اکنون زمان اندازه گیری آن است. البته، ما نمیتوانیم معیارها را از الگوریتم دریافت کنیم، اما میتوانیم به دادههای مرتبط دسترسی داشته باشیم.
بیایید معیارهای ایجاد پیوند را با استفاده از دستههای اعتبار دامنه که قبلاً تعریف کردیم، مرور کنیم.
Domain Trust
الگوریتم PageRank رسماً کنار گذاشته شده است، اما الگوریتم مدرن مطمئناً از رویکرد قبلی خود استفاده می کند.
ما اثبات این موضوع را با مثال ویکیپدیا دیدهایم: بک لینکهای زیادی از جمله پیوندهایی از دامنههای بسیار محبوب دارد.
بسیاری از خدمات سئو بر اساس این اصل کار می کنند.
به عنوان مثال جستجوگر بک لینک بر اساس رتبه بندی SE-ابزار تجزیه و تحلیل پیوند که در ادامه این مقاله برای تجزیه و تحلیل معیارهای دامنه استفاده خواهیم کرد- معیارهای خاص خود را به نام “اعتماد دامنه” برای تجزیه و تحلیل سریع لینک وب سایت دارد.
از توضیحات آن، می توانید متوجه شوید که به الگوریتم PageRank بسیار نزدیک است.
(منبع تصویر – جستجوگر بک لینک رتبه بندی SE)
این پارامتر از 0 تا 100 متغیر است و نشان دهنده امتیاز جمع شده برای پروفایل بک لینک های وب سایت است.
این یک روش شگفت انگیز برای ارزیابی دامنه ها در یک چشم به هم زدن است.
عملکرد جستجوی ارگانیک
نکته بعدی که باید هنگام انتخاب یک وب سایت برای لینک ها در نظر بگیرید ترافیک و کلمات کلیدی است و اینکه چه صفحاتی آنها را تولید می کنند.
میتوانید از رتبهبندی SE برای بررسی تمام این معیارها استفاده کنید که برای تصمیمگیری در مورد اینکه آیا یک دامنه شایسته ساخت لینک وبسایت است یا خیر.
برای یافتن دادههای مربوط به ترافیک ارگانیک، کلمات کلیدی و صفحات، به ماژول تحقیقات رقابتی رتبهبندی SE بروید.
ترافیک
ترافیک می تواند خیلی بیشتر از محبوبیت یک سایت به شما بگوید. ترافیک ارگانیک یک معیار شگفت انگیز برای تعیین کیفیت یک وب سایت برای پیوندها به طور کلی است.
در اینجا دلیل آن است:
- یک صفحه زمانی که در رتبه بالایی قرار می گیرد شروع به افزایش کلیک می کند. (5 تا به بالا)
- هر چه کلمه کلیدی محبوب تر باشد، تعداد کلیک ها بیشتر می شود.
- همچنین، کلمات کلیدی محبوب تر به معنای رقابت پذیری بالاتر است.
- برای رسیدن به اوج با کلمات کلیدی دشوار، صفحه باید دارای محتوای برجسته، بک لینک خوب باشد و دامنه باید از اعتبار و اعتماد بالایی از طرف گوگل برخوردار باشد.
به این ترتیب ترافیک به معنای واقعی کلمه نتیجه نحوه عملکرد الگوریتم گوگل است – اگر وب سایت ترافیک جستجوی زیادی داشته باشد، به این معنی است که گوگل به آن اعتماد دارد، بنابراین شما نیز می توانید.
هیچ خطی وجود ندارد که سایت های لینک سازی خوب را از بد جدا کند.
ترافیک جستجو به چیزهای زیادی بستگی دارد، از جمله تعداد کل صفحات، جایگاه، جغرافیای وب سایت، و زبان ها، بنابراین مقایسه مجموعه ای از دامنه های مختلف برای یافتن بهترین در میان آنها، معیاری است.
کلید واژه ها
مشابه ترافیک، هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشد، بهتر است. تفاوت این است که تعداد کلمات کلیدی نشان دهنده محبوبیت و رقابت کلمات کلیدی نیست.
گزارش کلمات کلیدی برای پیش بینی ترافیک یک وب سایت با استفاده از توزیع موقعیت ها عالی است.
(منبع تصویر – جستجوگر بک لینک رتبه بندی SE)
به عنوان مثال، اگر تعداد کل کلمات کلیدی تغییر نکند، اما کلمات کلیدی از گروه 11-20 برتر به گروه 6-10 منتقل شوند، به این معنی است که یک وب سایت به زودی ترافیک بیشتری دریافت خواهد کرد.
