مایکروسافت راهنمایی هایی در مورد نحوه بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه کرده است.
اکنون که OpenAI جستجوی ChatGPT را راهاندازی کرده است که از فهرست جستجوی Bing استفاده میکند، این توصیه به موقع است.
مایکروسافت میگوید درک هدف کاربر همه چیز در این دوره جدید جستجو است:
«در گذشته، استراتژیهای بازاریابی دیجیتال اغلب به شدت بر دادههای جمعیتی و بخشهای گسترده مشتریان متکی بودند. اما در این عصر هوش مصنوعی مولد، اکنون تمرکز از اینکه مشتری چه کسی است به چیزی که به دنبال آن است تغییر می کند – در زمان واقعی.
مایکروسافت توضیح می دهد راه های مختلفی که وب سایت ها می توانند محتوا را برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی بهینه کنند.
توصیه های سئو هوش مصنوعی
محتوای مبتنی بر هدف
مایکروسافت میگوید: محتوا باید به هدف اصلی پرسشهای کاربر پاسخ دهد:
“به جای خود کلمات کلیدی، روی هدف پشت پرس و جوی جستجو تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی خود، متوجه شدید که کاربران به دنبال «نحوه انتخاب قهوه سازهای سازگار با محیط زیست» هستند، به جای اطلاعات کلی، راهنمای دقیق و گام به گام ارائه دهید.
پردازش زبان طبیعی (NLP)
وب سایت ها باید از تکنیک های NLP استفاده کنند تا محتوا را با نحوه پردازش و درک زبان سیستم های هوش مصنوعی هماهنگ کنند.
مایکروسافت بیان می کند:
موتورهای مولد، مانند جستجوی مولد بینگ، محتوا را با درک و تولید زبان انسانی از طریق پردازش زبان طبیعی (NLP) به جستجوگران ارائه میکنند. با تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده های متنی برای یادگیری الگوهای زبان، زمینه و معناشناسی، آنها قادر به ارائه پاسخ های مرتبط و دقیق به پرس و جوهای کاربر هستند.
علاوه بر این، مایکروسافت بر جمله زیر به صورت مورب تاکید کرد:
استفاده از همین استراتژیهای NLP در ایجاد محتوای شما میتواند آن را برای رتبهبندی بالاتر، افزایش ارتباط آن و افزایش اعتبار آن، در نهایت افزایش دید و اثربخشی آن بهینه کند.»
پیاده سازی کلمات کلیدی استراتژیک
برای بهبود وب سایت و صفحات فرود برای موتورهای جستجوی هوش مصنوعی، مایکروسافت این استراتژی های کلیدواژه را توصیه می کند:
- کلمات کلیدی طولانی برای علایق کاربر خاص
- عبارات مکالمه مطابق با الگوهای گفتار طبیعی
- کلمات کلیدی معنایی ارتباط متنی را ارائه می دهند
- کلمات کلیدی مبتنی بر سوال که به پرس و جوهای رایج کاربران پاسخ می دهند
تازگی
مایکروسافت به روز نگه داشتن محتوا را تشویق می کند و پیشنهاد می کند از پروتکل IndexNow برای اطلاع سریع موتورهای جستجو در مورد تغییرات وب سایت استفاده کنید.
این به حفظ رتبه بندی جستجو کمک می کند و اطمینان می دهد که سیستم های هوش مصنوعی آخرین اطلاعات را دارند.
مایکروسافت بیان می کند:
در حالی که تنظیم آن و فراموش کردن آن می تواند وسوسه انگیز باشد، سیستم های هوش مصنوعی به جدیدترین و تازه ترین اطلاعات برای تعیین مرتبط ترین محتوا برای نمایش به جستجوگران وابسته هستند. به روز رسانی منظم محتوای خود نه تنها به حفظ رتبه شما کمک می کند، بلکه مخاطبان شما را با اطلاعات فعلی و ارزشمند درگیر می کند. این عمل می تواند به طور قابل توجهی بر نحوه درک و رتبه بندی وب سایت شما توسط سیستم های هوش مصنوعی تأثیر بگذارد.
چرا این مهم است
ChatGPT Search اکنون از شاخص Bing استفاده میکند و این استراتژیهای بهینهسازی را برای وبسایتهایی که به دنبال دید بهتر در جستجوهای مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، حیاتی میکند.
در حالی که این می تواند به شما در ایجاد محتوای بهینه تر کمک کند، مایکروسافت اذعان می کند که هیچ “سس مخفی” برای سیستم های جستجوی هوش مصنوعی وجود ندارد.
نحوه ایندکس شدن در جستجوی ChatGPT
برای اطمینان از اینکه محتوای شما در موتور جستجوی بلادرنگ ChatGPT نمایه شده است، به مقاله ما در مورد نمایه سازی جستجوی ChatGPT مراجعه کنید.
همچنین می توانید ویدیوی کوتاهی که در این زمینه ضبط کرده ام را در زیر مشاهده کنید:
تصویر ویژه: جومل آلوس/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/microsoft-ai-seo-tips/532714/