محل ملاقات SEO و UX در سایت شما • Yoast

در Yoast، ما معتقدیم که بهترین استراتژی سئو، یک رویکرد جامع است. با رویکردی جامع، سئو «هم تیمی‌های» زیادی دارد که باید با هم کار کنند. صرفاً بهینه سازی عناوین صفحه شما کافی نیست. همچنین باید روی جنبه هایی مانند سرعت سایت، محتوای عالی و تجربه کاربری (UX) کار کنید. در این پست، ما به طور خاص بر روی مناطقی که SEO و UX با یکدیگر ملاقات می کنند، تمرکز خواهیم کرد. چرا؟ زیرا هر دو موضوع حیاتی هستند که در صورت اجرای یک وب سایت باید به آنها توجه کنید.

عناصر رایج صفحه که بر SEO و UX تأثیر می گذارند

بنابراین در مورد نسخه موبایل صفحه اصلی خود خوب فکر کنید! آیا حوزه های اصلی وب سایت شما را پوشش می دهد؟ آیا بازدیدکنندگان شما (و هر موتور جستجویی) را دعوت می کند تا بقیه وب سایت شما را نیز بررسی کنند؟ حتی اندازه دکمه ها نیز می تواند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد. شما همیشه می توانید نظر گوگل را در مورد وب سایت موبایل خود از طریق آنها جویا شوید تست سازگاری با موبایل، یا پست ما را در مورد چگونگی بهبود نسخه موبایل سایت خود بخوانید.

نتیجه: SEO و UX دست به دست هم می دهند

فرض کنید پست یا صفحه شما به طور کامل به سؤال کاربر پاسخ نداده است، پس عالی است که آنها را به صفحه دیگری در سایت خود هدایت کنید. چرا؟ زیرا می خواهید از بازگشت کاربران به صفحات نتایج جستجو جلوگیری کنید. این به عنوان دیگری شناخته می شود جهش. نرخ پرش بالا می تواند تأثیر منفی بر سئوی شما داشته باشد. این به Google نشان می دهد که ممکن است به درخواست جستجوی بازدیدکنندگان خود پاسخ ندهید.

همانطور که می بینید، زمینه های زیادی وجود دارد که SEO و UX با هم ملاقات می کنند. احتمالاً منصفانه است که بگوییم تقریباً هر بهینه سازی که به نفع کاربران شما باشد (UX) تأثیر مثبتی بر سئوی شما نیز خواهد داشت. و برعکس هم هست! اگر تجربه کاربری ضعیفی ارائه دهید، ممکن است این موضوع را در صفحات نتایج جستجو مشاهده کنید. بدیهی است که تأثیر ممکن است از بهینه سازی به بهینه سازی دیگر متفاوت باشد. اما SEO و UX به وضوح یک تطابق عالی در مفهوم بزرگتر ما از SEO جامع هستند!

بخوانید:   نکات گوگل برای افزایش اعتبار و اعتماد کسب و کار شما

به طور کلی، درک نحوه استفاده از سرفصل ها در سایت بسیار مهم است. چرا؟ زیرا آنها به نفع سئو و کاربران شما هستند. عنوان صفحه بهینه شده و مرتبط، قابل مشاهده است <h1> عنصر به گوگل می گوید که صفحه شما در مورد چیست. اما عنوان صفحه و <h1> عنصر نیز به شما اطلاع دهد بازدید کنندگان صفحه در مورد چیست علاوه بر این عناوین فرعی مانند <h2> همچنین به گوگل و بازدیدکنندگان خود کمک کنید تا یک صفحه را اسکن کنند و ایده کلی محتوای آن صفحه را درک کنند.

Camille مدیر محتوا در Yoast است. او پست های وبلاگ را می نویسد و بهینه می کند و از ایجاد محتوایی که به افراد در تسلط بر سئو کمک می کند لذت می برد.

آواتار کامیل کانینگهام


منبع: https://yoast.com/seo-and-ux/

لینک های خارجی چطور؟ آنها برای سئو عالی هستند، زیرا به گوگل می گویند که به منابع خود احترام می گذارید. به علاوه، پیوندهای خارجی می توانند احتمال اینکه منابع شما در محتوای خود به شما پیوند داده شوند را افزایش می دهد. با این حال، برای کاربران شما، پیوندهای خارجی راهی برای دسترسی به اطلاعات پس زمینه فراهم می کنند. آنها همچنین به شما اعتبار می دهند، زیرا پیوندهای خارجی به بازدیدکنندگان نشان می دهند که شما تحقیقات خود را انجام داده اید.

مطالب عالی

اگر محتوای باکیفیتی ارائه می‌کنید، مردم می‌خواهند به شما لینک دهند و بازدیدکنندگان می‌خواهند آنچه را که می‌گویید بخوانند. به علاوه، احتمال بیشتری برای ماندن در سایت شما وجود دارد. این عالی است، زیرا این پیوندهای ورودی و زمان در صفحه مواردی هستند که Google متوجه آن خواهد شد. در واقع، گوگل حتی می تواند محتوای شما را به عنوان منبع اصلی اطلاعات در مورد یک موضوع خاص در نظر بگیرد. پس روی ایجاد آن محتوای با کیفیت تمرکز کنید! به عنوان مثال، می توانید تصاویر و ویدیوهایی را به پست ها و صفحات خود اضافه کنید که هم گوگل و هم کاربران شما را خوشحال می کند.

بخوانید:   چگونه کاربران خود را در جایی که هستند ملاقات کنید: فراتر از جستجو فکر کنید

ساختار سایت

و داشتن یک ساختار زیبا و سلسله مراتبی سایت یک مزیت دیگر دارد: مطمئن شوید که گوگل می تواند صفحات شما را به طور موثر بخزد!

سرعت سایت

امروزه داشتن یک تجربه خوب از موبایل بسیار مهم است. خوشبختانه، همان قوانینی که در مورد وب سایت شما اعمال می شود، برای نسخه موبایل آن نیز اعمال می شود. باید سریع، خوب طراحی شده باشد و ناوبری با کاربری آسان داشته باشد. پس از همه، شما می خواهید هم کاربران و هم موتورهای جستجو به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

اگر به عناصر اساسی در صفحه ای که بر سئوی شما تأثیر می گذارد نگاه کنید، رابطه نزدیکی بین سئو و تجربه کاربر (UX) پیدا خواهید کرد. در زیر به چند مورد از این عناصر خواهیم پرداخت.

عنوان و سرفصل صفحات

شاید قبلاً با سرعت سایت آشنا شده باشید. با این حال، خوب است که دوباره به این موضوع بپردازیم، زیرا به شدت بر سئوی شما تأثیر می گذارد و UX. چگونه؟ اول اینکه بازدیدکنندگان دوست ندارند منتظر بارگذاری محتوای شما باشند. فقط در مورد آن فکر کنید: تا کی؟ شما می خواهید صبر کنید تا صفحه بارگیری شود؟ حداکثر چند ثانیه، احتمالا.

بیشتر بخوانید: UX چیست (و چرا زحمت بکشید؟) »