وبلاگ / کلمات کلیدی و محتوا / تحقیق کلیدواژه: چیست و چگونه می توان آن را به طور موثر انجام داد
تحقیق کلمات کلیدی فرآیند کشف و تجزیه و تحلیل کلمات و عباراتی است که افراد در موتورهای جستجو استفاده می کنند. این به شما کمک می کند تا درک کنید که مخاطبان هدف شما چه چیزی را جستجو می کنند، عبارات جستجوی محبوب را شناسایی کرده و محتوا را بهینه کنید. جمع آوری لیستی از کلمات کلیدی برای هدف نیز یکی از اولین گام ها در ارتقاء وب سایت است.
چرا تحقیق کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم است. در اینجا دلیل آن است:
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند کشف کنید مخاطب هدف شما چه چیزی را جستجو می کند بنابراین می توانید محتوایی ایجاد کنید که نیازها و علایق آنها را برآورده کند.
هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط شانس شما را برای رتبه بالاتر افزایش می دهد و منجر به ترافیک ارگانیک بیشتر می شود. دید بیشتر به معنای مشتریان بالقوه بیشتر برای سایت شما است که منجر به تعامل بیشتر و فروش بیشتر می شود.
دانستن اینکه رقبای شما کدام کلمات کلیدی را هدف قرار داده اند به شما کمک می کند استراتژی خود را برای رقابتی ماندن تنظیم کنید و شکاف های کلمات کلیدی را برای سرمایه گذاری شناسایی کنید.
تحقیق کلیدواژه می تواند برنامه ریزی محتوای خود را راهنمایی کنید با افشای موضوعات محبوب
کجا از کلمات کلیدی استفاده کنیم
در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که در آنها استفاده از عبارات جمع آوری شده در طول تحقیق کلمات کلیدی منطقی است:
ما در دوره مبانی SEO آکادمی خود، موارد ضروری تحقیق کلمات کلیدی را پوشش می دهیم. برای یادگیری تکنیک های ضروری برای یافتن کلمات کلیدی، آن را بررسی کنید.
معیارهای کلیدی مهمی که باید بدانید
تنها هدف قرار دادن هر کلمه کلیدی در جایگاه شما برای دستیابی به نتایجی که به دنبال آن هستید کافی نیست. در عوض، باید بر روی مرتبط ترین کلمات کلیدی برای خود تمرکز کنید. آنها را پس از انجام تجزیه و تحلیل کامل از معیارهای کلیدی زیر انتخاب کنید:
هدف جستجو: درک هدف پشت یک کلمه کلیدی - چه اطلاعاتی، ناوبری، معاملاتی یا تجاری باشد - به شما کمک می کند محتوایی را هدف قرار دهید که نیازهای کاربران را برآورده می کند.
حجم جستجو: تعداد جستجوهای ماهانه یک کلمه کلیدی نشان دهنده محبوبیت آن است. کلمات کلیدی با حجم بالا رقابتی تر هستند اما می توانند ترافیک زیادی را به همراه داشته باشند.
دشواری کلمه کلیدی: دشواری کلمه کلیدی اندازه گیری می کند که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر چالش برانگیز خواهد بود. دشواری بالاتر اغلب نشان می دهد که وب سایت های تاسیس شده در حال حاضر برای آن رتبه بندی می کنند. این بدان معناست که رقابت برای آن به تلاش بیشتر یا به طور کلی استراتژی متفاوت نیاز دارد.
ارتباط: کلمات کلیدی شما باید با محتوا و مخاطبان سایت شما هماهنگ باشد. کلمات کلیدی نامربوط ممکن است باعث افزایش ترافیک شوند، اما اغلب منجر به تعامل یا تبدیل نمی شوند.
روند و فصلی: برخی از کلمات کلیدی در زمان های خاص محبوبیت پیدا می کنند، مانند اصطلاحات مربوط به تعطیلات. ردیابی روندها و فصلی بودن می تواند به شما کمک کند در زمان اوج مصرف از موضوعات مرتبط سرمایه گذاری کنید.
