پس از انجام این کار، نگاهی به رقبای مستقیم خود بیندازید. به خصوص آنهایی که موفق تر از شما هستند و از کاوشگر سایت برای یافتن بهترین محتوای خود استفاده می کنند.
با در دست داشتن تمام این اطلاعات، درک خوبی از مخاطبان خود و محتوایی که باید ایجاد کنید خواهید داشت.
اولین مورد سازنده UTM Rank Ranger است که یک قطعه کد را به URL های شما اضافه می کند تا بتوانید آنها را در Google Analytics دنبال کنید.
این به شما کمک می کند:
درک عملی از محتوایی که مخاطبان شما از آن لذت می برند به دست آورید تا بتوانید بیشتر از آن استفاده کنید
آگاهی از برند خود را افزایش دهید که ترافیک جستجوی مارک بیشتری را به همراه خواهد داشت (بهترین نوع ترافیک)
محتوای خود را در مقابل افرادی قرار دهید که ممکن است به محتوای شما لینک دهند
اکنون که فهمیدید چگونه آنها با هم کار می کنند، بیایید به استراتژی تبلیغات رسانه های اجتماعی شما بپردازیم.
استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما
شما می توانید همین کار را در انجمن ها انجام دهید. شما به راحتی می توانید انجمن هایی را پیدا کنید که توسط گوگل به صنعت شما اختصاص داده شده است [industry name] + انجمن انجمن ها اطلاعات زیادی در مورد آنچه مردم می پرسند و نحوه پاسخ به آنها در اختیار شما قرار می دهند. علاوه بر این، می توانید در سایت هایی مانند Quora و Reddit نیز جستجو کنید.
درباره نویسنده
دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به عنوان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.
اگر میخواهید بدانید چگونه این کار را انجام دهید، راهنمای من برای معیارهای Google Analytics برای بازاریابی محتوا را بررسی کنید.
با ردیابی محتوای خود، متوجه خواهید شد که مخاطبان شما می خواهند چه چیزی را ببینند. شما به دنبال دو چیز هستید.
چه پست هایی بیشترین تعامل را دارند
چه پست هایی بیشترین کلیک را دارند
من از تجربه می توانم به شما بگویم، پست هایی که بیشترین تعامل را دارند همیشه بیشترین کلیک را دریافت نمی کنند. با این حال، پست هایی که تعامل خوبی دارند مهم هستند زیرا به شما امکان می دهند با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.
مردم در شبکه های اجتماعی چه می کنند؟ صادقانه بگویم، رسانه های اجتماعی نوعی سرگرمی تعاملی هستند. بله، پلتفرم هایی وجود دارند که توسط افراد حرفه ای مانند توییتر و لینکدین استفاده می شود، اما حتی آن پلتفرم ها دارای یک عنصر سرگرمی هستند.
تا زمانی که به اندازه کافی درگیر هستید، می توانید از این داده ها برای درک اینکه چه محتوایی با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند استفاده کنید. هنگامی که این داده ها را به دست آوردید، فهرستی از دارایی های محتوایی خود را با بهترین عملکرد تهیه کنید.
هنگامی که فهمیدید بهترین محتوای خود کدام است و محتوای میکرو عالی ایجاد کردید، وقت آن است که به اشتراک بگذارید.
به نظر شما خوب است؟ فکر کردم نه. 🙂
بنابراین برای مقابله با این موضوع، یک سئو (یا مدیر محتوا) باید استراتژیک باشد.
همانطور که در بالا ذکر کردم، فقط انتشار پستهای خود و سپس منتظر ماندن برای ظاهر شدن ترافیک به طور جادویی، راهی موثر برای سرگرم کردن محتوای شما به خرگوشهای گرد و غبار دیجیتال در گوشهای از فهرست گوگل است.
نگاه کنید که سازندگان محتوای مشابه چه مطالبی را پست میکنند تا ببینید کدام پستها بیشترین تعامل را دارند. این به شما الهام می دهد.
شما قلب و روح خود را داده اید تا یک محتوای تماشایی خلق کنید. یعنی شما:
در مورد موضوع تحقیق کرد
مقاله را برنامه ریزی کرد
انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
ساعت های بی شماری را صرف نوشتن کرد
حداقل یک میلیون ویرایش انجام داده است
کمی دیگر ویرایش کرد
تصاویر را انتخاب کرد
و غیره و غیره
شما مشتاقانه منتظر می مانید تا ببینید آیا گوگل آن را انتخاب می کند یا خیر. آیا مردم آن را خواهند دید؟ چه کسی می داند.
