در حالی که مصرف کنندگان به دنبال اطلاعات در مورد موضوعات روزمره هستند، B2B همه چیز در مورد دانش کسب و کار و تخصص صنعت است. این به طور اجتناب ناپذیری بر استراتژی سئوی شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، شما باید مجموعه کلمات کلیدی مختلفی را پیدا کنید و علایق جستجوی خاص گروه هدف کسب و کار خود را بدانید. داشتن دانش عمیق از حوزه موضوعی خاص B2B، مهمترین نکته در آستین شماست. در حالت ایده آل، شما خودتان در آن زمینه خاص کار می کنید و می دانید چه موضوعاتی در حال حاضر مرتبط هستند، کاربران چه چیزی را جستجو می کنند و چه محتوایی واقعا برای گروه هدف شما مهم است.
فروش بیشتر از طریق ترافیک ارگانیک: SEO برای تجارت الکترونیک
در بخش مالی، مهم است که با مشکلات مربوط به این حوزه و همچنین نیازهای جستجوی گروه هدف خود کنار بیایید. محصولات مالی معمولاً پیچیده هستند و از اصطلاحاتی استفاده می کنند که برای افراد عادی بیگانه است. و به همین دلیل است که توصیه میکنیم برای انجام تحقیقات خوب کلمات کلیدی وقت بگذارید. کلید واژه ها مثلاً «خرید خانه» یا «طرح بازنشستگی»، اغلب حجم جستجوی صدها برابر بیشتر از عباراتی مانند «تامین مالی خانه» یا «طرح بازنشستگی شغلی» دارند. به عبارت دیگر، سئوی مالی همیشه به میزانی از درک نیاز دارد “روانشناسی سئو”. خود را به جای گروه های هدف خود قرار دهید، در نظر بگیرید که آنها چگونه موضوعات مرتبط را جستجو می کنند، و در کجا می توانید نقاط تماس را برای بهینه سازی ارزشمند موتور جستجو پیدا کنید.
نکات برتر: چگونه استراتژی سئوی خود را ارزیابی کنیم
بهینه سازی فنی: در تجارت الکترونیک، سیستم پشت فروشگاه آنلاین سنگ بنای هر استراتژی سئو است. به همین دلیل است که بسیار مهم است که کارآمد باشد. یکی دیگر از موارد مهم در لیست قابلیت استفاده است. این معیار رتبه بندی کلیدی را نباید نادیده گرفت، به خصوص در تجارت الکترونیک. اگر قابلیت استفاده فروشگاه ضعیف باشد یا فرآیند خرید مستعد خطا باشد، مردم خرید نمیکنند. معماری صفحات با قابلیت استفاده ضعیف نیز در خزنده گوگل بسیار محبوب نیستند. بنابراین، علاوه بر انتخاب یک ارائهدهنده سیستم حرفهای، دیگر الزامات مطلق شامل بهینهسازی منظم روی صفحه، بررسیهای منظم برای زمانهای بارگذاری سریع، و صفحات بدون خطا و بهینهسازی شده برای موبایل است.
حفظ یک نمای کلی: پیگیری سئو و مسائل مرتبط با کلمات کلیدی، به ویژه در تجارت الکترونیک و سیستم های فروشگاه بزرگ با صدها صفحه دسته بندی و محصول، همیشه آسان نیست. این اغلب می تواند منجر شود آدمخواری کلمه کلیدی و محتوای تکراری، مشکلاتی که می توان با استفاده از نگاشت کلمات کلیدی از آنها جلوگیری کرد. این روش آزمایش شده شامل ایجاد لیستی از صفحات فرعی و گروه های صفحه ای است که می خواهید برای موضوعات و کلمات کلیدی خاص رتبه بندی کنید. برای مثال می توانید این کار را در یک برنامه صفحه گسترده انجام دهید.
سئو در بخش بهداشت و درمان
برای یک فروشگاه آنلاین، بهینه سازی موتور جستجو کاملاً واضح است. نه تنها به یک فروشگاه اینترنتی کارآمد از نظر فنی نیاز دارید، بلکه داشتن محتوای خوب در مورد محصولات ارائه شده نیز مهم است. فروشگاههای آنلاین با اطلاعات و توضیحات مفید فراوان، نمونههای بسیار خوبی از سئو هستند، در حالی که سایتهایی که هیچ توضیح محصول، تصویر یا محتوای متنی ندارند، آن را ترک میکنند. خزنده ها با کمی ضرر
درک این نکته مهم است که تیم سئوی شما درگیر وظایف بیشماری است. در واقع، بهینه سازی موتورهای جستجو یک زمینه بسیار متنوع با طیف گسترده ای از اقدامات و گزینه ها برای متخصصان سئو برای انتخاب است. برای اینکه آنها بتوانند مسیر دقیق عمل مورد نیاز را مشخص کنند، متخصصان سئو شما به مهارت گسترده ای نیاز دارند. تمرکز بر اقدامات اشتباه در مکان نامناسب اساساً هدر دادن بودجه سئو است.
مانند سایر کارشناسان بازاریابی، متخصصان سئو معمولاً در پایان سال مالی تحت بیشترین فشار هستند. این زمانی است که از آنها انتظار می رود بودجه ارائه شده توسط تیم رهبری را توجیه کنند – و برای انجام این کار به ارقام سخت نیاز دارند. این به رهبر سئوی شما این فرصت را می دهد که نتایج واضحی را نشان دهد. اما در مورد بهینه سازی موتور جستجو چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید؟ آیا این حتی ممکن است؟ پاسخ: یک بله برجسته.
