اما اگر به دنبال راهی برای دیده شدن کسب و کار خود در منطقه جغرافیایی خاصی هستین باید وارد مبحث سئو محلی یا Local SEO شوید و اطلاعات لازم را به دست بیاورید، البته ابتدا بهتر است با مفاهیم این پست آشنا شوید و بعد سراغ موضوعات زیر شاخه بروید. پس به دنبال راههای متعددی برای رفع این چالش خواهند رفت از تبلیغات محلی گرفته تا انواع تبلیغات مجازی اما لازم است بدانید که موثرترین راه برای ارتقا رتبه و رفع این مشکل که به عوان راه نهایی هم از آن یاد میشود سئو و بهینه سازی وب سایت مورد نظر شماست.
همچنین اگر دست به آچار هستید و همه کاره وبسایت خودتان و مایلید از آخرین تجربیات برتر Best Practices در مورد سئو مطلع شوید این مقاله برای شما نوشته شده است. اگر شما مالک یا مدیر یا مبلغ هر نوعی از محتوا در بستر رسانههای آنلاین هستید یا صاحب کسب و کاری هستید و بخشی از تبلیغات یا خدمات شما آنلاین است و از طریق اینترنت کسب درآمد میکنید، این مقاله برای شما نوشته شده است. متخصصین سئو یار پس از آنالیز و بررسی سایت در جهت رفع خطاهای سئو، بهینه سازی سایت و سئو محتوا اقدام می کنند و مشتریان می توانند شاهد افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جستجو باشند. اگر به فکر قرارگیری در بالای نتایج جستجوی گوگل و بهبود رتبه گوگل هستید باید سایت خود را اصطلاحا سئو SEO کنید یا به عبارت دیگر بر روی سایت خود بهینه سازی موتور جستجو Search Engine Optimization انجام دهید. الگوریتم پاندای گوگل روی محتوای متنی صفحات حساس است و متنهای کپی شده، پر از تبلیغات و محتواهای بیکیفیت او را به شدت عصبانی میکند. این الگوریتم محتوای صفحات را بررسی میکند و تعداد لینکهای خارجی موجود در هر بخش را اندازه میگیرد؛ اگر صفحه مورد نظر دارای محتوای بیکیفیت باشد و در آن از تعداد زیادی لینک خارجی استفاده شده باشد، در برابر جریمۀ الگوریتم فرد قرار میگیرد.
1. در بعضی از مواقع سئوکار لیستی از کارهایی که باید انجام شود تهیه کرده و به صورت ثابت مبلغی را به صورت ماهیانه از کارفرما درخواست می کند و اگر کارفرما از پرداخت هزینه خودداری کنید سئوکار می تواند انجام کار برای ماه بعد را متوقف کند . بعضی کلمات کلیدی وجود دارند که مشتریان شما به دنبال آن نیستند یا شما نمی خواهید این سرویس ها را به کاربران خود عرضه کنید. که در این میان بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو وبسایت بدلیل هزینه های پایین بر تبلیغات اینترنتی ترجیح داده می شود. المان های سئو شخصی چیست؟ مطلب مرتبط: بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing) چیست و چگونه آن را ایجاد کنیم؟ راستش را بخواهید اولین فاکتوری که ما میتوانیم به آن استناد کنیم نمونه کار است. اگر هم به اطلاعات بیشتر و بهروز درباره الگوریتمها نیاز دارید ما سعی کردیم برای هر آپدیت الگوریتم یک راهنمای جامع منتشر کنیم. توازن این تنظیمات واقعا خیلی بیشتر به تصمیمات شما بستگی دارد تا هر چیز دیگری. البته هدف از بهینه سازی وب سایت بستگی به هدف و https://www.kabodseo.ir/seo-tutorial/ استراتژی شما دارد. اگر شما در سئوی وبسایت همان خط و جهت گوگل را دنبال کنید پس هیچ نگرانی نباید داشته باشید چون میدانید مهندسان گوگل چطور فکر میکنند.
فکر میکنم در جایی که رقابت شدید است دانستن این موارد به شما کمک زیادی بکند. ممکن است در یک حوزه با رقابت کم در ۳ ماه بتوان به نتیجه رسید و در یک حوزه با رقابت شدید نیاز به بیش از یکسال وقت و انرژی و سرمایه گذاری بلند مدت روی سئوی سایت باشد. یک موتور جستجو زمانی در جذب کاربران خود موفق است که مرتبطترین و مفیدترین نتیجه ممکن را در جایگاه اول گوگل به صورت یک لینک به کاربر معرفی کند. با شناسایی دایرکتوریهای معتبر فرصت خوبی در اختیار سایتهای کوچکی که در آنها لینک داشت قرار میگرفت تا بتوانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند. به همین دلیل، کاربرانی که مطلب را از طریق موبایل میخوانند، با تبلیغات بزرگ و آزاردهنده مواجه نمیشوند. سئو داخلی به معنی انتخاب کلید واژه های مناسب برای فعالیت شما و تلاش برای تولید محتوا مناسب و با استراتژی برای افزایش سئو داخلی است.
رنگ سبز نشاندهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان میدهد که روی این بخش اصلاً کار نشده. برای همین در دوره های آموزش بهینه سازی سایت در گوگل روی این مسئله تاکید زیادی می شود. از بین تمام کانال های بازاریابی دیجیتالی که در اختیار صاحبان فروشگاه های جدید است، هیچ چیز مثل سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی خودشان برای موتورهای جستجو باعث نمی شود آنها گیج و سردرگم شوند. یک سئوکار حرفهای باید اطلاعات کاملی دربارۀ الگوریتمهای گوگل داشته باشد و اخبار بهروزرسانیهای جدید گوگل را دنبال کند. بسیاری از کسبوکارهای سنتی برای آغاز فعالیتهای خود در دنیای دیجیتال، تنها به خرید یک دامنه و راهاندازی یک سایت جدید اکتفا میکنند. اما کم کم تمامی این مشکلات حل شدند و وقتی کلمه خرید گوشی را جستجو می کردیم تمامی وب سایت ها مرتبط بودند و ما به نتیجه درست می رسیدیم .
توجه داشته باشید که موتورهای جست و جو با استفاده از ابزارهای مختلف میزان رضایت کاربران از محتوا وب سایت را بررسی کرده و این امر بر رتبه بندی ها در موتورهای جست و جو تاثیر فراوان دارد. عمر و پیشینه History طولانی داشته باشد که خود نوعی اعتبار است و اصطلاحا تازه به میدان نیامده باشد. با نصب افزونۀ MozBar روی مرورگر کروم یا فایرفاکس به هر سایتی که وارد شوید میتوانید اطلاعاتی راجع به اعتبار دامنه و اعتبار صفحات سایت، لینکهای داخلی و لینکهای خارجی را مشاهده کنید. این پیوندها به عنوان «رای اعتماد» عمل می کنند و اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهند. که در نهایت منجر به افزایش فروش ، کسب درآمد بیشتر و ارتقای برند شما خواهد شد. در بحث لایههای سئو علاوهبر سئو درون سایت، باید به عواملی که در خارج از سایت در حال انجام هستند و بر Seo وبسایت میتوانند تاثیر مثبت یا منفی بگذارند هم، توجه داشته باشیم. پس بیا به جای ناراحتی نگاهی کنیم به مواردی که میتوانند دلیل بهتر نشدن وضعیت وبسایت شده باشند و این موضوع را بررسی کنیم که حالا چه کارهایی از شما ساخته است که همه چیز را بهبود ببخشند. افرادی که به موضوع، محصول، خدمات و یا سازمان مربوط به سایت واقعا علاقمند هستند، چه عباراتی را هنگام جستجو وارد می کنند؟
بنابراین میلیونها فرصت برای کسبوکار شما وجود دارد. یک سری تکنیک هم وجود دارد که به آنها تکنیک سئوی کلاه خاکستری میگویند. اگر این کار را بکنید، می بینید که به طور طبیعی برای کلمات کلیدی مهم، ساییتان ارتقا پیدا کرده و به عبارتی بهینه شده است. اما این موضوع به تنهایی مهم نیست و شما باید بتوانید تمام ورودی های سایتتان را به نحوی تنظیم کنید که به هدف هایتان دسترسی پیدا کنید. سئوکار کلاه سیاه به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیست و نتیجه آنی را جایگزین سخت کوشی و دوام رتبه های بالا در صفحه نتایج موتورهای جستجو می کند و بر صندلی قمار می نشیند و معمولا همه داشته های خود در دنیای وب را می بازد. اگر به فکر قبولی در کنکور با رتبه تک رقمی هستید، استفاده از کلاس کنکور و روشهای تست زنی در کنکور در کنار مطالعه کتب کمک درسی و جزوات اساتید طراح سوال یک راه شناخته شده مطمئن برای حصول نتیجه دلخواه است. در حالی که برخی دیگر، مانند تبلیغات در لیست محصولات (PLAها، همچنین بهعنوان تبلیغات خرید شناخته میشوند) تبلیغات بصری و مبتنی بر محصول هستند که به مصرف کنندگان این امکان را میدهند تا در یک نگاه اطلاعات مهم مانند قیمت را مشاهده و بررسی کنند.
هدف این الگوریتم شناسایی سایتهای مرجع و دایرکتوریهای معتبری بود که به سایتهای کوچک دیگر لینک داشتند. قطعا، هستند کسانی که بدون استفاده از کلاس کنکور و روشهای تستزنی و صرفا با مطالعه کتابهای درسی، رتبههای تک رقمی کسب میکنند، ولی صادقانه باید به شما بگویم که این افراد انگشت شمارند. متخصصان سئو، ترافیک طبیعی وب سایت، سیر جستجو، بک لینک، رتبه کلمات کلیدی و آزمون های تشخیصی را به شکل دائم برای مقیاس گیری و آگاهی یافتن از ابتکارعمل سئوی شما نظارت می کنند. البته با استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف و مدل های دیگر ترافیک اطلاعات هم می توان برای سایت ترافیک ایجاد کرد ، اما موتورهای جستجو اصلی ترین روش برای هدایت کاربران در بستر اینترنت است. ما همواره در حال بهبود روش ها و راهکارهای سئو خود هستیم تا یک سرو گردن بالاتر از همه سرویس ها قرار داشته باشیم. البته سایتهایی نیز وجود دارند که با پرداخت هزینه به گوگل از سرویس تبلیغ این شرکت استفاده کرده و محتوای خود را بالاتر از محتوای سایرین نمایش میدهد اما این سایتها با نماد Ad در سمت چپ قابل شناسایی هستند و در این مقاله درموردشان بحث نمیکینم، اما اگر میخواهید بیشتر درمورد آن بدانید پیشنهاد میکنیم مقاله گوگل ادز ما را بخوانید.
بعد از این هم پیشنهاد میکنیم حتماً نوین را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید یا در خبرنامه عضو شوید چون یک سئوکار حرفهای همیشه باید به روز باشد و هر وقت اتفاقی در دنیای سئو رخ دهد حتماً در وبلاگ نوین دربارهاش مینویسیم. این روش هر چند زمان و هزینه ی بیشتری را می طلبد ، اما یک روش کاملا تایید شده و بدون خطر می باشد و حتی خوب است بدانید از طریق کلاه سفید اعتماد بیشتری را نسبت با سایر روش ها نزد گوگل می توان به دست آورد. هر شخصی که مقداری اطلاعات درباره روش های سئو سایت ، رفتار موتورهای جستجو و فراینده های بهینه سازی سایت داشته باشد این نکته را می داند که محتوای سایت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سئو محسوب می شود.اینکه محتوا فاکتور بسیار تاثیر گذاری بر بهبود سئو سایت است کاملا امری پذیرفته شده است اما چگونگی تولید و قرار گیری این محتوا در وب سایت نیز عاملی بسیار تعیین کننده است که در طول سالیان، دستخوش تغییرات زیادی شده. این یکی از مهمترین عوامل موثر بر ارتقای سئو سایت است. علاوه بر عوامل سئو داخلی، رتبه شما توسط برخی از عوامل سئو خارج از صفحه نیز تعیین می شود.