گام بعدی برای جلب مشارکت گسترده، درک ماهیت پستهای رسانههای اجتماعی است.
هرگز نباید بهانه ای برای صرف ساعت ها وقت صرف کنید تا انتظار داشته باشید که نتایج در عرض شش ماه یا بیشتر اتفاق بیفتد. به عنوان بازاریاب و سئوکار، باید خود را واقعاً مسئول بدانیم.
در مورد خلاصه های طولانی چطور؟ آیا می توانید یک خلاصه جذاب از پست وبلاگ خود ایجاد کنید؟ یا شاید خلاصه ای ایجاد کنید که یک نکته ارزشمند را در پست وبلاگ شما برجسته کند؟ آیا می توانید یک نکته یا درس کوتاه را برجسته کنید؟
هنگامی که شروع به اشتراک گذاری می کنید، از اشتراک گذاری مطالب خود بارها و بارها نترسید. می بینید، هر زمان که پست می کنید، تنها زیرمجموعه کوچکی از مخاطبان شما حتی پست شما را می بینند. این بدان معناست که ارسال مجدد آن احتمال دیده شدن محتوای شما توسط زیرمجموعه های متفاوتی از مخاطبان شما را افزایش می دهد.
بهش فکر کن.
به عنوان مثال، محتوای کوتاه و تصاویر به خوبی در توییتر کار می کنند در حالی که محتوای طولانی در لینکدین و انجمن ها به خوبی کار می کند. با تعامل بر روی خود پلتفرمها، حسی از آنچه که کار میکند به دست خواهید آورد.
6 سپتامبر 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai
به عبارت ساده، سئو وب سایت شما را به یک موجودیت تبدیل می کند. این نهاد در نهایت می تواند به بزرگترین دارایی تجاری شما تبدیل شود و ترافیک باکیفیتی را به کسب و کار شما وارد کند.
حالا، برای اینکه سازماندهی کنید، فهرستی تهیه کنید.
در اینجا یک نگاه کلی به یک استراتژی چهار مرحله ای موثر بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است:
با مشاهده معیارهای کاربر، بهترین محتوای خود را پیدا کنید
محتوای پر تأثیر خود را به دارایی های محتوای خرد تقسیم کنید
این قطعات محتوای خرد را بی وقفه در رسانه ها و انجمن های اجتماعی به اشتراک بگذارید
محتوای رسانه های اجتماعی خود را دنبال کنید تا بتوانید کلیک ها و تعامل بیشتری دریافت کنید
اکنون که تصویر بزرگی دارید، آن را به مراحل کوچک تقسیم می کنم.
محتوای با ارزش را پیدا کنید
یکی از بهترین گزینه های شما، تبلیغ محتوای رسانه های اجتماعی است.
زمان آن رسیده است که استراتژی رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید.
چگونه رسانه های اجتماعی و سئو با هم کار می کنند
ولی…
برای انجام این کار باید به ذهن مخاطبان خود وارد شوید تا بتوانید نحوه تعامل آنها با محتوای شما را درک کنید. بهترین مکان برای شروع، بررسی معیارهای کاربر گوگل آنالیتیکس است.
علاوه بر این، روزهای مزرعه محتوا و پر کردن کلمات کلیدی (خوشبختانه) هرگز باز نمی گردند.
همانطور که مطمئن هستم از این پست متوجه شده اید، بازاریابی محتوا نیازمند یک رویکرد استراتژیک است.
شما اکنون یک محتوای عالی دارید که فقط در آنجا نشسته و هیچ کاری برای تجارت شما انجام نمی دهد. و فقط شاید، شش تا نه ماه دیگر توسط مخاطبان شما دیده شود، اما ممکن است این اتفاق نیفتد.
اکنون، از آنجایی که شما به عنوان یک بازاریاب محتوا سعی در آموزش مخاطبان خود دارید، پست های شما باید شامل برخی عناصر آموزشی و برخی عناصر سرگرم کننده باشد. به سرگرمی آموزشی فکر کنید
ببینید چه چیزی کار می کند و سپس به سراغ یکی دیگر بروید. به این ترتیب به جای اینکه چرخ های خود را بچرخانید و سعی کنید همه را راضی نگه دارید، به آرامی دسترسی خود را افزایش خواهید داد.
