فرمول سئو محتوا (استفاده در بیش از 10 هزار مقاله و محصول موفق)

نکته اول اینکه هر صفحه وبسایت عموماً روی یک عبارت کلیدی اصلی سئو میشود و با کمک اصول سئو در تولید محتوا، سعی میشود که در نتایج نخست گوگل قرار سایت linkoor گیرد. مقالاتی که جنبه تبلیغاتی بر آنها غلبه داشته با الگو:تبلیغ نشانهگذاری میشوند. مجموعه فعالیت هایی که باید در داخل سایت انجام شود تا سبب ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت شود، بعنوان سئوی داخلی شناخته می شود. هنگامی که یک ربات موتور جستجو صفحه ای را پیدا می کند، ابتدا به داخل فایل robots.txt نگاه می کند. این یکی از سالم ترین و بهترین و با ارزش ترین راه های دریافت لینک با کیفیت محسوب میشه که تصمیم درم شما رو با این روش آشنا کنم، شما میتونین وب سایت هایی که در زمینه حوزه کاری شما فعالیت دارند رو شناسایی کنید و با مدیران این وب سایت ها وارد ارتباط بشین یا شرایط نویسندگی مهمان رو در این سایت ها مطالعه کنین، سپس کاری که شما باید بکنین اینه که یک مطلب اختصای و مفید برای اون سایت تولید کنید و به اون سایت ارائه کنین هنگامی که مدیر سایت مطلب شما رو داخل وب سایتش قرار میده به عنوان منبع یک لینک به سایت شما میدهد و این برای سایت شما خیلی با ارزشه چون این لینک هیچوقت حذف نمیشه و هروز به عمر این لینک اضافه میشه، هنگامی که یه سایت از یه مطلب علمی به سایت شما لینک میده این باعث میشه که اعتبار وب سایت شما به شدت افزایش پیدا کنه، دریافت یک یا چند لینک با این روش های مفید از خریدن لینک در هزاران سایت بی ارزش برای شما مفید تره، به این جمله من دقت کنین که لینک های با ارزش به راحتی به دست نمیان.

Robots.txt یک فایل متنی است که دارندگان وب سایت می توانند با ایجاد آن برای رباتهای موتور جستجو چگونه صفحات را در سایت خود بخزند و فهرست کنند. Robots.txt یک فایل متنی است که مدیران وبسایت برای آموزش به رباتهای وب (معمولاً روباتهای موتورهای جستجو) ایجاد میکنند که چگونه صفحات را در وبسایت خود بخزند. اگر یک URL را مجاز نمی دانید ، ربات های موتور جستجو تصور می کنند که اجازه دارند آن را بخزند. شما می توانید چندین دستورالعمل داشته باشید تا URL های خاص را مجاز یا ممنوع کرده و چند نقشه سایت اضافه کنید. استفاده از این تگ اختیاریست، اما پیشنهاد می شود که حتما آن را به کار ببرید. کلمه کلیدی اصلی باید حتما در عنوان محتوا به کار رفته باشد. مثلا در حال حاضر، چگالی کلمه کلیدی ۱۰ نتیجه اول برای مشاوره سئو برابر ۱.۸۳٪ ، برای کاشت مو برابر ۴.۴۱٪ و برای کاشت ابرو ۵.۰۱٪ است. کلمات کلیدی دم بلند: رشتهای از کلمات یا عبارات کلیدی که اغلب ۳ تا ۶ کلمه است. این امن ترین راه برای مخفی کردن مطالب از بین عموم نیست ، اما به شما کمک می کند تا از نمایش آنها در نتایج جستجو جلوگیری کنید. Rich snippet (ریچ اسنیپت) : گاهی در serp گوگل، علاوه بر نتایج معمولی دادههای بیشتری نمایش داده می شود.

