جستجوی Indexing and IndexNow در سال 2022: روندها و بهترین روش ها
IndexNow منتشر کرده است مستندات گسترده. از طرف دیگر، شما از یک پلاگین وردپرس یا شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده میکنید که از IndexNow پشتیبانی میکند.
سایر روندهای شاخص کلیدی
در حالی که برای مدیران وب مهم است که اگر میخواهند فهرستبندی سریع و جامع را حفظ کنند، فرآیندهای خود را مطابق با بهترین روشها بهروزرسانی کنند، فناوری زیربنایی موتورهای جستجو تا حد زیادی در سطح اساسی یکسان باقی مانده است.
فرآیندی که موتورهای جستجو معمولاً برای فهرستبندی محتوا از آن استفاده میکنند، نسبتاً ساده است. پس از انتشار یک صفحه وب، موتورهای جستجو صفحات وب را می خزند و با فرض اینکه هیچ خط مشی شکسته ای وجود ندارد، آنها را در پایگاه داده خود فهرست می کنند.
سئوکاران همچنین باید از تکامل و رشد IndexNow همگام باشند. این احتمال وجود دارد که Google یا IndexNow را بپذیرد یا فناوری خود را توسعه دهد، در این صورت برای شما مفید خواهد بود که پروتکلهای جدید را در اسرع وقت اتخاذ کنید.
اگر تعداد زیادی خطا در سایت خود داشته باشید، نمایه سازی می تواند یک مشکل واقعی باشد، زیرا جستجو را از خزیدن منع می کند و عملکرد ارگانیک شما را محدود می کند. BrightEdge ContentIQ شناسایی خطاهای فنی را به سطح بعدی می برد و قدرت پشتیبانی از خزیدن سایت برای میلیون ها صفحه را دارد. بازاریابان را قادر می سازد تا خطاها و مشکلات وب سایت را قبل از اینکه بر عملکرد ارگانیک تأثیر بگذارند، شناسایی، اولویت بندی و رفع کنند. موتور توصیهها در پلتفرم هشدار در مورد این مسائل اولویتدار و گامهای روشن برای حل آنها را آسان میکند.
نتیجه
حضور رو به رشد IndexNow تنها روند نمایه سازی نیست که ارزش صحبت در مورد آن را داشته باشد. در اینجا سه مورد دیگر وجود دارد که سئوکاران باید به آنها توجه داشته باشند:
سئو برنامه ای و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی: افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و سئوی برنامهای (ایجاد خودکار مقادیر عظیمی از صفحات که مجموعهای از کلمات کلیدی فردی یا کوچک را هدف قرار میدهند) یک مشکل برای موتورهای جستجو از نظر خزیدن ایجاد میکند. اگر میلیونها صفحه بهطور خودکار تولید شوند، نمیتوانند به طور مؤثر وب را بخزند. این شاید توضیح دهد که چرا گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را با آخرین به روز رسانی خود در اعطای محتوای نوشته شده برای انسان جریمه کرد.
ادامه حضور ربات های خزنده: ربات های کرال به جایی نمی رسند. آنها همچنان کلید راه موتورهای جستجو برای ایندکس کردن وب سایت ها خواهند بود. گوگل در حال حاضر از HTTP/2 استفاده می کند که یک پروتکل انتقال کم منبع است. درک اینکه چگونه ربات ها از وب سایت شما برای جمع آوری داده عبور می کنند بسیار مهم است. با این درک، می توانید ساختار سایت خود را بر اساس آن به منظور ساده سازی فهرست بندی انجام دهید.
در دسترس بودن گسترده تر ابزارها برای بررسی وضعیت نمایه سازی: بررسی وضعیت نمایه سازی صفحات وب و دارایی های دیجیتال برای سئوکاران آسان تر می شود. یک مثال کلیدی، گزارش نمایه سازی ویدیویی است که اخیراً در کنسول جستجوی گوگل راه اندازی شده است. این روند احتمالاً با پیشرفتهتر شدن و دقیقتر شدن نرمافزار سئو ادامه خواهد یافت.
داشتن کنترل بر وب سایت شما قدرت می بخشد، و درک دقیق تر از نحوه نمایه سازی محتوای شما منجر به دید گسترده تر و سریع تر در موتورهای جستجو می شود.
