با توجه به دادههای بسیار زیاد و نگرانیهای مربوط به رکود اقتصادی که قبلاً بر بودجههای سال 2023 در بسیاری از سازمانها تأثیر گذاشته است، بازاریابان محتوا باید در سال آینده کارهای بیشتری را با کمترین هزینه انجام دهند. شما باید با دقت منابع خلاق انسانی را با کمکهای هوش مصنوعی متعادل کنید، جایی که منطقی است انعطافپذیر، چابک بمانید و آماده پاسخگویی به بازار باشید.
وقت آن رسیده است که به کل محتوای خود نگاه کنید
با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که این فناوری باید برای تقویت خلاقیت انسان به جای جایگزینی کامل آن استفاده شود.
همانطور که میدان نبرد محتوا گرم می شود، بینش سئو به عنوان یک منبع کلیدی اطلاعات اهمیت پیدا می کند. ما در حال بهینهسازی محتوا برای انسانها هستیم، نه موتورهای جستجو – بهتر است درک کاملی از آنچه آن افراد نیاز دارند و میخواهند داشته باشیم.
ابتدا روی صفحاتی که بیشترین ترافیک و قابل مشاهدهترین را دارند، تمرکز کنید، به عنوان مثال: صفحاتی که از صفحه اصلی یا منوی اصلی پیوند داده شدهاند. جان مولر گوگل اخیرا تایید کرده است که اگر صفحات مهم در وب سایت شما کیفیت پایینی دارند، این خبر بدی برای کل سایت است. او گفت که هیچ درصدی بر اساس آن اندازه گیری نمی شود و از بازاریابان محتوا و سئوکاران خواست که در عوض به این فکر کنند که کاربران معمولی هنگام بازدید از وب سایت شما چه فکری می کنند.
از فرصت های بهینه سازی محتوای مبتنی بر مکان استفاده کنید
معرفی ChatGPT باعث بحث های قابل توجه و حجم انفجاری از محتوا در وب شده است. با ChatGPT، بازاریابان محتوا می توانند با ایجاد و ویرایش کارآمد محتوای با کیفیت بالا به برتری بیشتری نسبت به رقبای خود دست یابند. در ایجاد عناوین برای پستهای وبلاگ، خلاصهای از موضوعات یا مقالات، و همچنین کمپینهای جامع در هنگام هدف قرار دادن یک مخاطب خاص، کمک میکند.
به صفحه نتایج جستجو به عنوان دریچه ای به «خانه» خود نگاه کنید. جذابیت محدود شما چگونه است؟ مشتریان بالقوه وقتی با یکی از صفحات شما در نتایج جستجو روبرو می شوند چه چیزی را می بینند؟ وقتی از آستانه عبور می کنند و وارد وب سایت شما می شوند، چه نوع تجربه ای ارائه می دهید؟
بهترین محتوا از درک عمیق و معنادار هدف جستجوگر حاصل می شود. آنها چه مشکلی داشتند یا چه نیازی داشتند که باعث شد در وهله اول به دنبال محتوای شما باشند؟ و چگونه پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی یا کپی صفحه فرود تجربه آنها را افزایش می دهد؟
سالهاست که فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به بازاریابان محتوا و سئوکارها کمک میکند تا کارهای تکراری مانند تجزیه و تحلیل دادهها، اسکن مسائل فنی و گزارشدهی را خودکار کنند، اما این فقط نوک کوه یخ است. هوش مصنوعی همچنین امکان تجزیه و تحلیل بیدرنگ حجم بیشتری از نقاط تماس مصرفکننده و نقاط داده رفتاری را برای تجزیه و تحلیل پیشبینی دقیقتر، پیشبینی فرصت، توصیههای محتوای بلادرنگ و موارد دیگر فراهم میکند.
گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را آزمایش و به روز می کند تا بهترین تجربه جستجوگر ممکن را دنبال کند. همانطور که غول جستجو در خود توضیح می دهدجستجو چگونه کار می کنداسناد، یعنی درک هدف پشت پرس و جو و آوردن نتایج مرتبط، با کیفیت بالا و در دسترس برای مصرف کنندگان.
