جدیدترین آموزش کامل سئو در وردپرس سال ۱۴۰۰

فاکتورهای متعددی بر سئو سایت و تعیین جایگاه آن در نتیجه جستجو تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا گرفته تا لینکهای ورودی از سایتهای دیگر، همچنین استاندارد بودن ساختار و کدنویسی سایت (تکنیکال) برای موتورهای جستجو بر بهبود سئو سایت سایت linkoor ما تاثیرگذار است. هر دوی آنها از ارزش بالایی برخوردارند و باید بخشی از استراتژی بازاریابی ورودی شما باشند. گوگل به صورت رسمی همچنان فایل Robots.txt مورد پشتیبانی قرار میدهد، اما برخی از دستورات این فایل را دیگر پشتیبانی نکرده و آنها را نادیده میگیرد. در نهایت اینکه وقتی این عوامل را کنار یکدیگر می گذاریم می فهمیم که چرا در حوزه سئو مجموعه ای با داشتن قرارداد با هر سایتی ، آن ها را به صدر نتایج کلیدواژه دلخواهشان می رساند ؛ عواملی که رزومه و خروجی های ملموس این سامانه به خوبی آن ها را نمایان می کند : علم به روز و تسلط به کار ، قرار داشتن همیشگی در فرمی ایده آل ، تجربه زیاد و موقعیت شناسی .

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) از چندین لایه تشکیل شده است و یکی از مهمترین آنها عوامل خارج از صفحه است. به هر اقدامی که خارج از سایت، در حال رخداد است و باعث میشود که توجه گوگل به آن جلب شود، Off Page Seo گفته میشود. از همه مهمتر مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن می باشد. برخی این حرکت موتورهای جستوجو را به عنکبوت نسبت دادهاند و نامش را (Spidering) گذاشتهاند. فایل Robots.txt باید نامش robots.txt باشد. خب شاید بپرسید اصلا فایل robots.txt چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟ به طور کلی بهترین مکان قرار دادن نقشه سایت (Sitemap) در انتهای فایل Robots.txt تان است. به همین دلیل امروزه گوگل سایتهایی که در ابتدا برای موبایل طراحی شده اند و بعد برای دسکتاپ بهینه شده باشند را در اولویت قرار میدهد (mobile first index). از آنجا که حوزه های مختلفی در این کار باید بررسی گردند، در نتیجه نیاز به تیم موفق و کاملا حرفه ای در زمینه بهینه سازی سایت و سئو لازم است. همکاری نزدیک با تیم فنی و برنامه نویسی سایت برای پیاده سازی موارد فنی در سایت. خزندههای گوگل و سایر موتورهای جستجو ارتباط بین صفحات را توسط لینکها بررسی کرده و صفحات تازه منتشر شده را با کمک این لینکها تشخیص داده و ایندکس میکنند.

سئو به زبان ساده، به معنای بالا بردن کیفیت و کمیت ترافیک ورودی به سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. قیمت گذاری سئو بصورت پروژه ای، بر اساس پارامتر های مورد توافق در جلسه مشاوره سئو مانند افزایش ورودی سایت به میزان مشخص، بهبود رتبه در کلمات کلیدی که اکنون رتبه دارند، لینک سازی و … دیگران متوجه حضور شما شده و تلاش می کنند تا به مطالب مورد پسندی که شما ایجاد کرده اید لینک دهی کنند. جواب این سوال راحت است اگر آدم منطقی باشید صد در صد دریافت کرده اید که به این فایل نیاز دارید و دقیقا پیشنهاد ما هم همین هست. لینکها باارزشترین علامت مرتبط بودن یک محتوا هستند و برای اینکه اهمیتش را بدانید باید بگویم بدون لینک سازی، انگار تقریبا هیچ کاری برای سِئو سایت نکرده اید! اگر به این فکر هستید که محتوای دیگر سایت ها را کمی تغییر دهید و در سایت خود بگذارید پس باید دقت لازم را به کار ببرید تا به عنوان کپی کننده محتوا شناخته نشوید. برای نمایش بهتر محتوای ویدیوتون در سایت خودتان از HTML5 استفاده نمایید و اینکه دقت کنید که بهترین محل قرار گرفتن ویدیو بعد از پاراگراف اول یا دوم می باشد .

