبندی میکنند و به صفحات مرتبطی که میتوانید به طور بالقوه میتوانید در مقاله خود بگنجانید، پیوند دهد، ارائه میکند.
اچپیشبینی ترافیک میتواند به شما یا مشتریانتان کمک کند
پیشبینی ترافیک ابزاری ضروری برای پیشبینی نتایج استراتژی سئو و بهینهسازی هزینهها است. می توانید از داده های پیش بینی برای موارد زیر استفاده کنید:
- تعیین ROI کلمه کلیدی، شناسایی شکاف در استراتژی و همچنین یافتن نقاط ضعف رقبا.
- ارزیابی کنید که برای تبلیغ محصولات یا خدمات، از جمله هنگام برنامه ریزی برای عرضه محصول جدید، به چه مقدار زمان و پول نیاز دارید.
- پیش بینی های دقیق فروش را به مشتریان ارائه دهید. به عنوان مثال، این داده ها به شما کمک می کند به این سوال پاسخ دهید که مشتری شما پس از 3 ماه سئو چقدر ترافیک خواهد داشت.
چه صاحب کسب و کاری باشید که سئوی وب سایت خود را انجام می دهد یا یک متخصص سئو که با مشتریان کار می کند، پیش بینی ترافیک به شما کمک می کند فرصت هایی را برای به دست آوردن نتایج بهتر در کانال های بازاریابی مختلف مشاهده کنید.
اظهارات پایانی
پیشبینی ترافیک ارگانیک فرآیندی واضحتر از آن چیزی است که قبل از خواندن این مقاله تصور میکردید.
با کمک رتبهبندی SE، میتوانید تخمینهای ترافیکی دقیق و شگفتآوری را برای تنظیم دقیق کمپینهای بازاریابی و استراتژی سئو ایجاد کنید. ابزارهایی که نام بردیم نتایج سریع و دقیقی را به شما ارائه می دهند که نشان می دهد چقدر ترافیک و فروش می توانید انتظار داشته باشید.
در همین حال، ما به شما توصیه می کنیم مقاله ما را در مورد سایر معیارها و داده های بازاریابی دیجیتال مورد استفاده در ابزارهای رتبه بندی SE بخوانید. این می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی برنده بر اساس داده های کاربر کمک کند.
منبع: https://seranking.com/blog/traffic-forecast/