برای درک بهتر تأثیر بهروزرسانی آشکار، افزایش نوسانات کلی را بهطور خاص، بهویژه بخشهای سفر، خردهفروشی، امور مالی و بهداشت را بررسی کردم:
از آنجایی که سطوح بالای نوسان رتبه یک عدد نسبی است، میخواستم درک بهتری از اهمیت بهروزرسانی نسبت به روندهای نوسان اخیر داشته باشم. برای انجام این کار، افزایش نوسانات مشاهده شده در به روز رسانی هسته ژانویه 2020 را با یک به روز رسانی الگوریتم تایید نشده مقایسه کردم که در 6 دسامبر 2019.
با این حال، موضوع اصلی در اینجا این است که بهروزرسانی هسته ژانویه 2020 به وضوح و به طور قابلتوجهی بی ثباتتر از بهروزرسانی تأیید نشده 6 دسامبر 2019 بود.
وقتی با به روز رسانی اصلی مواجه می شوید چه باید کرد
از نظر افزایش فی نفسه، طاقچه مالی شاهد یک 1,833٪ افزایش نوسانات در طول بهروزرسانی ژانویه در مقایسه با بهروزرسانی اوایل دسامبر، با افزایش 77 درصدی قسمت Health نشان میدهد!
5 نتیجه برتر
داده های 10 نتیجه برتر به طور کلی اختلاف بین این دو به روز رسانی را برجسته می کند. نوسانات هنگام مقایسه دو به روز رسانی هنگام در نظر گرفتن 10 نتیجه برتر به شرح زیر افزایش می یابد:
هنگامی که به پنج نتیجه برتر در SERP نگاه می کنیم، طاقچه Travel شروع به نشان دادن مقداری فاصله بین نوسانی که در طول به روز رسانی دسامبر متحمل شد نسبت به به روز رسانی ژانویه را نشان می دهد. به طور خاص، طاقچه Travel در ژانویه شاهد افزایش 24 درصدی نوسانات رتبه نسبت به دادههایی بود که در طول بهروزرسانی دسامبر نمایش داد.
22 ژانویه 2020 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein
جالب است که جایگاههای بهداشت و امور مالی به همان اندازه که اختلاف کلی در نوسانات بین این دو بهروزرسانی افزایش مییابد، نشان نمیدهند. دو احتمال منطقی که من آنها را می بینم عبارتند از: یا بخش Travel در طول به روز رسانی ژانویه به شدت ضربه خورد یا جایگاه های Health and Finance به طور کلی مستعد نوسانات بیشتری هستند. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.
به عبارت دیگر …. به روز رسانی هسته ژانویه 2020 چقدر بزرگ بود و چه کسی بیشترین تأثیر را داشت؟
تأثیر کلی بهروزرسانی هسته ژانویه 2020
طولی نکشید که گوگل اولین آپدیت الگوریتم اصلی تایید شده خود را در سال 2020 منتشر کرد. تنها دو هفته پس از سال جدید، گوگل از انتشار آنچه به روز رسانی هسته ژانویه 2020 نامیده بود، خبر داد. درست از همان ابتدا، همه نشانهها حاکی از آن بود که این بهروزرسانی در جنبه بزرگتر و تأثیرگذارتر است. در اینجا نگاهی به تأثیر کلی بهروزرسانی بر ثبات رتبه، تجزیه و تحلیل نوسانات رتبه در هر جایگاه، و مقایسه در دامنه و اندازه با یک بهروزرسانی تأیید نشده اخیر است.
از نظر طول فی نفسه، انتشار این بهروزرسانی کمی طولانیتر از آنچه معمولاً در بهروزرسانیهای اصلی دیده میشود، بود. در حالی که آخرین بهروزرسانی بیش از چهار روز طول کشید تا به طور کامل عرضه شود، بهروزرسانی اصلی سپتامبر 2019 تنها دو روز طول کشید، در حالی که بهروزرسانیهای هستهای ژوئن و مارس 2019 انجام شد و تنها در عرض سه روز به پایان رسید.
نوسانات هر طاقچه در طول به روز رسانی هسته ژانویه 2020 افزایش می یابد
از زمان بهروزرسانی Medic در آگوست 2018، من دیدهام که گوگل تمایلی به نمایهسازی سایتها نشان میدهد، به عنوان مثال، به هویت آنها نگاه میکند تا ببیند آیا سایت a) دارای هویت قوی است (همانطور که هویت و اعتبار هستند. تضادهایی در هویت وجود دارد که قابل اعتماد بودن سایت را زیر سوال می برد. در واقع اینجاست که فکر میکنم تمایل بهروزرسانیها برای تأثیرگذاری بر سایتهای YMYL مورد توجه قرار میگیرد.
در اوایل دسامبر 2019، به جای اینکه نوسانات رتبه به سطح ریسک 107 برسد، 82 بسیار معتدل تری توسط شاخص ما ثبت شد:
از آنجایی که بهروزرسانی ژانویه 2020 تأثیر شدیدی بر جایگاههای غیر YMYL در بالای SERP نداشت (یا به شدت تأثیرگذار بود)، تنها اختلاف بین این دو بهروزرسانی به وضوح در جایگاههای بهداشت و امور مالی وجود دارد. در واقع، بخش خردهفروشی در طول بهروزرسانی دسامبر، نسبت به ژانویه شاهد نوسانات بیشتری در این موقعیتها بود. در هر صورت، دادههای بخش خردهفروشی در طول بهروزرسانی دسامبر، قدرت کلی بهروزرسانی هسته ژانویه را از بین نمیبرد (همانطور که در زیر نشان داده خواهد شد).
گوگل فقط در نگاه کیفی به سایتها و ایجاد تنظیمات برای رتبهبندی در قالب بهروزرسانیهای اصلی با گذشت زمان بهتر و بهتر میشود. یک نکته واضح، می دانم. با این حال، من آن را به منظور روشن کردن نوعی پیچیدگی جدید و جدید سئو نمیکنم. در عوض، من میخواهم به این نکته کمک کنم که همراه با تحلیل کیفی توسعهیافته گوگل، یک سایت و تجزیه و تحلیل صفحه جامعتر در پایان ما باشد. من نقش و اهمیت سئو فنی و اینها را بی اعتبار نمی کنم. با این حال، من بسیار احساس میکنم که باید محتوا، صفحات و سایتها را از منظری «انسانیتر» تحلیل کنیم.
منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-january-2020-core-update
زمانی که تمایل گوگل به اطمینان از واضح بودن، واضح بودن و بدون تضاد بودن هویت سایت/صفحه را در نظر بگیرید، دیدن این موضوع منطقی است (همانطور که قبلا ذکر کردم). باز هم، میخواهم مطمئن شوم که همه ما در اینجا در یک صفحه هستیم… این یک تحلیل مبتنی بر داده نیست… این فقط پیشنهادات حکایتی من بر اساس چند صفحه است که تجزیه و تحلیل کردهام.
بعد چه می شود؟
برای کمک به درک واضح تر از قدرت به روز رسانی هسته ژانویه 2020، نوسانات آن را با به روز رسانی تایید نشده 6 دسامبر در 3، 5 برتر و 10 نتیجه برتر در SERP مقایسه کردم.
3 نتیجه برتر