در این پست، امیدوارم، نکات ساده و کاربردی را به شما نشان داده ام تا به شما در عبور از پیامدهای به روز رسانی کمک کند. بقیه به خودت مربوطه.
منبع: https://www.rankranger.com/blog/title-tag-optimization
درک این نکته مهم است که هر دو سیستم برای کمک به کاربر طراحی شده اند. فقط آنها به روش های مختلف به کاربر خدمات می دهند.
خوب، اکنون که متوجه شدید که گوگل چگونه عناوین را تغییر می دهد و چرا گوگل این تغییرات را انجام می دهد، مطمئنم متوجه همه صحبت های پیرامون این تغییر الگوریتم شده اید. دلیل آن این است که تا به امروز، گوگل اشتباهات خندهداری را با عناوین جدید مرتکب شده است.
اجازه بده تا نشان دهم
به گفته لیلی، URL بالا با کاهش ۷ درصدی میانگین CTR مواجه شده است. این امر منجر به کاهش 32 درصدی درآمد ارگانیک و کاهش 34 درصدی در معاملات شد. خیلی فاجعه بار
همانطور که در تصویر زیر می بینید، مانیتور سئو هر زمانی که در طول زمان تغییری در عنوان و توضیحات URL شما ایجاد شده باشد، به شما نشان می دهد.
همانطور که می بینید، از جایگاه چهار به جایگاه نهم افت داشت. این بدان معناست که بین تغییر عنوان و افت رتبه ها ارتباط مستقیمی وجود دارد. اکنون درک این نکته مهم است که هر افت رتبه به دلیل تغییر عنوان یا توضیح نیست.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید گوگل در حال ایجاد چه تغییراتی است.
در اینجا چند نمونه است که در فید توییتر جنی هالاس دیدم.
به عنوان مثال، در اینجا نمونه ای از نرخ کلیک فاجعه بار است که من روی آن دیدم فید توییتر لیلی ری.
عبارت “5 دقیقه به خوبی سپری شده” در عنوان ظاهر می شود زیرا بخشی از H1 است. در این مورد، دلیلی برای ظاهر شدن آن در عنوان وجود ندارد زیرا باعث ایجاد یک عنوان جستجوی گیج کننده می شود.
در اسکرین شات زیر مشاهده خواهید کرد که در 25 آگوست، گوگل عنوان را از “Amazon.com Books” به “Pest Sellers in Books See more – Amazon.com” تغییر داد.
هنگامی که تاریخ دقیق تغییر عنوان توسط گوگل را به دست آورید، به راحتی می توانید با مشاهده اکانت کنسول جستجوی خود متوجه شوید که آیا CTR تغییر کرده است یا خیر. فقط مطمئن شوید که نتایج را فیلتر کنید تا فقط صفحه ای را که عنوان تغییر کرده است نشان دهد.
سیستم قدیمی با تغییر عناوین به منظور انعکاس درخواست جستجوی کاربر، محتوا را برای کاربر جذاب تر نشان می داد و به این ترتیب گوگل توانست بهترین محتوا را برای پرس و جو به کاربر معرفی کند.
با این حال، تغییر عنوان ممکن است به طور غیرمستقیم از طریق کاهش سیگنال های کاربر (مانند CTR) بر رتبه بندی تأثیر بگذارد. من نمی توانم تایید کنم که این مورد است، اما این یک پیشنهاد است.
علاوه بر این، گوگل به صراحت اعلام کرد که عنوان صفحه به روز شده است بر رتبه بندی تاثیر نمی گذارد.
در اینجا یکی است که توسط مشاهده شده است کوین ایندیگ:
اگرچه سازنده محتوا یک کلمه کلیدی هدف را برای نوشتن محتوا انتخاب می کند، اما گوگل آنقدر پیچیده است که بفهمد خود عبارت جستجو دارای تغییرات و مترادف های زیادی است. دلیل این امر این است که گوگل اکنون می داند که کلمات کلیدی نشان دهنده موجودیت ها هستند. به عبارت دیگر، آنها دیگر صرفاً رشته ای از شخصیت ها نیستند. علاوه بر این، روش های مختلفی برای توصیف یک موجودیت وجود دارد. این به این معنی است که محتوا به طور کلی برای چندین تغییر کلمه کلیدی هدف نشان داده می شود.
