مهاجرت وب سایت، به ویژه مهاجرت دامنه، اغلب به عنوان یکی از پیچیده ترین بخش های سئو در نظر گرفته می شود.
آنها به طور فزایندهای رایجتر میشوند زیرا کسبوکارها وبسایتها و داراییها را برای کاهش هزینهها و تحکیم تلاشها با ورود کانالها و پلتفرمهای بیشتر ادغام میکنند.
بهعنوان متخصص سئو، ما وظیفه داریم تا حد امکان ریسکها و متغیرها را کاهش دهیم تا کسبوکار مشکلات عملکرد ارگانیک را ببیند – اصلاً یا برای مدت زمان طولانیتر.
وقتی این مطالعه را در سال 2023 انجام دادیم، 171 مهاجرت را بررسی کردیم و دریافتیم که 229 روز (به طور متوسط) طول کشید تا ابزارهای شخص ثالث ترافیک ارگانیک دامنه جدید را منعکس کنند تا به همان سطوح قبل از مهاجرت دامنه اصلی بازگردد. ; 42 درصد اصلا برنگشتند.
دلیل اینکه ما این مطالعه را تکرار کردیم این است که فکر میکنیم مهم است که کسبوکارها (و بازاریابان سئو) دادههایی برای کار کردن برای تصمیمگیری آگاهانه هنگام برنامهریزی مهاجرت دامنه داشته باشند.
در طول سالها، من در تعدادی از نشستهای پیادهسازی حضور داشتهام که در آن آژانسهای دیگر قول دادهاند که در طول مهاجرت به هیچ وجه تلفات ترافیکی نداشته باشند، و بیشتر اوقات، کار آمادهسازی، نظارت یا تنظیم انتظارات کافی انجام شده است.
روش مطالعه
هدف این مطالعه تحقیق و ارائه پاسخی مبتنی بر داده به “مدت زمان لازم برای مهاجرت سئو” است تا به سئوکاران داخلی و مشاوران کمک کند تا تخمین ها و ارتباطات بهتری را با سهامداران غیر سئو پروژه های مهاجرت خود ارائه دهند.
این برگرفته از مطالعه سال گذشته است که در آن 171 مهاجرت دامنه را بررسی کردیم. امسال، به لطف همکاران متخصص سئو که به درخواستهای اطلاعات در کانالهای مختلف Slack و X (تویتر) پاسخ میدهند، مجموعه داده را به ۸۹۲ افزایش دادیم.
سپس با استفاده از ابزارهای شخص ثالث، تعداد روزهایی را که دامنه B (دامنه جدید) طول کشید تا به همان حجم ترافیک ارگانیک تخمین زده شده با دامنه A (دامنه قدیمی) برسد، اندازهگیری کردیم.
داده ها در 22 اکتبر 2024 جمع آوری شدند.
عوامل تعصب
سوگیری در یک مطالعه کمی به خطاهای سیستماتیک اشاره دارد که می تواند نتایج را به طور قابل توجهی منحرف کند و منجر به نتیجه گیری نادرست شود.
این سوگیری ها می توانند در هر مرحله از فرآیند تحقیق مانند مراحل طراحی، جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل و تفسیر ایجاد شوند.
سوگیری اعتبار و پایایی نتایج مطالعه را تضعیف می کند و می تواند منجر به نتایج گمراه کننده شود.
در صورت امکان، ما اقداماتی را برای کاهش هرگونه سوگیری از تأثیرگذاری بر مطالعه انجام داده ایم.
- تعصب انتخاب: ما با درصد بالایی از دادهها از Ahrefs (فیلتر نشده) و درخواست باز به جامعه SEO، تا حد امکان برای حذف این موضوع تلاش کردهایم. این باید ورودیهای خودمان را از بخشهایی که در آنها تخصص داریم نفی کند. این منجر به ایجاد دامنههای مختلف در بخشهای مختلف شده است.
- تعصب اندازه گیری: از آنجایی که ما از ابزار شخص ثالث استفاده می کنیم، تعصب در اینجا به محدوده ابزار، به روز رسانی پایگاه داده و مجموعه کلمات کلیدی محدود می شود. از آنجایی که ما دو دامنه را با هم مقایسه می کنیم و فرض می کنیم که آنها از نظر مجموعه کلیدواژه هدف مطابقت دارند، این سوگیری باید کاهش یابد.
- تعصب مخدوش کننده: از آنجایی که ما در حال مقایسه دوره های تاریخ در یک ابزار هستیم، هیچ ارتباطی از نظر تجزیه و تحلیل داده ها وجود ندارد.
