در مورد تبلیغات 30 ثانیه ای چطور؟ آیا آنها نیز محتوای کوتاه در نظر گرفته می شوند؟ نه در این زمینه. ما واقعاً به فرمت هایی اشاره می کنیم که برای توزیع ارگانیک ایجاد شده اند تا پولی. نمونه دیگر فیلم های کوتاه است. آنها از نظر تاریخی به صورت کوتاه در نظر گرفته میشوند، اما در دنیای آنلاین که ویدیو توسط فرمتهای یوتیوب هدایت میشود، چیزی که 5 تا 10 دقیقه طول میکشد در واقع قطعهای با طول متوسط محسوب میشود.
ویدئوی کوتاه اغلب به صورت غیر فعال توزیع می شود. کاربر برنامه مورد نظر را باز میکند، دکمهای را فشار میدهد، سپس جریانی از محتوا را دریافت میکند که ممکن است بسته به علایقش تماشا کند یا از آن صرفنظر کند. بسته به برنامه، فید تحت تأثیر چیزهای مختلفی قرار می گیرد. فید اینستاگرام تحت تأثیر افرادی است که شما انتخاب کرده اید تا دنبال کنید، در حالی که TikTok بیشتر بر سطح تعامل شما با محتوا و آنچه الگوریتم فکر می کند احتمالاً در آینده با آنها تعامل خواهید داشت، تمرکز می کند. YouTube Shorts جایی در وسط قرار دارد و عوامل اشتراک، اطلاعات جمعیتی و سایر دادهها را در یک الگوریتم توصیههای پیچیده ترکیب میکند.
به سرعت توجه مردم را به خود جلب کنید
ویدئوهای فرم کوتاه کاملا مشابه ویدئوهایی که کوتاه هستند نیست. این به ویدیوهایی اطلاق میشود که تقریباً 06 تا 60 ثانیه طول میکشند، بهطور ارگانیک از طریق پلتفرمهای رسانههای اجتماعی فید گرا توزیع میشوند و به طور عمده از طریق دستگاههای تلفن همراه مصرف میشوند. آنها معمولاً، اما نه همیشه، به صورت عمودی عکس می گیرند. این برای همخوانی با صفحه نمایشی است که معمولاً روی آن مصرف می شود. میتوانید ویدیوهای کوتاهی را در TikTok، استوریهای اینستاگرام، شورتهای یوتیوب و موارد مشابه پیدا کنید.
ویدیوی کوتاه به ویژه زمانی موثر است که بتوانید تخصص برند خود را در قالبی بصری ارائه دهید. به عنوان مثال، می توانید خلقت یا عملکرد محصول خود را نشان دهید یا یک فرآیند/عمل را به سرعت نشان دهید. هدف این ویدیوهای کوتاه ارائه ارزش به مخاطبانی است که احتمالاً با برند/محصول شما آشنا نیستند و به آنها کمک می کند تا کمی در مورد ارزش پیشنهادی برند شما درک کنند.
ویدیوی کوتاه به طور انحصاری برای ارائه جذابیت فوری طراحی شده است. یک پنجره 1 تا 3 ثانیه ای وجود دارد که در آن کاربران تصمیم می گیرند که آیا به تماشا کردن ادامه دهند یا به مورد بعدی بروند. بنابراین شما فقط چند ثانیه فرصت دارید که سعی کنید توجه مردم را به خود جلب کنید. همراه با ماهیت کوتاه محتوا، این بدان معنی است که اکثر ویدیوها از قالب “گگ” پیروی می کنند. هر ویدیویی که کار میکند بلافاصله انتظاراتی را از آنچه که مخاطب دریافت میکند ایجاد میکند، سپس به سرعت آن را ارائه میکند یا زیر و رو میکند.
داستان سرایی تصویری
فیل ناتینگهام یک استراتژیست بازاریابی است که در سئو ویدیو و استراتژی برند و بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارد.