ترافیک چت بات هوش مصنوعی در B2B چقدر مهم است؟
انتشار: آذر 20، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

ترافیک چت بات هوش مصنوعی در B2B چقدر مهم است؟


اولین نیروگاه تجاری زمانی که توماس ادیسون آن را در سال 1882 ساخت، تنها 59 مشتری داشت.

هجده سال بعد، دسترسی به برق به 3.8 میلیون آمریکایی آمریکایی (5٪ از خانواده ها) گسترش یافته بود.1 از آنجا، دسترسی به شبکه برق به طور تصاعدی رشد کرد:

  • 8 درصد در سال 1907.
  • 35 درصد در سال 1920.
  • 68 درصد در سال 1929.

ما در آستانه یک فناوری قابل مقایسه ایستاده ایم: هوش مصنوعی.

  • ChatGPT دومین محصول مصرف کننده با سریع ترین رشد است.
  • هزینه های سرمایه ای هایپراسکیلرها می تواند در سال 2025 از 300 میلیارد دلار فراتر رود.2
  • هوش مصنوعی در حال حاضر مشاوران، نویسندگان و کارشناسان مالی را کارآمدتر می کند.
  • یک گزارش مشترک توسط Semrush و Statista نشان داد که از هر 10 کاربر اینترنت ایالات متحده، 1 نفر قبل از کاوش در موتورهای جستجو، برای جستجو به ژنرال هوش مصنوعی مراجعه می کند.

اما چه زمانی برای شرکت های B2B برای سرمایه گذاری روی دید ربات چت هوش مصنوعی مناسب است؟

برای شرکت هایی که منابع محدودی دارند، سرمایه گذاری زودهنگام در فناوری می تواند حواس پرتی پرهزینه ای باشد (pets.com). دیر رسیدن می تواند حتی بیشتر هزینه کند (کداک).

B2B به سه دلیل مورد جالبی است:

  1. چرخه های فروش طولانی تر
  2. رقابت بالا.
  3. چت ربات های هوش مصنوعی به بسیاری از پرسش های اطلاعاتی که برای آوردن ترافیک از Google استفاده می شد، مستقیماً پاسخ می دهند. به عنوان مثال، تجارت الکترونیک متفاوت است زیرا جستجوها یا مستقیماً در آمازون شروع می شوند یا خرید به صورت بومی ادغام شده است (به خرید Perplexity یا تجربه جدید گوگل).

من ترافیک ارجاعی را از بزرگترین چت ربات های هوش مصنوعی به شش شرکت B2B با حجم ترافیک ترکیبی بیش از 1 میلیون بازدید ماهانه تجزیه و تحلیل کردم.

داده ها هنگام مقایسه ارجاعات ربات چت هوش مصنوعی با بازدیدهای ارگانیک به طور میانگین 0.14٪ را نشان می دهد. این یک ارجاع به ازای هر 714 بازدید ارگانیک است. بادام زمینی.

اما در سه سال آینده، ترافیک ارجاعی ربات چت هوش مصنوعی می تواند بیش از 35 درصد از ترافیک ارگانیک را تشکیل دهد. در نتیجه، شرکت ها بهتر است کتاب های بازی را برای دید رو به رشد در حال حاضر توسعه دهند تا از مزایای اولین حرکت بهره ببرند.

چت ربات های هوش مصنوعی چقدر ترافیک ارسال می کنند؟

اعتبار تصویر: کوین ایندیگ

در مطالعه موردی من در مورد شش شرکت B2B، ترافیک ارجاع از چت ربات های هوش مصنوعی از میانگین 250 بازدید در ماه در نیمه اول سال 2024 به بیش از 1300 بازدید در ماه نوامبر (+5x) افزایش یافته است.

رانندگان در حال افزایش استفاده از ربات های چت هوش مصنوعی، پیوندهای بیشتر به منابع، و معرفی OpenAI از موتور جستجوی هوش مصنوعی خود، ChatGPT Search هستند.

اعتبار تصویر: کوین ایندیگ

تقریباً جای تعجب نیست که ChatGPT بیشترین ترافیک ارجاع را با تقریباً 50٪ ارسال می کند.

Perplexity با 21.7% در رتبه دوم قرار دارد.

جمینی در جایگاه پنجم بسیار دور قرار دارد.

حتی Bing و Copilot ترافیک بیشتری ارسال می کنند، حتی اگر Gemini توسط انحصار جستجوی گوگل ساخته شده است. مشخص نیست که آیا استفاده یا طراحی مسئول ترافیک ارجاع کم Gemini است یا خیر.

حتی اگر ترافیک ارجاع ربات چت هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است، در مقایسه با ترافیک ارگانیک تنها 0.34 درصد را تشکیل می دهد.

برای برخی از شرکت ها، این میزان به 0.09% و برای برخی دیگر به 0.9% می رسد. رد کردن ترافیک ارجاع از چت ربات های هوش مصنوعی به دلیل اندازه کوچک آنها آسان است.

هر مدیر باهوشی چنین کانال جذب مشتری کوچکی را به عنوان حواس پرتی طبقه بندی می کند. و با این حال، این یک اشتباه است.

ترافیک ارجاعی از چت ربات های هوش مصنوعی با میانگین ماهانه خیره کننده 25.6 درصد رشد می کند.