همچنین، این نسبت میتواند میزان اعتماد گوگل را نشان دهد: اگر تنها 1% از کلمات کلیدی در رتبه 1-3 برتر قرار گیرند، نشان میدهد که دامنه به اندازه کافی خوب نیست تا در آنجا باشد.
علاوه بر این، کلمات کلیدی یک وب سایت برای نیاز به مرتبط بودن با موضوع دامنه رتبه بندی می شود.
مواردی وجود دارد که یک وب سایت دارای ده ها کلمه کلیدی است اما پس از تجزیه و تحلیل لینک سئو، می بینید که آنها کاملاً بی ربط هستند – این بدان معنی است که آنها برای مدت طولانی باقی نمی مانند.
صفحات برتر
دامنه ترافیک ایجاد نمی کند، صفحات ایجاد می کنند. به همین دلیل، گاهی اوقات ممکن است با اعداد ترافیک دامنه گیج شوید.
به عنوان مثال، اگر 3 صفحه 90 درصد ترافیک وب سایت را ایجاد می کنند، منصفانه است که فقط 3 صفحه قابل اعتماد هستند، نه کل دامنه.
(منبع تصویر – جستجوگر بک لینک رتبه بندی SE)
یکی دیگر از کارهایی که می توانید در گزارش جستجوی ارگانیک برای صفحات انجام دهید این است که بررسی کنید آیا دامنه ترافیک مربوطه را دریافت می کند یا خیر.
مواردی وجود دارد که صفحه اصلی بیان می کند که سایت در مورد تناسب اندام است، اما صفحات دارای ترافیک در مورد وام، کازینو، مقاله و سایر موضوعات کلاهبرداری هستند.
تجزیه و تحلیل لینک وب سایت
تجزیه و تحلیل پیوند سئو تنها به تعداد و کیفیت دامنه های ارجاع داده نمی شود.
گوگل اعتبار وب سایت هایی را که از طرح های پیوند در فیلتر پنگوئن استفاده می کنند کاهش می دهد، بنابراین باید مطمئن شوید که وب سایت اهداکننده از هیچ یک از آنها استفاده نمی کند.
(منبع تصویر – جستجوگر بک لینک رتبه بندی SE)
اینها نمونههایی از لنگرهای اسپم هستند – به نظر میرسد که سئوکاران کلاه سیاه استراتژی پیوندهای لایه ۲ را اجرا میکنند.
با این حال، برای گوگل هیچ تفاوتی در این که چه کسی این کار را انجام می دهد وجود ندارد: اگر دامنه حاوی لنگرهای مشابه باشد، این نشانه قوی است که کیفیت وب سایت ضعیف است.
در چنین حالتی، مدیران سایت به آن توجهی نداشتند که منجر به کاهش ترافیک به صفر شد.
(منبع تصویر – جستجوگر بک لینک رتبه بندی SE)
سایر لنگرهای رایج هرزنامه ممکن است حاوی یکی از عبارات زیر باشد:
– وام / پیش پرداخت نقدی
– کازینو / قمار / شرط بندی
– خدمات نگارش دانشگاهی (مقاله، مقاله پژوهشی، پایان نامه و غیره)
– ماکت *مارک*
– خرید *نام قرص*
علاوه بر لنگرها، می توانید کیفیت بک لینک ها را نیز بررسی کنید: آیا دامنه های ارجاع دهنده خود حاوی کلمات هرزنامه هستند؟
(منبع تصویر – جستجوگر بک لینک رتبه بندی SE)
اگر تعداد کمی از این وبسایتها وجود داشته باشد خیلی بد نیست، اما اگر دامنههای هرزنامه زیادی به وبسایت اشاره میکنند، سیگنالی است برای بررسی دقیقتر پارامترهای دیگر.
برای تجزیه و تحلیل لیست لنگر دامنه، به تب Anchor Texts در SE Ranking’s Backlink Checker بروید.
منطقه وب سایت
صفحات نه تنها با عبارات جستجو مرتبط هستند، بلکه به منطقه و زبان جستجو نیز مرتبط هستند.
برای به دست آوردن قدرت در ایالات متحده، وب سایت شما باید دارای سایت های پیوند بیلدینگ ایالات متحده باشد که به دامنه شما اشاره می کنند.
یک معیار شگفت انگیز برای بررسی کیفیت بک لینک توسط یک منطقه، ترافیک جستجو بر اساس کشور است.
