دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ صفر تا صد بازاریابی دیجیتال نوکارتو

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ صفر تا صد بازاریابی دیجیتال نوکارتو

بازاریابی همیشه برای برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب بوده است. امروز، این بدان معناست که شما باید افراد را در جایی که در حال گذراندن وقت خود هستند هدف بگیرید؛ یعنی در اینترنت. بنابراین بازاریابی آفلاین دیگر به اندازه گذشته موثر واقع نمی‌شود و شما باید با رویکردی نو به سمت بازاریابی دیجیتالی بشتابید. گوگل ادوردز بهترین روش تبلیغات کلیکی با بازده بالاست که خریداران واقعی را به صفحات محصول شما در سایتتان وارد می‌کند. با این روش کلمات کلیدی شما در کم‌تر از ۱۰ دقیقه در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت. قبل از ظهور بازاریابی دیجیتال درک و تحلیل رفتار خرید مشتری کار ساده‌ای نبود.

با استفاده از آن شما می‌توانید از نظر مشتریان مطلع شده و با آمار بدانید چه مطالبی برای مخاطب شما جذاب‌تر است. البته این موضوع کافی نیست، شما باید بتوانید یک رابطه خوب با مشتری‌داشته باشید تا هم ازنظرات آن‌ها آگاه شوید و هم بتوانید انتظارات مشتری‌هایتان را برطرف کنید. مورد دوم هزینه پایین و باور اشتباه عدم نیاز به تخصص در رسانه‌های آنلاین در مقایسه با سایر رسانه‌ها است. این مورد باعث می‌شود تعداد زیادی از برندها با رویکردهای حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برای تبلیغ به این فضا هجوم بیاورند و سبب تشدید رقابت می‌شود. فراموش نکنید که برخلاف تبلیغات سنتی ، تبلیغات دیجیتال کاری بلند مدت است و نیاز به شناخت کافی از فضا و مخاطب دارد.

  • بازاریابی محتوایی بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است.
  • چرا که نه، بسیاری از کسب وکارهای کوچک و بزرگ دارن داخل ایران از این روش‌ها استفاده می‌کنن.
  • با مقاومت بیشتر مصرف‌کنندگان در برابر شکل‌های سنتی تبلیغات، برند‌ها و استارت آپ‌های مصرفی به طور یکسان بودجه‌های بیشتری را به سمت بازاریابی محتوا و قالب‌های تبلیغاتی همسان اختصاص میدهند.
  • به‌علاوه شما می‌توانید ترکیبی از استراتژی‌ها را برای اهداف مختلف در نظر بگیرید و با هم ترکیب کنید.
  • با تمرکز روی این کلمات می‌توانید به‌صورت هدفمند در صفحه نتایج گوگل دیده شوید و کاربران بسیاری را وارد سایت خود کنید.
  • علاوه بر این دو ابزار معرفی شده، ابزارهای دیگری هم وجود دارند که شما را در انتخاب عبارات کلیدی صحیح برای کسب و کارتان یاری می‌کنند.

در تیم دیجیتال مارکتینگ استخدام مدیر دیجیتال مارکتینگ از اصلی‌ترین کارها است تا این فرد بتواند تیم را برای رسیدن به اهداف بازاریابی هدایت کند. بهترین بازاریاب‌های دیجیتال به خوبی روی آنچه می‌خواهند در کمپین‌های دیجیتال انجام دهند و اهدافی که قرار است با مارکتینگ به آن برسند، واقف هستند. دیجیتال مارکترها بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، می‌توانند از طریق کانال‌های رایگان و پولی که در اختیار دارند، اهداف خود را عملی کنند. استراتژی محتوا با مشخص کردن چشم انداز به شما در مورد چرایی، چگونگی و زمان انتشار محتوا اطلاعات می‌دهد. استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا شباهت های زیادی با یکدیگر دارند اما شاید مهم‌ترین تفاوت شان این باشد که استراتژی محتوا به بازاریابی محتوا جهت می‌دهد و بایدها و نبایدهای عملکرد آن را مشخص می‌کند. در مقابل، بازاریابی محتوا بر تکنیک‌ها و شیوه های اجرای استراتژی محتوا تمرکز می‌کند.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و هرآنچه باید درباره‌اش بدانید