خلاصه 30 ثانیه ای:
- همانطور که میدان نبرد محتوا دچار تحولات عظیمی می شود، بینش سئو همچنان اهمیت بیشتری پیدا می کند
- ChatGPT می تواند به بازاریابان محتوا کمک کند تا با ایجاد و ویرایش کارآمد محتوای با کیفیت بالا از رقابت خود برتری پیدا کنند.
- اطمینان از اینکه محتوای شما به اندازه کافی رتبه بالایی دارد تا مخاطب هدف را درگیر کند، نیاز به برنامه ریزی و اجرای استراتژیک دارد
ممکن است زمان راهاندازی مجدد محتوا فرا رسیده باشد – اما خسته نباشید. قبل از اینکه شروع به لغو انتشار و تغییر مسیر پستهای وبلاگ کنید، به فناوری برای ممیزی خودکار سایت تکیه کنید و ببینید چه چیزی را میتوانید ابتدا اصلاح کنید. فناوری به کمک هوش مصنوعی میتواند به شناسایی عناصر روی صفحه، از جمله عناوین صفحه و برچسبهای H1، و عوامل خارج از صفحه مانند سرعت صفحه، تغییر مسیرها و خطاهای 404 کمک کند که میتوانند از استراتژی بهروزرسانی محتوای شما پشتیبانی کنند.
همانطور که گویی تغییر چشمانداز جستجو به اندازه کافی دشوار نیست، بازاریابان محتوا نیز با محیطی که به طور فزایندهای با فناوری شارژ میشود مبارزه میکنند. رقبا با ابزارها و پلتفرمهایی که بینشهای هوشمندتر و همزمان را ایجاد میکنند و حتی بر اساس رفتار مخاطب، موقعیت مکانی و نقاط داده، بهینهسازی و شخصیسازی محتوا را در لحظه افزایش میدهند.
در حالی که من از اتوماسیون برای ایجاد محتوای کامل دفاع نمی کنم، معتقدم در سال آینده – با گسترش منابع، اتوماسیون تأثیر بیشتری در کمک به بهینه سازی محتوای محتوای موجود خواهد داشت.
CHATGPT
کلمات کلیدی مکالمه فرصت خوبی برای افزایش دید آن محتوا در جستجو نیز هستند. برای عبارات کلمه کلیدی خود، نتایج «People also Ask» و سایر قطعه های برجسته موجود در صفحه نتایج جستجو (SERP) را بررسی کنید. سؤالات و پاسخها را در محتوای خود بگنجانید تا به طور طبیعی برای این سؤالات و جستجوهای صوتی بهینه شود.
بهینه سازی محتوا را تنظیم کنید و آن را فراموش کنید چیزی از گذشته است. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید تا به محتوای خود کمک کنید تا در سال 2023 پیدا شود، مخاطبان هدف خود را جذب کنید و جستجوگران را به مشتریان تبدیل کنید.
اتوماسیون هوش مصنوعی برای بهینه سازی محتوا یکپارچه خواهد بود
ChatGPT، توسعه یافته توسط OpenAI، یک مدل تولید زبان قدرتمند است که از معماری GPT (Gerative Pre-trained Transformer) برای تولید متن واقعی انسان مانند استفاده می کند. با طیف وسیعی از قابلیتهای Chat GPT – از تکمیل جملات و پاسخ به سؤالات گرفته تا تولید ایدههای محتوا یا تقویت ابتکارات تحقیقاتی – میتواند یک دارایی ارزشمند برای هر پروژه پردازش زبان طبیعی باشد.
فناوری به کمک هوش مصنوعی میتواند به شما کمک کند این فرصتها را کشف کنید و کلمات کلیدی موضوعی را در مقیاس ارزیابی کنید، بنابراین میتوانید کمپینهای محتوا و تبلیغاتی را برنامهریزی کنید که در هنگام وقوع، از این تقاضای افزایش یافته بهره ببرند.
