دوره جامع متخصص واقعی سئو

می دانیم که در عرصه سئو و بهینه سازی سایت ، همه پایگاه های اینترنتی که در عبارتی کلیدی یا حوزه مشترکی رقابت دارند در پی کسب رتبه بهتری بوده و قصد دارند تا با قرار گیری در جایگاهی بهتر میان نتایج موتورهای جستجوگر ، در کانون توجهات و نهایتاً کسب سودی بیشتر سایت linkoor قرار گیرند . تمامیه این اوقات و خیلی وقتهای دیگر از موتور جستجو اینترنتی استفاده میکنید. ادنتورک یا شبکه های تبلیغاتی یکی از سرویس هاییست که در دنیا به وجود اومدن تا روند تبلیغات اینترنتی رو برای ما راحت تر کنن. هر چقدر هم که این ویژگی مهم باشد، بسیاری از سیستمهای CMS اجازه اضافه کردن متا تگ TITLE و DESCRIPTION به محتوا را نمیدهند. زمان اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ اصولا یک بازه کوتاه بوده تا هم مخاطب خسته نشه و هم بازدهی که کسب و کار مدنظر داره رو بگیره. این کار میتواند صفحه دسته بندی کالای خاص یا به عنوان آخرین گزینه، اصلی صفحه اصلی شما باشد.

به طور مشخص، استراتژی یعنی راه هاییکه شما رو کمک میکنه تا به اهداف یا Objective های خودتون برسین. این مورد به شما کمک میکند تا متوجه شوید که کاربران هدف شما به دنبال چه موضوعاتی هستند و چه مطالبی موردنظرشان است. سئو محلی به تکنیک هایی میگویند که سایت شما رار برای یک منطقه خاص بهینه میکند. این مثال فقط یک آمادهسازی ذهنی برای درک اهمیت سئو بود؛ حالا برویم به سراغ بحث خودمان. در واقع این هدف باعث میشود که یک وبسایت بر روی کلمه کلیدی اصلی و مهم خود (به عنوان مثال تست mbti) در صفحه یک نتایج جستجو باشد و این در نهایت باعث افزایش کلیک ارگانیک و جذب کاربر بیشتر میشود.

جهش میتونه در میانگین جایگاه کلمات، تعداد ورودی، افزایش تعداد کلمات کلیدی صفحه اول، افزایش تعداد کلمات کلیدی جایگاه ۱ تا ۳ صفحه اول و افزایش CTR باشه. تو این مرحله اول باید موقعیت فعلی سایت خودتون از میزان ورودی، جایگاه کلمات، تعداد کلمات، CTR و مواردیکه مهم هست دربیارین. البته ممکنه متناسب با اندازه کسب و کار، تعداد کاربرانی که از اونها اطلاعات دارین فرق بکنه پس حتما قبل از این کار چک بکنید که به کدوم اطلاعات دسترسی بیشتری دارین و از همون متناسب با کمپین یه پیام برای ارسال آماده کنین. مثلا ممکنه تعداد شماره های شما برای پیامک دادن عدد چشمگیری نباشه اما استفاده از تبلیغات در پیج کسب و کار خودتون توی سوشیال مدیا میتونه یه گزینه مهم برای هدایت کاربر به سایت به حساب بیاد. روش کلی انتخاب عبارت کلیدی اصلی به این شکل است که ابتدا به کمک ابزارهای مختلف، تعداد زیادی کلمه مناسب را استخراج می کنیم و سپس از میان آنها کلمه ای را انتخاب می کنیم که کمترین رقابت و بیشترین جستجوی ماهانه را داشته باشد. فرق اصلی فیکس بنرها با بنرهای CPC که در ادنتورک ها رزرو میکنین این هست که فیکس بنرها به صورت دوره ای شارژ میشن اما بنرهای CPC برحسب تعداد کلیک و میزان بودجه ای که شارژ میشه فعال میمونن.