با هدف گیری علایق افراد و ارائه پیشنهادات متناسب قطعا نتایج بهتری به دست میارین. شما خیلی راحت میتونین چند کمپین برای گروه‌های هدف مختلف طراحی کنین و از هر کدام نتایج خیلی خوبی رو کسب کنین. در دیجیتال مارکتینگ هدف اصلی فروش محصولات است، این در حالی است که در بازاریابی سنتی هیچگاه نمی توانید به میزان زیادی از مشتریان دست سی یو وب یافت. این قسمت از دیجیتال مارکتینگ مشخص می‌کند شرکت یا کسب وکار شما چگونه با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. روابط عمومی تا حدی شبیه به برند سازی است زیرا تعیین می‌کند که برندها با چه شیوه‌ای با مخاطبانشان تعامل ایجاد می‌کنند.

کل آنچه در سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می‌شود برای “رتبه بندی” بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو است و در نتیجه میزان بازدید ارگانیک (یا رایگان) وب‌سایت شما افزایش می‌یابد. کانال‌هایی که از سئو بهره‌مند می‌شوند شامل وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها می‌شوند. ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، بازاریابی محتوایی، طراحی سایت و…

امکان تحلیل، آنالیز و بهینه‌سازی

در حالی که دورهٔ دیگری با محتوای بسیار ساده‌تر، با سرفصل‌هایی که می‌توان آن‌ها را ابتدایی و حتی ناقص دانست، می‌‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد. ضمن این‌که در هر یک از موضوعات تخصصی بازاریابی دیجیتال هم، کتابهای فراوانی وجود دارند (مثلاً کتابهای موبایل مارکتینگ یا کتابهای بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا خود دنیای بزرگی دارند). پیمان محمدپور متخصص سئو و بازاریابی اینترنتی، مدیر و موسس وب‌سایت مدیر سرور می‌باشد. ایشان برگزار کننده دوره جامع و پیشرفته سئو موسوم به استادی سئو بوده و همچنین مشاور برندهای مختلفی در زمینه‌های متنوع کسب و کار اینترنتی نیز می‌باشد. انتخاب بازاریابی دیجیتال عالی است اما اگر نتوانید نتایجی که به دست می‌آورید را بسنجید از کجا متوجه موفقیت یا شکست‌تان خواهید شد؟ بعد از اینکه مراحل مختلف دیجیتال مارکتینگ را در نظر گرفتید سیستمی برای پیگیری نتایج راه‌اندازی کنید.

تمامی افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، می‌توانند هم ویدئو تولید و منتشر کنند و هم تماشا کنند. البته، هرچه ویدئوی با کیفیت‌تری تولید شود، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. پس از تماشای یک ویدئو از محصولات شما، به‌طور متوسط ۷۰% احتمال خرید مشتریان بیشتر می‌شود؛ زیرا ویدئو حس اعتماد در مخاطبان را افزایش می‌دهد. هرچند که بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ آن‌چنان که باید و شاید در ایران جای خود را پیدا نکرده است، اما نمی‌توان آن‌را به طور کامل از خدمات دیجیتال مارکتینگ حذف نمود. به طور کلی ایمیل مارکتینگ ارزان‌ترین ابزار تبلیغات کسب و کار اینترنتی است و در بازاریابی دیجیتال نیز نقش بسیار کلیدی و مؤثر دارد. در پاسخ به اینکه بانک ایمیل‌های تمیز و مرتبط را از کجا می‌توان تهیه کرد؟ باید بدانید قطعا با خریدن بانک‌های آماده در وب‌سایت‌های فروش بانک ایمیل نباید توقع اخذ نتایج مثبت داشته باشید.

تفاوت بازاریابی کلاسیک (آفلاین) با بازاریابی آنلاین چیست؟

مطلبی که در مورد دیجیتال مارکتینگ نوشته شده، مانند سایر مطالب سایت توسط تیم تحریریه وب24 نوشته شده و مطالبی که به صورت ترجمه یا گردآوری هستند حتما با ذکر منبع ذکر میشوند. استفاده از مطالب سایت وب24 بدون ذکر منبع طبق قانون حمایت از جرائم رایانه ای جرم محسوب میشود و صرفا مطالب را با ذکر منبع و قراردادن لینک منبع می توانید استفاده کنید. همچنین دوره های آموزشی در این زمینه برگزار می کنیم که می توانید به اطلاعات آنها از طریق دنبال کردن کانال دسترسی پیدا کنید.