- تعصب انتشار: این مطالعه قرار بود بدون توجه به یافتههای درصد/داده منتشر و ارسال شود. بنابراین، این تعصب کاهش می یابد.
مجموعه دادهها شامل حوزههایی با کاربردهای مختلف، از تولید سرنخ در SaaS، حقوقی و مالی تا وبلاگها، خردهفروشی محلی و تجارت الکترونیک بود.
یافته های مطالعه
نکات کلیدی از مطالعه دامنه عبارتند از:
- به طور متوسط طول کشید 523 روز برای اینکه دامنه B همان سطح ترافیک ارگانیک را با دامنه A نشان دهد.
- کوتاه ترین زمان ثبت شده 19، 22، 23 و 33 روز بود.
- 17 درصد از مهاجرتهای دامنه در نمونه شاهد بازگشت ترافیک ارگانیک به همان سطوح پس از 1000 روز نبودند. این یک پیشرفت قابل توجه در مقایسه با 42 درصد از مطالعه قبلی است.
- ما سه مهاجرت را بهعنوان «در حال انجام» طبقهبندی کردیم، زیرا کمتر از دو سال از عمر آنها گذشته بود و ترافیک به کندی در حال بازگشت بود.
- ما 25 مهاجرت (2.8٪) را به عنوان “بی نتیجه” طبقه بندی کردیم زیرا ترافیک دامنه B به سطح دامنه A رسیده بود، اما پایدار نبود.
از مجموعه دادههای اصلی، تعدادی از دامنهها حذف شدند و اکنون به فروشندگان دامنه/دامنههای خصوصی هدایت میشوند.
از آنجایی که این ها مهاجرت های دامنه «اصلی» نیستند، و دامنه جدید هرگز برای حفظ همان کلمات کلیدی و ترافیک در نظر گرفته نشده است، این موارد تخفیف داده شده اند و در داده ها لحاظ نشده اند.
چرا نتایج مهاجرت متفاوت است؟
هیچ دو وب سایتی یکسان نیستند، و چندین متغیر در مهاجرت وب سایت وجود دارد که می توانیم کنترل کنیم – و چندین متغیر را نمی توانیم.
گفتمان پیرامون مهاجرت در صنعت SEO واقعاً چند سالی است که تغییر نکرده است، با ایجاد بهترین شیوه های اساسی و سپس لایه بندی اصول اولیه با نیازهای وابسته به موقعیت برای کاهش خطرات.
گوگل فهرست خود را به صورت صفحه به صفحه بازسازی می کند، بنابراین باز کردن مسیرهای خزنده و URL های جدید پیش از موعد می تواند مراحل اولیه کشف و خزیدن را سرعت بخشد.
از نظر تجربه، راهاندازی ساختار دامنه و URL جدید 24 تا 48 ساعت قبل از انجام انتقال، یعنی پیادهسازی تغییر مسیرها، میتواند به سرعت بخشیدن به فرآیند کمک کند، زیرا Google قبلاً شروع به خزیدن و پردازش مسیرهای URL جدید در اکثر موارد کرده است. این به همراه تغییر ابزار آدرس در کنسول جستجوی گوگل میتواند بسیاری از تاخیرهای اولیه مهاجرت را برطرف کند.
پروفایل های بک لینک و مهاجرت ها
در حالی که دامنههای جمعسپاری را برای این مطالعه جستجو میکردم، من همچنین از جامعه پرسیدم که چرا «تأخیر زمانی» در مهاجرتها وجود دارد.
ناتالیا ویتچیک این ایده را مطرح کرد که مربوط به پروفایل های بک لینک است و مدت زمانی که گوگل برای پردازش انتقال پروفایل نیاز دارد:
بر اساس تجربه من، برای اینکه رتبه و ترافیک به سطح عادی بازگردد، نمایه بک لینک باید دوباره خزیده شود و تغییر مسیرها باید منعکس شوند.
اگر نمایه بک لینک وجود نداشته باشد تقریباً زمان نمی برد، بنابراین بازگشت به سطح ترافیک عادی سریع اتفاق می افتد. اگر نمایه بک لینک گسترده باشد، موارد بیشتری برای خزیدن مجدد وجود دارد و این امر به گوگل زمان بیشتری می برد.
این امر مرا بر آن داشت تا به تعداد کل دامنههای ارجاعی که هر دامنه داشت نگاه کنم، و رابطهای با این موضوع وجود دارد، اما با تعداد زیادی موارد پرت – احتمالاً به دلیل نحوه مهاجرت.
برای اطلاعات بیشتر و بهترین روش ها در مورد مهاجرت وب سایت، خواندن مقالات زیر را توصیه می کنم:
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: ParinPix/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/study-how-long-should-seo-migration-take/492050/