ردیابی رتبه بین المللی و موتورهای جستجو

صاحبان مشاغل اغلب برای هر ذره ای از ترافیک Google که می توانند به دست آورند، مبارزه می کنند. مشکل این است که بسیاری از کسب و کارها آنلاین می شوند، گوگل هر روز رقابتی تر می شود.

به عنوان مثال، اگر به گزارش موقعیت جغرافیایی Google Analytics ما نگاه کنید، خواهید دید که کدام مکان ها ترافیک را به کسب و کار شما می آورند.

عالی است، بنابراین اکنون ما چیزی در مورد سهم بازار موتورهای جستجو می دانیم.

26.09 درصد قابل توجه است.

این ما را به نقطه اولیه بازمی گرداند. اگر درصدی از سهم بازار خود را در موتور جستجوی دیگری مشاهده کردید، باید یک ردیاب رتبه داشته باشید که آن موتورهای جستجو را ردیابی کند.

ردیابی موتور جستجو

قبل از پرش به مقاله، باید اشاره کنم که به داده های هر صنعت نگاه نکرده ام. قصد من در این پست این است که به صورت کلی با استفاده از strokes های گسترده به این سوال نگاه کنم.

برای انجام این کار، ما به برخی از داده ها نگاه خواهیم کرد. با انجام این کار به سرعت می توانید ببینید که آیا پول بالقوه را روی میز باقی می گذارید یا خیر و آیا باید بیشتر درباره این منابع ترافیک تحقیق کنید. چه کسی می داند، ممکن است میوه ای کم آویزان پیدا کنید که بتوانید به راحتی دنبال آن بروید.

این گزارش به شما نشان می دهد که آیا تلاش های سئوی شما با دیدن اینکه آیا سایت شما برای عبارات جستجوی هدفمند جدید رتبه بندی می شود یا خیر، نتیجه داده است یا خیر.

خط پایین – منابع ترافیک ثانویه خود را ردیابی کنید

گزارش کلمات کلیدی کنسول جستجوی Ranger Ranger

این چه معنایی برای کسب و کار شما دارد؟

سهم بازار موتور جستجو – تصویر بزرگ

شما می توانید این کار را با مشاهده اینکه سایت شما برای چه کلمات کلیدی در آن کشورها با گزارش های کنسول جستجوی گوگل ما رتبه بندی می کند، انجام دهید.

گزارش کلمات کلیدی کنسول جستجوی گوگل

ردیابی موتور جستجو Rank Ranger

نکته اصلی در اینجا این است که اگر محصولاتی را می فروشید که فروش آنها در کشورهای مختلف منطقی است، تحقیقات خود را انجام دهید. ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به کشورهایی غیر از ایالات متحده گسترش دهید.

علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از مانیتور ویژگی SERP ببینید که چگونه ویژگی‌های SERP در موتورهای جستجوی مختلف رقابتی هستند.

بخوانید:   چین: در برابر مداخلات و تحریم‌های خارجی، از کوبا حمایت می‌کنیم

ترافیک گوگل در ایالات متحده

ترافیک گوگل ایالات متحده 26.76٪ از کل ترافیک گوگل را تشکیل می دهد

در مورد آن به این صورت فکر کنید، همه چیز برابر است، تنها با رساندن سایت خود به بالای Bing و Baidu می توانید سهم بازار دسکتاپ خود را تا 26.09٪ افزایش دهید.

در اینجا ما یک تصویر کاملاً متفاوت را می بینیم. در موبایل، گوگل به معنای واقعی کلمه 93.86 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.

همانطور که از داده ها دیدیم، ممکن است فرصت های تجاری بزرگی با جستجوی منابع ترافیک ثانویه وجود داشته باشد.

سهم بازار دسکتاپ گوگل

به عنوان مثال، اگر به ردیاب رتبه ما در گزارش موتورهای جستجو نگاه کنید، داده های رتبه بندی همه موتورهای جستجویی را که در حال ردیابی هستید، مشاهده خواهید کرد.

این به این معنی است که 73.24٪ از کل ترافیک Google از کشورهای غیر آمریکایی است.

SERP ویژگی مانیتور کشویی موتور جستجو

در این پست، سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را بررسی می‌کنم تا به شما نشان دهم که تا چه حد می‌توانید تجارت خود را گسترش دهید. سپس به شما نشان خواهم داد که چگونه این منابع را ردیابی کنید تا بتوانید کنترل ترافیک و فروش خود را حفظ کنید.

اکنون برای اینکه ببینید چه ترافیکی ارگانیک از این مکان ها می آید، باید فیلتری راه اندازی کنید که فقط ترافیک ارگانیک را نشان دهد.

فیلتر ارگانیک رتبه رنجر



اکنون این گزارش به شما نشان می دهد که سایت شما در هر کشوری که رتبه بندی می کند چقدر ترافیک دارد. این می تواند به شما در انتخاب بازارهای بالقوه جدید کمک کند.

مطابق با سهم خالص بازاربا نگاهی به داده‌های دسامبر 2019 تا پایان نوامبر 2020 روی دسک‌تاپ، گوگل با داشتن 69.61 درصد بر سهم بازار موتورهای جستجو تسلط دارد.

با آن، بیایید به موتورهای جستجو نگاه کنیم …

سهم بازار موتور جستجو

از آنجایی که هر جایگاه متفاوت است، برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کسب و کار شما باید در منابع ترافیک دیگری سرمایه گذاری کند یا خیر، باید تحقیقات دقیق تری خود را انجام دهید.

