
بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1404
ویژگی های SERP در حال رقابت با قطعه های ویژه
سوالات مرتبط: 88.13%
درباره نویسنده

سوالات مرتبط: 88.13%
درباره نویسنده
سیار
همانطور که قبلاً ذکر شد، ما تا همین اواخر جعبه ویدیوی تلفن همراه را ردیابی نکرده بودیم. با این اوصاف، از زمانی که ردیابی جعبه ویدئو را در تلفن همراه شروع کردیم، داده ها را در مورد آنچه دیده ایم جمع آوری کردم. قبل از ارائه آن داده ها، اجازه دهید واضح بگویم که آن ها صرفاً به سطح هم وقفه های Featured Snippet و Video Box در تلفن همراه اشاره می کنند، زیرا حجم کاملی از داده را منعکس نمی کند.
باز هم، هیچ چیز جدیدی در اینجا وجود ندارد که قبلاً آن را بیان نکرده ام، فقط داشتن یک تصویر گرافیکی از ویژگی های SERP در هر دستگاه مفید است.
چرخ فلک داستان های برتر: 3.28٪
رویدادهای همزمان قطعه ویژه و جعبه ویدیو (موبایل): 9.55٪ از همه SERP ها
بسته محلی: 6.55٪
این یک تفاوت آشکار با دسکتاپ است که در آن Video Boxes اغلب همان SERP را با قطعه های ویژه به اشتراک می گذارد. این به احتمال زیاد به دلیل فرمت استفاده شده در هر دستگاه است. جعبه های ویدئویی روی صفحه دسکتاپ به عنوان چرخ فلک افقی. به این معنی که آنها حجم زیادی از املاک و مستغلات را نمی گیرند. جعبه های ویدئویی موبایل قبلاً به این شکل ظاهر می شدند. با این حال، با گذشت زمان در گوگل، اغلب ویدیو باکس تلفن همراه را به عنوان یک سری کارت های عمودی با گزینه ای برای مشاهده ویدیوهای بیشتر در زیر تب "Videos" در SERP نشان می دهد. به این معنی که نسخه موبایل اغلب می تواند مقدار زیادی از SERP را مصرف کند. به نظر می رسد که داده های اولیه نشان می دهد که گوگل چندان علاقه ای به داشتن فضایی که هم یک قطعه ویژه و هم جعبه ویدیویی در تلفن همراه دارند، زیاد نیست. این با این واقعیت پشتیبانی می شود که سطوح صفحه نمایش دسکتاپ و موبایل Video Box حداقل متفاوت است:
رقابت واقعی، به نظر من، از تبلیغات و جعبه ویدئو ناشی می شود. هر دو عنصر SERP در SERP یکسان به عنوان یک قطعه ویژه بیش از 50٪ مواقع ظاهر می شوند. در مورد تبلیغات، آنها ظاهر می شوند در بالا قطعه ویژه عیب آشکار تبلیغات این است که تبلیغات هستند. کاربر معمولی چیزی ارگانیک را ترجیح می دهد زیرا ما معمولاً تا حدی به تبلیغات پولی مشکوک هستیم. البته فاکتور اعتماد همزمان با میزان قابل مشاهده بودن یک تبلیغ اجرا می شود. اگر کاربر نداند، یا بهتر است از این واقعیت که یک نتیجه نشان دهنده یک تبلیغ است، چشم پوشی کند، آنگاه نظر من در مورد اعتماد مستقیماً از پنجره بیرون می رود. این تا حدی اتفاق افتاده است زیرا با گذشت زمان گوگل برچسب تبلیغاتی که در SERP استفاده می شود کمتر و کمتر دیده می شود و قالب بی رنگ فعلی بهترین مثال برای آن است.
درصد زمانی که یک ویژگی SERP داده شده در همان صفحه نتایج به عنوان یک قطعه ویژه در دسکتاپ و موبایل ظاهر می شود در زیر آمده است:
فضای کمتری در صفحه همچنین 28 درصد کمتر جعبه های سؤالات مرتبط را در تلفن همراه نسبت به رایانه رومیزی ایجاد کرد. جعبه PAA تنها با یک قطعه ویژه در 63.73٪ مواقع در تلفن همراه ظاهر می شود در حالی که دسکتاپ 88.13٪ است.
در واقع، یک "ثابت" تبلیغاتی بودند که با تفاوت دو نقطه ای از دسکتاپ نشان داده می شدند. من فکر نمی کنم که آمار به اندازه ای که ثابت بین هر یک از دارایی های گوگل درآمد است، شوک آور باشد (برای سابقه، من این را به شیوه ای بدبینانه نمی گویم). بیشتر از آن، تبلیغات و سوالات مرتبط هر دو در نزدیک به 50٪ از تمام SERP های تلفن همراه که حاوی یک قطعه ویژه هستند وجود دارد.
