در این بخش، نه تنها به نکتههای ریز و درشت سئو کردن ویدیو میپردازیم، بلکه در مورد بسترهای انتشار ویدیو و تجربههای خودمان چه در دیجیتالینگ و چه در سایتهای دیگر برایتان خواهیم گفت. علاوه بر این، میتوان گفت یکی از بهترین و کارامدترین ابزارها برای ارائه داده به موتورهای جستجو، سایت مپ است. داشتن نقشه سایت یکی از مهمترین کمکهایی است که میتوانید برای شناسایی محتوای دستهبندی شده سایت خود به موتورهای جستجو ارائه کنید. 1. یک صفحه در وبسایت خود (مثلا صفحه درباره ما) را به نمایش این اختصاص دهید که فعالیتهای برند شما در کدام رسانهها بازتاب داشته است. در واقع نقشه سایت HTML حاوی اطلاعاتی درباره صفحات وب سایت و موقعیت آنها در سایت است. این نوع سایت مپ، بهصورت دیداری در اختیار مخاطبین سایت قرار میگیرد و آنها می توانند به کمک سایت مپ HTML به قسمتهای مختلف سایت دسترسی پیدا کرده و بهصورت دقیقتر از مسیر و صفحات سایت آگاه شوند. بهطور خلاصه، گوگل تأیید کرده است که شما برای نقشه سایت مجازات نخواهید شد و حتی به وب سایت شما کمک میکند. نقشه سایت، راه را به موتورهای جستجو نشان میدهد تا بتوانند راحتتر و سریعتر مطالب وب سایت را ایندکس کنند. این موضوع باعث میشود، حتی زمانی که ساختار سایت بسیار عمیق و پیچیده باشد نیز موتورهای جستجوی گوگل بتوانند خیلی سریع در آن خزیده و محتوای آن را بررسی کنند.
تفاوت اصلی دیگر بین سئو و SEM در این است که سئو نیاز به کار زیاد و تلاش و پیگیری دارد در حالی که PPC تقریباً سریع و فوری است. با داشتن یک sitemap مناسب، ضعف سایت در لینک سازی داخلی نیز تا حدودی از بین میرود. محتوای بهینه سازی شده اعم از مقاله، ویدئو و عکس، پل ارتباطی کسب و کار مربوطه برای دستیابی به بالاترین رتبه در نتایج جستجوی گوگل است. به عنوان مثال سایت backlinko یکی از سایت های خارجی معتبر در زمینه آموزش سئو است، اینکه الان من در این مقاله به این سایت یک لینک دادم، اعتبار آن را تایید کرده و گوگل هم برای دادن نتایج مناسب به آن اقدام میکند. در این مقاله صفر تا صد آموزش ثبت سایت مپ در گوگل وبمستر را به همراه حذف سایت مپ در گوگل وبمستر برای شما عزیزان قرار داده ایم.
یکی از مهم ترین نکات سئو در تولید محتوا، انتخاب عنوان سئو است. نقشه یکی از مهم ترین اختراعات انسان بود برای اینکه هدفمند به مسیرش ادامه دهد. برای اینکه به طور درست این کار را انجام دهید باید به مخاطب تان توجه کنید، یعنی این موضوع فقط از یک مسیر طی میشود و آن مسیر پاسخ دادن به نیازهای کاربران اینترنتی میباشد. پس رقابت شدیدی بین وبسایتهای مختلف وجود دارد و همگی میخواهند به هدف خود یعنی “رتبه یک گوگل شدن” برسند. هر url فرزند باید بین دو تگ و تعریف شود. عناوین مقالات معمولا در قالب تگ H1 می گیرند. مسالهای که موجب میشود گوگل خیلی دیر صفحات ارزشمند ما شامل مقالات و دورههای آموزشی را بررسی و ایندکس کند. در واقع سئو داخلی شامل بهینه سازی محتوای سایت و کد های HTML می باشد. اطلاعات سایت مپ چیست و شامل چه مواردی است؟ سئو از چه بخشهایی تشکیل میشود؟ سرچ کنسول یا Webmaster Tool ابزاری رایگان است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را از دیدگاه موتور جستجو گوگل کنترل کنید و به اطلاعات جامعی در مورد صفحات مختلف سایت تان دسترسی پیدا کنید (مطالعه بیشتر: سرچ کنسول گوگل چیست).
کلمات یا عباراتی که به عنوان کلمه کلیدی محتواها انتخاب می شوند، به طور مستقیم در کیفیت محتواها تعیین کننده اند. ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی هست مانند «Google’s Keyword Planner». بهترین و مهمترین آنها را با استفاده از تجربه و ابزارهای مختلف لیست کنید. اما هنوز هم بسیاری از دوستداران وب می پرسند که سئو در قرن جدید چه تفاوتی با گذشته دارد؟ به عنوان مثال بیش از 200 عامل برای گوگل اهمیت دارد که هر چه بیشتر بتوانید آنها را رعایت کنید، میتوانید به گرفتن نتیجه بهتر خوشبین باشد. میتوان گفت که استفاده از یک نقشه سایت از ضروریات است.