هنگامی که صفحه بهروزرسانی شد، میتوانید روی منوی کشویی بالای ویرایشگر متن نیز کلیک کنید تا مُهر زمانی نمایش داده شود که نشاندهنده زمانی است که گوگل برای اولینبار آخرین نسخه فایل robots.txt شما را دیده است. در بازاریابی سنتی، شما برای دست یابی به رفتار مصرف کننده و دلیل انتخاب او، روش زندگی و حتی نوع و میزان مصرف مجبور بودید، راهی بسیار سخت را طی نمایید تا بلکه بتوانید به دلایل واقعی تری دست یابید و شاید می بایست با روش هایی مانند گروه کانونی (Focus Group) و یا پرسشنامه (Questionnaire) و بسیاری از روش های زمان بر و پرهزینه استفاده نمایید، تا نظر مصرف کننده و مخاطب بازار هدف خود را جویا شوید و او نیز دلایلی را به شما بیان می کرد که عمیقاً به آن ها اعتقاد نداشت و در خلوت خویش و زمانی که شما حضور نداشتید کاری را می کرد که مخالف با اظهارات خودش بود. اگر فایل Robots.txt خود را به درستی راه اندازی کنید، می توانید فرآیند ایندکسینک سایت خود را بهبود ببخشید .وقتی موتورهای جستجو بهینه تر بودجه خزش شما را مصرف کنند، تغییرات محتوایی شما سریعتر توسط گوگل دیده می شود.

محتوای با کیفیت بالا، وب سایت شما را به عنوان یک مرجع معرفی می کند و برای هدایت سئو در سئو سایت طلا و جواهر ترافیک ارگانیک و افزایش رتبه ضروری است. هدف انتقال مطلب با زبان ساده است. باعث می شود شما به خوبی بازار هدف را شناسایی نمایید و همیشه در وضعیت خوبی با رقبای خود قرار داشته باشید. مثالهای ذکر شده با هم بهعنوان یک فایل robots.txt کامل در نظر گرفته میشوند؛ اگرچه یک فایل ربات میتواند حاوی چندین خط از عوامل و دستورالعملهای کاربر باشد (بهعنوانمثال، غیرمجاز، اجازه، تأخیر خزیدن و غیره). REP همچنین شامل دستورالعملهایی مانند رباتهای متا و همچنین دستورالعملهای صفحه، زیر دایرکتوری یا سراسر سایت برای نحوه برخورد موتورهای جستجو با لینکها (مانند «دنبالکردن» یا دنبال نکردن «nofollow») است.

فایل /robots.txt به صورت عمومی در دسترس است: فقط کافیست /robots.txt را به انتهای هر دامنه ریشهای اضافه کنید تا دستورالعملهای آن وبسایت را ببینید. مهمترین تفاوت این واقعیت است که robots.txt خزیدن یک وب سایت را کنترل می کند، در حالی که Meta Robots Tag و X-Robots-Tag به شما امکان کنترل فهرست بندی آن را می دهند. اگر می خواهید از آن جلوگیری کنید، باید به جای آن از Meta Robots Tag یا هدر X-Robots-Tag استفاده کنید. تا اینجا دقیقاً متوجه شدیم که سئو چیست، سئو به چه معناست و باید دقیقاً چه چیزی را بهینه کنیم. با رعایت لینک سازی هوشمند جایگاه های برتر گوگل را برای کسب و کارتان رزرو خواهید کرد و ساختارمند بودن سایت تان را به گوگل تفهیم میکنید و گوگل متوجه میشود که سایت شما طبق ساختار و اصول ساخته و پرداخته میشود. در یک فایل robots.txt با چندین دستورالعمل کاربر، هر قانون غیرمجاز یا مجاز فقط برای عاملهای کاربر مشخص شده در آن مجموعه جدا شده از خط خاص اعمال میشود. وقتی صحبت از URLهای واقعی برای مسدودکردن یا مجاز شدن میشود، فایلهای robots.txt میتوانند نسبتاً پیچیده شوند زیرا امکان استفاده از تطبیق الگو را برای پوشش طیف وسیعی از گزینههای URL ممکن میدهند.

