سپس با گذشت زمان، سایتهای دیگر محتوای خاصتری ایجاد میکنند که با عبارات جزئی صحبت میکند، و/یا هدف جستجو برای عبارت دستهبندی چیزی است که تغییر میکند (یعنی صفحه X چیزی را که صفحه گزارش وضعیت X را جایگزین میکند).
شرایط نرم افزار یا ابزار
اگر یک نظرسنجی صنعتی یا گزارشی به سبک «وضعیت X» ارائه میکنید، اینها اغلب داراییهایی هستند که میتوانند با گذشت زمان آسیب ببینند.
هنگامی که دارایی در ابتدا ایجاد می شود، آنها اغلب برای یک دسته یا سبدی از شرایط رتبه بندی می کنند.
این یک نقطه جهش خوب است زیرا به شما جهت می دهد که در هنگام به روز رسانی محتوایی که ترافیک از دست رفته را در اولویت قرار دهید. یک فرآیند خوب برای کار در اینجا این است که:
صفحاتی که بیشترین ترافیک را از دست داده اند را صادر کنید (به طور ایده آل به چند زوایای مختلف از نظر محدوده تاریخ نگاه کنید).
به افت ترافیک و همچنین پرس و جوهایی که ترافیک را از دست داده اند و آنچه هنگام بازرسی SERP پیدا کرده اید (چرا صفحات شما کاهش یافته است) توجه کنید.
اگر تا به حال الگوهای ترافیک یک وب سایت را تجزیه و تحلیل کرده باشید، می دانید که ترافیک ارگانیک در طول زمان کاهش می یابد و جریان می یابد. حتی معتبرترین سایت ها صفحات قدیمی تری خواهند داشت که افت ترافیک را مشاهده می کنند.
اولین قدم برای به روز رسانی محتوا، نگاه کردن به نتایج جستجو است.
از آنجا، میتوانید به مقایسههای محدوده تاریخ مانند:
دوره ای که در آن ترافیک نسبت به دوره قبل کاهش یافته است.
اگر افتی وجود داشته باشد، مقدار پایین در مقابل بالاترین قبلی.
اگر ترافیک صاف باشد: آخرین بلوک 28 روزه در مقابل 28 روزی که ترافیک همچنان در حال افزایش بود.
با اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر موجودیت برای فکر کردن در مورد نحوه پوشش دادن یک موضوع، نحوه پیوند آن و پیوند به موضوعات مرتبط، میتوانید از برچسبهای about و ذکر برای برجسته کردن موجودیتها در محتوای خود از طریق طرحواره استفاده کنید (در مورد آن بیشتر در این مقاله).
حتی میتوانید از ChatGPT برای کمک به نوشتن مجدد برچسبهای عنوان استفاده کنید.
خطاب به مرجعیت موضوعی
همچنین میتوانید به جستارهایی که ترافیک را از دست میدهند نگاه کنید و برای رسیدگی به این پرسشها، زیربخشهای جدیدی بسازید.
همانطور که در این مقایسه ها غوطه ور می شوید، فقط مراقب هر فصلی و تفاوت های روز از هفته باشید که ممکن است به این معنی باشد که مقایسه شما سیب با پرتقال است.
جستجو در SERP برای انواع برچسبهای عنوانی که رتبهبندی میشوند، فکر کردن در مورد هدف پرس و جو، و یافتن راهی برای پرداختن به هدف پرس و جو در حالی که در تگ عنوان خود برجسته هستید نیز میتواند در اینجا تفاوت ایجاد کند.
پرداختن به مهرهای زمانی در صفحات شما می تواند یک تاکتیک قدرتمند باشد، به ویژه در جایگاه های فنی یا فقط در جایگاه های B2B که در آن اطلاعات می توانند به سرعت تاریخ گذاری شوند. (به عنوان مثال، جایی که شما با گردش مالی از نظر مدل برای تجهیزات مختلف، استانداردها برای مقررات مختلف و غیره سروکار دارید)
به خاطر داشته باشید که همه اینها فرض را بر این میگذارد که شما مشکلات اساسی مانند جریمههای دستی و لینکهای سمی، مشکلات فنی فلجکننده، یا مشکلات محتوای آشکار در سایت خود ندارید.
