تنها 3 ابزار نظارت بر کلمات کلیدی که به آن نیاز دارید

برای سئو و نظارت بر کلمات کلیدی رسانه های اجتماعی، دو ابزار شما را به طور کامل تحت پوشش قرار می دهد: Ahrefs و Mention.

ذکر در شروع می شود 49 دلار در ماه. در صورت پرداخت سالانه می توانید دو ماه رایگان دریافت کنید.

Glimpse برای آسان‌تر کردن زندگی شما در صورت نیاز طراحی شده است:

  • به سرعت به تغییرات روند کلمات کلیدی واکنش نشان دهید.
  • تصمیمات خود را بر اساس روندهای احتمالی آینده قرار دهید.
  • جایگاه خود را برای کلمات کلیدی پرطرفدار نظارت کنید.

توجه داشته باشید

آیا می خواهید نام تجاری و محصولات خود را بدون پیوند بررسی کنید؟ از ابزار دیگری در مجموعه Ahrefs استفاده کنید: Web Explorer.

یافتن نام‌های نامرتبط با استفاده از Web Explorer Ahrefs

قیمت گذاری

در اینجا آمده است که چگونه یک ابزار ردیابی روند می تواند نظارت بر کلمات کلیدی را به سطح بالاتری برساند:

کلمات کلیدی پرطرفدار را در جایگاه خود کشف و ردیابی کنید

تیم های رسانه های اجتماعی این ویژگی را دوست خواهند داشت. وقتی اشاره جالبی را مشاهده کردید، می‌توانید آن را به شخص دیگری اختصاص دهید و آنها می‌توانند درست در داخل برنامه پاسخ دهند.

"اختصاص دهید" ویژگی در Mention

قیمت گذاری

ابزار ویژه: اشاره

نظارت بر کلمات کلیدی دو جنبه دارد. یکی در مورد ردیابی موقعیت یک صفحه در نتایج جستجو و دیگری در مورد نظارت بر وب سایت ها و رسانه های اجتماعی برای وقوع کلمات کلیدی خاص است.

برای مثال، من می‌توانم یک هشدار کلمه کلیدی تنظیم کنم که مکالمات در ایالات متحده در مورد داده‌های Ahrefs را گزارش کند که در آن کلمات “ahrefs” و “data” در فاصله شش کلمه از یکدیگر قرار دارند.

تنظیم هشدار در Mention

Ahrefs Alerts ابزاری برای اعلان‌های ایمیل خودکار است. این برای نظارت بر کلمات کلیدی عالی است زیرا به شما امکان می دهد:

  • هنگامی که یک سایت برای کلمات کلیدی جدید رتبه بندی می شود مطلع شوید.
  • از محتوای جدیدی که حاوی کلمه کلیدی یا عبارت جستجو است مطلع شوید.
  • نام تجاری و محصولات خود را مشاهده کنید.

Ahrefs سه ابزار را در مجموعه ارائه می دهد که به نظارت بر کلمات کلیدی کمک می کند: ردیاب رتبه، کاوشگر سایت، و هشدارهای Ahrefs.

ردیاب رتبه Ahrefs

این ابزار برای نظارت بر رسانه های اجتماعی، انجمن ها و صفحات وب معمولی طراحی شده است. در پلان های بالاتر، حتی می توانید برگزیده ای از خروجی های تلویزیون و رادیو را نظارت کنید.

Ahrefs یک ابزار سئو کامل است. شما می توانید از آن نه تنها برای نظارت بر کلمات کلیدی بلکه برای کل استراتژی سئوی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، یک آژانس بازاریابی می تواند از این ویژگی برای پیشنهاد مناسب ترین کانال های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص استفاده کند.

محبوبیت کلمه کلیدی-تجزیه کانال های رسانه های اجتماعی

نگاه اجمالی + Ahrefs

و اگر می خواهید ببینید که چگونه در مقابل رقبای خود در گوگل قرار می گیرید، یک گزارش ویژه برای آن وجود دارد که مقایسه ای را در تمام معیارهای کلیدی ارائه می دهد.

گزارش رقبا در Rank Tracker Ahrefs

کاوشگر سایت Ahrefs

همچنین می توانید بخش کوچکی از عملکرد آن را به صورت رایگان در عرض پنج جستجو در ماه دریافت کنید.

