در Yoast، ما معتقدیم که بهترین استراتژی سئو، یک رویکرد جامع است. با رویکردی جامع، سئو «هم تیمیهای» زیادی دارد که باید با هم کار کنند. صرفاً بهینه سازی عناوین صفحه شما کافی نیست. همچنین باید روی جنبه هایی مانند سرعت سایت، محتوای عالی و تجربه کاربری (UX) کار کنید. در این پست، ما به طور خاص بر روی مناطقی که SEO و UX با یکدیگر ملاقات می کنند، تمرکز خواهیم کرد. چرا؟ زیرا هر دو موضوع حیاتی هستند که در صورت اجرای یک وب سایت باید به آنها توجه کنید.
عناصر رایج صفحه که بر SEO و UX تأثیر می گذارند
بنابراین در مورد نسخه موبایل صفحه اصلی خود خوب فکر کنید! آیا حوزه های اصلی وب سایت شما را پوشش می دهد؟ آیا بازدیدکنندگان شما (و هر موتور جستجویی) را دعوت می کند تا بقیه وب سایت شما را نیز بررسی کنند؟ حتی اندازه دکمه ها نیز می تواند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد. شما همیشه می توانید نظر گوگل را در مورد وب سایت موبایل خود از طریق آنها جویا شوید تست سازگاری با موبایل، یا پست ما را در مورد چگونگی بهبود نسخه موبایل سایت خود بخوانید.
نتیجه: SEO و UX دست به دست هم می دهند
فرض کنید پست یا صفحه شما به طور کامل به سؤال کاربر پاسخ نداده است، پس عالی است که آنها را به صفحه دیگری در سایت خود هدایت کنید. چرا؟ زیرا می خواهید از بازگشت کاربران به صفحات نتایج جستجو جلوگیری کنید. این به عنوان دیگری شناخته می شود جهش. نرخ پرش بالا می تواند تأثیر منفی بر سئوی شما داشته باشد. این به Google نشان می دهد که ممکن است به درخواست جستجوی بازدیدکنندگان خود پاسخ ندهید.
همانطور که می بینید، زمینه های زیادی وجود دارد که SEO و UX با هم ملاقات می کنند. احتمالاً منصفانه است که بگوییم تقریباً هر بهینه سازی که به نفع کاربران شما باشد (UX) تأثیر مثبتی بر سئوی شما نیز خواهد داشت. و برعکس هم هست! اگر تجربه کاربری ضعیفی ارائه دهید، ممکن است این موضوع را در صفحات نتایج جستجو مشاهده کنید. بدیهی است که تأثیر ممکن است از بهینه سازی به بهینه سازی دیگر متفاوت باشد. اما SEO و UX به وضوح یک تطابق عالی در مفهوم بزرگتر ما از SEO جامع هستند!
به طور کلی، درک نحوه استفاده از سرفصل ها در سایت بسیار مهم است. چرا؟ زیرا آنها به نفع سئو و کاربران شما هستند. عنوان صفحه بهینه شده و مرتبط، قابل مشاهده است <h1>
عنصر به گوگل می گوید که صفحه شما در مورد چیست. اما عنوان صفحه و <h1>
عنصر نیز به شما اطلاع دهد بازدید کنندگان صفحه در مورد چیست علاوه بر این عناوین فرعی مانند <h2>
همچنین به گوگل و بازدیدکنندگان خود کمک کنید تا یک صفحه را اسکن کنند و ایده کلی محتوای آن صفحه را درک کنند.
لینک های خارجی
Camille مدیر محتوا در Yoast است. او پست های وبلاگ را می نویسد و بهینه می کند و از ایجاد محتوایی که به افراد در تسلط بر سئو کمک می کند لذت می برد.