با یک سرچ میشه به لیستی از شبکه های محبوب تبلیغات ایرانی هم رسید. اگر تحقیق کلمه کلیدی را به خوبی انجام داده باشید به لیستی از کلمات کلیدی رسیدهاید که گزینههای مناسبی برای تولید محتوا هستند. عموما کمپین منیجر متناسب با هدفی که در کمپین میخواد اجرا بشه، اجزا و اِلِمان های لازم رو کنار هم قرار داده و با اعضای تیم هماهنگی های لازم رو انجام میده. مثلا اگر بهبود جایگاه کلمات در گوگل یا Average Position براتون اهمیت بالایی داره باید در اولویت خودتون نسبت به فاکتورهای دیگه قرار بدید. تاکتیک و اکشن ها بخشی هست که شما باید دقیقا مشخص بکنین که چه کاری و در چه زمانی انجام بدید؟ تب اول: هماهنگی بین تیمی که توی این بخش مشخص میکنین هرکس چه کاری رو باید انجام بده، البته اگه از ترلو استفاده میکنین این تب کارایی نداره.

بعد از اینکه همه موارد بالا رو انجام دادین، باید هماهنگی های بین تیمی و افرادیکه هرکدوم وظیفه خاص خودشون رو دارن بهشون بگین. مثلا با شنیدن ” یه هتل تمیز، وسط تبریز” برای کمپین مِستر بلیط، مخاطب متوجه میشه که هتل هاییکه قراره از مِستر بلیط برای تبریز تهیه کنه همگی تمیز، شیک و دارای ستاره بالا هستن. با استفاده درست از تیترهای H1 تا H6 درک درستی از محتویات متن به مخاطب و موتورهای جستجو میدهد و کاربر با یک نگاه سطحی موضوع مقاله و اینکه هر مطلب در کدام بخش گنجانده شده، آشنا میشود. ترجیحا یک جلسه مشاوره سئو با آن ها ترتیب دهید تا میزان تخصص و تجربه تیم فنی شرکت را محک بزنید. بنابراین، پس از انتخاب عکس مناسب حتما نام آن را تغییر دهید و از کلمات کلیدی اصلی و فرعی که برای مطلب خود در نظر گرفتهاید، برای نام جایگزین استفاده نمایید. به اندازه کافی کلمه کلیدی اضلی را در متنتان بیاورید. استثنا به این قانون زمانی است که شما یک نام تجاری قوی دارید که مردم به راحتی می توانند آن را شناسایی کنند، شما می توانید دامنه خود را در عنوان داشته باشید.

برای اینکه حجم تصاویر را کاهش دهید می توانید از سایت های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت استفاده کنید. “شما باید سایت خود را برای پاسخگویی به نیازهای کاربران بهینه کنید. این الگوریتم ها (که به عنوان عوامل موثر در رتبه بندی موتور جستجو شناخته می شوند)، قبل از اینکه تصمیم بگیرند که کدوم صفحه وب در وهله اول، مکان دوم وغیره نمایش داده خواهد شد، تعدادی عوامل رو در نظر بگیرند. 2. پروموت و اطلاع رسانی یک فیچر(امکانات) جدید از سرویس، معرفی محصول یا اطلاع رسانی مهمی که میتونه در خرید و تصمیم گیری مشتریان شما تاثیر مثبت بذاره. به منظور تولید نتایج جستجو با کیفیت به کاربران، Google به روز رسانی الگوریتم های جدید مانند پنگوئن، پاندا یا Humming Bird را به روز می کند. تکنیک های سئو حوزهی تولید محتوا در سال 2019 به دلیل بروز رسانیهای الگوریتم های گوگل بخصوص الگوریتم پاندا Panda Algorithm (ماموریت پاندا بررسی محتوای خوب و بد در وب است) و الگوریتم مرغ مگس خوار (ماموریت مرغ مگس خوار درک مفهوم و استخراج معنی از محتواست) به طور کلی با شکل قدیمی آن متفاوت است. حتما بعد از استخراج رسانه هاییکه قصد فعالیت و همکاری با اونها رو دارین، دنبال پیگیری پرداخت ها باشین.

