قرار دادن یک عدد قطعی در این مورد دشوار است. مقدار غیر قابل اندازه گیری متغیرهای کوچکی وجود دارد که در آن نقش دارند، بنابراین کاهش آن به یک عدد ضربه ای گسترده تقریبا غیرممکن است.
چندین چیز مختلف وجود دارد که نرخ پرش پایین را تشویق می کند. بدیهی است که در بالای لیست، شما نوع وب سایت و صنعت را دارید. انتخاب سایتی که بیشتر مطابق با نرخ پرش پایین باشد، همراه با صنعتی که در انتهای لیست درصد قرار دارد، یک شروع طبیعی به شما می دهد.
بازگشت به پنجره مرورگر شما میتواند باعث جهش شود، همچنین میتواند مرورگر را ببندد، از یک URL جدید بازدید کنید، روی یک پیوند خروجی کلیک کنید، یا زمانبندی آن متوقف شود.
چه چیزی می تواند باعث جهش شود؟
با توجه به اینکه جهش شامل خروج شخصی بدون تعامل بیشتر از سایت شما می شود، چند عامل کلیدی وجود دارد که می توانیم در مورد آنها صحبت کنیم.
هنگام توسعه سایت و محتوای خود، باید در نظر بگیرید که چرا کاربر هدف شما روی وب سایت شما کلیک می کند. به عنوان یک سایت بررسی، شما نرخ پرش بالایی را تجربه خواهید کرد، زیرا یک کاربر در جستجوی یک بررسی خاص، خواندن آن و سپس ادامه دادن است.
به ویژه وبلاگ ها دارای میانگین نرخ پرش بسیار بالایی هستند. وبلاگ ها به ویژه برای فرستادن کاربران به پایین قیف نوشته نشده اند. برای مطالب می آیند، جذب می کنند و بعد می روند. این بدان معنا نیست که نباید آنها را متقاعد کنید که بمانند، اما فقط حواستان باشد که برای انجام آن کار سختی خواهید داشت.
آنچه می تواند به عنوان یک نرخ پرش خوب در نظر گرفته شود تا حد زیادی به نوع وب سایتی که در حال فعالیت هستید و صنعتی که در آن قرار دارد بستگی دارد. همیشه باید سعی کنید معیار را یاد بگیرید.
نرخ پرش و نوع وب سایت
بیایید کمی عمیقتر به این موضوع بپردازیم که چه چیزی یک نرخ پرش خوب را برای انواع مختلف وبسایتهای رایج ایجاد میکند:
وبلاگ ها و صفحات محتوا
اینکه بازدیدکننده از چه کانالی برای ورود به وب سایت شما استفاده کرده است نیز در ماندن یا عدم ماندن آنها برای نگاه کردن به وب سایت شما تأثیر دارد.
نرخ پرش و کانال
اگر تصمیم دارید که میخواهید با این مشکل مبارزه کنید، باید مطمئن شوید که سایت شما با رابط کاربری سازگار با موبایل طراحی شده است و با وضوح صفحههای مختلف موبایل سازگار است.
همه چیز خوب و خوب است، اما نرخ پرش خوب چیست؟
با وجود تمام اطلاعات فنی تحلیلگر داده ها، اکنون می توانیم جزئیات دقیق یک نرخ پرش خوب را بررسی کنیم.
همانطور که ممکن است این ایده را دوست نداشته باشید، در نهایت باید این معیار Google Analytics را به فرهنگ لغت بهینه سازی جستجوی خود اضافه کنید، چه برای خودتان و چه برای مشتریانتان.
14 اکتبر 2020 | ارسال شده توسط لیراز پستان
Bounce Rate یکی از آن اصطلاحات عصر جدید سئو است که ظاهراً از جایی به وجود آمده است تا همه را در صنعت بازاریابی محتوا گیج کند.
به عنوان مثال، اگر یک کاربر سایت برای مدت طولانی، مثلاً ده دقیقه، در صفحه شما باشد، این واقعیت که او هیچ اقدام دیگری انجام نداده است نشان دهنده نقص در محتوای شما نیست.
قبل از اینکه یک قاعده سرانگشتی متوسط را اجرا کنید، باید سعی کنید سوال را کمی تغییر دهید.
در حالی که تعامل بین شما و کاربر ممکن است پس از آن از طریق استفاده از ایمیل یا بازاریابی پیامکی ادامه یابد، گوگل آنالیتیکس همچنان این را به عنوان یک جهش حساب می کند.
