این اصل در مقیاس کوچکتر نیز کار می کند. برای مثال، برای شرکتها فرقی نمیکند که در بخش B2B یا B2C فعال باشند، شرکتها میتوانند از رسانههای تجاری پولی استفاده کنند، در یک پادکست صحبت کنند، یا به یک آژانس روابط عمومی برای جلب توجه و جلب توجه محافل صنعتی تکیه کنند. اگر داستانی که شرکت یا محصولاتش می گوید مرتبط باشد و با رسانه های تجاری و مخاطبان طنین انداز شود، مردم به احتمال زیاد آن را در موتورهای جستجو جستجو می کنند. به همین دلیل، کنترل اطلاعات منتشر شده برای شرکت ها بسیار مهم است. اگر این امکان پذیر نباشد، می توان از محتوای اصلاحی و منتشر شده خارجی برای مقابله با این موضوع و تأثیرگذاری بر قصد موتور جستجو استفاده کرد.
نتیجه
اتوبوسی در لندن بود که با ادعاهایی مبنی بر اینکه برگزیت هر هفته 350 میلیون پوند در کشور صرفه جویی می کند وجود داشت و آنها می توانند از آن برای تأمین مالی NHS خود، خدمات بهداشت ملی استفاده کنند و همه چیز بهتر خواهد شد. این گفته اساساً درست نبود. اصلا.”
به همین دلیل، برخلاف فیسبوک، گوگل به درستی فرض میکرد که افرادی که «سوت تسلا» را وارد کردهاند، به جای «سوتزن» مانند فیسبوک، آن را جستجو کردهاند.
بوریس جانسون: مغز متفکر دستکاری
در این پرتو، Malte معتقد است که دستکاری SERP a la Johnson یا Musk به چیزی مثبت تبدیل می شود و ماموریت SEO در آن نهفته است.
Malte Landwehr، رئیس ایده آل سئو
Malte Landwehr، رئیس ایده آل سئو
بنابراین، اگر میخواهید گوگل را دستکاری کنید، شاید سعی نکنید گوگل را دستکاری کنید. شاید سعی کنید داده هایی را که گوگل با آنها کار می کند دستکاری کنید.”
در پایان، همه چیز در مورد ایجاد یک نتیجه مطلوب است. به منظور اثبات این نکته مهم، مالت توضیح داد که چگونه تسلا “سوت” را با تولید سوتی که هنوز هم میتوان آن را سفارش داد، توضیح داد.
مالت به ما یادآوری میکند که بوریس جانسون هم به عنوان شهردار لندن و هم به عنوان نخستوزیر بریتانیا، بارها با مصاحبههای عجیبی که با رسانههای پرمخاطب مختلف انجام میداد، توجهات را به خود جلب کرد. هدف از این استراتژی پنهان کردن اشتباهات سیاسی با استفاده از گوگل برای دستکاری افکار عمومی بود.
تحقیقات نشان داد که قبل از مصاحبه اتوبوسهای جعبه شراب، 100% پیشنهادات گوگل و نتایج جستجو در صفحه یک که در ارتباط با بوریس جانسون نمایش داده شده بودند، مفاهیم منفی داشتند. بعد از مصاحبه فقط 20 درصد بود.
رسوایی کمبریج آنالیتیکا یک بار برای همیشه روشن کرد که چگونه می توان افکار عمومی را دستکاری کرد. برای انجام این کار، دستکاری کنندگان به طور خاص از داده های فیس بوک استفاده کردند. پس آیا از زمان افشای این رسوایی دیگر دستکاری ممکن نیست؟
شکل 1: Google Suggest پیشنهادهای جستجو را با مفاهیم منفی برای کلمات کلیدی “فیس بوک whistle” نشان می دهد.
Malte Landwehr، رئیس ایده آل سئو
شکل 2: برای «سوت تسلا»، تنها سه پیشنهاد جستجو با مفاهیم منفی در «پیشنهاد» ظاهر میشوند.
“این خیلی احمقانه به نظر می رسد، اما کار می کند. و اگر کار کند، احتمالا احمقانه نیست. از نظر اخلاقی، ما می توانیم همه اینها را بسیار مشکوک بدانیم. اما اگر فقط به تلاشی که برای آن انجام دادند و نتیجه ای که به دست آوردند نگاه کنیم، کارساز بود. آنها این را به طرز شگفت انگیزی به خوبی اجرا کردند.»
بیایید به گوگل برویم و در فیس بوک تایپ کنیم. اگر امروز این کار را انجام دهید، ممکن است چیزی در مورد اخراج وجود داشته باشد. اما وقتی سوت فیسبوک را تایپ میکنیم، گوگل پیشنهاد میکند جستجو را در فیسبوک Whistleblower، Facebook Whistleblower BBC و غیره تکمیل کنید. Malte Landwehr، رئیس ایده آل سئو
Malte پیشنهاد میکند گوگل را باز کنید و کلمات کلیدی “Facebook whistle” را در کادر جستجو تایپ کنید. Google Suggest مستقیماً در زیر کادر جستجو باز میشود و عبارتهای جستجوی مرتبط را پیشنهاد میکند.
نتیجه: پیشنهادهای جستجو با مفاهیم منفی، حتی اگر مردم عموماً تمایل به همدردی با افشاگران دارند.