باتوجه به اکسلی که بالاتر برای برنامه ریزی کمپین آوردم، شما میتونین رسانه هاییکه نیاز به درج بنر یا رپورتاژ داخل اونها دارین رو از طریق سرچ یا پلتفرم های هماهنگی برای درج تبلیغات در رسانه ها استخراج کرده و شروع به هماهنگی کردن بکنین. برای درک معنای واقعی سئو چیست به زبان ساده ، بیایید این تعریف را تجزیه کرده و بخش های مختلف آن را بررسی کنیم. همان طور که می دانید برای افزایش فروش بیشتر نیاز است که به مشتریان این احساس را بدهید که وب سایت شما قابل اطمینان است و جای درستی را برای خرید محصول خود انتخاب کرده اند.

نه تنها برای موتورهای جستجو ، بلکه کاربران از سایتهای کند فراری هستند ؛ و ترجیح میدهند که سایتی را باز کنند که سرعت لود بالایی داشته باشد که این امر به نوع برنامه نویسی شما ، محتوای شما و هاستینگ شما مربوط خواهد شد. قبل از اینکه یادگیری سئو را آغاز کنید به یک سری از مهارت ها نیاز دارید که در آینده به کمک آنها می توانید وب سایت های متفاوت را بهینه سازی و سئو کنید از جمله این مهارت ها می توان به آشنایی به زبان های برنامه نویسی html و css، سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس جوملا و دروپال، روش کار و الگوریتم های موتورهای جستجو، شبکه و اصول محتوا نویسی اشاره کرد. این ابزارها به طور ویژه برای کاربرانی طراحی شده اند که دانش کمتری از زبان های برنامه نویسی وب یا زبان های نشانه گذاری دارند. نوشتن رپورتاژ یکی از بخش های خیلی مهم در کمپین به حساب میاد چراکه باید متناسب با معرفی محصول یا خدمتی که دارین، چیزی رو بنویسین تا رسانه ها درج کنن و به سایت شما لینک بدن. فرض می کنیم که شما قصد نوشتن محتوایی درباره موضوع سئو داخلی چیست دارید.

سئو سایت آنهم سئو داخلی اغلب برای شما هیچ خرجی ندارد و صرفاً شما باید محتوا تولید کنید و سعی کنید محتوایی تولید کند که گوگل بتواند آن را بهعنوان یک مقاله و محتوای مرجع به مخاطب نمایش دهد و شما فقط و فقط باید مستمر کارکنید و روزبهروز پیشرفت کنید، گوگل رشد را دوست دارد و متوجه رشد شما نیز میشود. سپس باید آن را به عنوان یک صفحه در سایتتان آپلود کنید. کمپین سئو مثل کمپین های دیجیتال مارکتینگ نیست که در یک بازه مشخص به ما سوددهی و نتیجه بده، اینجور کمپین ها رو باید به صورت دیگه ای اجرا و مدیریت کرد که در ادامه این مطلب میخوام درباره همین موضوع باشما صحبت کنم. در ادامه ما 5 ابزار برتر سئو در سال 2022 را به شما معرفی میکنیم. اطلاعاتتان را در زمینه ای که به آن علاقه دارید افزایش داده و شروع به تولید محتوا کنید. ولی سعی کنید آدرس صفحات وبسایتتان کوتاه و در حد ۳ تا ۵ کلمه باشد. سعی کردم تا درباره مسائل مهم توی بازاریابی دیجیتال صحبت کنم و بهت کمک کنم.