لینک سازی هدفمند یا لینک بیلدینگ در سایت نیاز به رعایت اصول خاصی دارد و نمیتوان همین طوری صرفا چون باید سایت لینک داخلی و خارجی داشته باشد یکسری لینک داخلی و خارجی در آن ایجاد کرد. ۸. جهت دریافت مشاوره کامل، همراه با سفارش گزارش آنالیز سئو، جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی سئو قابل خریداری است. این روش قیمت گذاری بیشتر جهت انجام خدمات سئو به صورت پروژه ای طولانی مدت انجام می گیرد که معمولا مبلغی بیش از 1000000 میلیون تومان در ماه با توجه به نوع پروژه می باشد. علیرغم اینکه به بازی گرفتن رتبه صفحه سختتر بود، مدیران شبکه سرانجام ابزارها و طرحهای تولید لینک را جهت تحت تأثیر قرار دادن موتور جستجوی اینکتومی توسعه دادند و این روشها ثابت کردند که به طریقی مشابه میتوان رتبه صفحه را تحت تأثیر قرار داد. لینکسازی داخلی جزو فاکتورهای تاثیرگذار و مهم سئو داخلی سایت است که تأثیر بالایی در افزایش قدرت صفحات، بهبود رتبه کلمات و ایندکس سریع مطالب دارد.
وقتی ساخت سایت مپ به اتمام رسید شما باید نقشه سایت را به گوگل معرفی کنید تا بتواند کار خود را به درستی برای خزش در صفحات سایت شما انجام دهد اما ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز چگونه است؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل نقشه سایت را برای وب سایت خود ایجاد کرده و آن را به گوگل ارسال کنید که این کار با اضافه کردن نقشه سایت در گوگل وبمستر تولز انجام میشود. سئو روش های گوناگونی دارد و هر سئوکار یا همان کارشناس سئو روش های مخصوص به خود را دارد که جزء اسرار کاری او می باشد. و در این راستا تمامی کسب و کارهای بین المللی همه کوشش خود را کردند و می کنند تا برای کلمه کلیدی مرتبط با محصول یا سروی سخود در رتبه های بالای نتایج جستجو گوگل باشند تا بازدیدکننده ای داشته باشند که به سوریس یا محصول آنها نیاز دارد. آیا واقعاً سایتهایی که در نتایج اولیه جستجو هستند، ثروت بیشتری به دست می آورند؟ مطالب جدیدی که کاربران زمان بیشتری را صرف مطالعه آنها میکنند، در صدر نتایج گوگل قرار میگیرند و در نتیجه سایت شما به واسطه انتشار این محتواهای جدید، مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد.
بنابراین گوگل به سرعت و بدون مشکل میتواند محتوای وب سایت را بررسی کند و این اتفاق تاثیر مطلوبی روی سئوی سایت دارد. مثلا تولید محتوای ویدئویی ممکن است از تولید اینفوگرافیک سختتر باشد. نقشه های سایت بسته به سیستم مدیریت محتوایی که برای وب سایت خود استفاده می کنید می توانند به روش های مختلفی تولید شوند. بعد از فعالسازی این افزونه، سایت مپ شما به طور اتوماتیک ساخته میشود و اگر انتهای آدرس سایت خود sitemap.xml را اضافه کنید، نقشه سایت خود را مشاهده خواهید کرد. آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل به این صورت میباشد ک شما بعد از دریافت فایل نقشه سایت باید مراحل زیر را در ابزار سرچ کنسول انجام دهید تا بتوانید ثبت سایت در گوگل را به درستی به انجام برسانید. اگر میخواهید به صورت اصولی کار با بخش های مختلف ابزار وبمستر یا سرچ کنسول را یاد بگیرید پیشنهاد میکنیم حتما از آموزش سرچ کنسول ما زیر نظر برترین اساتید سرچ کنسول ارائه شده است استفاده کنید. نکتهای که اهمیت دارد این است که، نقشه سایت باید از مواردی مانند: صفحات با url غیررسمی، صفحات با محتوای تکراری، url هایی که با فیلتر سایت ایجاد میشوند، صفحاتی که noindex شدهاند، صفحات ریدایرکت، 404 و خطاهای سرور، صفحات ثبت نام یا پرداخت و…
آیا این محتوا آنقدر ارزشمند هستند که کاربران چند دقیقه را در سایت شما صرف کنند؟ آیا مایل هستید تنها با یک وبسایت کسب و کار و حرفه خود را در سطح کشور و جهان معرفی نمایید؟ بعد از اینکه نقشه سایت خود را تهیه کردید باید آن را در دسترس خزندههای گوگل قرار دهید تا بتوانند بر اساس آن سایت شما را بخزند و صفحاتی که در آن قرار دادهاید را ایندکس نمایند. در محاسبه هزینه خدمات سئو به صورت میانگین تعرفه ای که برای سئو داخلی در نظر می گیرند حدود یک میلیون تومان می باشد که با توجه به حجم و اندازه سایت این رقم متغیر است و معمولا بعد از انجام کارها گزارش داده می شود . این خدمات معمولاً برای سایتهایی با تعداد صفحات کم به صورت رایگان است؛ اما برای سایتهای بزرگ با پرداخت هزینه انجام میشود. برای ساخت نقشه سایت رایگان بر اساس راهنمای گام به گام کافی است روی لینک بالا کلیک کنید. برای آغاز فعالیت در حوزه سئو، باید بر سه بخش سئو تکنیکال، لینکسازی و تولید محتوا تسلط داشته باشید.