بخوانید:   جان مولر گوگل به دنبال مشاوره برای استخدام مشاوران سئو است

افکار نهایی

همچنین دو گزینه رایگان در دسترس است: Ahrefs Webmaster Tools به شما امکان می دهد از عملکرد Site Explorer برای وب سایت های خود استفاده کنید (در میان سایر ویژگی ها)، و جستجوگر رتبه کلمه کلیدی ما به شما امکان می دهد به سرعت موقعیت یک سایت را در هر کشوری برای یک کلمه کلیدی مشخص بررسی کنید.

در اینجا چند روش ذکر شده است که می تواند به نظارت بر مکالمات آنلاین در مورد کلمات کلیدی شما کمک کند:

ذکر کلمات کلیدی را در چندین پلتفرم تجزیه و تحلیل کنید

به عنوان مثال، می توانید از آن برای نظارت بر وب برای صفحاتی که رقبای شما را نام می برند اما از شما نام نمی برند استفاده کنید. همچنین می‌توانید فیلترهای اضافی مانند رتبه‌بندی دامنه و ترافیک وب‌سایت را تنظیم کنید تا در زمان ایجاد لینک صرفه‌جویی کنید.

تنظیم هشدار ذکر در Ahrefs Alerts

هنگامی که داده ها شروع به ورود کردند، به طور پیش فرض به روز رسانی موقعیت هفتگی را دریافت خواهید کرد. همچنین اگر می‌خواهید پیشرفت رتبه‌بندی خود را بیشتر بررسی کنید، می‌توانید به‌روزرسانی‌های روزانه را دریافت کنید.

هنگامی که موضوعی را پیدا کردید که به آن علاقه دارید، می توانید یک هشدار برای آن تنظیم کنید و Glimpse شما را از هرگونه تغییر روند مطلع می کند.

ردیابی روند در Glimpse

میزان محبوبیت یک کلمه کلیدی را در کانال های مختلف بسنجید

Ahrefs از 99 دلار در ماه شروع می شود و در صورت پرداخت سالانه می توانید دو ماه رایگان دریافت کنید.

اگر نیاز به تجزیه و تحلیل محبوبیت یک کلمه کلیدی خاص دارید، Glimpse به شما اجازه می دهد:

  • با ویژگی پیش‌بینی روند به «به آینده» مراجعه کنید.
  • محبوبیت کلمه کلیدی را در کانال های رسانه های اجتماعی ببینید.
  • اگر می خواهید روند بلندمدت را مطالعه کنید، به سال 2004 (برای برخی از کلمات کلیدی) مراجعه کنید.

در این مقاله، سه ابزاری را که برای انجام هر دو کار (و حتی کمی بیشتر) به آنها نیاز دارید، مرور می کنم.

کلیدواژه‌های پرطرفدار موجود در Glimpse می‌توانند شروع خوبی برای تحقیقات کلمات کلیدی باشند که در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs (بخشی از جعبه ابزار Ahrefs) انجام می‌شود.

به برگه «Discover» بروید، جایگاه خود را پیدا کنید و این ابزار کلیدواژه‌های مرتبطی را که شتاب بیشتری گرفته‌اند را کشف می‌کند. یک نکته خوب در این گزارش، نشانگر کلمه کلیدی مارک شده است – یک پیشنهاد مفید برای SEO.

"كشف كردن" برگه در Glimpse

این بدان معناست که هر زمان که رتبه بندی کلمات کلیدی خود یا رقبای خود را بررسی می کنید، می توانید مطمئن باشید که بهترین کیفیت داده را در کلاس خود مشاهده می کنید.

Mention نوعی ابزار است که می‌خواهید از آن استفاده کنید تا ببینید چه کسی در مورد برند یا رقبای شما به صورت آنلاین صحبت می‌کند و چه می‌گویند. این چیزی است که مدیران رسانه های اجتماعی و متخصصان روابط عمومی روزانه از آن استفاده می کنند.

توجه داشته باشید

آیا نمی توانم رتبه بندی را در گوگل به صورت دستی بررسی کنم؟ نه واقعا.

بخوانید:   وزیر دفاع چین بر ظرفیت‌های ارتش آزادی‌بخش برای شکست «مزاحمان» تاکید کرد

اما اگر می‌خواهید روندها را مطالعه کنید تا یک مزیت بیشتر به دست آورید، Glimpse را نیز دریافت کنید.

سوالاتی دارید؟ به من پینگ کن در توییتر یا ماستودون.