- SEO ROI یکی از راه های نشان دادن شما است رتبه بندی موفقیت ها. اگر گوگل صفحات شما را در موقعیت های برتر برای عباراتی که به کسب و کار شما مرتبط هستند ایندکس کند – در حالت ایده آل از رقبای اصلی شما جلوتر است – این یک پیروزی است. علاوه بر این، نگاشت رتبهبندیهای برتر به میانگین نرخ کلیک و تبدیلهای صفحه محصول در نتیجه تنها یکی از راههای نشان دادن بازگشت سرمایه است.
- ردیابی وب با استفاده از Google Analytics، کنسول جستجوی گوگل یا ابزار مناسب دیگری راه خوبی است برای اینکه ببینید چه چیزی واقعاً از نظر سئو مهم است، یعنی چقدر ترافیک ارگانیک و پولی بیشتری با کمک سئو ایجاد کرده اید.
- یا چرا حتی فراتر نروید و ردیابی و هدف گیری فردی را امتحان نکنید؟ به عنوان مثال، ردیابی قصد در گوگل آنالیتیکس، داده های دقیقی از نحوه مشارکت کاربران موتورهای جستجو در آن ارائه می دهد تبدیل ها و فروش در وب سایت شما.
- برخی از ابزارهای SEO نیز ویژگی های KPI فردی را ارائه می دهند که می توانید در گزارش های خود بگنجانید. یکی از این موارد ارزش ترافیک SEO است. این مقدار هزینه ماهانه ترافیک را از تمام رتبه بندی کلمات کلیدی یک وب سایت به گونه ای محاسبه می کند که گویی در حال اجرا هستند تبلیغات گوگل. سپس مقدار ترافیک در CPC کلمه کلیدی مربوطه ضرب می شود. ارزش کلی حاصل به شما ایده خوبی می دهد که اقدامات سئوی که انجام داده اید در صنعت شما ارزش دارد.
هیچ نسخه ای برای سئوی کامل در بخش مراقبت های بهداشتی نیز وجود ندارد. هنگام سئو برای پزشکان، داروخانه ها، و سایر امکانات مراقبت های بهداشتی، نمی توانید فقط برای بررسی چیزها یک پوک داشته باشید. شما واقعاً باید بدانید که دقیقاً چه کاری انجام می دهید. سلامت موضوع حساسی است و اطلاعات نادرست یا از دست رفته می تواند عواقب ناگواری داشته باشد. برای مثال، راهنمای ضروری بیمار را با نکاتی در مورد خوددرمانی در نظر بگیرید. به همین دلیل، استاندارد بالایی از کیفیت محتوا برای سئو در حوزه سلامت مورد نیاز است. این نوع محتوا در دسته YMYL قرار می گیرد: پول شما یا زندگی شما. هنگامی که اطلاعات ارائه شده به موضوعات مهمی مانند این می پردازد، بهتر است منبع یک متخصص معتبر باشد.
لینک بیلدینگ: ساختن یک نمونه کارها بک لینک یکی از حوزه های مهم سئوی تجارت الکترونیک است. وبلاگهای مهمان در سایر وبسایتها راهی عالی برای پیوند دادن به فروشگاه شما یا مستقیماً به محصولات جداگانه هستند. در حالت ایده آل، شما همچنین باید از توصیه های محصول توسط مشتریان راضی بک لینک ایجاد کنید. نکته برتر: به طور فعال مشتریان خود را تشویق کنید تا محصول یا خدمات شما را با افزودن یک درخواست برای نظرات مشتری در فرآیند سفارش آنلاین خود توصیه کنند.
اکنون، از همه چیزهایی که آموخته اید به عنوان یک نقطه پرش با متخصصان سئو در تیم خود استفاده کنید. استراتژی سئوی شما در برابر این بهترین شیوه های صنعت چگونه ارزیابی می شود؟
از نظر تجاری، سئوی محلی نقش مهمی در بخش مراقبت های بهداشتی ایفا می کند. بسیاری از پزشکان با مطب های خصوصی متکی هستند که در مجاورت مطب خود پیدا می شوند. امروزه، رایج است که مردم با استفاده از گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر، به صورت آنلاین به دنبال پزشک بگردند. بنابراین، برای وب سایت های مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است که برای جستجوهای محلی بهینه شوند و در جست و جوهای محلی رتبه بالایی کسب کنند. همین امر در مورد داروخانه ها و سایر مراکز پزشکی که برای مشتریان محلی رقابت می کنند، صدق می کند.
SEO در زمینه شرکت اساساً بر خلاف SEO در موضوعات معمولی مصرف کننده است. حتی شرایط جستجوی اساسی نیز متفاوت است:
- کلمات کلیدی B2B معمولاً حجم جستجوی قابل توجهی کمتری نسبت به بخش B2C دارند. با توجه به اینکه کاربران کمتری موضوعات مرتبط در این زمینه را جستجو می کنند، به سختی تعجب آور است.
- موضوعات B2B معمولاً بسیار پیچیده تر از B2C هستند. این بدان معنی است که شما باید مراقب تولید محتوای خود باشید و بر ارائه منابع با کیفیت بالا و متخصص تمرکز کنید. اگر به دنبال برون سپاری تولید محتوا هستید، این می تواند یک عامل مهم زمان و هزینه باشد – اما ارزش سرمایه گذاری را دارد.
- به طور کلی رقابت سئو در موضوعات B2B کمتر از آنچه در بخش مصرف کننده با آن روبرو می شوید وجود دارد. این امر باعث میشود که رقبا را راحتتر زیر نظر داشته باشید و در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) یک قدم جلوتر از آنها باشید.
برای تعیین موقعیتها به کمک نیاز دارید؟ گروه استراتژی های دیجیتال ما بینش فراوانی دارد. بیشتر بدانید.