مهم‌ترین اهداف سئو چیست و در روند بهبود سایت و کسب و کار ما چه نقشی خواهد داشت؟ | گلدلینک

یکی از کار هایی که سئو کار باید بتواند انجام دهد بازاریابی سئو میباشد. در واقع سئوکار وردپرس باید بتواند مانند یک بازاریاب کاربران را به سایت هدایت کند و مجبور کند در بخش های مختلف سایت جستجو کنند و زمان بیشتری را در سایت بمانند و از محصولا و خدمات سایت استفاده کنند. یک سئوکار حرفه ای ابتدا نکات سئو تکنیکال را در سایت پیاده سازی میکند و در صورتی که ساخت سایت نیز به عهده او باشد تلاش میکند در حین ساخت سایت نکات سئو داخلی و سئو تکنیکال را نیز پیاده سازی کند. پیوندهای خارجی ممکن است غیر شهودی به نظر برسند زیرا ممکن است به هر حال، شما نخواهید مشتریان روی پیوندهایی کلیک کنند که آنها را از سایت شما دور می کند.

  • ولی به توجه به کیفیت محصولات آن ارزش آن را دارد که تهیه نمود یا حداقل بصورت اشتراکی استفاده کرد.
  • رنک و یا امتیازی که گوگل در سال گذشته به سایت‌ها و صفحات سایت‌ها نسبت می‌داد،‌ که در حال حاضر یک سال است که متوقف شده است.
  • به واسطه همین شناخت افراد زیادی نام شما را در گوگل جستجو میکنند یا سایت های معتبر خبری در مورد شما مینویسند.
  • ولی در حالت کلی در طول سئو کردن یک وبسایت شما تنها به مهارت‌های کامل سئو نیاز دارید تا بتوانید وجه تمایزی با سایر سئوکاران داشته باشید.
  • ممکن است صفحه ای در سایت پاک شده باشد و یا به صفحه دیگر ریدایرکت شده باشد و شما در صفحات دیگر به آن صفحه لینک داده باشید.

در سایدبار صفحات که معمولا در صفحات مقاله استفاده می‌شوند، به جدیترین و مهم‌ترین مقالات مرتبط لینک بدهید. این باعث می شود مقالاتی که جدید منتشر می‌شوند از سایدبار لینک‌های زیادی دریافت کنند و اعتبار مناسبی کسب کنند. تقویم محتوای اولیه سایت؛ بر اساس اولویت ساخت صفحات درست می‌شود.

بخوانید:   ChatGPT گزینه هایی را برای غیرفعال کردن تاریخچه چت و صادرات داده ها اضافه می کند

بنابراین من در ادامه مطلب حالت نرمال که برای اکثر وب‌سایت‌ها مفید است را توضیح داده‌ام. سایت‌های زیادی هستند که اتوریتی بالایی دارند و حاضر هستند با دریافت مبلغی؛ محتوای شما را در سایتشان منتشر کنند. لینک‌های فالو تمام ارزش ممکن را به صفحه تزریق می‌کنند اما لینک‌های نوفالو ارزش بسیار ناچیزی به صفحه مقصد تزریق می‌کنند. البته در لینک‌بیلدینگ برای طبیعی بودن پروفایل لینکمان؛ هم به بک‌لینک‌های فالو احتیاج داریم و هم به بک‌لینک‌های نوفالو. تمام فاکتورهای سئو فقط یکبار در صفحه می‌توانند موثر باشند اما بک‌لینک فاکتوری است که می‌تواند هزاران بار در صفحه اعمال شوند. بعد از الگوریتم‌های mobile freindly و mobile first index موبایل فرندلی بودن سایت مهم‌تر شد.

البته این که شما چه تعدادی از این مشتریان را به خریدار تبدیل کنید، به یک سری عوامل دیگر مثل ظاهر گرافیکی سایت، خدمات مشتریان و… بستگی دارد. الگوریتم فرد روی حجم تبلیغات موجود در سایت و لینک‌های خارجی تمرکز دارد. هر وقت از کارکنان و کارشناسان بخش جستجوی گوگل می‌پرسند که گوگل از چه اطلاعاتی برای تحلیل رفتار جستجوی کاربران استفاده می‌کند؟ آنها در جواب می‌گویند فقط رفتار کاربران موقع جستجو را رصد می‌کنیم. کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین‌تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این. حالا در این مقاله درباره تکنیک‌های مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) حرف می‌زنیم، با سئو داخلی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا می‌شویم.