چرخ فلک داستان های برتر: 2.05٪
با آن، در اینجا نگاهی بصری به داده ها داریم:
بیایید به داده ها و روندها و آنچه که آنها در مورد قدرت برد Featured Snippet از دیدگاه رقابت ویژگی های SERP می گویند، بپردازیم. به سادگی، چه ویژگی های SERP دیگری برای جلب توجه کاربر و با نظم رقابت می کنند؟
من همان فرآیند را برای چندین ویژگی SERP اعمال کردم و دقیقا همان ساختار را برای موبایل تکرار کردم.
این در واقع یک محدودیت این مطالعه است.
سپس کلیدواژه هایی را که در هر نقطه داده، قطعه های ویژه تولید می کردند، تجزیه و تحلیل کردم تا تعداد نمونه هایی را ببینم که یک کلمه کلیدی یک قطعه ویژه و همچنین یکی دیگر از ویژگی های SERP را تولید می کند. به عنوان مثال، در 15 دسامبر 2019، مجموعه داده دسکتاپ ما 27890 کلمه کلیدی تولید کرد که یک قطعه ویژه را به نمایش گذاشت. از آن 27890 کلمه کلیدی، 17660 مورد از آنها نیز یک Video Box در همان SERP تولید کردند (یا 66.5٪ از کلمات کلیدی که یک قطعه ویژه را تولید کردند همچنین شامل یک جعبه ویدئو در صفحه نتایج بودند). سپس میانگین این ویژگی خاص SERP را در تمام 36 نقطه داده (که در این مورد 57.1٪ بود) محاسبه کردم.
با آن، داده های (محدود) در اینجا آمده است:
پانل دانش: 6.52%
تنها چیزی که من می گویم این است که شما واقعاً می توانید ببینید که قطعه های ویژه دسکتاپ با رقابت سخت تری نسبت به همتایان تلفن همراه خود روبرو هستند. همچنین در نظر بگیرید که تکه های ویژه املاک و مستغلات چقدر در تلفن همراه در مقابل دسک تاپ می خورند و می توانید این موضوع را بپذیرید که یک قطعه ویژه تلفن همراه این قدرت را دارد که ترافیک بیشتری نسبت به برد دسکتاپ برای شما به ارمغان بیاورد (البته همه چیز برابر است) . داده های اولیه ای که من در جعبه های ویدیویی موبایل جمع آوری کردم، فقط این نکته را برجسته می کند.
جعبه ویدئو سناریوی معکوس را ارائه می کند، زیرا در زیر قطعه ویژه ظاهر می شود، اما بسیار فریبنده تر از یک تبلیغ است. مردم یادگیرندگان بصری هستند. داشتن فرصتی برای محتوای بصری درست در کنار قطعه ویژه، کار بزرگی است. با تخفیف در مواردی که Featured Snippet خود یک ویدیو است، یک Video Box یک حواس پرتی سنگین است. جدا از این واقعیت که خود قالب برای مردم بسیار فریبنده است، رسانه های ویدیویی در را به روی کاربرانی که می خواهند هنگام کار به یک پاسخ در پس زمینه گوش دهند و مجموعه ای از سناریوهای مشابه دیگر باز می کند. به این موضوع فکر کنید... آیا ترجیح می دهید دستورالعمل های مربوط به تعمیر ماشین لباسشویی خود را بخوانید یا به سادگی ببینید که چگونه انجام می شود؟ نقطه تطبیق به جعبه ویدیو می رود.
زمانی که رتبه 3 در SERP قرار می گیرد و برای قطعه های ویژه اعمال می شود... دانستن اینکه SERP واقعاً چگونه به نظر می رسد مفید است. یک قطعه ویژه می تواند چیز خوبی باشد، اما برنده شدن باید واجد شرایط باشد. بخشی از آن شامل تجزیه و تحلیل ماهیت کلمه کلیدی است. بخشی از آن به معنای درک حجم جستجویی است که کلمه کلیدی می تواند تولید کند. و بخشی از آن به معنای درک سایر ویژگی های SERP برای جلب توجه کاربر است. چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند بر نحوه تعامل کاربران با یک قطعه ویژه تأثیر بگذارد. از آنچه در بالای صفحه نمایش داده می شود تا مقدار واقعی فضای بالای تاشو که قطعه اشغال می کند، درک اینکه برد شما به معنای واقعی کلمه چگونه به نظر می رسد می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا برخی از بردها به اندازه سایرین بر ترافیک سایت شما تأثیرگذار نیستند.
تبلیغات + سوالات مرتبط: 48.9%
راهنمای ردیابی رتبه ویژگی SERP ما را بررسی کنید.
