در اینجا نگاهی به داده های به روز رسانی الگوریتم تایید نشده گوگل در جولای 2019 داریم.
این را با دادههایی که از بهروزرسانی ژوئیه 2019 بیرون آوردم مقایسه کنید و روایت بسیار متفاوتی ظاهر میشود:
تعداد زیادی سایت وجود داشت که از ابتدای ژوئیه به آرامی و پیوسته افزایش دید را نشان می دادند. با بهروزرسانی ماه جولای، تقریباً به نظر میرسید که گوگل خودش را گرفتار کرد و گفت: «یک لحظه صبر کنید، چرا رتبهبندی این سایت را افزایش میدهیم؟» و به این ترتیب، با یک ضربه، گوگل دوباره این سایت ها را مهار کرد، و پیشرفت های رتبه بندی سایت ها را در هفته های قبل از بین برد.
برای شروع، در رتبه های اول، دوم و سوم، هر دو به روز رسانی اصلی ژوئن و به روز رسانی تایید نشده ژوئیه کاملا مشابه به نظر می رسند. با این حال، وقتی SERP را پایین می آورید و به موقعیت 5 و بالاتر می رسید، با به روز رسانی جولای همه چیز به مراتب ناپایدارتر می شود.
بهروزرسانی ماه جولای باید درباره سایتهای YMYL، UX/UI و اعتبار ضعیف باشد، درست است؟ درست؟ اشتباه.
خیلی خوب شروع شد به نظر میرسید که همه اینها بهروزرسانی معمولی شما باشد، زیرا شاخص ریسک رتبه ما در 16 ژوئن شاهد سطوح متوسطی از نوسانات رتبه بود. همه چیز به شکل معمولی در هفدهم ادامه یافت زیرا سطوح نوسانات به سطوح کمی شدیدتر افزایش یافت. سپس، و بدون هشدار، همه جهنم در 18 ژوئیه از بین رفت، زیرا نوسانات رتبه به سطوحی رسید که سال ها ندیده بودیم!
پس دقیقا چه اتفاقی افتاد؟ چه چیزی مسئول این سطوح زیاد از نوسانات رتبه بود؟ آیا این بهروزرسانی با بهروزرسانی الگوریتم «عادی» Google شما تفاوتی داشت؟
این که آیا یک سایت تمام دستاوردهای دیده شده در ابتدای جولای را از دست داده است یا فقط برخی از آن رتبه بندی ها… قطعاً الگویی وجود دارد که گوگل پاداش های رتبه بندی قبلی خود را لغو می کند!
برگشت سریع رتبه بندی
دادههای سطح سایت تازه از بهروزرسانی Google میتواند جذاب باشد. این چیزهایی است که تئوری های SEO خوب (و برخی بسیار بد) از آن ساخته شده اند. مشکل این نوع داده ها این است که اغلب حکایتی است. همانطور که اینجاست. من نمی توانم واضح تر باشم، الگوهای بسیار عجیب و غریب و کاملاً عجیبی که در سطح سایت دیدم 100٪ قطعی نیستند. در عوض، آنها بهترین ارزیابی من از آنچه در سطح سایت رخ داده است و آنچه در مورد به روز رسانی می گوید هستند. به عبارت دیگر، من به داده ها/سایت های زیادی نگاه کردم، آنچه را دیدم دیدم، آن را جذاب یافتم… اما به هیچ وجه کاملاً قطعی نیست (نه اینکه فکر می کنم هیچ یک از داده های سطح سایت در آنجا وجود داشته باشد، هرگز ).
در اینجا نحوه مشاهده سایت immune.com در نتیجه به روز رسانی جولای به نظر می رسد:
اگر بتوانم به روز رسانی را در یک کلمه خلاصه کنم “عجیب” خواهد بود. با استثنائات بسیار کمی، به روز رسانی های این کالیبر فقط متوقف نمی شوند. ما از سرعت 100 مایل در ساعت (یا کیلومتر بر ساعت) در کسری از ثانیه به صفر نمیرسیم. ما معمولاً یک (یا دو) روز نوسانات رتبه متوسط را به دنبال یک نمونه از نوسانات شدید می بینیم. اینجا نه. ما این “رکورد بالا” را می بینیم و بعد بم… به سمت افراط مخالف یعنی سطوح بی اندازه پایین نوسانات رتبه می رویم. کاملاً عجیب است.