منبع: https://ahrefs.com/blog/keyword-monitoring/

همچنین ذکر منابعی که Mention می تواند کلمات کلیدی شما را در آنها جستجو کند نیز خالی از لطف نیست. در اینجا یک لیست کامل است:

منابع در مورد ذکر
TikTok، YouTube، رادیو، تلویزیون و موارد دیگر در طرح‌های بالاتر در دسترس هستند.

اینفلوئنسرها را ببینید که با کلمات کلیدی شما تعامل دارند

همه چیز با تعریف چیزی که به دنبال آن هستید شروع می شود و این ابزار به شما امکان می دهد تا حد امکان خاص باشید. به غیر از عملگرهای بولی استاندارد، حتی می توانید نزدیکی کلمات یا عبارات را مشخص کنید.

ابزار ویژه: Ahrefs

برای مثال، می‌توانید از این داده‌ها برای شناسایی محتوای رو به کاهشی که می‌تواند از به‌روزرسانی استفاده کند، استفاده کنید.

مشاهده محتوای رو به کاهش در ردیاب رتبه Ahrefs

Rank Tracker ابزار اصلی برای نظارت دقیق بر کلمات کلیدی شما و مشاهده پیشرفت رتبه خود در زمان است.

همچنین می توانید بررسی کنید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی پیشنهاد داده اند و ترافیک پولی خود را با آن به کجا ارسال می کنند کلمات کلیدی پولی گزارش.

گزارش کلمات کلیدی پولی در اکسپلورر سایت Ahrefs

هشدارهای Ahrefs

شما فقط یک کلمه کلیدی یا لیستی از کلمات کلیدی را وصل می کنید، مکان و زبانی را که می خواهید نظارت کنید انتخاب کنید و Ahrefs شروع به جمع آوری داده ها برای شما می کند.

افزودن کلمات کلیدی برای ردیابی در ردیاب رتبه Ahrefs

Glimpse (برنامه افزودنی Google Trends) از 49 دلار در ماه شروع می شود و در صورت پرداخت سالانه می توانید دو ماه رایگان دریافت کنید.

2. ابزار نظارت بر رسانه

اگر تا به حال از Google Trends استفاده کرده باشید، Glimpse احساس آشنایی خواهد داشت. این ابزاری است که در بالای Google Trends کار می‌کند و آن را با داده‌ها و ویژگی‌های اضافی مانند شکست کانال یا پیش‌بینی روند بهبود می‌بخشد.

بنابراین، بازاریابان از ابزارهای نظارت بر کلمات کلیدی برای دو هدف استفاده می کنند:

عامل کلیدی که Ahrefs را متمایز می کند کیفیت داده است. یکی از شلوغ ترین خزنده های وب در جهان و فعال ترین خزنده در کل صنعت سئو را دارد (مطالعه). همچنین دارای یک پایگاه داده کلمات کلیدی عظیم با بیش از 22 میلیارد کلمه کلیدی، از جمله بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی برای بازار ایالات متحده است (اطلاعات بیشتر در مورد داده های ما).

رتبه بندی Cloudflare از خزنده های وب دارای AhrefsBot

گوگل برای شخصی سازی نتایج جستجو برای هر کاربر شناخته شده است (حتی در حالت “ناشناس”)، بنابراین شما به عینی ترین داده ها نگاه نمی کنید. به علاوه، جستجوی گوگل سابقه رتبه بندی را ارائه نمی دهد و روش کارآمدی برای ردیابی کلمات کلیدی متعدد نیست.

موارد استفاده کلیدی

ابزار ویژه: نظر اجمالی (افزونه کروم)

می توانید از آن برای ایجاد گزارشی از اینفلوئنسرهای قابل توجهی که در مورد برند شما صحبت می کنند استفاده کنید. یا می توانید افرادی را پیدا کنید که به کاری که انجام می دهید علاقه مند هستند و لیستی از شرکای احتمالی خود تهیه کنید.

گزارش اینفلوئنسر در منشن
نمونه گزارش اینفلوئنسر که فقط ذکرهای مثبت از اینفلوئنسرها را با امتیاز بیش از 20 نشان می دهد.

به ذکر نام تجاری و محصولات خود پاسخ دهید

Glimpse سطح دیگری از نظارت بر کلمات کلیدی را ارائه می دهد: نظارت بر روی جایگاه.

بخوانید:   ترخ تورم توکیو در ۴۲ سال گذشته رکورد زد

Discover یک ویژگی مفید برای کسانی از شما است که در تجارت الکترونیک و تولیدکنندگان محتوا کار می‌کنید که دوست دارند موضوعات داغ را پوشش دهند. و اگرچه نمی تواند جایگزین تحقیقات بازار شود، اما می تواند نقطه شروع خوبی برای ایده های محصول جدید باشد.