همانطور که انتظار می رود، سوالات مرتبط (که بیشتر به عنوان People Also Ask شناخته می شود) تقریباً در 90٪ مواقع با قطعه های ویژه جفت می شوند. با این اوصاف، ما باید سطح «رقابتی» را که People Also Ask (PAA) به یک قطعه ویژه از نظر کیفی ارائه می کند، در نظر بگیریم. از این منظر، من نمی بینم که این دو برای کاربران یکسان (بیشتر اوقات) با هم مبارزه کنند. اینطور نیست که Related Questions به کاربران سؤالاتی ارائه دهد که با محتوای موجود در قطعه ویژه «رقابت» کنند. دلیل اینکه کادر PAA اغلب با قطعه های ویژه نشان داده می شود این است که آن را نشان می دهد پشتیبانی می کند قطعه ویژه با ارائه سوالات جانبی. به عبارت دیگر، Related Questions در SERP هستند زیرا ممکن است به کاربرانی کمک کنند که پاسخی را در قسمت Featured Snippet رضایت بخش پیدا نکرده باشند، اگر اصلاً با هدف واقعی خود مرتبط باشد.
با وجود علاقه ما به موبایل، من قصد دارم با SERP دسکتاپ شروع کنم. SERP دسکتاپ، هم به دلیل اندازه صفحه و هم امکان ظاهر شدن عناصر در سمت راست نتایج ارگانیک، در سطح رقابت ویژگی های احتمالی SERP منحصر به فرد است.
جعبه ویدئو: 57.71٪
شما سوالاتی دارید ... من اطلاعات دارم ...
تبلیغات: 57.39%
پانل دانش: 1.17٪
SERP دسکتاپ و موبایل به دلایل مختلفی بسیار متفاوت است... یکی از آنها فضا است. به سادگی هیچ املاک و مستغلاتی در سمت راست نتایج ارگانیک در تلفن همراه وجود ندارد، همانطور که روی دسکتاپ وجود دارد. به طور کلی فضای کمتری وجود دارد زیرا صفحه نمایش شما در تلفن همراه کوچکتر از دسکتاپ است. به این ترتیب، هنگام نگاه کردن به آنچه با یک قطعه ویژه در تلفن همراه نشان داده می شود، مقداری واگرایی در داده ها وجود دارد:
قطعه ویژه، جعبه ویدئو، تبلیغات، سوالات مرتبط، اتفاقات همزمان (موبایل): 6.26٪ از همه SERP ها
با آن، یک طوفان عالی، یک تبلیغ با جعبه ویدئو و سوالات مرتبط با یک قطعه ویژه رقابت می کند، که همگی برای چشم کاربر جذاب هستند، تقریباً 30 درصد مواقع وجود دارد!
برای ارزیابی این موضوع، از پایگاه داده کلمات کلیدی که استفاده می کنیم برای تقویت ردیاب ویژگی SERP و ردیاب ویژگی SERP موبایل خود استفاده کردم، که با تقریباً 125-150 هزار کلمه کلیدی در روز کار می کند. با آن، من تعداد کل کلمات کلیدی را که یک قطعه ویژه را در 36 نقطه داده مختلف در طول سال 2019 (یعنی سه نقطه داده در ماه) تولید کردند، بیرون آوردم.
بسته محلی: 2.56٪
تبلیغات: 54.92%
دسکتاپ
بقیه ویژگی ها پانل های دانش، چرخ فلک های خبری و بسته محلی هستند. هیچ کدام از این ها با ظاهر Featured Snippet مطابقت ندارد. در مورد بسته محلی و چرخ فلک داستان های برتر، هدف کاربر به هر حال به طور کلی با قطعه ویژه هماهنگ نمی شود. پانل های دانش ممکن است اطلاعاتی مشابه با قطعه ویژه ارائه دهند، اما باز هم، فقط در 6.5٪ مواقع در همان SERP ظاهر می شوند (و در چنین مواردی وقتی URL قطعه ویژه متعلق به ویکی پدیا است، باید تخفیف بدهید).
جعبه ویدئو + تبلیغات + سوالات مرتبط: 29.22%
توجه: متوجه خواهید شد که داده های تلفن همراه شامل داده های جعبه ویدیو نمی شوند. این به این دلیل است که ما تا همین اواخر به طور مداوم این ویژگی را در تلفن همراه ردیابی نکرده بودیم (البته بعداً داده های اولیه را ارائه خواهم داد). بر این اساس، آخرین متریک تلفن همراه فقط درصد SERP های قطعه ویژه را نشان می دهد که حاوی یک آگهی و جعبه سؤالات مرتبط هستند... نه یک آگهی، جعبه سؤالات مرتبط و جعبه ویدیو.
در اینجا خلاصه ای کوتاه از آنچه پیدا کردم ...
برای اینکه درک بهتری از واریانس بین سطح رقابت ویژگی SERP به شما ارائه دهیم، در اینجا یک مقایسه بصری سریع آورده شده است:
بلافاصله متوجه خواهید شد که پس از انتقال به تلفن همراه، تعداد پانل های دانشی که با قطعه های ویژه نشان داده می شوند، 82 درصد کاهش می یابد، بسته های محلی 61 درصد و چرخ فلک های «داستان های برتر» 22 درصد کاهش می یابد. SERP.
هنگامی که نوبت به کسب امتیاز برنده در Featured Snippet می رسد، همه چیز در مورد تفاوت های ظریف است. امیدوارم با این مطالعه مقداری از آن را اضافه کرده باشم.