آخرین گزینه که قصد دارم به عنوان یکی از عوامل تاثیر طول محتوا در سئو به آن اشاره کنم مربوط به رضایت کاربران سایت linkoor است. به عنوان مثال کسب و کاری که صرفا قصد افزایش آگاهی عمومی نسبت به خدمات خود را دارد، با سایت گردشگری یا خدمات چاپی که دارای رقبای سرسختی هستند از نظر میزان فعالیت ماهانه و طبعا قیمت گذاری پروژه نیز متفاوت هستند. بهتر است کلمه کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی مرتبط در ابتدای سر تیتر بیایند، البته اگر در وسط یا انتهای سر تیتر بیایند نیز از نظر سئو مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد. برای همین اگر شما به محتواهای بهینه شده دقت کنید خواهید دید که کلمات اصلی یا کلیدی مرتبط با عنوان متن در آنها گنجانده شده است. شما بهعنوان صاحب یک سایت، برای کمک به موتورهای جستجو و در نهایت کسب رتبه و امتیاز مثبت در سئو، نیاز به نقشه سایت یا sitemap خواهید داشت.
هنگامی که محتوای خود را در رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارید، یکی از اهداف اصلی شما جلب توجه کاربرانی است که تأثیر آنلاین قابل توجهی دارند. تعدادی از مطالعات نشان میدهد که محتوای طولانی در جستجو و شبکههای رسانههای اجتماعی بهتر عمل میکند. این نقشه در واقع یک فایل با پسوند xml است که مسیرهای مختلف سایت شما در آن قرار داده میشوند و خزندههای موتورهای جستجو میتوانند براساس آدرسدهی مناسب به محتوای شما دسترسی داشته باشند. علاوهبراین به وسیله سایت مپ، صفحات به کمک لینک سازی داخلی به یکدیگر وصل میشوند و در نتیجه رتبه سایت در کلمات کلیدی اصلی بهبود پیدا میکند.
همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که موتور جستجوی گوگل از سایت مپ، فقط برای شناسایی صفحات مهم سایت استفاده میکند. توجه به این نکات سئو در نویسندگی برای تولید کنندگان محتوا بسیار مهم است. شاید بهترین پاسخ برای سوال سایت مپ چیست، این باشد که، سایت مپ، نوعی نقشه راه برای وب سایت است و به موتور جستجوی گوگل این امکان را میدهد که صفحات مهم سایت شما را شناسایی کند. علاوه بر زمان به روز رسانی، فاصله زمانی میان Update ها و میزان تکرار آنها نیز به اطلاع موتورهای جستجوی google خواهد رسید. در این مواقع بهتر است که از پاراگرافهای کوتاه استفاده کنید، فعلهای جملات را یکسان ننویسید یا از تکرار کلمات مختلف پرهیز کنید. سایت مپ میتواند به صورت دستی ساخته شود یا برای ساخت آن از طریق افزونه اقدام نمود. ابتدا یک فایل درست کنید که در آن فهرستی از سایت مپ های کوچکتر را قرار دهید.
این کار تاثیر بسیار خوبی در سئو سایت فروشگاهی شما خواهد داشت. استفاده از جملاتی که بتواند کاربر را ترغیب به خواندن مطلب بکند نیز بسیار در این کار تاثیر گذار میباشد. همه میدانیم هدف از ایجاد یک وب سایت، نمایش محتوای درون آن به مخاطبین هدف است، این هدف نیز تنها زمانی محقق میشود که سایت و محتوای آن برای گوگل قابل خواندن باشد. شما با ایجاد نقشه سایت XML به خزندهها اعلام میکنید وب سایت شما چه تعداد صفحه دارد. آیا نمیدانید مواردی که در سئو داخلی بررسی میشوند چه چیزهایی میباشد؟ همانطور که گفتیم، در سایت مپ، تنها صفحاتی که از لحاظ سئو اهمیت دارند، ثبت میشوند. همانطور که می دانید سرعت سایت مهمترین مقوله میباشد.