اگر می‌خواهید نه تنها نام‌های آنلاین خود را ببینید، بلکه تجزیه و تحلیل کنید، Mention به شما اجازه می‌دهد:

  • محبوبیت کلمه کلیدی را به موقع ببینید.
  • یک تحلیل احساسات دریافت کنید.
  • تفکیک منابع را دریافت کنید.
  • کشورهایی که کلمات کلیدی شما در آنها ذکر شده است را ببینید.

و بیشتر.

نمونه کلمات کلیدی مرتبط با موضوع
مجموعه ای سریع از کلمات کلیدی مرتبط Ahrefs برای “کفش های جعبه پنجه پهن” یافت شده است.

قیمت گذاری

Sidenote.

به خاطر داشته باشید که ابزارهای نظارت بر سئو و رسانه ممکن است برخی از ویژگی‌های همپوشانی داشته باشند، اما آنها برای کانال‌های بازاریابی مختلف (به ترتیب جستجوی ارگانیک و رسانه‌های اجتماعی) ساخته شده‌اند.

موارد استفاده کلیدی

آیا می خواهید کلمات کلیدی رتبه بندی یک وب سایت را ببینید؟ Site Explorer را باز کنید و بررسی کنید کلمات کلیدی ارگانیک گزارش. شما بینشی از تاریخچه رتبه بندی آنها نیز خواهید داشت.

تاریخچه رتبه بندی در اکسپلورر سایت Ahrefs

منشن یک ویژگی خاص برای تحلیل اینفلوئنسر دارد.

این بدان معناست که می توانید به جای آن این کلمه کلیدی را هدف قرار دهید و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

به عنوان مثال، در اینجا می توانید مقایسه «Apple Vision Pro» و «Meta Quest Pro» را در ابعاد احساسات و منابع در یک گزارش مشاهده کنید.

گزارش سفارشی در منشن

و بنابراین، با شروع تحقیقات کلمه کلیدی خود از “کفش های جعبه پنجه پهن”، می توانیم بینشی در مورد:

  • مشکل کلمه کلیدی
  • تسلط بر هدف جستجو
  • کلمات کلیدی ثانویه را می توانیم در محتوا قرار دهیم.
  • سایر کلمات کلیدی مرتبط که می توانیم برای آنها محتوای جداگانه ایجاد کنیم (چند مثال در زیر).
  • ایده‌های محتوایی دیگر از سایت‌هایی که برای «کفش‌های پنجه پهن» رتبه‌بندی می‌شوند.

توجه داشته باشید

آیا می توانید به جای آن از Google Trends رایگان استفاده کنید؟ مطمئناً، اگرچه من فکر می کنم شما چیزهای زیادی را از دست خواهید داد. اما فقط حرف من را قبول نکنید. Glimpse را دریافت کنید، سپس سعی کنید برای مدتی آن را خاموش کنید و ببینید آیا می توانید بدون آن زندگی کنید یا خیر.

دکمه روشن/خاموش Glimpse در Google Trends

موارد استفاده کلیدی

چیزی که من به خصوص در مورد Mention دوست دارم، ویژگی گزارش های سفارشی است. می‌توانید بینش‌هایی را که Mention ارائه می‌دهد ترکیب و مطابقت دهید و آنها را در یک گزارش جمع کنید.

به عنوان مثال، Glimpse اشاره کرد که “کفش های پنجه پهن” یک کلمه کلیدی پرطرفدار است. وصل کردن آن کلمه کلیدی به Keywords Explorer به ما می گوید که کلمه کلیدی دیگری وجود دارد که اساساً به همان معنی است، اما تقاضای جستجوی بالاتری در گوگل دارد: “کفش های جعبه پنجه پهن”.

مرور کلی کلمات کلیدی در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs

معیارهای کلیدی برای بررسی در Rank Tracker عبارتند از: سهم صدا، موقعیت (وب و موبایل)، ترافیک و ویژگی‌های SERP. می توانید کلمات کلیدی خاصی را تجزیه و تحلیل کنید یا کلمات کلیدی خود را برچسب گذاری کنید تا آنها را به صورت انبوه تجزیه و تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به صورت انبوه در ردیاب رتبه Ahrefs
برچسب گذاری کلمات کلیدی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را به صورت انبوه تجزیه و تحلیل کنید.