در هر صورت، من همان نوع تمرکز روی نمایههای مرجع/سایتهایی را که همراه با بهروزرسانی Medic و موارد مشابه ارائه میشوند، مشاهده نکردم. در حالی که میتوانید نمونههایی از سایتهایی با رابط کاربری ضعیف یا نمایههای گمراهکننده که توسط بهروزرسانی مورد ضربه قرار گرفتهاند را بیابید، این الگو مانند سایر بهروزرسانیها «پاپ» نشد.
در حالی که مطمئناً تعداد بسیار خوبی از سایتها با مسائلی که من آن را «پروفایل» مینامم وجود داشت («پیامرسانی» متناقض یا ضعیف در همه سطوح – محتوا، UI، UX، و غیره) من فکر نمیکنم این بهروزرسانی درباره آن باشد. بله، بسیاری از سایت های سلامتی که کمتر در مورد سلامتی هستند و بیشتر در مورد فروش راه حل های جادویی به شما هستند، با این به روز رسانی مورد انتقاد قرار گرفتند. در همان زمان، تعداد خوبی از سایتهای سلامت وجود داشت که فکر میکردم به دلیل داشتن رابط کاربری ضعیف، محتوای کلیکبیتی و غیره تنزل رتبه پیدا میکنند که در عوض با این بهروزرسانی پاداش دریافت کردند. اما شاید شما استدلال کنید که همیشه چنین اتفاقاتی رخ می دهد، گوگل کامل نیست…
نوسانات رتبه در Google SERP در 18 جولای به بالاترین حد غیرعادی رسید
دادههای سطوح دیوانهکننده نوسانات رتبه در جولای
بگیر یا بگذار، این چیزی است که من دیدم.
سودهای آهسته توسط بهروزرسانی ژوئیه 2019 پایمال شد
بردن: به نظر می رسد که سطوح شدید نوسانات رتبه ناشی از تغییرات رتبه در نیمه پایینی SERP در همه جایگاه ها (نه فقط سایت های YMYL) است. این نوسانات بیشتر از سطوحی است که در بهروزرسانیهای اصلی Google برای جایگاههای غیر YMYL مشاهده میشود.
دنیایی از ناسازگاری: الگوهای سطح سایت و بهروزرسانی ژوئیه 2019 Google
چند نکته کلیدی که باید توجه داشته باشید:
- پول شما (YMYL) جایگاههای زندگی شما (یعنی جایگاههای بهداشت و امور مالی) در ماه ژوئن شدیدتر از سایر جایگاهها (به طور کلی) تحت تأثیر قرار گرفتند.
- در خارج از سوله های YMYL، نوسانات ثبت شده، در عین بالا بودن، چیزی بود که انتظار دارید در طول به روز رسانی گوگل مشاهده کنید.
یاهو فایننس تا زمانی که آپدیت ماه جولای به طور کامل منتشر شد، شاهد افزایش رتبه اولیه خود بود.
آن دستاوردهای رتبهبندی خوب را میبینید که سایت از اول جولای شروع به دریافت آن کرد؟ خوب، همانطور که مشخص است، بخش خوبی از این دستاوردها در نتیجه به روز رسانی جولای از بین رفته است!
در برخی موارد، گوگل فقط برخی از رتبهبندیهایی را که یک سایت در اوایل بهروزرسانی مشاهده کرده بود، به یاد میآورد، در حالی که در موارد دیگر، گوگل تمام دستاوردهای رتبهبندی یک سایت را به دست آورده است.
حالا، آیا شما فقط کمی کنجکاو نیستید که من چه دیدم؟
نقش نمایه ها و اختیارات سایت در به روز رسانی جولای 2019
بسیار عجیب است که ببینیم چنین الگویی تا حد قابل توجهی ظاهر می شود. معکوسها بخشی عادی از بازی بهروزرسانی الگوریتم هستند، اما معمولاً روزها یا هفتهها (یا حتی ماهها) بعد اتفاق میافتد… نه روز بعد!
کلاسیک الگوریتمی نیمه تابستان… چیزی به مشام می رسد
درباره نویسنده