سِم یا بازاریابی موتور جستجو توصیفی میباشد که شامل انواع گوناگون تبلیغات کلیکی برای جستجو میشود. گاهی اوقات یک آژانس سئو یا یک شرکت بازاریابی دیجیتال قیمت تمام شده یک پروژه خاص سئو را برای یک شرکت در لیست قیمت سئو لحاظ می کند. سیستم های مدیریت محتوا (CMS) برای مراقبت از نیروی کار در ایجاد یک محتوای منحصر به فرد در هر زمان در بازار معرفی شده اند. پس استفاده از ابزارهایی که شما رو به کاربران و مشتریان فعلی خودتون مجدد یادآوری میکنه میتونه یه گزینه مناسب برای رشد کسب و کار با سئو به حساب بیاد. به طوری کلی در اجرای چنین کمپینی باید یک بازه کوتاه رو در نظر گرفت که بهترین بازه ۱ ماهه هست. برای یک کمپین موفق سئو باید موارد مختلف رو در نظر گرفت که یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت کمپین سئو، بهبود سئو داخلی سایت هست. اگه به دنیای دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستی، میتونی توی آکادمی دیجیتال مارکتینگ سر بزنی و آموزش های مختلف رو در این زمینه ببینی. اجرای کمپین سئو یکی از بهترین کمپین ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ به حساب میاد و به جای اینکه تمرکزش روی تاثیر کوتاه مدت باشه، بیشتر روی تاثیر متوسط و بلندمدت سروکار داره.

باتوجه به زمان کمپین که بین ۳ تا ۴ هفته انجام میشه، بهترین آنالیز برای موقعیت فعلی دو بازه اعلام شده هست. اما خب کارکردن با این شبکه ها هم قلق خاص به خودش رو میطلبه و باید حواستون به فاکتورهای مختلف باشه. حواستون باید به این موضوع باشه که اهداف شما باید از جنس OKR و قابل رسیدن باشه. ترک سایت توسط کاربر منجر به افزایش bounce rate یا نرخ خروج کاربران می شود و روی رتبه بندی سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت. پایه کلیه تلاشهای سئو بر روی سئو درون صفحه قرار میگیرد، یعنی محلی که بیشترین کنترل را بر روی آن دارید. برای انجام کارتان دو راه پیش رویتان قرار دارد. راه بهتر برای اینکه رباتهای گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشهای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم.

این نوع کسب و کارها با ثبت خود در نقشه گوگل و بهینه سازی آن به صورت استاندارد، در جست و جو مخاطب در نقشه گوگل نمایش داده میشوند. این مرحله، در مطلبی مجزا که به آموزش پیکربندی سریع افزونه Rank Math اختصاص دارد، شرح داده شده است. به موتورهای جستجو می گوید که باید از نمایش متن توصیفی در کنار عنوان صفحه و URL در نتایج جستجو خودداری کنند. در واقع میتوان عنوان کرد که سئو مهمترین تخصص گرندیما به شمار میآید و کار اصلی گرندیما در این حوزه، ارائه یک نقشه راه و استراتژی اصولی به برندها برای کسب بهترین جایگاه است. آنها با استناد به آن به عنوان منبع، این مقاله را پیوند می دهند. لیست رقیبانی که در تلاش برای رسیدن به کلمات انتخابی شما هستند را فهرست کنید. برای اینکه با مباحث مختلف سئو آشنا شوید من فهرست صد مقاله سئو که در وب برتر داریم را با ذکر لینک و خلاصه مطالب برایتان می گذاریم ، با اشتیاق اسکرول کنید و هر کدام برایتان مفید است را انتخاب و توضیحات لازم را دریافت کنید. یکی از کاربردهای مهم تگهای هدینگ، بخشبندی محتوا و آسان کردن دسترسی کاربران به بخشهای مختلف محتوا است. قبل از هرچیزی حتما برای اجرای کمپین موارد مختلف اعم از تداخل ها با بخش های مختلف یا مشابهت ها رو در نظر بگیرین.