در واقع هزینه به ازای هر کلیک در تبلیغات گوگل، بصورت مزایدهای مشخص میشود. هر نوع محتوایی که تولید شود نیاز به سئو دارد. کتابی که به نام «راهنمای ارزیابهای گوگل» منتشر شده و ما آن را ترجمه کردیم، راهنمایی است برای ارزیابهای نتایج جستجو. یک منبع عالی برای درک فکر و سیاستها موتور جستجوی گوگل، کتابی است به نام «راهنمای ارزیابهای گوگل» این که این کتاب چیست و چه فایدهای دارد را در صفحه توضیحاتش بخوانید. این که ارزیابها چه کسانی هستند و داستان این کتاب چیست را در صفحه کتاب راهنمای ارزیابهای گوگل بخوانید. رتبۀ الکسا از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از مردم برای تصمیمگیری در مورد خوب یا بد بودن یک وبسایت به رتبۀ الکسا نگاه میکنند! اینها مواردیه که افراد وقتی دنبال محصول یا موضوعی هستند در گوگل و دیگر موتورهای جستجو وارد میکنند. یعنی با این که همیشه در حال بهروزرسانی الگوریتم موتور جستجو است اما هدفی که دنبال میکند و نحوه تعامل آن با وبسایتها تغییر زیادی ندارد. در صورتی که مورد خشم پاندا قرار گرفتید و جریمه شدید، با اصلاح و بهروزرسانی صفحات ضعیفتان میتوانید شانس این را داشته باشید که جایگاه قبلیتان را پس بگیرید. اما اگر جریمه هم شدید یک راه بازگشت دارید؛ لینک سایتتان را از تمام صفحات اسپم و بی محتوا پاک کنید.
3 و سئوی سایت » مهمترین موتورهای جستوجو نیاز دارند و به نتیجه نمیرسند. با دانستن و درک دیدگاه گوگل دیگر نیاز نیست نگران تغییراتش باشید. محتوای با کیفیت Quality Content با حجم و کمیت قابل قبول به کاربر ارائه دهد. محتوای مرتبط Relevant Content با پوشش کافی بر حوزه مورد جستجو ارائه کند. این الگوریتم تحولاتی زیادی را در زمینۀ بازاریابی محتوا هم ایجاد کرده است و شناختن درست آن واجب است، توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با آن مقالۀ دیگر من را با نام «الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تاثیری روی سئوی سایت شما دارد؟ با خواندن این کتاب متوجه میشوید گوگل چطور فکر میکند و چه معیارهایی برای رتبهبندی اهمیت دارند. برای پاسخ به این پرسش شاید بهتر باشد در ابتدا با مفهوم بهینه سازی و سئو بیشتر آشنا شویم.
موتورهای جستجو که شناخته شدهترین آنها گوگل، بینگ و یاهو هستند، صفحات وب را از سرتاسر اینترنت بر اساس عبارات جستجو مرتب کرده و به کاربران نشان میدهند. به عنوان مثال یک لیست بیشتر نشان داده می شود تا پاراگرافی که مراحل را توضیح می دهد. برای مثال وقتی که در گوگل جستجو کنید کافههای نزدیک من، فقط کافههایی که در مناطق نزدیک به شما نشان داده میشود. با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده میشود که میتوانید از آنها کمک بگیرید. تو بخش سئو داخلی میتونیم به مباحث فنی، محتوا، لینک سازی داخلی و همچنین معماری سایتمون اشاره کنیم و از طرف دیگه تو سئو خارجی میتونیم به موارد لینک سازی ، برندینگ و تبلیغات اشاره کنیم و مدل دوم هم بر اساس قوانین گوگل این دسته بندی ها انجام میشه که به سه بخش: سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و در نهایت سئو کلاه خاکستری این تقسیم بندی ها انجام میشه.