اما با کمی دقت می توانید حدس بزنید که استفاده از این روش در کنار معایبی که دارد، می تواند گزینه بهتری باشد. اگر پس از ۱۰۰ روز یا بیشتر، محتوای شما رتبه بالایی کسب کند، احتمالاً در آنجا باقی خواهد ماند (تا زمانی که رقیب محتوای بهتری بنویسد). URLهای کوتاه رتبه بهتری در گوگل میگیرن. برای رتبه گرفتن در کلمات کلیدی سخت تر باید ابتدا در کلمات Long-Tail رتبه بگیرید. این سیستم رایگان اکنون زندگی را برای ما آسان تر کرده است. این افزونه نسبت به افزونه Simple Sitemap در ایران نصب بیشتری دارد و بیشتر شناخته شده تر است. در این بخش، گوگل به شما کنترل بیشتری می دهد تا بگویید، صفحه ای را که در آن کدهای مربوطه جایگذاری شده اند را چگونه فهرست کنید. این موضوع را به عنوان هشداری در گوگل در مورد جایگذاری شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا سایر تصاویر و مشکلات سئو که می توانید ایجاد کنید موثر خواهد بود. بهترین توصیه برای بهینه سازی تصاویر سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Smush it است که تاکنون بیش از 1 میلیون نصب فعال داشته است. انتخاب کلمات کلیدی اولین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت است. و همچنین لازم به ذکر است که اگر سایت شما در کلمات کلیدی در نتایج اول گوگل نباشد، اکثر مشتریان خود را از دست خواهید داد.

همچنین عملکرد این سه ربات به کل با یکدیگر متفاوت است. خطوط بعدی که با allow و disallow شروع شده مشخص می کند که این ربات ها کدام قسمت سایت را بررسی و ایندکس کنند. قسمت ۱۳و۱۴ این سریال در ۲ ژوئیه به دلیل بازی برزیل و مکزیک در جام جهانی ۲۰۱۸ پخش نشد و قسمت ۱۳و۱۴ و۱۵و۱۶ در ۳ ژوئیه پخش شد. همانطور که گفته شد سئو و بهینه سازی سایت بهینه سازی سایت(SEO) جزء ۸ شغل و کسب و کار پردرآمد در دنیای IT امروزی است که تمامی علاقه مندان به این حوزه می توانند آموزشهای لازم را برای آمادگی در بازار کسب و کار سئو ببینند.

نقشه سایت برای بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو ( SEO ) بسیار اهمیت دارد. این شرکت با در نظر گرفتن اصول مهم و تاثیر گذار، سایت را بهینه طراحی می کند. یکی از روشهایی که برای این کار انجام میشود، ارسال Sitemap به موتور جستجوی گوگل با استفاده از سایت دریافت گزارشات آن (Sitemaps Report) به حساب میآید. اغلب صفحات نتایج در گوگل و دیگر از موتورهای جستجو، تبلیغات گوگل ادوردز را در بالای صفحه به همراه نتایج عادی و یا همان چیزی که بازاریابهای موتورهای جستجو آن را «نتایج ارگانیک» مینامند، نشان میدهند. موتورهای جستجو الگوریتمهای خود را بطور مداوم تغییر میدهند. بسیاری از وبمستران تلاش زیادی برای جذب بازدیدکننده از طریق گوگل انجام میدهند ولی کوچکترین توجهی به حفظ آنها و تبدیل به بازدیدکنندگان دائمی و وفادار انجام نمیدهند. گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که برخی از دستورات قرار داده شده در Robots.txt از تاریخ 1 سپتامبر 2019 به بعد کارایی ندارند و باید از دستورات جایگزین برای آنها استفاده کرد. این موضوع این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد که به کنترل تگ های خود بپردازید.

برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید باید از فایل Robots.txt استفاده کنید. برای اینکه فایل Robots.txt یک وبسایت را پیدا کنید کافی است عبارت /robots.txt را به آدرس دامنه هر وبسایت اضافه کنید. یعنی اگر وبلاگ شما زیر دامنه سایت شما است، باید برای سایت یک فایل Robots.txt و برای وبلاگ فایل جداگانه دیگری داشته باشید. هر زیر دامنه از دامنهی اصلی باید فایل Robots.txt اختصاصی و جداگانه داشته باشند. User-agent: به رباتهای اختصاصی وب که شما به آنها دستورالعملهای خزیدن (معمولاً موتور جستجو) میدهید میگویند. در واقع فایل Robots.txt یک قرارداد بین سایت شما و رباتهای خزنده است که به آنها اعلام میکند چه محتوایی قابل بررسی و چه محتوایی غیرقابل بررسی است. Allow: این دستور فقط برای رباتهای گوگل قابل اجرا است. وقتی وب سایت خود را اجرا می کنید، می توانید تغییرات را سریع انجام دهید.