فایلهای Robots.txt (فایل روبوتس) بیشتر برای مدیریت فعالیتهای رباتهای خوب مانند خزندههای وب در نظر گرفته شدهاند، زیرا رباتهای بد احتمالاً دستورالعملها را دنبال نمیکنند. مفهوم اقتدار در سئو نسبتاً جدید است ، اما برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا از اهمیت بیشتری برای کاربران وب برخوردار است. دلیل خوب دیگر استفاده از فایل robots.txt زمانی است که می خواهید موتورهای جستجو را از نمایه سازی یک پست یا صفحه در وب سایت خود متوقف کنید. این ویژگی ها می توانند میزان زمانی را که شخصی در وب سایت شما سپری می کند به طرز چشمگیری بهبود بخشد. تصور کنید که دارای وب سایتی با تعداد زیادی صفحه هستید. با ایجاد این MAP، به خزنده های گوگل تعداد صفحات سایت اطلاع داده می شود.

فایل های جاوا اسکریپت یا CSS خود را با استفاده از robots.txt مسدود نکنید. از robots.txt برای مسدود کردن محتوای خصوصی خود استفاده نکنید. فراموش نکنید محصولات شما باید کیفیت بالا و واقعی داشته باشد و روشهای سئو تنها برای تایید کیفیت به کار میروند. به حروف کوچک و بزرگ حساس است: نام فایل باید “robots.txt” باشد (نه Robots.txt، robots.TXT یا غیره). نام فایل robots.txt باید با حروف کوچک باشد (بدون Robots.txt یا ROBOTS.TXT). این یک تنظیم یک بار است که می توانید با توجه به نیاز خود آن را سفارشی کنید. این برای اولین بار که یک وبلاگ راه اندازی می کنید و محتوای زیادی ندارید ، تأثیر زیادی نخواهد داشت. به این دلیل که الگوریتم Google اکنون برای اولین بار از طریق تلفن همراه قابل استفاده است.

در اینجا دلیل آن وجود دارد. فایل روبوت سایت مانند هر فایل دیگری در وبسایت بر روی وب سرور میزبانی میشود. موتورهای جستجو و سایر رباتهای خزنده وب هر زمان که به سایتی مراجعه میکنند، میدانند که باید به دنبال فایل robots.txt بگردند. عنوان هر محتوا باید یک چکیده و عصاره ای از کل متن باشد، یعنی ارتباط معنایی خاصی باید بین عنوان و متن وجود داشته باشد. محتوا پادشاه دنیای وب است. ربات های جستجو برای هر وب سایت سهمیه خزیدن دارند. اگر فایل robots.txt حاوی هیچ دستورالعملی نباشد، به صورت پیشفرض برای خزندهها اجازه برخی کنجکاوی در وبسایت را ارائه میدهد.

درحالیکه اگر شما به طور تصادفی Googlebot را از خزیدن در کل سایت خود منع کنید، میتواند بسیار خطرناک باشد، برخی موقعیت ها وجود دارد که در آن فایل robots.txt میتواند بسیار مفید باشد. موتور جستجوگر گوگل بر اساس آدرس سایت مپ که در سرچ کنسول به آن معرفی می کنیم ، با توجه به تنظیمات انجام شده و میزان بروزرسانی سایت ، سایت مپ شما را می خوانند. برای مثال خرید بک لینک یکی از روشهای سئو کلاه سیاه است که گوگل شدیدا با آن برخورد میکند. یک فایل robots.txt را مانند یک علامت در نظر بگیرید که روی دیوار یک باشگاه ورزشی، یک کافیشاپ یا یک مرکز خرید نصب شده است، این علامت بهخودیخود قدرتی برای اجرای قوانین ذکر شده ندارد، اما مانند مشتریانی خوب هستند که قوانین را رعایت خواهند کرد. رباتهای خوب و رباتهای بد وجود دارند و یک نوع ربات خوب، ربات خزنده وب نامیده میشود. این به طور معمول در پوشه اصلی وب سایت شما ذخیره می شود.