تجارت الکترونیک و خرده فروشی
نحوه ارتباط کانالها با Bounce Rate شما در واقع میتواند برای تجزیه و تحلیل ROI که در فعالیتهای مختلف کمپین بازاریابی خود دریافت میکنید بسیار مهم باشد. همچنین می تواند به شما کمک کند که آیا سرنخ های شما کار می کنند یا خیر.
صنایع بسیار زیادی وجود دارد که بتوان آنها را به صورت جداگانه فهرست کرد، اما آنچه باید بدانید چند معیار است. املاک و مستغلات دارای بهترین متوسط نرخ پرش صنعت است که در نهایت حدود 44.5٪ است. این در حالی است که صنعت غذا و غذاخوری دارای میانگین نرخ 65.52 درصد است. (می توانید داده ها را از ابزار سنجش گوگل. این به شما امکان می دهد میانگین آمار بیش از 1600 صنعت مختلف را مشاهده کنید، بنابراین می تواند هنگام تلاش برای دیدن اینکه وب سایت شما تا چه حد میانگین را حفظ می کند مفید باشد.)
آنچه که نرخ پرش پایین را تشویق می کند
در این پست توضیح خواهم داد که نرخ پرش چیست و چرا باید به آن توجه کنید.
Bounce Rate چیست؟
همچنین، بسیاری از کاربران وبلاگ روی محتوای یک سایت رسانه اجتماعی کلیک میکنند و این احتمال را افزایش میدهد که پس از پایان پست شما، به سایتی که در آن بودند بازگردند.
صفحات اطلاعاتی
این ممکن است برای چیزی بسیار کوچک تفسیر زیادی به نظر برسد، و همینطور است، اما درک نرخ پرش شما چیزی است که شما به سادگی باید انجام دهید تا از موثر بودن کمپین بازاریابی خود اطمینان حاصل کنید.
درک اینکه سایتهای تجارت الکترونیک و خردهفروشی در مقایسه با سایر سایتها دارای نرخ پرش پایینی هستند، نباید شوکه کننده باشد.
یکی از موارد مهمی که باید در آینده به خاطر بسپارید این است که اجازه ندهید Bounce Rate سایر جنبه های عملیات شما را تحت الشعاع قرار دهد. اگر روی آن وسواس داشته باشید، متوجه میشوید که به دنبال درصدی به کسب و کار کلی خود آسیب میزنید که اگر ROI مورد نظر خود را دریافت نکنید، هیچ معنایی ندارد.
بنابراین، ما در مورد نرخ پرش چه آموخته ایم؟
امیدواریم در طول این مقاله، تمام آنچه را که باید در مورد Bounce Rate بدانید، آموخته باشید.
باید به این فکر کنید که چرا کسی باید سایت شما را مرور کند. به همین دلیل است که سایت های تجارت الکترونیک با جهش بسیار خوب عمل می کنند. به طور طبیعی برای تشویق کاربران به مرور محصولاتشان طراحی شده است. همچنین تشویق به مرور در سایتهای خردهفروشی آسانتر است، زیرا میتوانید اقلام را به فروش برسانید و معاملات انحصاری ارائه دهید.
نرخ پرش خود را از کجا پیدا کنم؟
میتوانید نرخ پرش خود را در حساب Google Analytics خود پیدا کنید، مانند سایر معیارهای وبسایتی که ممکن است استفاده کنید.
با این حال، به طور کلی، تبلیغات نمایشی بالاترین نرخ پرش را در بین همه کانال ها دارد. چند دلیل برای آن وجود دارد، از جمله اینکه بنرها قابل اعتماد نیستند، به هم ریخته تلقی می شوند و می توانند به افرادی که علاقه ای به سایت شما ندارند نشان داده شوند.
به جای اینکه فقط برای یک هدف خاص به سایت بیایید، کسب و کار کاربر ممکن است کلی تر باشد. به عنوان مثال، به جای اینکه بخواهند یک خبر خاص را بخوانند، ممکن است بخواهند یک جفت کفش جدید بخرند، که در نتیجه آنها روی چندین مارک و مدل مختلف کلیک می کنند.
تفاوت در صنعت
با این کار، شما هرگز نمی توانید اطلاعات زیادی در مورد دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو کسب کنید، بنابراین ما شما را تشویق می کنیم که مسیر خود را در جهت دستیابی به دانش ادامه دهید.