در گذشته این نوع سئو به سایت ها کمک می کرد تا جایگاه خود را در نتایج سرچ گوگل ارتقا دهند ولی بعدها این موتور جستجو روش هایی را اتخاذ کرد تا این شیوه ها کارایی نداشته باشد. کار این ربات ها بررسی کردن تمام صفحات وب سایت شماست، ربات وارد یکی از صفحات شما میشه اون رو بررسی میکنه و از طریق لینک هایی که داخل اون صفحه هست به صفحات دیگه سایت شما میره و اینطوری تو تمام صفحات سایت شما (از طریق لینک های شما) میچرخه و اطلاعات رو یادداشت میکنه. پستها و صفحاتی که لینک سازی داخلی شده اند از دو جهت برای گوگل باارزش هستند. وجود سایت مپ مناسب، ضعف سایت را در لینک سازی داخلی تا حدی می پوشاند.

در این قسمت از آموزش سئو به موضوع مهم بک لینک می پردازیم. یک کتاب سئو الکترونیکی بسیار جذاب و کمحجم که در 25 صفحه اصول ابتدایی هدفگذاری کلمات کلیدی، بهینهسازی وبسایت، ادغام با شبکههای اجتماعی، تولید محتوا و لینک سازی را آموزش داده است. کار تولید محتوا را در هر جایی می توان انجام داد ولی برای اینکه بتوان از طریق آن به درآمد مناسبی رسید باید مهارت های مورد نیاز این شغل را به صورت اصولی فراگرفت و در نمونه کارهای خود اعمال کرد. اینطور می توان گفت که : نقشه سایت به … 12345 دارای هر 2 تگ noindex و indexifembedded باشد، این موضوع بدین معنی خواهد بود که گوگل می تواند محتوای میزبانی شده در آن صفحه را در recipe.site.example/my-recipes جایگذاری کند. در حالی که در برخی مواقع مشاهده خواهید کرد که متقاضیان بخواهند محتوای خود را در زمانی مشخص در صفحات شخص ثالث جایگذاری کنند تا گوگل به ایندکس صفحات بپردازد. در هر صورت اگر می خواهید بصورت دستی اضافه کنید توسط خط زیر می توانید آنرا اضافه کنید. درنتیجه اگر این فایل در آنجا نباشد برای رباتها به این معنی است که این سایت فایل Robots.txt ندارد.

اگر میخواهید یک فایل Robots.txt ایجاد کنید بهترین راهنما برای شما دستورالعمل گوگل است. این دستورالعمل یک فرایند چند خطی است که به شما در کوتاهترین زمان ممکن آموزش میدهد چه دستوراتی را در فایل خود قرار دهید تا رباتهای گوگل بتوانند به خوبی در سایت شما جستجو کنند. نیوسئو هم یکی از سایت های خوب در زمینه آموزش سئو است که اقدام به برگزاری یک دوره آموزش جامع سئو کرده است. تگ ربات جدید، indexifembedded دارای ویژگی های دیگری است که گوگل در این باره می گوید: تگ ربات جدید در ترکیب با تگ noindex تنها زمانی کار می کند که صفحه شما دارای تگ noindex باشد. یکی از این دستورات دستور کلی noindex directive است.

رباتهایی مانند رباتهای مخرب (Malware robots) یا رباتهای زداینده آدرس ایمیل این کار را ممکن است انجام دهند. موتورهای جستجو می دانند که باید مخاطبان خود را راضی کنند و برای این کار باید بهترین وب سایت های ممکن را به مخاطبان پیشنهاد دهند. بنابراین اگر اینستاگرام فرمت indexifembedded را در پلتفرم خود پیاده سازی کند، ممکن است این مشکل حل شود. موتورهای جستجو از خزنده ها برای مرتب سازی و ایندکس کردن اطلاعات در وب استفاده می کنند . تکنولوژی همواره در صدد نیرومند سازی جستجوها و حرکت رو به جلو است. زیرا ممکن است این صفحات نخواهند که از دید گوگل ایندکس شوند.

گوگل در این باره می گوید که تگ indexifembedded “به یک مشکل رایج می پردازد. بدین ترتیب با تگ indexifembedded، می توانید به مرورگر گوگل بگویید که همچنان دوست دارید محتوای شما در مرورگر ایندکس شود. بدین ترتیب از طریق iframes، تگ های HTML مشابه در صفحات دیگر جاسازی می شوند. بدین ترتیب از طریق یک iframe یا تگ HTML مشابه، در صفحه دیگری جایگذاری خواهد شد. اما وقتی کدهای مربوطه را در صفحات خود جاسازی می کنید، ممکن است گوگل پیشنهاد دهد که به دلیل اینکه محتوای جایگذاری شده بدون فهرست است، این کار را انجام ندهید. صفحه ای را که ما به عنوان مثال در آن کدهای مربوطه را جایگذاری می کنیم به طور حتم ایندکس خواهند شد. فرقی ندارد برای ایجاد نقشه سایت از افزونهها استفاده کردهاید یا آن را به طور دستی ایجاد کرده باشید.