(منبع تصویر – جستجوگر بک لینک رتبه بندی SE)
شما باید بررسی کنید که آیا یک دامنه ترافیک جستجوی کافی از منطقه مورد نظر شما دارد یا خیر.
دینامیک رشد دامنه
آیا از شرکتی سهام می خرید که این نمودار قیمت را داشته باشد؟
اگر پاسخ شما “نه” بود، به احتمال زیاد وقت و تلاش خود را برای به دست آوردن بک لینک از یک وب سایت با روند مشابه صرف نمی کنید.
بیایید 2 وب سایت را تصور کنیم:
- دامنه A دارای 100 هزار ترافیک ارگانیک با 50 درصد کاهش نسبت به سال گذشته است
- دامنه B دارای 50 هزار ترافیک ارگانیک با 50 درصد سود نسبت به سال گذشته است
با فرض یکسان بودن روند، در سال آینده دامنه A 50k و دامنه B 75k ترافیک خواهد داشت.
از آنجایی که سئو به نتایج بلندمدت مربوط می شود، به جای جستجوی نتایج فوری، سرمایه گذاری در فرصت های امیدوارکننده تر، انتخاب بسیار هوشمندانه تری است.
محتوا
قبل از اینکه یک صفحه به نتایج جستجو برسد، ابتدا باید توسط گوگل ایندکس شود.
نمایه سازی فرآیندی است که یک ربات گوگل از صفحه بازدید می کند و کپی آن را در پایگاه داده ذخیره می کند.
همه صفحات بازدید شده ایندکس نمی شوند، فقط آنهایی که ارزیابی اولیه را پشت سر گذاشته اند: صفحه برای نمایه سازی بسته نیست، تکراری/کپی نشده، دارای محتوای ارزشمند است، هرزنامه نشده است و غیره.
پس از اینکه صفحه ایندکس شد، باید محتوای عالی داشته باشد تا به نتیجه موتور جستجو برسد.
با دانستن این موضوع، می توانید محاسبه کنید که چند صفحه ایندکس شده رتبه بندی می شوند تا نسبت صفحات با موقعیت را بدست آورید.
1. برای بررسی تعداد صفحات ایندکس شده، از اپراتور جستجوی Google “site:” استفاده کنید:
2. برای دسترسی به صفحات در شمارش SERP، از گزارش “صفحات” رتبه بندی SE استفاده کنید که از ماژول تحقیقات رقابتی قابل دسترسی است.
(منبع تصویر – جستجوگر بک لینک رتبه بندی SE)
در این مثال، حدود 50 درصد از صفحات نمایه شده دارای دید SE هستند، که نتیجه خوبی است زیرا 100 درصد تقریبا غیرممکن است.
این نسبت نسبی است، بنابراین میتوانید چندین دامنه را با هم مقایسه کنید تا یک «بله» یا «نه» قطعی نگویید.
همانطور که قبلاً آموختیم، پویایی مهم است.
برای تأیید اینکه وبسایت «مرده» نیست و محتوا را به طور منظم منتشر کنید، میتوانید از دستگاه Wayback در آرشیو اینترنت استفاده کنید:
نوار زرد برای URL های جدید است:
دامنه نمونه در سال 2021 تقریباً 2 هزار صفحه جدید دریافت کرد، بنابراین می توان گفت که به طور فعال محتوای جدید را منتشر می کند (حدود 150 مقاله در ماه).
تعداد تبلیغات و پاپ آپ ها
تبلیغات مزاحم UX را خراب می کنند که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.
اگر از یک وب سایت بازدید می کنید و مانیتور شما مملو از تبلیغات و پنجره های بازشو است، می تواند چیزهای زیادی در مورد کیفیت سایت و نگرش صاحب آن به شما بگوید.
حتی اگر هدف اصلی یک وب سایت کسب درآمد به جای ارائه محتوای ارزشمند باشد، مطمئناً در دراز مدت ترافیک جستجو را از دست خواهد داد.
بهجای بازدید از وبسایتها، میتوانید بهطور خودکار بررسی کنید که یک وبسایت در هر صفحه چند آگهی دارد.
از ویژگی «جستجوی سفارشی» ScreamingFrog (یا یک خزنده مشابه) برای یافتن اسکریپت های محبوب ترین تبلیغات در کد منبع صفحه استفاده کنید:
منبع: https://www.thewebhospitality.com/how-to-build-high-quality-backlinks-and-find-authority-domains/