تقویم محتوایی

اگر فردی با یک IP یکسان، دوبار از یک سایت بازدید کند، دو بازدید به حساب خواهد آمد. در بازاریابی دیجیتال، Landing Page (صفحه فرود) به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که، بطور ویژه برای بازاریابی و تبلیغات ساخته می‌شود. Landing Page صفحه‌ای است که کاربر پس از کلیک بر روی لینک موجود در تبلیغات گوگل، در یک ایمیل، یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و یا مکان‌های مشابه در فضای وب، وارد آن می‌شود.

بخوانید:   طراحی دکوراسیون داخلی مطب زنان زایمان+15 نمونه

۴. ترویج محتوا (اشتراک‌گذاری)

به عنوان مثال، برای بهبود سئو محلی، الگوریتم کبوتر را معرفی کرد یا برای مقابله با وبمسترانی که محتوای سایت های دیگر را میدزدند، الگوریتم پاندا معرفی شد. گوگل متوجه شده بود که به کمک ربات ها در خیلی مواقع توانایی مقابله با فریب کاری سئوکارها را ندارد اما در مقابل، انسان ها به خوبی میتوانند تعیین کنند که کدام سایت محتوای نامناسب را به جای محتوای با کیفیت ارائه میکند. اسکیماها تعدادی کد برنامه نویسی هستند که در میان کدهای فعلی سایت شما قرار گرفته تا به ربات های گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات سایت بدهند. مثلا به آنها بفهمانند که محصول فروشگاه شما، کتاب است یا این متنی که الآن در حال انتشار آن هستید باید به عنوان یک مقاله شناخته شود.

مهم‌ترین اهداف سئو چیست و در روند بهبود سایت و کسب و کار ما چه نقشی خواهد داشت؟ | گلدلینک

مهم ترین تفاوت در جستجوی صوتی و متنی (تایپ شده) کلمات کلیدی مورد استفاده می باشند. وقتی یک نفر می خواهد به صورت نوشتاری جستجو کند در موتور جستجو می نویسند «رخت خواب ارزان»، اما وقتی همین فرد بخواهد به صورت صوتی جستجو کند، می گوید «چطور می توانم یک رخت خواب ارزان بخرم؟». پس می بینید که در جستجوی صوتی، کلمات کلیدی طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرند. چون که به صورت طبیعی، عبارات گفتاری طولانی تر هستند و بیشتر حالت سوالی دارند. پس اگر می خواهید بدانید که کلمات کلیدی سئو چیست، در ابتدا باید مشخص کنید که منظور از آن کلمه کلیدی، به صورت صوتی است یا متنی. البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است!

بخوانید:   گروسی و وزیرخارجه کره جنوبی درباره مسائل هسته‌ای آسیا و اقیانوسیه گفت و گو کردند

شما باید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مشتریان و بازدید کنندگان سایت شما به دنبال آن ها هستند. سپس باید محتوای خودتان را بر اساس این کلمات و عبارات کلیدی ایجاد کنید تا بتوانید احتمال رتبه بندی در SERP ها را افزایش دهید. به همین دلیل موتورهای جستجو در راستای بهبود و افزایش رضایت کاربران خود، الگوریتم هایی جهت نمره دادن و ممیزی وب سایت ها ایجاد کرده اند تا بهترین نتایج برای عبارت جستجو شده توسط کاربران را به آن ها ارائه دهند. Organic Search یا Natural Search یا جستجوی طبیعی، به نتایجی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو، زیر تبلیغات گوگل فهرست می‌شوند و رتبه‌هایشان را با رعایت اصول سئو بدست می‌آورند. همانطور که قبلا گفته شد، موتور‌های جستجو هرگز به دنبال فهرست کردن لیستی از سایت‌های پر شده با محتوا‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده، در صفحات نتایج جستجو‌ی خود نیستند. این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیج‌ها، می‌توانید رتبه‌های بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود سئو را افزایش دهید.