همچنین می توانید از متا روبات تگ و تگ X-Robots استفاده کنید. بعد از اینکه تگ تعریف شد، در مقابل آن آدرس نقشه سایت نوشته میشود. لازم به ذکر است، هر URL و یا آدرسی که در نقشه ی سایت جای گذاری می شود، می بایستی دارای دو تگ و یک تگ باشد و بقیه تگ ها نیز اختیاری می باشند. کم بودن سرعت لودینگ وب سایت شما می تواند به دلیل استفاده از پلن های ارزان قیمتی که معمولا از سوی ارائه کنندگان هاست برای جلب مشتری بیشتر ارائه می شود باشد. گوگل رفتار کاربران را در سایت بررسی می کند؛ هر چقدر یک کاربر بیشتر در یک صفحه بماند، برای گوگل این معنی را دارد که آن صفحه یک صفحه کاملاً ارزشمند است و توانسته نظر کاربر را جلب کند. من سئو را اینگونه تعریف میکنم: اطمینان از اینکه یک وبسایت در چشم موتور جستجو از لحاظ فنی درست و مناسب به نظر بیاید. همچنین میتوانید فایل را مستقیماً در robots.txt tester ویرایش کنید و تغییرات را مجدداً آزمایش کنید. ویژگی ارسال ابزار آزمایش robots.txt به شما این امکان را میدهد که گوگل را سریعتر خزیده و فایل robots.txt جدید را برای سایت خود فهرست کنید.

عامل کاربر: ربات گوگل (Googlebot) غیرمجاز: /برای مثال: زیر پوشه … هنگامی که یک برنامه، اتصال به یک وب سرور را آغاز میکند (خواه یک ربات باشد یا یک مرورگر وب استاندارد)، اطلاعات اولیه هویت خود را از طریق یک هدر HTTP به نام “user-agent” ارائه میدهد که منظور همان عامل کاربر است. اگر فایل حاوی قاعدهای باشد که برای بیش از یک کاربر عامل اعمال میشود، خزنده فقط به خاصترین گروه دستورالعملها توجه میکند. یکی از بهترین روشها برای ایجاد ساختار محتوایی، استفاده از پیلار و کلاستر است. به عنوان مثال ، این تصویر از تعداد نظرات یکی از راهنماهای ما را بررسی کنید. یکی از راههای افزایش بازدید سایت تولید مطالب و محتواهای خوب هستش. ربات خوب یا بد! درحالیکه یک فایل روبوت به خزندهها دستورالعملهایی را ارائه میدهد تا راهنمای آنها باشد و این خاصیت یک ربات خوب است!

احتمالا تاکنون برای آپلود عکس در سایت خود از این روش قدیمیاستفاده مینمایید که یک عکس بسیار حجیم و بدون متن جایگزین را از اینترنت یافته و به سایت خود اضافه نموده اید. برای مثال، در صورت خطا در بهینه سازی سایت به روش بلک یا گری هت، ممکن است گوگل صفحه شما را نامعتبر شناخته و آن را غیر قابل اعتماد بداند. در این مطلب آموزش تکنیک های سئو را با ساده ترین روش ها برای شما آماده کردیم. با اینکه گوگل و سایر موتورهای جستجو زیاد علاقه ای به افشاگری درباره الگوریتم ها و نحوه رتبه دهی به سایت ها ندارند ولی افرا مختلفی در سرتاسر جهان به عنوان سئوکار مشغول پیدا کردن تکنیک های نوین در این زمینه هستند و طبیعتا در وب بنا به اهداف مختلفی که دارند این موارد را به سایرین به اشتراک قرار می دهند. بیشتر کسبوکارها متناسب با محتوای خود در گوگل رتبهبندی میشوند، به این معنی که آنها بهطور بالقوه در سیستم عاملهای دیگر از دست نمیروند.