هر ابزاری مزایا و معایب خود را دارد. به طور کلی، من به طور کلی از UTM ها استفاده می کنم و آنها را در Google Analytics دنبال می کنم. با این حال، برای توییتر که در آن محدودیت کاراکتر به شما داده می شود، لینک هایم را با Bitly کوتاه می کنم.
رسانه های اجتماعی و سئو، یک و دو پانچ شما
به عنوان مثال، در تصویر زیر، متوجه خواهید شد که پست طولانی لینکدین در حال حاضر دارای 226 واکنش و 53 نظر است.
در این پست، یک استراتژی چهار مرحلهای آسان برای رسانههای اجتماعی را معرفی میکنم که به حمایت از محتوای سئوی شما کمک میکند تا بازاریابی محتوای شما بتواند به سرعت به نتیجه برسد.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که من با آن مواجه شده ام این است که محتوای شما را ردیابی نمی کنم. علاوه بر این، من دیده ام که نام های بزرگ در صنعت بازاریابی دیجیتال این مرحله را از دست داده اند.
اما، قبل از شروع پست کردن، برای جلوگیری از فرسودگی (به من اعتماد کنید، من آنجا بوده ام)، همه جا را به یکباره پست نکنید. در عوض، پستهای خود را دنبال کنید (بعد به شما نشان خواهم داد) و هر بار با یک یا دو مخاطب آزمایش کنید.
علاوه بر این، ماهیت اجتماعی ترافیک رسانه های اجتماعی به سئوی شما از سه طریق کمک می کند:
پست های رسانه های اجتماعی نیز دارایی های محتوا هستند. آنها صرفاً تبلیغاتی نیستند که به وبلاگ یا ویدیوهای شما پیوند دارند.
بنابراین، برای مثال، فرض کنید یک پست وبلاگی جذاب بصری نوشته اید. آیا می توانید پست های کوتاه کوتاهی بسازید که قدرتمندترین تصاویر شما را نشان دهد؟
با توجه به لایکها، نظرات و اشتراکگذاریها، به راحتی میتوانید ببینید که چگونه مردم با پستهای رسانههای اجتماعی شما ارتباط برقرار میکنند. اما، ردیابی کلیک ها نیز بسیار مهم است. دو ابزار رایگان وجود دارد که می توانید از آنها برای ردیابی کلیک ها استفاده کنید.
اینها قطعات پر تاثیر شما هستند. با آنها مانند طلا رفتار کنید. اینها قطعاتی هستند که باید بارها و بارها تبلیغ کنید. حال اگر هنوز محتوایی با عملکرد بالا ندارید، باید در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید تا بهترین محتوای کارآمد را در صنعت خود بیابید. شما می توانید این کار را از طریق:
به من اجازه دهید نگاهی از بالا به پایین به نحوه کار سئو و رسانه های اجتماعی با هم داشته باشم.
دومی است کمی. Bitly یک ابزار کوتاه کردن لینک است که داده ها را در پلتفرم خود به شما می دهد.
برای اینکه واقعاً این را افزایش دهید، به دنبال موضوعات انجمن باشید که بیشترین تعامل را دارند. اینها بهترین موضوعات شما هستند.
3. تجزیه و تحلیل رقبا
همچنین، مخاطبان رسانههای اجتماعی، بهطور شگفتانگیزی بازه توجه کوتاهی دارند. این بدان معنی است که مطمئناً می توانید مطالب مشابه را به طور مکرر ارسال کنید. فقط یک یا دو هفته صبر کنید تا همان قطعه را تبلیغ کنید.
مدام رسانه های اجتماعی خود را با ردیابی پست های خود بهبود بخشید
این بدان معناست که شما باید هر دو نوع پست را وارد کنید.
در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از خود بپرسید:
آیا مخاطبان شما پرش کردند؟
مخاطبان شما چقدر برای محتوای شما وقت می گذارند؟
آیا مخاطبان شما پس از مصرف یک محتوا به محتوای بیشتری در سایت شما نگاه می کنند؟
به این معیارها توجه کنید زیرا به شما یک ایده تقریبی در مورد اینکه آیا مخاطبان شما محتوای شما را مفید می یابند یا نه، به شما می دهند.
پس بیایید وضعیت زیر را تصور کنیم:
بعد از انتشار محتوای سئو چه اتفاقی می افتد؟
در تصویر بالا، متوجه خواهید شد که برخی از گروه ها 20000 عضو یا بیشتر دارند.