اکنون خندیدن به این که چگونه گوگل عناوین را به هم می زند بسیار سرگرم کننده است، اما خراب کردن این موضوع توسط گوگل می تواند عواقب جدی داشته باشد.
اکنون در این مرحله، نمی توانم بگویم که همه پاسخ ها را دارم زیرا این تغییر تازه است، اما در اینجا یک پیشنهاد ساده وجود دارد.
فکر می کنم موضوع روشن است. شما باید نحوه تغییر عناوین صفحه شما توسط گوگل را پیگیری کنید.
این بدان معنی است که دانستن اینکه دقیقاً چه تغییراتی در عناوین شما در جستجو اتفاق می افتد برای موفقیت شما به عنوان یک SEO بسیار مهم است.
همچنین، محتوای طولانی مانند پست های وبلاگ معمولاً موضوعات فرعی مختلفی را پوشش می دهد. این اغلب باعث می شود که پست های وبلاگ از این موضوعات فرعی ترافیکی را در جستجو به دست آورند. بهترین راه برای درک اینکه گوگل چگونه محتوای شما را درک میکند و برای کدام پرسشها نمایش داده میشود، نگاهی به کنسول جستجوی گوگل است.
سپس، متوجه شوید که گوگل متن عنوان جدید را از کجا دریافت می کند. انجام این کار باید نسبتاً ساده باشد. اولین مکان هایی که باید نگاه کرد عناوین موجود در محتوا هستند. بیشتر اوقات، به معنای H1 است، اما میتواند سرصفحه دیگری باشد، مثلاً H2، یا حتی از متن بدنه.
بنابراین، در اینجا گردش کار ما است.
نرم افزار ردیابی رتبه، مجموعه دوم چشم شما
وقتی گوگل یک محتوای مفید و خوب نوشته شده را رتبه بندی می کند، به احتمال زیاد در چندین SERP در گوگل ظاهر می شود. این به چند دلیل است.
مانند بسیاری از به روز رسانی های گوگل، این یکی نیز شروع بدی داشته است. با این حال، من گمان میکنم که گوگل این کار را درست انجام دهد، زیرا گوگل در طول سالها سیستمهای خود را به تدریج بهبود میبخشد. منظورم این است که کی کلمه کلیدی روزهای پر کردن را به خاطر نمی آورد.
در مثال بالا، ما Amazon.com را برای کلمه کلیدی “خرید کتاب” ردیابی می کنیم. متوجه خواهید شد که URL مورد نظر ما، که به صورت یک خط آبی تیره نشان داده شده است، گاهی اوقات به موقعیت پنج افزایش می یابد در حالی که زمان های دیگر به حدود موقعیت ده کاهش می یابد.
اگرچه در وبلاگ رسمی گوگل، تعدادی سناریو وجود دارد که باعث می شود گوگل از تگ عنوان HTML منحرف شود، آنها در دو دسته اصلی قرار می گیرند:
- عناوین بد نوشته شده
- عناوینی که بر اساس عبارت های جستجوی مختلف متفاوت هستند
1. برچسب های عنوان بد نوشته شده
این اساساً شامل تگهای عنوانی است که به سادگی توضیح نمیدهند که صفحه درباره چه چیزی است. این شامل صفحاتی است که:
- برچسب عنوان HTML ندارید
- برچسب عنوان داشته باشید که صفحه را توصیف نمی کند
- برچسب عنوان داشته باشید که با کلمات کلیدی پر شده باشد
وقتی گوگل این را می بیند، به سادگی عناوین را بازنویسی می کند تا هم به مالک سایت و هم به کاربر گوگل خدمات بهتری ارائه دهد. اینجوری همه برنده میشن
2. شرایط جستجوی متفاوت
اگر به پایین اسکرول کنید، فهرستی از تمام تغییراتی که در عنوان صفحه و توضیحات در جستجو ایجاد شده است را خواهید دید. این بدان معناست که اگر شما یا Google هر گونه تغییری در عنوان یا توضیحات خود ایجاد کنید، با تاریخ وقوع تغییر در اینجا نمایش داده می شود.