حفظ تغییرات و بهروزرسانی مداوم فرآیند خود بر اساس بهترین شیوهها به شما کمک میکند مطمئن شوید که تمام صفحات سایت شما ایندکس شدهاند و میتوانید به طور مؤثر مشکلات را عیبیابی کنید.
IndexNow، پروتکلی که امکان ارتباط مستقیم با موتورهای جستجو را فراهم می کند، این پتانسیل را دارد که چشم انداز جستجو را به طرز چشمگیری تغییر دهد.
این پست برخی از آخرین پیشرفتها در نمایهسازی را توضیح میدهد و اینکه چگونه تقویت استقلال بیشتر در خزیدن محتوا یک پیروزی خالص برای سئوکاران، وبمسترها، موتورهای جستجو و در نهایت کاربران است. ما همچنین بهترین شیوه های نمایه سازی فعلی را تشریح خواهیم کرد.
IndexNow چه نقشی در آینده جستجو خواهد داشت؟
برای شروع استفاده از IndexNow مراحل زیر را دنبال کنید:
یک کلید API ایجاد و میزبانی کنید: شما باید یک کلید API ایجاد کنید تا مالکیت سایت خود و هر URL ارسالی را تأیید کنید. شما می توانید استفاده کنید ابزار تولید API بینگ برای انجام این. سپس باید یک فایل txt کدگذاری شده را در دایرکتوری ریشه وب سایت خود که حاوی کلید است میزبانی کنید.
ارسال آدرس ها: هنگامی که تأیید را برای سایت خود تنظیم کردید، می توانید یک درخواست HTTP را به URL زیر ارسال کنید: https:///indexnow؟آدرس اینترنتی=url-تغییر شده&کلید=کلید شما
بررسی موفقیت ارسال: موفقیت URL های ارسالی را با استفاده از ابزار وب مستر بینگ یا نرم افزار ردیابی خود تأیید کنید.
روشی که موتورهای جستجو سایتها را فهرستبندی میکنند، در طول سه دهه گذشته تغییر اساسی نکرده است.
از آنجایی که این فناوری پتانسیل ذخیره مقادیر قابل توجهی از منابع را برای موتورهای جستجو دارد (با کاهش نیاز به خزیدن مداوم “اکتشافی”)، بسیاری از کارشناسان سئو این احتمال را دارند که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.
نمایه سازی موثر سایت بخش اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو است، به ویژه برای سازمان های بزرگتر که احتمال بروز مشکلات برای آنها بیشتر است.
اما این ممکن است در حال تغییر باشد.
هیچ نقطه ضعفی برای استفاده از IndexNow در سایت شما وجود ندارد. این مورد به ویژه اگر سایت کوچکتری را اجرا میکنید و ایندکس کردن فرآیندی کند است. برندهای بزرگی مانند LinkedIn و eBay در حال حاضر از این پروتکل بهره می برند و از آن سود می برند.
IndexNow یک موضوع داغ در فضای سئو است. اگر قبلاً با آن برخورد نکرده اید، اساساً این یک سرویس اطلاع رسانی است که مدیران وب برای هشدار به موتورهای جستجو هنگام انتشار محتوا در سایت خود (یا حذف محتوای قدیمی) از آن استفاده می کنند.
همچنین پیشنهاد جذابی برای سئوکاران ارائه می دهد زیرا به آنها اجازه می دهد تا موتورهای جستجو را فوراً از تغییرات سایت خود مطلع کنند. گاهی اوقات ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا صفحات جدید با خزیدن سنتی کشف شوند.
فهرست چک لیست بهترین شیوه ها
در اینجا یک چک لیست سریع و جامع از بهترین شیوه های نمایه سازی آمده است:
پینگ های IndexNow را تنظیم کنید: راه های مختلفی برای هشدار دادن به موتورهای جستجو در مورد محتوای جدید و به روز شده از طریق IndexNow وجود دارد. برای مرور کلی این موارد، به اسناد منتشر شده مراجعه کنید.
اطمینان حاصل کنید که سایت شما موبایل فرندلی است: گوگل یک سیستم نمایه سازی موبایل اول را اجرا می کند، به این معنی که هنگام خزیدن، سایت های موبایل را در اولویت قرار می دهد.