قبل از شروع، فهرستی از بهترین مکانها برای اشتراکگذاری محتوای خود تهیه کنید. خودتان را به فیدهای پلتفرم محدود نکنید. سعی کنید مخاطبان از قبل موجود مانند گروه های لینکدین و فیس بوک را پیدا کنید.
پس از انجام این کار، محتوای خود را به قسمت های کوچکتر یا محتوای خرد تقسیم کنید. فقط مطمئن شوید که هر محتوای خردی که تولید می کنید ارزشی برای مخاطبان شما ایجاد می کند.
بنابراین، در تصویر زیر، میتوانید Bitly را ببینید که دادههای Referrer و Location را نشان میدهد.
از سوی دیگر، در اسکرین شات زیر، یک پست کوتاه در توییتر مشاهده خواهید کرد که قبلاً 19 بار به اشتراک گذاشته شده است.
محتوای میکرو خود را بی وقفه در رسانه ها و انجمن ها به اشتراک بگذارید
یعنی از هر ابزاری که در اختیار داریم استفاده کنیم. و بله، همه ما از رسانه های اجتماعی (از جمله خودم) لذت نمی بریم، اما درک تصویر بزرگ، چیزی است که باید در تلاش برای تسلط بر آن باشیم.
بنابراین، چگونه سرعت اجرای بازاریابی محتوای خود را افزایش می دهید؟
هنگامی که پست وبلاگ خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کردید، سعی کنید محتوا را با پلتفرم مطابقت دهید.
حال، سوال این است که چگونه میتوانید سرگرمیهای آموزشی ایجاد کنید که ترافیک را به سمت محتوای شما هدایت کند؟
همانطور که از اسکرین شات بالا می بینید، Rank Ranger Site Explorer نه تنها به شما نشان می دهد که بهترین محتوای رقیب شما چیست، بلکه به شما نشان می دهد که آن محتوا چقدر ترافیک دریافت می کند.
نکن.
برای انجام موثر این کار با رسانه های اجتماعی، شروع به دنبال کردن رهبران صنعت خود کنید. در ابتدا، این کار را روی پلتفرم های متعدد انجام دهید زیرا برخی از صنایع به سمت پلتفرم های خاص جذب می شوند. یافتن این کار به آزمون و خطا نیاز دارد.
امیدوارم برخی از استراتژیهای عملی را بیان کرده باشم که میتوانید در بازاریابی رسانههای اجتماعی خود اعمال کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بپرید و آن را امتحان کنید.
هنگامی که محتوای با ارزش بالایی دارید، وقت آن است که آن را به دارایی های خرد تقسیم کنید.
محتوای خود را به محتوای میکرو تقسیم کنید
هنگامی که افراد موفق در صنعت خود را پیدا کردید، به آنچه که آنها پست می کنند و نحوه تعامل مخاطبان آنها نگاه کنید. این به شما درک خوبی از موضوعات مورد علاقه مخاطبان و محتوای رسانه های اجتماعی می دهد.
2. انجمن ها
کلید موفقیت شما در بازاریابی محتوا این است که محتوایی را پیدا کنید که مخاطبان شما آن را دوست دارند و به طور مداوم به آنها ارائه دهید. سوال بزرگ این است که چگونه محتوایی را که آنها دوست دارند پیدا می کنید؟
با درک این موضوع، نمیتوانید آنها را پست کنید: «آخرین پست وبلاگ من را بررسی کنید https://www.rankranger.com/blog/seo-social-media-harmonyپست ها را تایپ کنید این پست ها تعامل بسیار کمی خواهند داشت و تقریباً هیچ کلیکی دریافت نمی کنند. دلیل آن این است که آنها چیزی را که مخاطبان شما برای آن آمده اند ارائه نمی دهند. درعوض، همیشه باید قبل از اینکه انتظار داشته باشید چیزی از مخاطبان خود دریافت کنید، ارزشی را از قبل ارائه دهید.
اینو تصور کن…
گفت، بیایید به فیل در اتاق بپردازیم. سئو نه تنها رقابتی است، بلکه کند است.
بر خلاف سئو، هنگامی که رسانه های اجتماعی شما به سرعت بالا می رود، به طور بالقوه می تواند باعث افزایش سریع ترافیک شود. و به همین دلیل است که آنها خیلی خوب با هم کار می کنند. در حالی که منتظر افزایش ترافیک سئوی پایدار خود هستید، رسانه های اجتماعی شما به سرعت محتوای شما را در معرض دید مخاطبان خود قرار می دهند.