وقتی وارد سال 2023 می شویم، مخاطبان پادشاه، ملکه و کل دربار هستند. سئو و بازاریابی محتوا فرصت های بی شماری را در اختیار شما قرار می دهد تا با این افراد ارتباط برقرار کنید، اما به یاد داشته باشید که آنها وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند. هدف جستجوگر و نیازهای مخاطب را در قلب هر محتوایی که ایجاد می کنید و برای سال آینده برنامه ریزی می کنید، حفظ کنید.
منبع: https://www.searchenginewatch.com/2023/02/03/five-things-you-need-to-know-about-content-optimization-in-2023/
مهم است که از بینش سئو و داده های زمان واقعی به درستی استفاده کنید. شما نمی خواهید آنچه را که در ماه گذشته ترند بود و در حال حاضر تمام شده است را هدف قرار دهید. هوش مصنوعی در اینجا نیز کمک بزرگی است، زیرا یک ابزار هوشمند میتواند دائماً اسکن و تجزیه و تحلیل کند و توصیههایی را برای فرصتهای محتوای جدید ارسال کند.
نحوه بهینه سازی محتوا را بر اساس قصد و تجربه در نظر بگیرید
2023، سال سئو: چرا برندها به سمت آن متمایل هستند و چگونه آماده شوند
نتیجه
مصرف کنندگان میل به تجارب شخصی دارند و مکان میوه کم ارزش شماست. روندهای فصلی آب و هوا، رویدادهای محلی و تعطیلات، همه به طرق مختلف بر ترافیک جستجوی شما تأثیر می گذارند و فرصت هایی را برای بهینه سازی مبتنی بر مکان ارائه می دهند.
بهروزرسانی محتوای مفید Google، که در ماه آگوست عرضه شد، سیگنالی در سراسر سایت است که نسبت بالایی از محتوای نازک، غیر مفید و با کیفیت پایین را هدف قرار میدهد. این بدان معناست که محتوای استثنایی سایت شما در صورتی که در دریایی از دارایی های متوسط و قدیمی گم شود، به بهترین پتانسیل خود نمی رسد.
بهترین محتوا با بازدیدکنندگانی که در آن هستند با اطلاعات مرتبط و باکیفیت به گونهای که در دسترس، بارگذاری سریع و هضم آسان باشد، ملاقات میکند. این مورد برای محتوای سئو کوتاه و بلند است. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما حاوی فراخوانهایی برای اقدام است که برای ارائه گزینههایی به افراد طراحی شده است و به آنها کمک میکند تا گام بعدی سفر خود را در مقابل تلاش برای فروش آنها بر روی چیزی که ممکن است هنوز برای آن آماده نباشند، کشف کنند.
بهترین استفاده ممکن را از محتوای ایجاد شده برای کمپین های محلی مرتبط با استفاده مجدد و تبلیغ آن در وب سایت، صفحات فرود محلی، نمایه های رسانه های اجتماعی و نمایه های کسب و کار Google برای هر مکان داشته باشید. به عنوان مثال، Google Posts یک ابزار فوق العاده و کم استفاده برای افزایش دید و تعامل محتوای شما در صفحه نتایج جستجو است.
محتوا را با کلمات کلیدی محاوره ای و با حجم بالا بهینه کنید
در تحقیقات کلمات کلیدی خود نیز به دنبال اصطلاحات محاوره ای و پرطرفدار باشید. کلمات کلیدی برتر که به ایجاد آگاهی از موضوع کمک می کنند و به گفتگوها در کانال های اجتماعی کمک می کنند فرصت های خوبی برای ارتقاء ارائه می دهند. از هشتگ ها به صورت ارگانیک استفاده کنید و آنها را در کمپین های تبلیغاتی محتوای پولی هدف قرار دهید تا به طور چشمگیری مخاطبان خود را افزایش دهید.