با این حال، صنایع مختلف به اندازه نوع سایت تفاوت بزرگی ایجاد نمی کنند، که می تواند تفاوت بین نرخ پرش 20٪ و 80٪ ایجاد کند.
تعریف گوگل از جهش این است که یک “جلسه تک صفحه ای” است. معنی آن چیست؟ خوب، این به این معنی است که کاربر روی صفحه شما کلیک می کند و دیگر هیچ فعالیتی در سایت شما از آن صفحه انجام نمی دهد. به عبارت دیگر، کاربر در حال فرود روی سایت شما است و مستقیماً به بیرون باز می گردد.
همچنین باید به خاطر داشته باشید که انواع صنعت و وب سایت هنوز در معادله نقش دارند، بنابراین باید بتوانید تمام داده ها را در زمینه یکدیگر تجزیه و تحلیل کنید تا واقعاً درک خوبی از Bounce خود داشته باشید. نرخ است.
به جای اینکه بپرسید یک Bounce Rate خوب چیست، باید بپرسید که Bounce Rate شما چگونه با میانگین صنعت مقایسه می شود. به عنوان یک معیار، این بهترین راه برای تعیین اینکه آیا سایت و کمپین بازاریابی شما کاملاً بهینه شده است یا خیر، و اینکه شما در حال رسیدن به اهداف SMART خود هستید، است.
صفحات اطلاعات تماس نمونه کاملی از این است که چرا برخی از صفحات می توانند نرخ پرش بالاتری نسبت به سایرین داشته باشند. هنگامی که کاربران از سایت بازدید می کنند، برای یک هدف در آنجا حضور دارند که وارد کردن یا دریافت اطلاعات است. هنگامی که این هدف محقق شد، آنها به کاری که انجام می دادند باز می گردند.
برای کسانی که اطلاعی ندارند، کانال به راهی که کاربران به سایت شما دسترسی دارند اشاره دارد. چند کانال مختلف برای تحلیل وجود دارد. هر راه ممکن است کمپین بازاریابی خاص خود را داشته باشد، به همین دلیل بسیار مهم است که بتوانید مطمئن شوید که ارزش پول خود را به دست می آورید.
کانال های رایجی که گوگل در نظر می گیرد به شرح زیر است:
- مستقیم: این زمانی است که کاربر آدرس وب سایت شما را در نوار جستجوی URL وارد کرده است.
- ارگانیک. آلی: کاربرانی که از فهرستهای صفحه نتایج بدون پرداخت بر روی سایت شما کلیک کردهاند (بنابراین – کاربر با هدف بالا)
- پرداخت شده: اینها کلیکهایی هستند که از کمپینهای نتیجه جستجوی پرداخت به ازای کلیک به دست آمدهاند.
- نمایش دادن: ترافیکی که از تبلیغات نمایشی دریافت کرده اید، مانند تبلیغات بنری.
- معرف: این زمانی است که کاربر روی پیوندی در یک سایت خارجی کلیک می کند که آنها را به سایت شما می برد.
- اجتماعی: این همه ترافیکی را که از افرادی که از رسانه های اجتماعی می آیند دریافت می کنید، در بر می گیرد.
- پست الکترونیک: اینها بازدیدکنندگانی هستند که از طریق جوهر ایمیل به سایت شما رسیده اند.
دانستن تفاوت بین کانالهای مختلف و نحوه تعامل هر کدام با Bounce Rate برای اطمینان از اینکه استراتژی بازاریابی شما کارآمد است، کاملاً حیاتی است. داشتن دانش کامل از تجزیه و تحلیل تضمین می کند که بدانید چه چیزی بهینه شده است و چه چیزی باید بهبود یابد.
اگر میخواهید روی هر چیزی از این مقاله تمرکز کنید، بگذارید این رابطه بین نرخ پرش و کانالها باشد. این معیاری است که در مورد دادههای باارزش بیشترین سود را به شما میدهد.
هنگامی که شما یا مشتری تان متوجه شدید و چرایی نرخ پرش، سوال بعدی تقریبا همیشه مطرح می شود. نرخ پرش خوب چیست.
همچنین یک معیار بسیار متکی به زمینه است که میتوان آن را با توجه به اهمیت بالایی در نظر گرفت. این که Bounce Rate شما چقدر خوب است به تنوع زیادی از ویژگی های مختلف بستگی دارد که باید همزمان در نظر گرفته شوند، مانند زمان در صفحه.
درباره نویسنده