ما به عنوان انسان، ذاتاً در درک رشد مرکب بد هستیم زیرا بیشتر محیط ما خطی است (فاصله، زمان و غیره).

نرخ رشد سالانه 7٪ بی ضرر به نظر می رسد تا زمانی که متوجه شوید رشد را در 10 سال دو برابر می کند.

تنها 14 درصد از آمریکایی های آمریکایی ChatGPT را امتحان کرده اند.3 آنها پذیرنده های اولیه هستند.

بیش از 170 میلیون نفر دیگر می توانند در سال های آینده به این روند بپیوندند (با فرض 334 میلیون آمریکایی منهای 35٪ برای سن)، که باید ترافیک ارجاع ها را بیش از پیش افزایش دهد. و این فقط ایالات متحده است

از طرف دیگر، ترافیک ارگانیک برای بسیاری از شرکت های B2B یکنواخت است. در مجموعه نمونه من، ترافیک ارگانیک به طور متوسط \u200b\u200bبین ژانویه و نوامبر تنها 1.1 برابر رشد کرد.

اعتبار تصویر: کوین ایندیگ

با در نظر گرفتن نرخ رشد ثابت، بیش از یک سوم ترافیک ارگانیک می تواند در عرض سه سال از ربات های چت هوش مصنوعی حاصل شود.

در مجموع، ارجاعات ربات چت هوش مصنوعی بیش از 34 درصد از ترافیک را تشکیل می دهند. پیش بینی می شود که دو شرکت در مجموعه شش نفره من، بیش از دو برابر بیشتر از موتورهای جستجو از چت ربات های هوش مصنوعی ترافیک دریافت کنند.

ارجاع به پیش بینی های نسبت ترافیک ارگانیک:

  • امروز: 0.14٪ (ژانویه - نوامبر).
  • در یک سال: 0.79٪.
  • در دو سال: 5.7٪.
  • در سه سال: 52٪.

توجه داشته باشید که ما هنوز نمی دانیم که آیا چت ربات های هوش مصنوعی استفاده از موتورهای جستجو را یک به یک آدمخوار می کنند یا اینکه هر دو را انجام خواهیم داد.

من تصور می کنم که این مورد دومی خواهد بود زیرا پذیرش هوش مصنوعی در مراحل انجام می شود و استفاده کلی می تواند افزایش یابد زیرا LLM ها بسیار توانمند هستند.

همچنین به همین دلیل است که نمودار پیش بینی من با افزایش پذیرش چت بات هوش مصنوعی در سال 3، مجموع بالاتری دارد، که به معنای ترافیک بالقوه بیشتر برای شرکت های B2B به جای کمتر است.

البته، این یک مطالعه موردی کوچک از تنها شش شرکت B2B است و نرخ رشد احتمالا ثابت نخواهد ماند.

بیشتر پیش بینی ها اشتباه هستند، اما این تمرین کمک می کند تا به سرعت وضعیت موجود تغییر کند.

مفاهیم

توصیه من واضح است: روی موتورهای بخار خرج نکنید. بانک در شبکه برق

چت ربات های هوش مصنوعی نشانه های اولیه رشد ترکیبی را نشان می دهند که می تواند بسیار سریع تر از آن چیزی باشد که ما به طور شهودی رشد کنیم.

در اینجا چیزی است که من به مشتریان (B2B) خود می گویم:

  • خزنده های LLM، ترافیک ارجاع و تبدیل ها را با صفحه فرود زیر نظر بگیرید تا بفهمید کدام محتوا در چت ربات های هوش مصنوعی خزیده می شود و عملکرد خوبی دارد.
  • با یک سیستم ردیابی مبتنی بر API یا ابزارهای ردیابی اختصاصی LLM، کلمات کلیدی خود را به عنوان سؤال دنبال کنید. مشاهده ChatGPT، Perplexity، Copilot/Bing، و Gemini را بررسی کنید زیرا ما هنوز نمی دانیم که آیا "بهینه سازی ربات چت هوش مصنوعی" به نتایج یکسانی برای همه ربات های چت منجر می شود، مشابه اینکه SEO برای Google و Bing بسیار شبیه است یا خیر یا خیر. به رویکردهای مختلف پاداش دهید
  • برای ارائه پاسخ های بهتر در ربات های چت هوش مصنوعی، محتوای جدید و تنظیمات محتوا را آزمایش کنید. اکنون زمان نوشتن کتاب بازی است.
  • به انجام سئوی کلاسیک ادامه دهید زیرا چت ربات های هوش مصنوعی همچنان به شدت بر نتایج خود برای پاسخ های زمینی تکیه می کنند.

1 پذیرش مسکونی برق در اوایل قرن بیستم آمریکا

2 مورگان استنلی می گوید شرکت مایکروسافت (MSFT) با سرمایه گذاری 90 میلیارد دلاری در سال 2025 پیشتاز افزایش هزینه های هوش مصنوعی خواهد بود.

3 اکثر آمریکایی ها نام ChatGPT را شنیده اند، اما تعداد کمی خودشان آن را امتحان کرده اند


تصویر ویژه: پاول شعر/ مجله موتور جستجو



منبع: https://www.searchenginejournal.com/how-significant-is-ai-chatbot-traffic-in-b2b/534940/