مسابقه: این معیار مربوط به تبلیغات گوگل است. تجزیه و تحلیل نحوه رتبه بندی رقابت شما برای یک کلمه کلیدی به شما بینشی در مورد آنچه آنها در جستجوی پولی هدف قرار می دهند می دهد. همچنین به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا ارزش تلاش برای رتبه بندی برای آن را دارد یا خیر.
هزینه به ازای هر کلیک (CPC): اگر تبلیغات پولی اجرا می کنید، می توانید از داده های CPC برای شناسایی کلمات کلیدی با ارزش تجاری بالا استفاده کنید. همچنین بینشی در مورد شرایط ایجاد ترافیک ارگانیک ارائه می دهد.
نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی
فرآیند تحقیق کلمات کلیدی را می توان به دو مرحله تقسیم کرد: جمع آوری کلمات کلیدی و اصلاح لیست کلمات کلیدی.
کلمات کلیدی را جمع آوری کنید
اولین قدم این است که تا حد امکان کلمات کلیدی مرتبط را جمع آوری کنید. در زیر راهنمای انجام تحقیقات کلمات کلیدی است که در آن فرآیند جمع آوری کلمات کلیدی به چندین مرحله کلیدی تقسیم می شود.
1️⃣ کلمه کلیدی seed را تعریف کنید
فرض کنید یک شرکت خدمات ساختمانی ارائه می دهد. پرس و جوهای اصلی جستجو (یا کلمات کلیدی اولیه) در این طاقچه خواهد بود "تعمیر""خدمات ساختمانی"، و "کار بازسازی" به نام چند. هر دسته محصول/خدمت معنایی اساسی خود را دارد که معمولاً از کلمات کلیدی با حجم بالا تشکیل شده است.
در اینجا یک راهنمای جامع در مورد شناسایی کلمات کلیدی seed آورده شده است. این شامل همه روش ها برای جمع آوری هرچه بیشتر کلیدواژه های اولیه است که می توان از آنها برای گسترش فهرست عبارات استفاده کرد.
2️⃣ از ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی استفاده کنید
این یکی از سریع ترین و راحت ترین روش ها برای جمع آوری کلمات کلیدی است، زیرا یافتن کلمات کلیدی به صورت دستی می تواند زمان و منابع زیادی داشته باشد.
با چسباندن یک کلمه کلیدی اولیه در ابزاری مانند ابزار تحقیق کلمات کلیدی رتبه بندی SE شروع کنید. هزاران پیشنهاد برای کمک به گسترش لیست کلمات کلیدی خود ایجاد می کند. شما همچنین می توانید از آن برای تجزیه و تحلیل پارامترهای مختلف کلمه کلیدی مانند هدف جستجو، حجم جستجو، دشواری و رقابت برای ارزیابی کارایی کلمه کلیدی استفاده کنید.
ایده های کلیدواژه در گروه هایی برای تجزیه و تحلیل آسان تر سازماندهی می شوند. برای یک عبارت، فهرستی از کلمات کلیدی مشابه، مرتبط، کم جستجو (معمولاً طولانی) و کلمات کلیدی مبتنی بر سؤال را دریافت خواهید کرد.
3️⃣ لیست کلمات کلیدی را با ترکیب اصطلاحات گسترش دهید
وقتی فهرستی از عبارات مرتبط با کسب و کار دارید، سعی کنید آنها را با کلمات کلیدی رایج تطبیق دهید تا تغییرات مختلف را دریافت کنید و سپس حجم جستجوی آنها را بررسی کنید. لیست کلمات کلیدی خود را با استفاده از روش ماتریس معنایی گسترش دهید، که از کلمات واجد شرایط برای جستجوی عبارت های جستجو استفاده می کند، از جمله:
نام کالاها، دسته خدمات
نام برند، فروشگاه اینترنتی، شرکت
اصلاح کننده های تجاری: "بهترین"، "قیمت" و غیره
توضیحات مدل، مشخصات فنی کالا
این به ویژه برای تجارت الکترونیک یا وب سایت های بزرگتر (برنامه ای) مفید است.