برای مثال، فاجعهای که در اطراف اتوبوسهای شهری جدید Routemaster لندن وجود داشت، پس از آن که جانسون اظهارات کاملاً بیمعنی در رسانهها درباره ساخت اتوبوسهای مدل از جعبههای شراب کرد، در اعماق وب ناپدید شد. پوشش این عبارات باعث سیل پرس و جوهای جستجو در گوگل شد که جانشین عبارت های جستجوی منفی و نتایج Google Suggest مربوط به بوریس جانسون شد.
با این حال، «سوت تسلا» تنها سه پیشنهاد جستجوی منفی ایجاد میکند – چرا؟ این پیشنهادهای کیفی متفاوت چگونه به وجود می آیند، حتی اگر افشاگران در هر دو مورد اطلاعاتی را منتشر کردند که پیامدهای منفی برای هر دو شرکت دارد، اما تنها با فیس بوک است که گوگل واقعاً این احساسات را منعکس می کند؟ در تسلا نیز افشاگرانی وجود داشتند، پس چرا Google Suggest این روند را منعکس نمی کند؟
«تسلا را سوت بزن»
علاوه بر این، هنگامی که اخبار منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای دولت بریتانیا دستورالعملهای کووید را برای ملاقات برای شراب و پنیر در طول یک «جلسه کاری» زیر پا گذاشتهاند، مطبوعات بریتانیا به عنوان «پارتیگیت» از آن استفاده کردند. بلافاصله پس از آن، جانسون در مصاحبه ای نقل کرد که گفت: «من از خانه کار نمی کنم. پنیر حواس شما را پرت می کند.» در نتیجه، پوشش منفی رویدادهای حزبی دولت بریتانیا با پیشنهادات و نتایج جستجو محو شد و کلمات کلیدی با مفاهیم منفی دیگر در درخواستهای Google Suggest ظاهر نشدند.
عبارت های جستجوی فعال خارجی
ماسک “اقتصاد توجه” را ربود – همه رسانه ها در مورد آن گزارش دادند و حجم عظیمی از محتوا ایجاد شد که به معنای واقعی کلمه محتوای افشاگر افشا شده را تحت تأثیر قرار داد. در نتیجه، این نیز یک هدف جستجوی متناظر در موتورهای جستجو ایجاد کرد که به نوبه خود در پیشنهاد و رتبهبندی منعکس شد.
کاربران و مشتریان خواهان تجربیات مثبت و مرتبط هستند، بنابراین استراتژیهای عالی سئو باید اصل توسعه یک محصول خوب را که مشکل خاصی را حل میکند، در نظر داشته باشند و صفحات فرود عالی را ارائه دهند. متن بدون خطا بر اساس معیارهای سئو نوشته شده است که اطلاعات مربوطه ای را که گوگل می تواند بخزد و فهرست کند را منتقل می کند.
الگوریتمهای موتورهای جستجو بهطور قابلاطمینانی پرسشهای جستجو را پردازش میکنند. دستکاری از بیرون وارد موتورهای جستجو می شود. این در گوگل چگونه کار می کند؟ idealo رئیس SEO، ارائه Malte Landwehr در اجلاس اخیر Searchmetrics ما داستان هیجان انگیزی در مورد اتوبوس ها و پنیر، و پیامدهای SEO برای شرکت ها و برندها بیان کرد.
مفاهیم مثبت یا منفی – این چیزی است که اهمیت دارد
Malte Landwehr، رئیس ایده آل سئو
برای سایر بینش های سئو که به شکوفایی کسب و کار آنلاین شما در سال 2023 کمک می کند، جلسات اجلاس ما را بررسی کنید.
منبع: https://blog.searchmetrics.com/us/cheese-wine-and-whistles-manipulating-google-for-fun-and-profit-with-elon-musk-and-boris-johnson/
دستکاری امکان پذیر است. بوریس جانسون و ایلان ماسک گوگل را برای اهداف خود دستکاری میکنند و استراتژی پشت آن میتواند برای شرکتها یا برندها نیز مفید باشد. ارتباط و یک استراتژی خوب سئو برای این امر کلیدی است.
مالت درست می گوید، اکثر ما توانایی گفتن یا توییت کردن چیزی را نداریم که هزاران روزنامه نگار درباره آن می نویسند، و میلیون ها نفر آن را جستجو می کنند. و با این حال، محتوای زیادی در مورد یک موضوع بر Google Suggest و آنچه مردم جستجو می کنند تأثیر می گذارد. بنابراین اگر همه «مقایسه قیمت آیفون» را جستجو کنند، اولین پیشنهاد گوگل برای آیفون احتمالا «مقایسه قیمت آیفون» خواهد بود. اگر همه «سامسونگ کهکشان در هواپیما منفجر شود» را جستجو کنند، اولین پیشنهاد «سامسونگ گلکسی در هواپیما منفجر می شود» خواهد بود.
هنگامی که تسلا مطلع شد که یک افشاگر به زودی اطلاعات حساس داخلی را منتشر خواهد کرد، شرکت تصمیم گرفت این سوت را در مدت زمان بسیار کوتاهی تولید کند. در 1 دسامبر 2021، ایلان ماسک توییتی را به این مضمون ارسال کرد: “سوت تسلا را بزن!”
بخش مهم درک این اصل است که Google Suggest یا تکمیل خودکار توسط محبوبیت و به ویژه سرعت محتوا ایجاد می شود. بسیاری از محتوای جدید در مورد یک موضوع میتوانند بر پیشنهاد Google و آنچه مردم به دنبال آن هستند تأثیر بگذارد.