اگر نمی توانید متن را پیدا کنید، ممکن است از متن لنگر پیوندی باشد که به صفحه شما اشاره می کند.
از طرف دیگر، اگر کنسول جستجو را در حساب Rank Ranger خود ادغام کرده اید، می توانید به راحتی با مراجعه به گزارش صفحات فرود کنسول جستجوی گوگل، CTR های خود را بررسی کنید. (ابزار وب مستر > کنسول جستجوی گوگل > صفحات فرود)
اگر هنوز آشنایی ندارید، میخواهم مانیتور SEO Ranger را به شما معرفی کنم. من به شما نشان خواهم داد که چگونه مانیتور سئو اولین خط دفاعی شما برای تغییر عناوین شما توسط گوگل است.
علاوه بر تغییرات رتبه بندی، سئوکاران گزارش کرده اند که تغییرات عنوان جستجو به طور مستقیم بر CTR ها تأثیر گذاشته است.
تغییر عنوان صفحه و CTR ها
در این پست توضیح خواهم داد که گوگل با این آپدیت چه تغییری کرده است. من همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه نرم افزار ردیابی رتبه کلمات کلیدی شما می تواند به شما نشان دهد:
- تمام تغییراتی که گوگل در عناوین و توضیحات صفحه شما ایجاد می کند
- چگونه بفهمیم که آیا تغییرات عنوان بر CTR های شما تأثیر می گذارد یا خیر
- اگر تاثیری روی رتبه شما داشته باشد
اما، قبل از اینکه وارد آن شوم، اجازه دهید ابتدا بهروزرسانی را بفهمیم…
به روز رسانی عنوان صفحه گوگل چیست؟
در حال حاضر، این چیز خوبی به نظر می رسد، اما تا کنون به خوبی انجام نشده است.
وقتی همه چیز اشتباه می شود
حال به موضوع CTR ها برمی گردیم.
بخش اول رتبه بندی شما را در یک نمودار بصری بر اساس داده های تاریخی به شما نشان می دهد. بنابراین، همانطور که در تصویر زیر می بینید، نمودار 20 URL برتر و نحوه رتبه بندی آنها را در یک دوره 30 روزه نشان می دهد.
هنگامی که مکانی را که عنوان از آن آمده است را پیدا کردید، وقت آن است که آزمایش کنید. با چند ویرایش، امیدواریم میتوانید Google را مجبور کنید عنوان را در موردی که برای شما مناسب است بازنویسی کند.
قدرت واقعی این گزارش در نحوه استفاده شما از نمودار بصری و تغییر عنوان با هم است.
بیایید بفهمیم چرا گوگل این کار را انجام می دهد.
چرا گوگل عناوین جستجو را تغییر می دهد؟
اگر این نظریه که معیارهای کاربر بر رتبهبندی تأثیر میگذارد، شایستگی دارد، میتوانید به موارد زیر نگاه کنید:
- CTR ها در کنسول جستجو
- میانگین زمان در صفحه در Google Analytics
- نرخ پرش در گوگل آنالیتیکس
اکنون، من به شما نمی گویم که گوگل از این معیارها برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند، اما پیشنهاد می کنم که اگر تغییرات عناوین جستجو بر معیارهای کاربر تأثیر گذاشته است، این مکان ها مکان های خوبی برای مشاهده معیارهای کاربر هستند. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، سعی کنید ببینید آیا الگوهای واضحی در تغییرات رتبه بندی شما وجود دارد یا خیر.
در گذشته، زمانی که محتوایی برای عبارات جستجوی مختلف نمایش داده می شد، گوگل عنوان صفحه را تنظیم می کرد برای انعکاس بهتر درخواست جستجوی کاربر. موضوع دیگه این نیست. (در ادامه توضیح خواهم داد که چه چیزی تغییر کرده است.)
به روز رسانی عنوان صفحه گوگل، چه چیزی تغییر کرده است؟
محصولات ما چیزی بیشتر از مقداری سطل عسل نمی خواهند.
گزارش به دو بخش تقسیم شده است.