در این مقاله، مراحلی را که میتوانید برای معکوس کردن افت ترافیک ارگانیک انجام دهید یا در صورت کاهش ترافیک سایت B2B خود را دوباره رشد دهید، مرور میکنیم.
تشخیص افت ترافیک ارگانیک
بنابراین بررسی مجدد این پست برای همخوانی بیشتر با آنچه در حال حاضر رتبه بندی می شود یا ایجاد یک دارایی خالص جدید که این عبارت را با رویکردی مشابه هدف قرار می دهد، چیزی است که در اینجا باید در نظر گرفته شود.
2. سریعتر به پاسخ ها برسید
بهترین روش واضح برای بهروزرسانی محتوای قدیمی، بهروزرسانی لینکهای شکسته و بهروزرسانی هر گونه اطلاعات پست قدیمی است.
4. بخش های فرعی مرتبط و چند رسانه ای را اضافه کنید
باز هم، در اینجا دارایی هایی مانند راهنمای خرید ممکن است با لیست بهترین ها (به دلیل قصد جستجوگر) جایگزین شوند.
سپس مقایسه و محدوده تاریخی را که می خواهید مقایسه کنید انتخاب کنید:
در همین راستا، اگر مقاله شما «نرخ گردش مالی رستوران موفق چیست؟» دارای سه پاراگراف در مورد اینکه نرخ گردش مالی چیست، تاریخچه نرخ گردش مالی، و غیره، قبل از پاسخ دادن به سوال اصلی که میخواهید آن را بالا ببرید تا به سرعت به موضوع اصلی بپردازید و جستجوگر را به اطلاعاتی که میخواهد برسانید.
هنگامی که تعیین کردید صفحاتی که ترافیک از دست می دهند و در واقع رتبه خود را از دست می دهند (و فقط قربانی تغییرات SERP نیستند)، برای هر صفحه ای که کاهش یافته است تعدادی از مراحل وجود دارد که می توانید به آنها کمک کنید. بازیابی ترافیک
هنگامی که می دانید کدام محدوده تاریخی را می خواهید مقایسه کنید، می توانید شروع به دیدن صفحاتی کنید که بیشترین ترافیک را از دست داده اند. می توانید این کار را در کنسول جستجوی گوگل با کلیک کردن روی تاریخ انجام دهید:
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
۶ مرحله برای بهروزرسانی محتوایی که ترافیک از دست داده است
اگر افت 50%+ در سرتاسر سایت را مشاهده کردید، بهتر است به جای آنچه در بالا ذکر شد، به یک ممیزی فنی جامع یا ممیزی محتوا نگاه کنید.
نکته مهم این است که اگر در نوع خاصی از محتوای افت میبینید، میخواهید این بازرسی را انجام دهید و صفحاتی را که ترافیک زیادی ایجاد میکنند حتی اگر هنوز مورد بازدید قرار نگرفتهاند، بهروزرسانی کنید.
از فهرست صفحاتی که بیشترین افت صفحه را در GSC دارند، سپس میتوانید روی صفحه کلیک کنید (که فیلتری برای آن URL ایجاد میکند) و به جستارها نگاه کنید و بر اساس تفاوت کلیک به همان روشی که برای صفحات برتر انجام دادید مرتب کنید:
تشخیص افت ترافیک یک عملکرد خاص برای سایتهای B2B نیست، اما برخی از انواع داراییهای B2B به ویژه در برابر کاهش ترافیک آسیبپذیر هستند، به ویژه:
شرایط فنی و تجاری خاص
افزودن بخش پرسشهای متداول میتواند راه بسیار خوبی برای پاسخگویی به سؤالاتی باشد که میخواهید هدفتان قرار دهید، و استفاده از طرحواره پرسشهای متداول میتواند به میزان قابل توجهی بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد.
هنگامی که صفحات خاصی را که محتوا را از دست می دهند شناسایی کردید، تعدادی گام خاص وجود دارد که می توانید برای کمک به رفع افت ترافیک انجام دهید.
این به روز رسانی ها همچنین فرصت خوبی برای معرفی هستند:
تصاویر مرتبط تر (مانند نمودارها/نمودارها، تجسم های مفیدی که پست شما را بهبود می بخشد و معیارهای تعامل را بهبود می بخشد).