4️⃣ پیشنهادات موتور جستجو را پیدا کنید
کلمات کلیدی دم دراز اکنون که در دنیایی زندگی می کنیم با درخواست های جستجوی محاوره ای بسیار مهم هستند. این عبارات خاص با پرس و جوهای طبیعی همسو می شوند و به رتبه بندی محتوا در گوگل کمک می کنند و شانس آن را برای استناد توسط سیستم های هوش مصنوعی افزایش می دهند. با رقابت کمتر و ترافیک هدفمندتر، بهینه سازی برای کلمات کلیدی طولانی باعث افزایش دید، اعتبار و تبدیل می شود.
با تجزیه و تحلیل پیشنهادات موتورهای جستجو یا بررسی گوگل، ترکیبی از کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید مردم نیز جستجو می کنند بخش ها برای دریافت تصویر کامل، به عبارت های جستجو در YouTube، Quora، انجمن ها و سایر منابع نگاه کنید.
برای خودکار کردن این فرآیند، استفاده کنید تکمیل خودکار موتور جستجو رتبه بندی SE. عبارت جستجویی را که می خواهید برای آن پیشنهاد دهید، وارد کنید و ابزار ده ها کلمه کلیدی طولانی ایجاد می کند.
5️⃣ رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید
آگاهی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی که ترافیک را به سمت رقبای شما هدایت می کنند، به افزایش دید جستجوی وب سایت شما در جستجوی ارگانیک و پولی کمک می کند. با شناسایی رهبران جایگاه/موضوع شروع کنید.
برای سایت های جدید: جایگاه و کلمات کلیدی اصلی آن را مطالعه کنید تا ببینید کدام سایت ها برای آنها رتبه بندی می شوند.
برای سایت های موجود: وب سایت هایی را پیدا کنید که برای کلمات کلیدی مشابه با کلماتی که سایت شما هدف قرار می دهند رتبه بندی می کنند.
ابزار تحقیقات رقابتی SE Ranking به شما کلمات کلیدی را نشان می دهد که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند. همچنین می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی که در سایت خود گم شده اند استفاده کنید و با استفاده از پارامترهای مختلف آنها را تجزیه و تحلیل کنید و در نهایت بهترین آنها را به لیست خود اضافه کنید.
این مقاله تمام روش های کشف کلمات کلیدی رقبا را پوشش می دهد. آن را بررسی کنید.
لیست کلمات کلیدی هدف وب سایت خود را اصلاح کنید
مرحله بعدی حذف کلمات کلیدی نامربوط از لیست است. بیایید به سؤالات جستجوی رایج که ارزش خلاص شدن از آنها را دارند نگاه کنیم.
برخی از کلمات کلیدی، حتی اگر مرتبط باشند، ارزش تلاش را ندارند. روی کلمات کلیدی امیدوارکننده تر تمرکز کنید و به پارامترهای توضیح داده شده در بخش بالا توجه کنید.
به عنوان مثال، کلمات کلیدی با حجم بالا را با سختی بالا فیلتر کنید. اگر سایت شما جدید است، احتمالاً ارزش وقت گذاشتن روی کلمات کلیدی با بیش از 10 هزار جستجوی ماهانه را ندارد. این کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند. همچنین توصیه می شود کلمات کلیدی را حذف کنید که باعث ایجاد مروری بر هوش مصنوعی می شوند و بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که احتمال کلیک روی وب سایت شما بیشتر است.