من می گویم که پیام واضح است. اگر درصد زیادی از کسب و کار شما روی دسکتاپ است، بسته به جایگاه شما، اگر Bing و Baidu را ردیابی نکنید، ممکن است فرصت های بزرگی را از دست بدهید.

بخوانید:   ایران ۱۴۰ مهاجر غیرقانونی پاکستان را تحویل این کشور داد

بایدو در جایگاه دوم ضعیف قرار دارد و تنها 3.64 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

آیا میدانستید…

همچنین در داشبورد ردیاب رتبه، می توانید داده های روزانه، هفتگی و ماهانه همه موتورهای جستجویی را که در حال ردیابی هستند، مشاهده کنید.

رتبه بندی Ranger Search Console گزارش سود و زیان

ما اغلب در نظر نمی گیریم که گوگل تنها بچه ای نیست که در این بلوک وجود دارد. بسیاری از موتورهای جستجوی دیگر نیز وجود دارد. اما قبل از اینکه زمان گرانبهای خود را صرف سرمایه گذاری در سایر موتورهای جستجو کنید، ابتدا باید بدانید که آیا ارزشی در آن وجود دارد یا خیر.

سوال بزرگ این است…

ردیابی رتبه بین المللی و موتورهای جستجو

اکنون اعتراف می کنم که فقط داده های بسیار کلی را در اینجا ارائه کرده ام. امیدواریم این پست به شما انگیزه دهد تا تحقیقات خود را انجام دهید. شاید فرصت های پنهانی وجود داشته باشد که می تواند به گسترش سهم بازار کسب و کار شما با تلاش بسیار کم کمک کند.

رتبه Ranger Google Analytics GEO گزارش موقعیت

سهم بازار دسکتاپ بینگ و بایدو

دو منبع ترافیک وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شوند.

  • ترافیک از موتورهای جستجوی غیر از گوگل
  • ترافیک جهانی

علاوه بر این، این منابع ترافیک نسبت به ترافیک Google ایالات متحده رقابتی کمتری دارند.

بگذار آن غرق شود.

سهم بازار موبایل گوگل

اگر به کل ترافیک گوگل نگاه کنیم و آن را بر اساس کشور تقسیم بندی کنیم، چیز جالبی می بینیم. مطابق با مشابه وب، ترافیک ایالات متحده تنها 26.76٪ از کل ترافیک Google را تشکیل می دهد. (متاسفانه من نتوانستم داده های جداگانه ای را برای دسکتاپ و موبایل پیدا کنم.)

علاوه بر این، رتبه بندی در این موتورهای جستجو ممکن است به سادگی ارسال URL های شما برای نمایه سازی باشد.

اگر به گزارش کلمات کلیدی کنسول جستجوی گوگل بروید، لیستی از پرس و جوهایی را مشاهده خواهید کرد که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند. برای مشاهده داده ها بر اساس کشور، باید فیلتری را به همان روشی که گزارش موقعیت مکانی GEO در بالا ایجاد کنید، ایجاد کنید.

این گزارش به شما می گوید که آیا سایت شما برای جستجوهای هدف شما نمایش داده می شود یا خیر، که به شما یک ایده تقریبی از نحوه تعامل مخاطبان شما با سایت شما در این کشورهای هدف می دهد.

اگر نگاهی به رقابت برای 30.39 درصد از سهم بازار جهانی بیندازیم، دو بازیگر اصلی بینگ و بایدو داریم. بینگ 13.4 درصد از استفاده جهانی از موتورهای جستجو را به خود اختصاص داده است، در حالی که بایدو با اختصاص 12.69 درصد از سهم بازار در رتبه دوم قرار دارد.

داشتن این داده ها مفید است، اما قبل از راه اندازی کمپین، باید این ترافیک را واجد شرایط کنید.

هنگامی که کلمات کلیدی را در یک کشور خاص ردیابی می کنید، می توانید از گزارش سود و زیان کنسول جستجوی گوگل برای پیگیری عملکرد سایت خود در طول زمان استفاده کنید. این گزارش به شما نشان می دهد که سایت شما برای چه جستارهای جدیدی نمایش داده می شود و دیگر برای کدام جستارها نمایش داده نمی شود.

سوال این است که آیا باید از این منابع ترافیک استفاده کرد؟

حالا بیایید کشورهای مختلف را بررسی کنیم.

سهم بازار موتور جستجو – در هر کشور

این دو بازیگر بزرگ 26.09 درصد از کل بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند.

اکنون، من می‌دانم که گسترش در کشورهای مختلف پیچیدگی‌های خود را دارد، اما در جایی که انجام آن منطقی است، باید ردیابی رتبه‌ای را تنظیم کنید که داده‌های مختص کشور را به شما ارائه دهد.

ردیابی بین المللی

هنگامی که بازاری را پیدا کردید که می‌خواهید دنبال آن بروید، به یک ردیاب رتبه نیاز دارید که برای ردیابی موتورهای جستجوی مختلف و کشورهای مختلف به اندازه کافی همه کاره باشد. سپس می‌توانید از آن داده‌ها برای واجد شرایط بودن استفاده کنید که آیا آن بازارها برای تجارت شما مناسب هستند یا خیر.

با این اوصاف، در اینجا اطلاعات کمی وجود دارد …

سهم بازار موتور جستجوی دسکتاپ

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به عنوان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/non-us-search-engine-rank-tracking

در حال حاضر 69.61 درصد عدد بزرگی است، اما با نگاهی متفاوت به این موضوع، 30.39 درصد نامشخص باقی مانده است.

حال قبل از هر نتیجه گیری سریع، اجازه دهید ابتدا نگاهی به سهم بازار موتورهای جستجو برای موبایل بیندازیم…

سهم بازار موتور جستجوی موبایل