جاسازی ویدیوی مرتبط (خواه ویدیویی که شما ایجاد کردهاید یا جاسازی یک ویدیوی مرتبط که توسط شخص دیگری ایجاد شده است)
جاسازی شبکه های اجتماعی مرتبط (حتی برای محتوای B2B اغلب محتوایی در پلتفرم هایی مانند لینکدین یا توییتر وجود دارد که مرتبط بوده و محتوای شما را تازه تر و پویاتر می کند)
5. سوالات متداول را اضافه کنید
به ویژه، ما دریافتیم که انتقال از تاریخ انتشار به آخرین مهرهای زمانی بهروزرسانی شده در پستهای وبلاگ و آگاهی از اطلاعات مبتنی بر تاریخ که در صفحه نمایش میدهید، میتواند تأثیر عمدهای بر ترافیک ارگانیک داشته باشد.
به روز رسانی برچسب های عنوان
اغلب پست یا صفحهای که با گذشت زمان از بین میرود، فرصتهای بدون آدرسی برای پیوندهای داخلی دارد.
اگر به خصوص سن و نوع محتوای مشابهی دارند، به احتمال زیاد فقط موضوع زمان است.
در همین راستا، اغلب میتوانید محتوا را برای دریافت قطعههای برجسته (حتی از ChatGPT برای این منظور) دوباره قالببندی کنید.
3. لینک ها و اطلاعات را به روز کنید
با اجرای اخیر بهروزرسانیهای الگوریتم، ممکن است سایتی از قبل پایدار داشته باشید که نسبت به سالهای گذشته تلاطم بیشتری (و حتی صاف شدن یا افت طولانیمدت) داشته باشد.
اگر راهنمای نهایی برای بازاریابی رستوران داشتیم که ترافیک آن عبارت را از دست داده بود، میتوانستیم به SERP نگاه کنیم تا انواع پستهایی را که در حال حاضر در آنجا رتبهبندی میشوند ببینیم (تصویر زیر نتایج جستجو را با افزونه Ahrefs Google Chrome مشاهده میکند. فعال):
یکی از راههای مبارزه با پوسیدگی برای پستهای خاص، ایجاد محتوای پشتیبانی در اطراف صفحهای است که ترافیک از دست رفته، ایجاد یک دسته موضوعی جامعتر با محتوای مرتبط و پشتیبانیکنندهتر.
اگر فرآیند دقیقتری برای فهرستبندی لینکهای داخلی ندارید، جستجوی سایت برای دامنه خود و عبارت مورد نظر میتواند یک راه سریع و کثیف خوب برای یافتن اهداف پیوند داخلی برای افزودن لینک به صفحه شما باشد:
آدرس دادن به مهرهای زمانی
علاوه بر این، میخواهید عمیقتر کاوش کنید تا ببینید کدام صفحات خاص مورد بحث هستند. بازه زمانی مورد نظر خود را مشخص کنید:
اگر کاهش ثابتی را مشاهده می کنید، به اوج قبلی و جایی که کاهش بوده است توجه کنید.
اگر ترافیک صاف است، به دوره ای که در آن فلات بوده است توجه کنید.
هنگامی که این کار را انجام دادید، سپس میتوانید روی صفحات کلیک کنید و دادهها را بر اساس تفاوت کلیک مرتب کنید تا صفحاتی را ببینید که ترافیک از دست دادهاند (حتی اگر ترافیک ثابت باشد، احتمالاً صفحاتی خواهید داشت که ترافیک از دست دادهاند – در یک سایت قدیمیتر با تعداد زیادی از ترافیکی که محتوای جدید منتشر میکند، احتمالاً «نشت ترافیک» شما از آنجا میآید):
رسیدن به چرایی: چه چیزی تغییر کرده است؟
جستجوی موضوعات مرتبط، پاسخ دادن به افراد همچنین سؤالات و سؤالات مرتبطی را میپرسند که میتوانید از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Also Asked استخراج کنید، و موضوعاتی که در سایر صفحاتی که رتبهبندی میشوند و صفحه شما پوشش داده نشده است، همه راههای خوبی برای بهروزرسانی محتوا هستند.