صفحات مناسب Noindex: اگر صفحاتی دارید که نمیخواهید در نتایج جستجو ظاهر شوند، از تگ noindex استفاده کنید. اگر صفحات را به درستی noindex کنید، احتمال کمتری دارد که با خطاهایی در نمایه سازی گزارش ها (مانند موارد در کنسول جستجو) مواجه شوید.
برچسب های نادرست نادرست را حذف کنید: برای شناسایی صفحاتی که برچسب های noindex به اشتباه در آنها قرار داده شده اند، باید بررسی های منظم انجام دهید.
وضعیت فهرست صفحات خود را با کنسول جستجو نظارت کنید: بررسی کنید که صفحات شما در گوگل با کنسول جستجو ایندکس شده باشند. گوگل احتمالا بخش عمده ای از ترافیک شما را تامین می کند.
با استفاده از ابزارهای وب مستر قابل اجرا، نقشه های سایت را به موتورهای جستجوی اصلی ارسال کنید: ایجاد و ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو، به خصوص اگر سایت بزرگی دارید.
یک معماری پیوند داخلی قوی ایجاد کنید: پیوند داخلی برای فعال کردن خزیدن مؤثر. استفاده از یک ساختار URL منطقی، مبتنی بر دسته و قابل فهم برای انسان نیز تمرین خوبی است.
حذف محتوای تکراری: محتوای تکراری خزیدن را کند می کند. در صورت لزوم، از نرم افزار برای اجرای چک ها و حذف محتوای غیر ضروری استفاده کنید. اگر نیاز به انتشار محتوای تکراری دارید از برچسب های rel=canonical استفاده کنید.
حساب برای صفحات وب مستقل: مهم است که به صفحات وب مستقل، به خصوص صفحات فرود که از سایر مناطق سایت شما قابل دسترسی نیستند، پیوند دهید.
بهینه سازی برای سرعت و اندازه صفحه: اطمینان از پیروی از بهترین روشها در رابطه با کوچکسازی و جاوا اسکریپت به این معنی است که بهطور ناخواسته از محدودیتهای خزیدن موتور جستجو تجاوز نمیکنید.
در صورت لزوم یک فایل robot.txt اضافه کنید: یک فایل robot.txt به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحات باید خزیده شوند. زمانی استفاده می شود که می خواهید صفحات ایندکس شده باقی بمانند و در عین حال فعالیت خزنده را که ممکن است سرورهای شما را بیش از حد بارگذاری می کند محدود کند.
اطمینان حاصل کنید که ابرداده صحیح است: افزودن ابرداده دقیق به صفحات وب باعث کارآمدتر خزیدن می شود. این شامل عناوین و توضیحات متا، روبات ها، googlebot، SafeSearch و ویژگی های rel می شود.
بهینه سازی سایت های چند زبانه: از نشانیهای اینترنتی مبتنی بر مکان یا تگهای hreflang برای تعیین اینکه کدام صفحات برای مکانهای مختلف اعمال میشوند، استفاده کنید.
از تنظیمات نرخ خزیدن Google استفاده کنید (در صورت لزوم): این مشکل برای اکثریت قریب به اتفاق مدیران وب نخواهد بود، اما گوگل هزینه ادمین های وب را می دهد. درجاتی از کنترل در مورد اینکه چگونه وب سایت های آنها را خزیده است. محدودیت های خزیدن اضطراری را می توان در شرایط خاصی تنظیم کرد.
استفاده از BrightEdge برای نمایه سازی بهتر
با این حال، IndexNow احتمالاً تنها در صورتی مرتبط خواهد شد که Google بخواهد از آن پشتیبانی کند. گوگل تایید کرده که هست در حال حاضر در مرحله آزمایشی. تا آن زمان، آن نوع فناوری تغییر زمین نخواهد بود. به نظر ما حداقل.
نحوه استفاده از IndexNow
مایکروسافت و یاندکس در زمینه کنترل نحوه و زمان خزیدن سایت به وبمسترها پیشرو هستند. IndexNow حساب می کند 7 درصد از سایت های جدید در بینگ ایندکس شده اند. Seznam.cz همچنین IndexNow را در اوایل سال 2022 تصویب کرد. بیش از 16 میلیون وب سایت از این پروتکل استفاده می کنند و از طریق افزونه های اصلی وردپرس مانند Yoast ارائه می شود. Cloudflare و Duda نیز آن را در خدمات خود ادغام کرده اند.