تفاوت بین RankBrain گوگل و تطبیق عصبی
انتشار: فروردین 21، 1398
بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1404

تفاوت بین RankBrain گوگل و تطبیق عصبی

اگر به قطعه ویژه و حتی دومین نتیجه ارگانیک نگاه کنید، گوگل به وضوح متوجه می شود که درخواست من به حالت تهوع صبحگاهی اشاره دارد. من بیماری صبحگاهی را در کادر جستجو تایپ نکردم. اگر نگاه کنید، گوگل محتوایی را برای Featured Snippet استخراج کرده است که کلمه تهوع را ذکر نمی کند (اگرچه عنوان و H1 ذکر می کنند). اگر به دومین نتیجه ارگانیک نگاه کنید، باز هم در عنوان و در توضیحات هیچ اشاره ای به کلمه تهوع وجود ندارد... اگرچه گوگل به وضوح فهمید که من به بیماری صبحگاهی اشاره می کنم.

با این حال، فراموش نکنیم که سایر نیروهای مشابه هوش مصنوعی در حال بازی هستند. گوگل، زمانی که برای اولین بار از تطابق عصبی یاد کرد، "لایه موضوع" را نیز به جدول آورد که "روشی برای اعمال نفوذ نمودار دانش در مورد افراد، مکان ها..." است - کلمات گوگل از من نیستند. برای هر عنصر هوش مصنوعی که در مورد آنها می دانیم، شرط می بندم که بگویم دو عنصر وجود دارد که ما درباره آنها نمی دانیم. هدف من این است که توانایی گوگل برای درک عبارات جستجو، واجد شرایط بودن نهادها، برای نمایه کردن سایت ها، عمیق است... شاید بسیار عمیق تر از آن چیزی که فکر می کنیم.

RankBrain یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل در سال 2016 شروع به استفاده از آن کرد تا بفهمد صفحات چگونه با مفاهیم مرتبط هستند. این بدان معنی است که ما می توانیم صفحات مرتبط را حتی اگر حاوی کلمات دقیق استفاده شده در جستجو نباشند، بهتر برگردانیم، با درک اینکه صفحه مربوط به کلمات و مفاهیم دیگر است... تطبیق عصبی یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که گوگل در سال 2018 شروع به استفاده از آن کرد. مترادف ها کلماتی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمات دیگر دارند... به طور خلاصه: -- RankBrain به گوگل کمک می کند تا صفحات را بهتر با مفاهیم مرتبط کند -- تطبیق عصبی به گوگل کمک می کند تا کلمات را بهتر به جستجوها مرتبط کند.


این در واقع کمک می کند تا مسائل را کمی روشن کنید ... بعد از اینکه حدود 100 بار آن را بخوانید. نه اینکه من دنی را سرزنش کنم. برعکس، برای توییتر... این خیلی خوب است. با این حال، این مکالمه ای است که باید فراتر از رشته ای از 280 کاراکتر باشد... زیرا من تقریباً مطمئن هستم که برای دانستن این که روش آموزشی محکمی نیست، نیازی به مدرک کارشناسی ارشد در آموزش ندارید!

در جایی که تطبیق عصبی به Google کمک می کند تا ترکیبی را که در کادر جستجو وارد کرده اید به یک مفهوم رسمی و شناخته شده مرتبط کند، RankBrain به Google کمک می کند تا بداند چه نوع موضوعات یا «صفحه هایی» به این پرسش/مفهوم مرتبط هستند.

حالا بیایید دوباره صحبت های دنی در مورد RankBrain را در نظر بگیریم: "RankBrain به گوگل کمک می کند تا صفحات را بهتر با مفاهیم مرتبط کند" و "RankBrain یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است... تا بفهمد صفحات چگونه با مفاهیم مرتبط هستند."

همانطور که میتوانی به وضوح ببینید، گوگل از آنچه به عنوان «تطبیق عصبی» یاد می کند برای تطبیق یک پرس و جو انتزاعی با یک اصطلاح/مفهوم تصفیه شده استفاده می کند. این یک "مترادف فوق العاده" است، زیرا یک جهش بزرگ و چشمگیر به سوی پل زدن چیزی است که به اندازه کافی به صورت قطعی بیان نشده است به آنچه که هست!

اما RankBrain چه کاری انجام می دهد؟

تطابق عصبی در مقابل.  بنر RankBrain

تطابق عصبی به صحنه می آید

باز هم، گوگل به وضوح توانست منظور من را "انتزاعی" کند قانون، راه رفتن با توپ، و بسکتبال. قطعه ویژه نشان داده شده در مورد قانون ممنوعیت "سفر کردن" با بسکتبال است. راه رفتن با یا حتی پیاده روی هرگز به کار گرفته نمی شود (همانطور که در دومین نتیجه آلی وجود دارد).

عالی... ما ثابت کردیم که "پیاده روی با بسکتبال" مساوی است با "سفر"... فوق العاده! با این حال، چه چیزی در "مفهوم" سفر از منظر جستجو/کاربر گنجانده شده است؟ فرآیند تطبیق عصبی در این زمینه چیزی برای ارائه به ما ندارد. ما به چیز دیگری نیاز داریم که به ما بگوید وقتی کاربران برای «سفر» جستجو می کنند، نه تنها اطلاعاتی در مورد قانون می خواهند، بلکه می خواهند که چگونه بر بازی و حتی نحوه اجرای قانون تأثیر گذاشته است. RankBrain را وارد کنید.