اگر متوجه شوید که از یک فرمول تگ عنوان خاصی استفاده کرده اید و نرخ کلیک در یک نوع محتوا کاهش یافته یا راکد شده است، این می تواند به ویژه در پست های قدیمی تر موثر باشد.
اغلب، اینها صفحاتی در سایت شما هستند که برای مدت طولانی بهروزرسانی نشدهاند و/یا ممکن است اصطلاحاتی باشند که شما در اوایل تولید محتوا در آنها بودهاید، اما سایتهای دیگر داراییهای تازهتر و کاملتری ایجاد کردهاند.
گزارش های تکراری
اولین قدم درک چرایی آن است. برای انجام این:
عباراتی را که ترافیک صفحه را از دست داده اند شناسایی کنید.
برو به اون SERP نگاه کن
به طور مشابه، ممکن است به حذف محتوای با کیفیت پایین تر یا نامربوط فکر کنید (البته با احتیاط ادامه دهید و مطمئن شوید که محتوایی را که به شما کمک می کند حذف نکنید).
ممیزی فنی و ممیزی محتوا
اول، مهم است که بفهمید چرا ترافیک را از دست می دهید. این یک مقاله ی خوب است که به عمق بیشتری در مورد چگونگی تعیین دلیل واقعی کاهش ترافیک (یا صاف شدن) می پردازد که ممکن است:
از دست دادن رتبه به دلیل به روز رسانی الگوریتم.
کاهش تعداد نمایشها به دلیل تغییر در آنچه در نتایج جستجو نمایش داده میشود (مانند تبلیغات و ویژگیهای جستجو مانند قطعههای برجسته، افراد نیز سؤال میکنند و غیره).
کاهش نرخ کلیک به دلیل ترکیبی از دلایل بالا.
این به شما املاک و مستغلات SERP اضافه میکند (مخصوصاً اگر یکی از زمینههایی که تغییر کرده است، برجسته بودن فهرست شما در رابطه با سایر فهرستها باشد).
6. لینک های داخلی اضافه کنید
اکنون می توانید این موارد را بر اساس صفحاتی که بیشترین افت را داشته اند اولویت بندی کنید.
اینها سایت های معتبری هستند و همچنین ترکیبی از انواع محتوا (لیستی از ایده ها، نحوه انجام بازاریابی رستوران و فهرستی از استراتژی ها) وجود دارد.
در حالت ایدهآل، فرآیندی برای اولویتبندی و سرعت تکرارپذیر برای بهروزرسانی محتوای قدیمیتر خواهید داشت.
دارایی های B2B که کاهش می یابد
سپس میتوانید به نتایج جستجوی آن دسته از پرسشهایی که ترافیک را از دست دادهاید نگاه کنید. چند مورد ممکن است درست باشد:
ممکن است سایت های معتبرتری رتبه بندی شوند.
هدف جستجوی ادراک شده گوگل برای آن نتیجه ممکن است تغییر کرده باشد (به عنوان مثال، ممکن است شما یک راهنمای بزرگ برای بازاریابی رستوران داشته باشید که برای درخواست رتبه بندی شده است، اما اکنون بسیاری از نتایج به سبک لیست “ایده های بازاریابی رستوران” هستند)، و صفحه شما دیگر برای این هدف مناسب نیست.
محتوای خاصتر ممکن است اکنون برای جستجویی رتبهبندی شود که صفحه گستردهتر شما قبلاً در آن رتبهبندی میشد (مثلاً راهنمای بازاریابی رستوران شما قبلاً برای کمپینهای Google Ads برای رستورانها رتبه خوبی داشت، اما اکنون SERP پر از راهنماهایی است که به طور انحصاری آن موضوع را پوشش میدهند).
ممکن است هدف شما کاملاً مطابقت داشته باشد، اما اکنون ممکن است سیل رقبای وجود داشته باشد که صفحاتی با موضوع مشابه ایجاد می کنند و محتوای شما (که ممکن است تنها نمایش یک یا دو سال پیش در شهر بوده باشد) ممکن است دیگر قابل قبول نباشد.
همانطور که به پایین پیمایش ادامه می دهید، فرمت های سبک لیست اضافی را نیز در اینجا می بینید:
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.