پرس و جوهای جستجوی نامربوط
روی هدفی که در پشت کلمه کلیدی وجود دارد تمرکز کنید. هدف جستجوی کلمه کلیدی نیز باید با اهداف تجاری شما همسو باشد. اگر هدف شما جذب ترافیک و پرورش سرنخ است، هدف گذاری کنید کلمات کلیدی اطلاعاتی این کلمات کلیدی ارزش ایجاد می کنند و اعتماد ایجاد می کنند. با این حال، اگر تمرکز شما بر جذب سرنخ های داغ است که آماده تبدیل هستند، رتبه بندی کنید کلمات کلیدی تجاری، که نشان دهنده قصد خرید قوی است.
نکته اصلی این است که اگر کلمه کلیدی با اهداف شما مطابقت ندارد، آن را حذف کنید.
هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای جایگاه خود، اغلب پرس و جوهای جستجوی تکراری را در بین کلمات کلیدی اولیه مختلف پیدا خواهید کرد. حذف این موارد تکراری به شما کمک می کند تا لیست کلمات کلیدی متمرکزتر و با کیفیتی را برای سایت خود ایجاد کنید.
محصولاتی که در سایت موجود نیستند
جست و جوهایی که انواع یا ویژگی های محصول موجود را ذکر می کنند برای سئو بی اثر هستند زیرا با هدف خریدار در تضاد هستند. استفاده از آنها در محتوای خود، نرخ کلیک URL را کاهش می دهد و نرخ پرش آن را افزایش می دهد.
نام سایت/شرکت/برند رقیب
وقتی از گوگل و سایر موتورهای جستجو خواسته می شود نتایجی را برای جستارهای خاص برند ارائه دهند، به دنبال مرتبط ترین صفحه وب می گردند. به عنوان مثال، اگر یک پرس و جو با نام رقیب خود وارد کنید، گوگل، به عنوان مثال، احتمالا آن را به عنوان شماره 1 در جستجوی ارگانیک رتبه بندی می کند. تنها در صورتی باید شرکت ها و برندهای رقیب را هدف قرار دهید که محتوای مرتبطی مانند بررسی یا نمودار مقایسه (برند 1، نام تجاری 2 و غیره) داشته باشید. این باعث می شود هدف گذاری کلمات کلیدی شما با محتوای سایت شما هماهنگ باشد.
موتورهای جستجو می توانند به طور خودکار خطاها و اشتباهات کلمات کلیدی را تصحیح کنند. به همین دلیل تاثیر مثبتی بر سئو ندارند.
پس از اصلاح لیست خود به گونه ای که فقط کلمات کلیدی با کیفیت را شامل شود، قدم بعدی شما این است که بفهمید آنها در سلسله مراتب صفحه شما کجا قرار دارند. برای یادگیری نحوه انجام کارآمد به این راهنما مراجعه کنید.
نتیجه گیری
فهرست کلمات کلیدی هدف شما به عنوان بستری برای نحوه ایجاد و بهبود ساختار، محتوا و عملکرد سایت خود در جستجوی ارگانیک، در میان سایر کانال های بازاریابی، عمل می کند.
در اینجا نحوه دریافت لیستی از کلمات کلیدی که وب سایت شما هدف قرار می دهد آورده شده است:
موضوع وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید.
کلمات کلیدی اولیه را برای صفحات و دسته بندی ها تعریف کنید.
تا جایی که امکان دارد گزینه های جستجوی جستجو را جمع آوری کنید.
فهرست کلمات کلیدی خود را با حذف پرس و جوهای نامربوط و قرار دادن موارد باقیمانده در گروه ها بهینه کنید.
داریا یک بازاریاب محتوا در رتبه بندی SE است. علایق او در سئو و بازاریابی دیجیتال است. او دوست دارد چیزهای پیچیده را با کلمات ساده توصیف کند. داریا در اوقات فراغت خود از سفر به سراسر جهان، مطالعه هنر عکاسی و بازدید از گالری های هنری لذت می برد.