حداقل در حال حاضر، یک قطعه کوچک از پازل تجزیه و تحلیل قصد کمی واضح تر است. من برش میدارم!

SERP بیماری صبحگاهی

خوب، پس RankBrain کجا عکس را وارد می کند؟ من فکر کردم RankBrain "منطبق با قصد؟!" این کار را انجام می دهد اما در سطح وسیع تری. RankBrain آنچه را که در یک عبارت در نظر گرفته شده است با سایر اصطلاحات مطابقت نمی دهد (همانطور که در بالا نشان داده شد). در عوض، RankBrain به شناسایی اهداف یا بهتر بگوییم موضوعات مرتبط با یک اصطلاح یا عبارت خاص کمک می کند. به عبارت دیگر، اکنون که گوگل این را می داندمدت، اصطلاح "الف" معادل اصطلاح "ب" است، اکنون باید مشخص کند که چه چیزی به صورت موضعی در این "اصطلاحات" گنجانده شده و بنابراین مربوط به این "اصطلاحات" است.

درباره نویسنده

مردی اوبرشتاین
Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/neural-matching-rankbrain-difference

به انگلیسی ساده Mordy چیست؟

چند ماه گذشته، گوگل از تطبیق عصبی، روش --AI برای ارتباط بهتر کلمات با مفاهیم استفاده کرده است. مترادف های فوق العاده، به نوعی، و بر 30٪ از پرس و جوها تأثیر می گذارد. نمی دانید "اثر اپرا صابون" چیست که آن را جستجو کنید؟ بهتر می توانیم آن را بفهمیم. pic.twitter.com/Qrwp5hKFNz

— دنی سالیوان (@dannysullivan) 24 سپتامبر 2018
در مثالی که دنی آورد، گوگل متوجه شد که یک رفتار خاص در رابطه با صفحه تلویزیون منعکس کننده یک موضوع خاص و شناخته شده است. تلویزیون "عجیب به نظر می رسد" یک "مترادف فوق العاده برای چیزی است که به عنوان اثر صابون اپرا شناخته می شود (که به طور خلاصه باعث می شود که حرکت در یک فیلم کمتر شبیه یک تولید با بودجه کلان باشد و بیشتر شبیه یک سریال صابون باشد). از نظر مفهومی، گوگل اکنون می تواند تعریف نادرست و مبهم را با زبان توصیفی و مفاهیم "در واژه" خاص مطابقت دهد. توانایی پیشرفته گوگل برای انجام مسابقات "انتزاعی".

این تطابق اصطلاحات و مفاهیم منعکس کننده تطابق عصبی است. برای ثبت، من نمی گویم که این 100٪ نمونه ای از تطابق عصبی است. من گوگل نیستم، نمی توانم 100% بگویم که این تطابق عصبی در طبیعت است. چیزی که می توانم بگویم این است که به نظر می رسد. مهمتر از آن، برای اهداف ما، شما ایده بسیار خوبی از آنچه که تطابق عصبی به طور کلی شامل چه چیزی است، بدون نیاز به تعریف آن در شرایط فنی دارید.

AI Head Pieces Red

وجود دارد، آیا آنقدر پیچیده است؟

پازل دیگری برای یادگیری ماشین در جستجو

AI روبرو خاموش

مدت کوتاهی پس از به روزرسانی اصلی Google در ماه مارس 2019، «Search Liasion» گوگل، که بیشتر با نام دنی سالیوان شناخته می شود، به علاقه مجدد به «تطابق عصبی» موتور جستجو و تفاوت آن با RankBrain پاسخ داد. اما گیج نشوید، تطبیق عصبی گوگل کاملاً جدید نیست. در واقع، علاقه مجدد به جنبه هوش مصنوعی توسط به روزرسانی هسته مارس 2019 ایجاد شد، زیرا برخی گمان می کردند که یک کالیبراسیون مجدد عصبی در پشت نوسانات افزایش یافته رتبه وجود دارد (که گوگل گفت: مورد نیست). در حقیقت، تطبیق عصبی برای اولین بار در سپتامبر 2018 به مکالمه SEO پیوست.

حتما میتونه

مثال RankBrain SERP

در اینجا بالای SERP برای پرس و جو برای چرا من اینقدر حالت تهوع دارم اما فقط صبح:

صحبت کافی است... اینجا SERP کامل برای پرس و جو است قانون منع راه رفتن با بسکتبال:

بیایید مثال دیگری را امتحان کنیم. در بازی بسکتبال باید مدام توپ را در حین حرکت با آن پرتاب کرد... به این میگن دریبل. عدم انجام آن را «سفر» می گویند و خلاف قوانین بازی است. در اینجا یک کلمه کلیدی وجود دارد که به راحتی نقض "سفر" را بدون ذکر آن توصیف می کند:

زمانی که گوگل «اعلان های بیستمین سالگرد» بزرگ خود را اعلام کرد، دنی سالیوان در توییتر توضیح داد که در ماه های قبل از سپتامبر، گوگل تطبیق عصبی را اتخاذ کرده بود.